![]() |
![]() |
![]() |
[S8 D2 97 LPG ] Sporadycznie kopci, pali olej 1l/1000km
[S8 D2 97 LPG ] Sporadycznie kopci, pali olej 1l/1000km
Problem palenia oleju zauważyłem od razu po kupnie tzn po przejechaniu około 1000km dolałem litr. Łącznie pzejechałem od kupna około 3~4tys km i dolałem już około 2,5l oleju. Wycieków jako tako nie ma nigdzie, wszystkie uszczelnienia robił poprzedni właściciel przy wymianie silnika jedyny wyciek to z uszczelniacza między silnikiem a komorą sprzęgła i nie jest to jakieś wielkie. Dodam też że kompresja na wszystkich cyl jest powyżej 14bar, rano nie puszcza żadnego dymu i ogólnie nie kopci w ogóle poza sporadycznym dymem przy przyspieszaniu gdzie nie ma to żadnej konkretnej oczywistej zależności tzn czasem kopci tak że aż zostawia chmurę za sobą a czasem w ogóle żadnego najmniejszego dymka bywa tak że nie ubywa mi na miarce nic a nagle potrafi wessać prawie litr z zaskoczenia. Szczególnie zauważalne jest to po trasach, w mieście nie ubywa mi zazwyczaj nic. 90% mojej jazdy to jazda w stylu emeryta około 10% but w podłodze do odcięcia. Olej castrol magnatec 10w40 po mieście jeżdżę głównie na benzynie trasy tylko LPG i wyprzedzanie na PB. leję ciut powyżej środka miarki nigdy do max. Gdzie szukać? Odma? Pierścienie? na odpalonym silniku po otwarciu korka wlewu oleju nie ma ani nadciśnienia ani podciśnienia w komorze korbowej.
Wielokrotnie był omawiany temat konsumpcji oleju.
To jest niedopuszczalne, wiem że w książce serwisowej pisze litr na 1000 ale to jest zabezpieczenie koncernu by potencjalny nabywca nie miał pretensji gdyby coś nie wyszło.
ale bardziej bym obstawiał zawory.
No cóż, żre oliwe i już.nosmaster pisze:po przejechaniu około 1000km dolałem litr
To jest niedopuszczalne, wiem że w książce serwisowej pisze litr na 1000 ale to jest zabezpieczenie koncernu by potencjalny nabywca nie miał pretensji gdyby coś nie wyszło.
Jeśli będzie żarł oliwe zaworami to nie zmierzysz mu dobrze kompresji i pomiar nic Ci nie powie. Bo sam z siebie olejem będzie się uszczelniał na górze. Co najwyżej możesz po dłuższym przestoju wykręcić wszystkie świece i sprawdzić czy nie ma na nich oliwy. Jesli tak to wniosek jeden, cieknie zaworami.nosmaster pisze:Dodam też że kompresja na wszystkich cyl jest powyżej 14bar
te 10% wystarczy by wyżłopać litr oleju przy ośmiu garczkachnosmaster pisze:10% but w podłodze do odcięcia
Dymienie jest niedopuszczalne.nosmaster pisze:dymem przy przyspieszaniu gdzie nie ma to żadnej konkretnej oczywistej zależności tzn czasem kopci tak że aż zostawia chmurę za sobą a czasem w ogóle żadnego najmniejszego dymka
Odmę możesz sprawdzić, co do pierścieni tonosmaster pisze: Gdzie szukać? Odma? Pierścienie?

Czemu tak ?nosmaster pisze:trasy tylko LPG i wyprzedzanie na PB
Nie wiem jak u Ciebie, ale ja wywalilem Castrola. Tez mi chlala ok. 1ltr/1000km z tym ze nie kopcila. Zmienilem olej na Millers 5w50 i spadlo spalanie oliwy o polowe. Mysle ze powinienies zmienic olej na poczatek a potem szukac co jeszcze jest nie tak. Na pewno troszke ten silnik nalatal kilometrow, wiec nie mysl sobie ze bedzie wszystko OK.
Wyprzedzam na PB gdyż wątpię w dobre ustawienie LPG, za duża jest różnica w mocy między LPG a PB. Dopiero jak sam ustawię gaz będe bez lęku latał na LPG. Silnik był wymieniany rok temu i niby został kupiony bezpośrednio z niemiec z przebiegiem 170000km po odkręceniu korka oleju wszystko wygląda jak z fabryki, olej czuściutki ogólnie moc ma myślę że taką jak powinien chociaz nie miałem porównania do innej S8. Dziwi mnie te kopcenie które występuje bardzo rzadko ale jak zacznie tymić to naprawdę to widać a innym razem nic. Tak samo jak pisałem wcześniej potrafi nie brać nic a nagle wessa litr... Jaki olej zalać? Mam też taki praparat po poprzednim samochodzie antykoks. Może spróbuję go zaaplikować do każdego z cylindrów. W BMW przywrócił mi kompresję z 4bar do 8 na jednym cylindrze.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
To na Twoim miejscu nie jeździł bym wcale na gazie. Dlatego, że nawet spokojna jazda na ubogiej mieszance czy to po mieście czy w trasie może mieć tragiczne konsekwencje. Ja już stolik mam po poprzednim właścicielu.nosmaster pisze:Wyprzedzam na PB gdyż wątpię w dobre ustawienie LPG, za duża jest różnica w mocy między LPG a PB
Mi na zapieczone pierścienie pomogła kompiel weekendowa w nafcie, ale o jakimś koksie nie słyszałem.nosmaster pisze:Mam też taki praparat po poprzednim samochodzie antykoks. Może spróbuję go zaaplikować do każdego z cylindrów
Ale skoro masz tak dobrą kompresję to raczej lepszej nie uzyskasznosmaster pisze: kompresja na wszystkich cyl jest powyżej 14bar
Re: Sporadycznie kopci, pali olej 1l/1000km
Wiesz co to oznacza, jak ciśnienie sprężania jest wyższe niż powinno być?nosmaster pisze:...Dodam też że kompresja na wszystkich cyl jest powyżej 14bar...
Dla Twojego silnika z jakimś tam przebiegiem powinno ono wynosić między 12-13 BAR.
Jeżeli jest za wysokie to oznacza, że pierścienie z tłokiem uszczelniane są niezgarnianym olejem. Czyli coś takiego jak próba olejowa przy pomiarze ciśnienia sprężania.
u mnie też kompresja książkowa, z rana nawet dymka nie puści, podczas jazdy z perspektywy kierowcy nie widać dymienia, ale czasem jak go najdzie to puści na niebiesko... potrawi pochłonąć też litra na tysiaka, ale wmawiam sobie, że po prostu pełnoletnia jest niunia i może sobie po prostu już czasem wypić


