części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL ] Jak rozpoznać uszkodzoną skrzynię

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 1797
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 17 lip 2014, 16:37

Z miesiąc temu przy dość dynamicznej jeździe po górach dość dziwnie z szarpnięciem zredukował mi się bieg , być może to mógł być początek końca skrzyni . 90% mojej jazdy to autostrady i drogi autostrado podobne po których staram się jeździć przepisowo ( niestety mandaty skutecznie ograniczają prędkość ) u nas pozwalam sobie jeździć trochę inaczej ale zawsze jeżdżę tak żeby nie męczyć auta bo mi po prostu szkoda .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5844
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 17 lip 2014, 19:23

Apophis pisze:FOSS, Ja bym zrobił diagnostyke. Lepiej wydac za wczasu może i mniej niż potem targac auto gdzieś ze świata na lawecie...
Diagnozuję ją codziennie i wydaje mi się że wiem jak pracuje ;)

Poza tym zmieniałem w niej olej statycznie już 3 razy.... praktycznie zaraz po zakupie czyli gdzieś koło 200kkm, później przy przebiegu około 260kkm i niedawno w przy okazji przekładki silnika i skrzyni czyli przy jakichś 303kkm.
Od początku kiedy kupiłem nie zauważyłem jakichś zbytnich zmian w jej pracy a kiedy chciałem sobie polepszyć i przy okazji zmiany silnika zmieniłem też skrzynię na taką po przebiegu ca. 150kkm to szybko doceniłem moją skrzynkę z dwukrotnie większym przelotem i szybko wrzuciłem ją do samochodu spowrotem.

Wydaje mi się, że z moją jest w miarę OK ale gdzieś z tyłu głowy kołacze myśl, że wcześniej czy później i mnie może spotkać taki "drobny remoncik" :/
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Gość

Post autor: Gość » 17 lip 2014, 19:49

FOSSik nie taką diagnostykę tylko weź na stół te ustrojstwo bo CIe od tego kołatania głowa rozboli :)

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1442
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 17 lip 2014, 20:28

Apophis pisze:FOSSik nie taką diagnostykę tylko weź na stół te ustrojstwo bo CIe od tego kołatania głowa rozboli :)
Czyli po 3 setkach wyjąć skrzynię, rozbebeszyć i dokładnie obejrzeć? Chyba że ktoś ma stanowisko pomiarowe do sprawdzania parametrów skrzyni. Ale co to da? To samo dzieje się w samochodzie.
Bądź dobry jak chleb.

Gość

Post autor: Gość » 18 lip 2014, 21:51

Tak własnie rozbebeszyć i odświeżyć. Może wywalimy kase i narobimy se roboty a może unikniemy wiekszego smrodu ale na pewno bedziemy spokojniejsi :)

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1442
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 21 lip 2014, 00:00

Z rozłożeniem to nie ma problemu, aby tylko później dać radę to wszystko prawidłowo poskładać. Kiedyś jak kumplowi naprawiałem magnetofon produkcji CCCP to zawsze jakieś części zostawały, a co dziwniejsze, sprzęt działał ;)
Bądź dobry jak chleb.

tobi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 126
Rejestracja: 30 gru 2009, 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tobi » 23 lip 2014, 22:29

W temacie trwałości skrzyni. Moja skrzynia zmarła przy około 330 tyś. Było w Midpartsie chyba w maju. Generalnie zaczęła gubić biegi więc jak ktoś ma blisko tego przebiegu to niestety daleko od domu nie odjeżdżać... Im bardziej wytarte tarczki tym auto bardziej "mulaste". Moje bardzo odżyło po wydaniu 7k :D a skrzynia ułożyła się po około 2 tyś i wymianie oleju.

ulises
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 77
Rejestracja: 08 sie 2013, 08:56
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: ulises » 24 lip 2014, 18:50

tobi pisze:W temacie trwałości skrzyni. Moja skrzynia zmarła przy około 330 tyś. Było w Midpartsie chyba w maju. Generalnie zaczęła gubić biegi więc jak ktoś ma blisko tego przebiegu to niestety daleko od domu nie odjeżdżać... Im bardziej wytarte tarczki tym auto bardziej "mulaste". Moje bardzo odżyło po wydaniu 7k :D a skrzynia ułożyła się po około 2 tyś i wymianie oleju.
Stalo sie to z dnia na dzien czy bylo coraz gorzej i gorzej az kleknelo calkowicie?

tobi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 126
Rejestracja: 30 gru 2009, 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tobi » 24 lip 2014, 21:29

Właściwie można powiedzieć że z dnia na dzień. Któregoś dnia zgubił jeden raz bieg. Po kilku dniach usterka zaczęła postępować w tempie kwadratowym. Dalsza jazda była mało komfortowa.

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1368
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 31 sie 2014, 21:42

A jak myślicie czy te nasze skrzynie podobno awaryjne (wiadomo że chodzi o wymiany oleju, a przede wszystkim moim zdaniem po prostu jest ich na naszych drogach najwięcej i dlatego jak padnie co 1000 szt. to robi liczbę), ale do rzeczy czy te awarie są w większości przypadków takie same i można im wcześnie zapobiec ? np.taj jak ktoś pisał wcześniej wyjąć i zobaczyć od środka, może te koszty naprawy około 7tys. są grubo przesadzone w serwisach, może siada jakaś pierdoła za 500zł ?? kiedyś dzwoniłem do serwisu skrzyń i Pani powiedziała że głównie siada konwenter, druga sprawa jak pytałem o dynamiczną wymianę oleju to mi odradziła, podobno istnieje wysokie ryzyko zatarcia pompy !! trochę to dziwne bo jak wkładają skrzynie do auta i tak układ jest pusty,albo się mylę.

ernesto

Post autor: ernesto » 31 sie 2014, 22:13

Marcin2013, no tak padają konwertery ale ludziom padają też sprzęgła dwu masowe, to jest normalna rzecz eksploatacyjna która się zużywa. To nie jest metalowa kulka. Acz kol wiek istnieją ludzie którzy potrafią też i popsuć metalową kulkę.
Dla mnie konwerter i jego wymiana to jak normalne sprzęgło w normalnym samochodzie które może się zużyć z pewnym czasem.
A to czy będzie chodziło dobrze wszystko zależy od jego regeneracji.

Sprzęgło ma prawo się zużyć a że się... dajmy na to zużyje po przebiegu 300 tyś to w normalnym aucie nikogo nie dziwi ale jak padnie konwerter w automacie to już jest ola boga bo automat to się sypie.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4801
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 01 wrz 2014, 09:00

niestety skrzynie padają w naszych autach pewnie z winy 4x4 bo to bardziej obciąża układ
ale fakt jest faktem i jedno jest pewne że każdego to czeka
ja już jestem po
a na jak długo to życie pokaże ale jak coś się zesra to będzie manual ;)

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1135
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 01 wrz 2014, 14:32

Ja wstawiłem u siebie używkę i śmigam 2lata , właśnie szykuję się do wymiany oleju .

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4801
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 01 wrz 2014, 16:23

to aby po wymianie było dobrze trzymam kciuki

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1368
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 01 wrz 2014, 20:57

pepi pisze:ja już jestem po
I wiadomo co padło ??

Można wiedzieć jakie koszta ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl