Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[S8 D2 97 LPG ] Sporadycznie kopci, pali olej 1l/1000km

nosmaster
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 27 mar 2016, 08:56
Lokalizacja: Augustów

[S8 D2 97 LPG ] Sporadycznie kopci, pali olej 1l/1000km

Post autor: nosmaster » 23 kwie 2016, 20:19

Problem palenia oleju zauważyłem od razu po kupnie tzn po przejechaniu około 1000km dolałem litr. Łącznie pzejechałem od kupna około 3~4tys km i dolałem już około 2,5l oleju. Wycieków jako tako nie ma nigdzie, wszystkie uszczelnienia robił poprzedni właściciel przy wymianie silnika jedyny wyciek to z uszczelniacza między silnikiem a komorą sprzęgła i nie jest to jakieś wielkie. Dodam też że kompresja na wszystkich cyl jest powyżej 14bar, rano nie puszcza żadnego dymu i ogólnie nie kopci w ogóle poza sporadycznym dymem przy przyspieszaniu gdzie nie ma to żadnej konkretnej oczywistej zależności tzn czasem kopci tak że aż zostawia chmurę za sobą a czasem w ogóle żadnego najmniejszego dymka bywa tak że nie ubywa mi na miarce nic a nagle potrafi wessać prawie litr z zaskoczenia. Szczególnie zauważalne jest to po trasach, w mieście nie ubywa mi zazwyczaj nic. 90% mojej jazdy to jazda w stylu emeryta około 10% but w podłodze do odcięcia. Olej castrol magnatec 10w40 po mieście jeżdżę głównie na benzynie trasy tylko LPG i wyprzedzanie na PB. leję ciut powyżej środka miarki nigdy do max. Gdzie szukać? Odma? Pierścienie? na odpalonym silniku po otwarciu korka wlewu oleju nie ma ani nadciśnienia ani podciśnienia w komorze korbowej.

ernesto

Post autor: ernesto » 23 kwie 2016, 21:53

Wielokrotnie był omawiany temat konsumpcji oleju.
nosmaster pisze:po przejechaniu około 1000km dolałem litr
No cóż, żre oliwe i już.
To jest niedopuszczalne, wiem że w książce serwisowej pisze litr na 1000 ale to jest zabezpieczenie koncernu by potencjalny nabywca nie miał pretensji gdyby coś nie wyszło.
nosmaster pisze:Dodam też że kompresja na wszystkich cyl jest powyżej 14bar
Jeśli będzie żarł oliwe zaworami to nie zmierzysz mu dobrze kompresji i pomiar nic Ci nie powie. Bo sam z siebie olejem będzie się uszczelniał na górze. Co najwyżej możesz po dłuższym przestoju wykręcić wszystkie świece i sprawdzić czy nie ma na nich oliwy. Jesli tak to wniosek jeden, cieknie zaworami.
nosmaster pisze:10% but w podłodze do odcięcia
te 10% wystarczy by wyżłopać litr oleju przy ośmiu garczkach
nosmaster pisze:dymem przy przyspieszaniu gdzie nie ma to żadnej konkretnej oczywistej zależności tzn czasem kopci tak że aż zostawia chmurę za sobą a czasem w ogóle żadnego najmniejszego dymka
Dymienie jest niedopuszczalne.
nosmaster pisze: Gdzie szukać? Odma? Pierścienie?
Odmę możesz sprawdzić, co do pierścieni to <bezradny> ale bardziej bym obstawiał zawory.
nosmaster pisze:trasy tylko LPG i wyprzedzanie na PB
Czemu tak ?

Gość

Post autor: Gość » 24 kwie 2016, 03:56

nosmaster pisze:Olej castrol magnatec 10w40
Najgorszy z możliwych....nie dziwota że silnik juz zajechany

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 24 kwie 2016, 08:33

Nie wiem jak u Ciebie, ale ja wywalilem Castrola. Tez mi chlala ok. 1ltr/1000km z tym ze nie kopcila. Zmienilem olej na Millers 5w50 i spadlo spalanie oliwy o polowe. Mysle ze powinienies zmienic olej na poczatek a potem szukac co jeszcze jest nie tak. Na pewno troszke ten silnik nalatal kilometrow, wiec nie mysl sobie ze bedzie wszystko OK.

nosmaster
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 27 mar 2016, 08:56
Lokalizacja: Augustów

Post autor: nosmaster » 24 kwie 2016, 12:02

Wyprzedzam na PB gdyż wątpię w dobre ustawienie LPG, za duża jest różnica w mocy między LPG a PB. Dopiero jak sam ustawię gaz będe bez lęku latał na LPG. Silnik był wymieniany rok temu i niby został kupiony bezpośrednio z niemiec z przebiegiem 170000km po odkręceniu korka oleju wszystko wygląda jak z fabryki, olej czuściutki ogólnie moc ma myślę że taką jak powinien chociaz nie miałem porównania do innej S8. Dziwi mnie te kopcenie które występuje bardzo rzadko ale jak zacznie tymić to naprawdę to widać a innym razem nic. Tak samo jak pisałem wcześniej potrafi nie brać nic a nagle wessa litr... Jaki olej zalać? Mam też taki praparat po poprzednim samochodzie antykoks. Może spróbuję go zaaplikować do każdego z cylindrów. W BMW przywrócił mi kompresję z 4bar do 8 na jednym cylindrze.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 24 kwie 2016, 14:30

Można naftą zalać i poczekać z dobę lub dwie. Oczywiście potem olej do wymiany z filtrem.

nosmaster
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 27 mar 2016, 08:56
Lokalizacja: Augustów

Post autor: nosmaster » 24 kwie 2016, 15:42

Nafta właśnie potrzebuje dużo czasu a tu wystarczy 15 min. Środka wpuszcza się na tyle mało, że nie trzeba wymieniać oleju. Czy ktoś z was miał przypadek kopcenia i brania oleju przez odmę?

ernesto

Post autor: ernesto » 24 kwie 2016, 23:09

nosmaster pisze:Wyprzedzam na PB gdyż wątpię w dobre ustawienie LPG, za duża jest różnica w mocy między LPG a PB
To na Twoim miejscu nie jeździł bym wcale na gazie. Dlatego, że nawet spokojna jazda na ubogiej mieszance czy to po mieście czy w trasie może mieć tragiczne konsekwencje. Ja już stolik mam po poprzednim właścicielu.
Obrazek
Obrazek
nosmaster pisze:Mam też taki praparat po poprzednim samochodzie antykoks. Może spróbuję go zaaplikować do każdego z cylindrów
Mi na zapieczone pierścienie pomogła kompiel weekendowa w nafcie, ale o jakimś koksie nie słyszałem.
nosmaster pisze: kompresja na wszystkich cyl jest powyżej 14bar
Ale skoro masz tak dobrą kompresję to raczej lepszej nie uzyskasz

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Re: Sporadycznie kopci, pali olej 1l/1000km

Post autor: marekp750 » 25 kwie 2016, 07:41

nosmaster pisze:...Dodam też że kompresja na wszystkich cyl jest powyżej 14bar...
Wiesz co to oznacza, jak ciśnienie sprężania jest wyższe niż powinno być?
Dla Twojego silnika z jakimś tam przebiegiem powinno ono wynosić między 12-13 BAR.
Jeżeli jest za wysokie to oznacza, że pierścienie z tłokiem uszczelniane są niezgarnianym olejem. Czyli coś takiego jak próba olejowa przy pomiarze ciśnienia sprężania.

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 25 kwie 2016, 11:10

Marek, on ma eske zdaje sie (AHC albo AKH), wiec w esce 14 to normlana sprawa jest.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
pytlar
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:38
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar » 25 kwie 2016, 14:48

u mnie też kompresja książkowa, z rana nawet dymka nie puści, podczas jazdy z perspektywy kierowcy nie widać dymienia, ale czasem jak go najdzie to puści na niebiesko... potrawi pochłonąć też litra na tysiaka, ale wmawiam sobie, że po prostu pełnoletnia jest niunia i może sobie po prostu już czasem wypić :P <faktycznie>

Gość

Post autor: Gość » 25 kwie 2016, 14:52

litr na 1000 bez wycieków?? tyle to mój durszlak ABZ nie pochłaniał... on tam z wyciekami miał max 700ml chyba

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 25 kwie 2016, 16:28

Hehe, ja to Was podziwiam :) Mi jak chlał pół litra na 1000 to od razu remont zrobiłem kapitalny a Wy widze na luzaku :)
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 25 kwie 2016, 16:32

Bugalon pisze:Marek, on ma eske zdaje sie (AHC albo AKH), wiec w esce 14 to normlana sprawa jest.
Jeżeli AHC lub AKH to 14 bar jest prawidłowo...
Sorki za zmyłkę. Nie wczytałem się dokładnie w temat.

Awatar użytkownika
pytlar
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:38
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar » 25 kwie 2016, 17:14

Obrazek
u mnie znany mechanik mierzył też kompresje :P
wyszło jak wyszło, a olej jak żłopał tak żłopie :)
zaraz remont robić... samochód chodzi poprawnie, a to co na olej wydaje to znikoma cena biorąc pod uwage cenę remontu... lepiej w miesiącu mi wydać te 30zł na olej niż wywalić od razu 2-3tys na remoncik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl