[D3 ALL ] Jak rozpoznać uszkodzoną skrzynię
- pioter
- Moderator
- Posty: 1797
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Z miesiąc temu przy dość dynamicznej jeździe po górach dość dziwnie z szarpnięciem zredukował mi się bieg , być może to mógł być początek końca skrzyni . 90% mojej jazdy to autostrady i drogi autostrado podobne po których staram się jeździć przepisowo ( niestety mandaty skutecznie ograniczają prędkość ) u nas pozwalam sobie jeździć trochę inaczej ale zawsze jeżdżę tak żeby nie męczyć auta bo mi po prostu szkoda .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
Diagnozuję ją codziennie i wydaje mi się że wiem jak pracujeApophis pisze:FOSS, Ja bym zrobił diagnostyke. Lepiej wydac za wczasu może i mniej niż potem targac auto gdzieś ze świata na lawecie...
Poza tym zmieniałem w niej olej statycznie już 3 razy.... praktycznie zaraz po zakupie czyli gdzieś koło 200kkm, później przy przebiegu około 260kkm i niedawno w przy okazji przekładki silnika i skrzyni czyli przy jakichś 303kkm.
Od początku kiedy kupiłem nie zauważyłem jakichś zbytnich zmian w jej pracy a kiedy chciałem sobie polepszyć i przy okazji zmiany silnika zmieniłem też skrzynię na taką po przebiegu ca. 150kkm to szybko doceniłem moją skrzynkę z dwukrotnie większym przelotem i szybko wrzuciłem ją do samochodu spowrotem.
Wydaje mi się, że z moją jest w miarę OK ale gdzieś z tyłu głowy kołacze myśl, że wcześniej czy później i mnie może spotkać taki "drobny remoncik"
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Czyli po 3 setkach wyjąć skrzynię, rozbebeszyć i dokładnie obejrzeć? Chyba że ktoś ma stanowisko pomiarowe do sprawdzania parametrów skrzyni. Ale co to da? To samo dzieje się w samochodzie.Apophis pisze:FOSSik nie taką diagnostykę tylko weź na stół te ustrojstwo bo CIe od tego kołatania głowa rozboli
Bądź dobry jak chleb.
W temacie trwałości skrzyni. Moja skrzynia zmarła przy około 330 tyś. Było w Midpartsie chyba w maju. Generalnie zaczęła gubić biegi więc jak ktoś ma blisko tego przebiegu to niestety daleko od domu nie odjeżdżać... Im bardziej wytarte tarczki tym auto bardziej "mulaste". Moje bardzo odżyło po wydaniu 7k a skrzynia ułożyła się po około 2 tyś i wymianie oleju.
Stalo sie to z dnia na dzien czy bylo coraz gorzej i gorzej az kleknelo calkowicie?tobi pisze:W temacie trwałości skrzyni. Moja skrzynia zmarła przy około 330 tyś. Było w Midpartsie chyba w maju. Generalnie zaczęła gubić biegi więc jak ktoś ma blisko tego przebiegu to niestety daleko od domu nie odjeżdżać... Im bardziej wytarte tarczki tym auto bardziej "mulaste". Moje bardzo odżyło po wydaniu 7k a skrzynia ułożyła się po około 2 tyś i wymianie oleju.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1368
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
A jak myślicie czy te nasze skrzynie podobno awaryjne (wiadomo że chodzi o wymiany oleju, a przede wszystkim moim zdaniem po prostu jest ich na naszych drogach najwięcej i dlatego jak padnie co 1000 szt. to robi liczbę), ale do rzeczy czy te awarie są w większości przypadków takie same i można im wcześnie zapobiec ? np.taj jak ktoś pisał wcześniej wyjąć i zobaczyć od środka, może te koszty naprawy około 7tys. są grubo przesadzone w serwisach, może siada jakaś pierdoła za 500zł ?? kiedyś dzwoniłem do serwisu skrzyń i Pani powiedziała że głównie siada konwenter, druga sprawa jak pytałem o dynamiczną wymianę oleju to mi odradziła, podobno istnieje wysokie ryzyko zatarcia pompy !! trochę to dziwne bo jak wkładają skrzynie do auta i tak układ jest pusty,albo się mylę.
Marcin2013, no tak padają konwertery ale ludziom padają też sprzęgła dwu masowe, to jest normalna rzecz eksploatacyjna która się zużywa. To nie jest metalowa kulka. Acz kol wiek istnieją ludzie którzy potrafią też i popsuć metalową kulkę.
Dla mnie konwerter i jego wymiana to jak normalne sprzęgło w normalnym samochodzie które może się zużyć z pewnym czasem.
A to czy będzie chodziło dobrze wszystko zależy od jego regeneracji.
Sprzęgło ma prawo się zużyć a że się... dajmy na to zużyje po przebiegu 300 tyś to w normalnym aucie nikogo nie dziwi ale jak padnie konwerter w automacie to już jest ola boga bo automat to się sypie.
Dla mnie konwerter i jego wymiana to jak normalne sprzęgło w normalnym samochodzie które może się zużyć z pewnym czasem.
A to czy będzie chodziło dobrze wszystko zależy od jego regeneracji.
Sprzęgło ma prawo się zużyć a że się... dajmy na to zużyje po przebiegu 300 tyś to w normalnym aucie nikogo nie dziwi ale jak padnie konwerter w automacie to już jest ola boga bo automat to się sypie.
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1135
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1368
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec