części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL ] Głuche stuki quattro

piterekke
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 23 maja 2016, 15:31
Lokalizacja: Przysucha

[D3 ALL ] Głuche stuki quattro

Post autor: piterekke » 09 lis 2016, 09:07

Witam serdecznie. To moj pierwszy post i z gory dziekuje za podpowiedzi. Fora przeglądałem i nic nie znalazlem.
Wyglada to tak, ze przy zimnym silniku i normalnej jeździe nic sie nie dzieje. Gdy zaczyna sie jazda w korkach po zatrzymaniu podczas ruszania w tylnej czesci auta czuc punktowe szarpniecia i po kilku metrach ustaje . Zatrzymanie i ruszanie i to samo. Po dłuższej jeździe w korkach coraz intensywniej. Podpora wału cala. Na pewno to pochodzi z tylu.
Pomocy <prosze>

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4014
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 09 lis 2016, 09:48

wiele rzeczy z tyłu może dawać objawy stukania od tulei wahaczy, poprzez podporę dyferencjału, na przegubach wału oraz tylnego dyfra kończąc...

Najlepiej w takim przypadki jechać na stacje diagnostyczna i niech przetrzepią tył na podnośniku czy kanale...chyba że masz sam taką możliwość to pod auto z latareczką i wszystko po kolei oglądać, macać, szarpać... ;)
to nie jest zwykły napęd...to

piterekke
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 23 maja 2016, 15:31
Lokalizacja: Przysucha

Post autor: piterekke » 09 lis 2016, 10:30

Byl na kanale i podnośniku i wszystko sztywne. Kolega mowi zeby jezdzic dalej i samo wyjdzie <muzyka>

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4014
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 09 lis 2016, 11:25

to że Ci coś w bagażniku lata, wiesz gdzieś w schowku lub pod matą ;) i takie przypadki się widziało <faktycznie> :D
to nie jest zwykły napęd...to

piterekke
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 23 maja 2016, 15:31
Lokalizacja: Przysucha

Post autor: piterekke » 09 lis 2016, 11:44

Bylaby najlepsza przyczyna <okok>
Ja mam takie odczucie jakby jedno kolo nie zgrywalo sie z prędkością i sobie tak szarpnie, pyknie. Po kilkunastu metrach wszystko ok.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4014
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 09 lis 2016, 11:45

a śruby dokręcone ??? <boisie>
to nie jest zwykły napęd...to

Sadzk
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 14 maja 2016, 12:45
Lokalizacja: Silesia

Post autor: Sadzk » 09 lis 2016, 12:03

To ja sie podzielę swoim problemem. U mnie akurat inna sytuacja. Występuje tylko i wyłącznie po dłuższym postoju, ale do rzeczy. Wrzucam D ruszam do przodu na max skręconych kołach w lewo i jest taki objaw jakby były koła zblokowane i następuje przeskakiwanie kół i stukanie i po chwili (powiedzmy przejechanie 3 metrów) stłuchac stuk i samochód jedzie już normalnie. miał ktos podobny problem? Obstawiam torsena, ale nie chcę na darmo rozbierać.

piterekke
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 23 maja 2016, 15:31
Lokalizacja: Przysucha

Post autor: piterekke » 09 lis 2016, 19:53

Koła dokrecone oczywiście . Ktos mial podobnie? Mozliwa awaria dyfra? Ktos mial podobnie?

Gunner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 358
Rejestracja: 07 mar 2015, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Gunner » 10 lis 2016, 00:15

Spotkałem się już z kilkoma przypadkami jak w D3 dyfer komuś wył, np. przy puszczaniu gazu przy danej prędkości, ale o stukach z dyfra nie slyszałem.

ernesto

Post autor: ernesto » 10 lis 2016, 06:11

piterekke pisze:Gdy zaczyna sie jazda w korkach po zatrzymaniu podczas ruszania w tylnej czesci auta czuc punktowe szarpniecia i po kilku metrach ustaje . Zatrzymanie i ruszanie i to samo. Po dłuższej jeździe w korkach coraz intensywniej.
Sprawdzałeś układ hamulcowy z tyłu. Nie zauważyłeś, że może to być zależne od tego ?
Stojąc w korku trzymasz nogę na hamulcu. Może coś z zaciskiem nie tak jest skoro w zawieszeniu wygląda wszystko ok.

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1008
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 10 lis 2016, 18:44

stawiam na dyfer.... u VanDama coś takiego (chyba) zaczynało się pojawiać i diagnoza była dyfer
wymiana na ori nowy to spory koszt, opcja druga to regeneracja (podobną są ludzie w PL co temat ogarniają)

Joey
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 57
Rejestracja: 12 lut 2019, 11:27
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Joey » 13 mar 2019, 18:51

Ktoś wie co powodowało przeskakiwanie tylnych kol? Mam to samo i nikt nie wie

scrow
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 19 paź 2018, 10:40
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: scrow » 02 maja 2019, 17:57

tamat ogarniałem . Trzeba rozebrać wyjąć i wyczyścić torsen plus zalać go ORYGINALNYM olejem - litr w aso około 460 zł . Bujałem się tematem kilka miesiący i dopiero to pomogło .
Scrow

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2901
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 04 maja 2019, 16:36

wyczyscic z czego? opiłki? szlam? co było?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

scrow
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 19 paź 2018, 10:40
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: scrow » 17 maja 2019, 15:03

maciu pisze:wyczyscic z czego? opiłki? szlam? co było?
u mnie były opiłki , oraz sporo szlamu . Opiłki dlatego , że ktoś użył za długich śrub do skręcenia torena i przeszły na wylot , a szlam był zapewne z powodu starego oleju. Tak czy inaczej pomogło.
Scrow

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl