Zawędrowałem tutaj z forum A6 w poszukiwaniu wiedzy. Przywitać się już byłem
Jestem w trakcie swapu hebelków z A8 D3 / Phaetona do S6 C5. Rozpoznałem temat przodu, ale tył jeszcze jest w trakcie....
Na przód idzie :
- zakupiłem zaciski z jarzmami z A8 D3 4.2 - czyli popularne 360mm za śmieszne pieniądze.
(swoją drogą - drugi komplet bo pierwszy przyszedł z S8 / W12 na 385mm :O - będzie na lato)
- zamawiam tarcze 356 / 34mm z A7 3.0TFSI (mają odpowiednie ET dla piast S6 C5)
- zamawiam klocki z A7 3.0TFSI - dobrze pokrywają całą tarczę - sprawdzone
Na tył planuję :
- tarcze z A8 D3 W12 / Phaeton 335mm
- zaciski i jarzmama z Phaetona - ze względu na ręczny na lince (tutaj linka będzie dłuższa, a zaciski "do góry nogami" by zaczep linki był od dołu tak jak w seryjnym S6 C5)
- klocki do tarcz 335mm z A8 W12 czy RS6 C5
Tył - obracam zaciski, daję dłuższe linki ręcznego (RS6 C5 ?) oraz dorabiam adaptery dla jarzm.
W przodu tarcza z A7 ma takie samo ET jak tarcza seryjna z S6 C5 - czyli 52,4mm, zacisk będzie o około 7mm odsunięty na zewnątrz dystansem by wszystko pasowało. Tutaj wsio dopasowane, wchodzi w felgę AVUS 17" seryjną z S6 C5.
Problem jest z tyłem. O ile ogarnięcie zacisków / linek / adapterów to nie problem to męczy mnie średnica felgi 17" - czy taki komplet wejdzie w 17 cali.
Macie przecież w swoich A8 takie hebelki na tyle i pewnie kilku z Was ma 17" zimówki - może ktoś śmiga na takim setupie tyłu tarcz i hamulców ?
Nie chcę na zimę 18" z oczywistych względów a poza tym na 17" kupiłem nowe oponki Conti za worek pieniędzy...
Sprawdzi ktoś lub wie czy 17" wejdzie z tyłu na tarczę 335mm ?
[A8 D3 > S6 C5] Przekładka hamulców z A8 D3 do S6 C5
[A8 D3 > S6 C5] Przekładka hamulców z A8 D3 do S6 C5
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Ktoś w D3 ostatnio po zmianie hebli na S8/W12 pisał ze 17 nie pasują / nie wchodzą - oczywiście miałem na myśli tył
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Dzięki panowie za info. Przód mam już skompletowany jak pisałem wcześniej. Tył zamawiam więc 335mm. Ufam, że 17" AVUS z ET35 (ori S6) pomieści setup 360 i 335. Patrząc po modelach to takie zestawienie nigdzie nie występowało. Tył 335 zawsze był z minimum 385mm na przodzie.
Porównałem dość dokładnie zacisk przedni z A8 W12 6.0 i A8 V8 4.2.
Z tego co widzę różnią się chyba tylko odsunięciem na jarzmie a sam zacisk ten sam - mam rację ?
Mając taką możliwość można by na letnich felgach 18-19" przekładać tarcze + klocki na 385mm i zakładać jarzmo pod to bez rozpinania wężyków przy zacisku. Wiadomo... latem jeździ się szybciej niż zimą i więcej hebla zawsze może się przydać
Porównałem dość dokładnie zacisk przedni z A8 W12 6.0 i A8 V8 4.2.
Z tego co widzę różnią się chyba tylko odsunięciem na jarzmie a sam zacisk ten sam - mam rację ?
Mając taką możliwość można by na letnich felgach 18-19" przekładać tarcze + klocki na 385mm i zakładać jarzmo pod to bez rozpinania wężyków przy zacisku. Wiadomo... latem jeździ się szybciej niż zimą i więcej hebla zawsze może się przydać
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Nie, zacisk jest inny. D3 ma z boku dużą blaszkę przytrzymującą klocek i jarzmo do zacisku.drookash pisze: Porównałem dość dokładnie zacisk przedni z A8 W12 6.0 i A8 V8 4.2. Z tego co widzę różnią się chyba tylko odsunięciem na jarzmie a sam zacisk ten sam - mam rację ?
Zdecydowanie lepiej dać kpl z D3.
Trochę nie rozumiem przekładek typu zmiana na letnie wraz z heblami (na większe) a potem na zimówki i heble (na mniejsze). Nie lepiej wybrać coś optymalnego? Mniejszy hebel i mniejsze koła na zimę albo większy hebel wraz z 18 na zimę?
Obecnie mam na zestawie 385/335mm założone 18" avus z s8 d2 et jakoś 45 i się mieści więc 360 spookojnie jeszcze przy takim et jak masz u siebie w kołach.
Jak najbardziej cały czas mówimy o zaciskach z A8 D3. Zgadza się... blaszka trzymająca jest na zacisku od widocznej strony. Wybierałem właśnie takie zaciski gdyż chcę docelowo zakupić i zamontować blaszki z napisami "S6". Są dostępne w ASO w cenie około 170PLN/szt. Wymiarami i kształem są tożsame z takimi samymi z napisem "S8".
Jestem zwolennikiem oryginału AUDI stąd też nie szedłem w żadne brembo + tarcze z Mercedesa, zależało mi na tych blaszkach z napisami.
Przekładka hebli z kołami zima/lato może nie jest może szczęśliwym rozwiązaniem, ale jeżeli jest to na tyle łatwe iż wymaga odkręcenia 4 śrub to czemu nie ?
Po części zmuszony jestem do zimowych 17" z racji zakupionych nowych Contiwintercontact T830P 255/45.
Jestem zwolennikiem oryginału AUDI stąd też nie szedłem w żadne brembo + tarcze z Mercedesa, zależało mi na tych blaszkach z napisami.
Przekładka hebli z kołami zima/lato może nie jest może szczęśliwym rozwiązaniem, ale jeżeli jest to na tyle łatwe iż wymaga odkręcenia 4 śrub to czemu nie ?
Po części zmuszony jestem do zimowych 17" z racji zakupionych nowych Contiwintercontact T830P 255/45.
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !
Temat sprzed lat, ale ciągle aktualny. Czy do S6 C5 z zaciskiem i jarzmem A8 D3 podpasuje ten komplet p&p?
https://allegro.pl/oferta/textar-tarcze ... 2162902326
https://allegro.pl/oferta/textar-tarcze ... 2162902326