części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI ] Jaki olej do 6HP , typ tipa GNU - 239zł /

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1828
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 23 cze 2014, 22:07

pebo i taki opis bardzo mi się podoba <brawo2> ,podmiana/wymiana oleju jeszcze przede mną tak że bardzo mi się przyda ten opis <okioki>

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1442
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 24 cze 2014, 21:31

123mielony pisze:pebo i taki opis bardzo mi się podoba <brawo2> ,podmiana/wymiana oleju jeszcze przede mną tak że bardzo mi się przyda ten opis <okioki>
A dziękuję dobry człowieku. Wychodzę z założenia, że po to jest to forum, aby dzielić się wiedzą. Czasem moje doświadczenia komuś się przydadzą, czasem może z czyiś doświadczeń ja skorzystam.
Pozdrawiam
Bądź dobry jak chleb.

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1368
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 17 sie 2014, 13:49

Ja z innej beczki,jaka skrzynia jest w A8 2004r Tip czy Multi ??

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3149
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 17 sie 2014, 14:03

Multi było w 3.0 i ośce. jeśli było quattro to i tip był
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1368
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 17 sie 2014, 14:27

krzychu22.p1i pisze:Multi było w 3.0 i ośce. jeśli było quattro to i tip był
Czyli mam Tip. na skrzyni pisze 6HP26 do tego mam łopatki, pytam bo w książce serwisowej na stronie 12 pisze wymiana oleju co 60tys. tylko napisali multitronic :/

Gość

Post autor: Gość » 17 sie 2014, 17:55

W tipie tez spokojnie sobie możesz zmieniac tak olej :)

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1368
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 17 sie 2014, 18:31

Apophis pisze:W tipie tez spokojnie sobie możesz zmieniac tak olej :)
Wiem że mogę, a nawet muszę właśnie oglądam sobie książkę którą dostałem do auta i z zapisów wynika że wymieniali przy 60tys 180tys później 240tys. czyli wsio OK. a gdzieś czytałem że Audi podaje żeby nie wymieniać i dlatego skrzynie padały.

Gość

Post autor: Gość » 17 sie 2014, 22:18

Marcin2013 pisze: a gdzieś czytałem że Audi podaje żeby nie wymieniać i dlatego skrzynie padały.
Niestety taka prawda.

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1368
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 17 sie 2014, 22:23

Apophis pisze:
Marcin2013 pisze: a gdzieś czytałem że Audi podaje żeby nie wymieniać i dlatego skrzynie padały.
Niestety taka prawda.
No właśnie, ale czytam w książce serwisowej i na 12 stronie pisze wymieniać co 60 tys. Mogę scana zrobić

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3149
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 17 sie 2014, 22:28

Serwis nastawiony jest na zysk i twierdzi, że jest lej dożywotnio natomiast producent skrzyń ZF zaleca wymianę co 60tys. km.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

ernesto

Post autor: ernesto » 17 sie 2014, 22:53

Te słowa że olej jest dożywotni w skrzyniach, układach wspomagania, dyfrach itd tylko są po to by za jakiś czas odwiedzić serwis na poważną usterkę.
I właśnie w ten sposób rodzą się opowieści że automaty to złom który się psuje. Bo ludzie nie zmieniają oleju jeżdżą kupę kilometrów, sprzedają auto. Potem kupuje następny też nieświadomy i sypie się skrzynia.

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1368
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 18 sie 2014, 08:09

krzychu22.p1i pisze:Serwis nastawiony jest na zysk i twierdzi, że jest lej dożywotnio natomiast producent skrzyń ZF zaleca wymianę co 60tys. km.
No tylko że ja wyczytałem wymianę w książce serwisowej od auta str.12
Te słowa że olej jest dożywotni w skrzyniach, układach wspomagania, dyfrach itd tylko są po to by za jakiś czas odwiedzić serwis na poważną usterkę.
I właśnie w ten sposób rodzą się opowieści że automaty to złom który się psuje. Bo ludzie nie zmieniają oleju jeżdżą kupę kilometrów, sprzedają auto. Potem kupuje następny też nieświadomy i sypie się skrzynia.
Jeszcze problem podobno polega na tym że jak pierwszy właściciel nie zmieniał sprzedał, powiedzmy z przebiegiem ponad 200 i drugi właściciel zmienił to też nie wyszło na dobre, ale tego nie wiem gdzieś słyszałem.

Gość

Post autor: Gość » 18 sie 2014, 08:24

Marcin2013 pisze:Jeszcze problem podobno polega na tym że jak pierwszy właściciel nie zmieniał sprzedał, powiedzmy z przebiegiem ponad 200 i drugi właściciel zmienił to też nie wyszło na dobre, ale tego nie wiem gdzieś słyszałem.
No nie do końca.
Pierwszy nie zmieniał i dlatego drugiemu sie posypała.
Dużo też zależy od exploatacji auta.Jak wiekszosc km zrobiło na autostradach to zuzycie skrzyni jest znacznie mniejsze.

Awatar użytkownika
orkaskawina
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 471
Rejestracja: 25 lis 2012, 11:57
Lokalizacja: Skawina

Post autor: orkaskawina » 14 wrz 2014, 18:54

Panowie czy w skrzyni o oznaczeniu HKT mogę zastosować ten olej

http://allegro.pl/olej-filtr-uszczelka- ... 38738.html

czy ten

http://allegro.pl/olej-filtr-uszczelka- ... 86712.html

aktualnie mam na blacie 150 tyś a w książce serwisowej nie mam wzmianki o wymianie oleju więc pora już go wymienić.Którą metodę wybrać statyczną czy dynamiczną
Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1442
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 14 wrz 2014, 20:30

orkaskawina pisze:Panowie czy w skrzyni o oznaczeniu HKT mogę zastosować ten olej

http://allegro.pl/olej-filtr-uszczelka- ... 38738.html

czy ten

http://allegro.pl/olej-filtr-uszczelka- ... 86712.html

aktualnie mam na blacie 150 tyś a w książce serwisowej nie mam wzmianki o wymianie oleju więc pora już go wymienić.Którą metodę wybrać statyczną czy dynamiczną
I jeden i drugi olej dobry (i Ravenol, i ZF). Przy takim przebiegu filtr siatkowy warto wymienić, ale w żadnym zestawie nie widzę uszczelki pod misę olejową do skrzyni, a może się przydać. I raczej nie polecam wymiany całego oleju tylko kilka razy statycznie podmienić (za każdym razem tak ze 2-3 litry).
Bądź dobry jak chleb.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl