![]() |
![]() |
![]() |
[D2 4.2]STAG-300 problem z odpaleniem ciepłego
- karwafak
- Forum Audi A8
- Posty: 17
- Rejestracja: 24 mar 2010, 21:31
- Lokalizacja: Warszawa
[D2 4.2]STAG-300 problem z odpaleniem ciepłego
Witam Panowie i proszę o pomoc !!!!!
Zamontowałem STAGA -300 w A8 4,2 z 2000 roku i sytuacja moja wygląda tak;
- zapala na zimnym silniku OKI, na LPG się przełącza tez bez problemów i na LPG też chodzi OKI, osiągi bez zmian.
- problem jest w tym jak po przełączeniu na LPG silnik zgaszę, to mam problem z uruchomieniem go ponownie. Muszę długo pokręcić rozrusznikiem z wciśniętym pedałem gazu.
Podobno problem tkwi w tym że trzeba znaleźć inny PLUS + do podłączenia STAGA, bo ten co jest na wtryskach od benzyny jest nieodpowiedni do podłączenia STAGA.
Czy ktoś miał podobny problem albo ma go dalej?
PROSZĘ O POMOC I DOBRE RADY.
Zamontowałem STAGA -300 w A8 4,2 z 2000 roku i sytuacja moja wygląda tak;
- zapala na zimnym silniku OKI, na LPG się przełącza tez bez problemów i na LPG też chodzi OKI, osiągi bez zmian.
- problem jest w tym jak po przełączeniu na LPG silnik zgaszę, to mam problem z uruchomieniem go ponownie. Muszę długo pokręcić rozrusznikiem z wciśniętym pedałem gazu.
Podobno problem tkwi w tym że trzeba znaleźć inny PLUS + do podłączenia STAGA, bo ten co jest na wtryskach od benzyny jest nieodpowiedni do podłączenia STAGA.
Czy ktoś miał podobny problem albo ma go dalej?
PROSZĘ O POMOC I DOBRE RADY.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez karwafak, łącznie zmieniany 2 razy.
- gierobiala
- Super Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 15 wrz 2009, 18:00
- Lokalizacja: lubelskie
- gierobiala
- Super Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 15 wrz 2009, 18:00
- Lokalizacja: lubelskie
http://lpg-forum.pl/index.php
Pod linkiem jest więcej "kumatych",spróbuj tam ;-)
A nie można zapodać plusa bezpośrednio z akumulatora?
Pod linkiem jest więcej "kumatych",spróbuj tam ;-)
A nie można zapodać plusa bezpośrednio z akumulatora?
- Marcin B.
- Forum Audi A8
- Posty: 70
- Rejestracja: 06 lis 2009, 09:15
- Lokalizacja: Warszawa
Re: STAG-300 POMOCY
karwafak pisze:Witam Panowie i proszę o pomoc !!!!!
Zamontowałem STAGA -300 w A8 4,2 z 2000 roku i sytuacja moja wygląda tak;
- zapala na zimnym silniku OKI, na LPG się przełącza tez bez problemów i na LPG też chodzi OKI, osiągi bez zmian.
- problem jest w tym jak po przełączeniu na LPG silnik zgaszę, to mam problem z uruchomieniem go ponownie. Muszę długo pokręcić rozrusznikiem z wciśniętym pedałem gazu.
Podobno problem tkwi w tym że trzeba znaleźć inny PLUS + do podłączenia STAGA, bo ten co jest na wtryskach od benzyny jest nieodpowiedni do podłączenia STAGA.
Czy ktoś miał podobny problem albo ma go dalej?
PROSZĘ O POMOC I DOBRE RADY.
Jak dla mnie problem z zaworem przy parowniku. Przepuszcza gaz i jak odpalasz na benzynie masz za bogato i trzeba pokręcić by przemieliło. Ja mam Stag 300 i takie objawy były przy kończącym się parowniku. Masz może screeny z ustawien z programu? Mogło by to coś wyjaśnić.
Készítsen képet önmagáról
-
- Forum Audi A8
- Posty: 257
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 17:00
- Lokalizacja: Radom / Reading, UK
Re: STAG-300 POMOCY
Na autokaciku kulka razy był ten temat i to właśnie jest najczęstrza przyczyna. Jak dolot jest wypełniony gazem to silnik musi ten gaz wyrzucić do wydechy, zanim zassie powietrza i dla tego musisz długo kręcić.Marcin B. pisze:karwafak pisze:Witam Panowie i proszę o pomoc !!!!!
Zamontowałem STAGA -300 w A8 4,2 z 2000 roku i sytuacja moja wygląda tak;
- zapala na zimnym silniku OKI, na LPG się przełącza tez bez problemów i na LPG też chodzi OKI, osiągi bez zmian.
- problem jest w tym jak po przełączeniu na LPG silnik zgaszę, to mam problem z uruchomieniem go ponownie. Muszę długo pokręcić rozrusznikiem z wciśniętym pedałem gazu.
Podobno problem tkwi w tym że trzeba znaleźć inny PLUS + do podłączenia STAGA, bo ten co jest na wtryskach od benzyny jest nieodpowiedni do podłączenia STAGA.
Czy ktoś miał podobny problem albo ma go dalej?
PROSZĘ O POMOC I DOBRE RADY.
Jak dla mnie problem z zaworem przy parowniku. Przepuszcza gaz i jak odpalasz na benzynie masz za bogato i trzeba pokręcić by przemieliło. Ja mam Stag 300 i takie objawy były przy kończącym się parowniku. Masz może screeny z ustawien z programu? Mogło by to coś wyjaśnić.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3525
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
- djdemon_pl
- Forum Audi A8
- Posty: 173
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 14:25
- Lokalizacja: mazowieckie
Witam!
Miałem podobną sytuację w poprzedniej A8 - u mnie okazało się że miałem nadwyrężoną pompę paliwa po tym, jak pobierało mi gaz i benzynę, ze względu na błąd gazownika
Byłem wtedy w drodze, gdzie przez kilkanaście kilometrów nie było żadnej stacji...
Po przyjeździe do domu miałem taki sam objaw jak u Ciebie...
Czytałem, czytałem, sprawdzałem i nic... Zatankowałem powyżej połowy zbiornika i problem zniknął... (zbiornik w naszych A8 jest dwukomorowy) co tłumaczy to zjawisko w przypadku uszkodzonej pompy...
Sprawdź i zobacz czy może będzie OK. Czasem najdziwniej proste rozwiązania dają wytłumaczenie usterki...
Miałem podobną sytuację w poprzedniej A8 - u mnie okazało się że miałem nadwyrężoną pompę paliwa po tym, jak pobierało mi gaz i benzynę, ze względu na błąd gazownika

Byłem wtedy w drodze, gdzie przez kilkanaście kilometrów nie było żadnej stacji...
Po przyjeździe do domu miałem taki sam objaw jak u Ciebie...
Czytałem, czytałem, sprawdzałem i nic... Zatankowałem powyżej połowy zbiornika i problem zniknął... (zbiornik w naszych A8 jest dwukomorowy) co tłumaczy to zjawisko w przypadku uszkodzonej pompy...
Sprawdź i zobacz czy może będzie OK. Czasem najdziwniej proste rozwiązania dają wytłumaczenie usterki...
"Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05
- paulo79
- Super Klubowicz
- Posty: 632
- Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
- Lokalizacja: Lubin
wedlug mnie puszcza gaz ktorys wtryskiwacz lub zawor przy parowniku. Wtryski wcale nie musza pracowac zeby gaz puszczaly- to tylko zwykly tloczek czyli gumka i sprezynka. Kolego sprawdz czy parownik jest goracy jak ci sie juz przelaczy z pb przy wlaczonej klimie i z ustawieniem temp np 18-19 st. Gazownik niech posprawdza czasy wtryskow na wolnych obr i na podwyzszonych, temperature gazu i temperature na parowniku. To prosta instalacja, tez mam staga300 i zaden gazownik nie dawal rady dopoki sam sie za to nie wzialem. Pamietaj ze gazownicy sie na instalacjach nie znaja a dobry gazownik to martwy gazownik 

- karwafak
- Forum Audi A8
- Posty: 17
- Rejestracja: 24 mar 2010, 21:31
- Lokalizacja: Warszawa
Witam
Dziękuje Wam wszystkim z rady. Byłem w tygodniu u Nowotczyńskiego w Mławie i potwierdził że mam źle podłączone zasilanie, i stąd te trudne odpalanie na ciepłym silniku. Najgorsze jest to że dopiero po 1 sierpnia mogę się z nim umówić na usunięcie tej usterki, a na razie robię tak że jak gaszę samochód to przełączam na Pb i odpala jak dzidziulek, bez najmniejszego problemu, muszę tylko pamiętać żeby z powrotem włączyć LPG. Chyba że wiem że już więcej nie będę jeździł to gaszę normalnie i odpalanie na zimnym jest też normalne.
Pozdrawiam Wszystkich.
Pozdrawiam Wszystkich.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3525
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3525
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
Podejrzewam, że zasilanie sterownika instalacji STAG, choć stag jest dość odporny na takie historie. Bardzo czułe są sterowniki Diego firmy KME, znam dwa przypadki wariowania (jeden niestety z autopsji) z powodu błędów montażowych niewłaściwego podłączenia zasilania (czytaj plus w złym miejscu, lub słaba masa).to moze sie dowiemy co dokladnie bylo zle podpiete