części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 03 4.2MPI ] Szarpanie skrzyni po wymianie oleju

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 15 paź 2015, 08:21

Apophis pisze:Swoja droga zmieniłeś olej bez filtra? To nawet nie wiesz co w środku piszczy? Jaki olej zleciał?
filtr i uszczelka nowa <jezyk> stary olej brudny, w porównaniu do nowego, jeszcze dziś jak wrócę z roboty to go przepuszczę przez sitko lakiernicze żeby zobaczyć dokładnie ile tam w nim syfu było.
Magnesy ok, pokryte takim szarym nalotem, brak wyczówalnych opiłków itp.

Ogólnie skrzynia chodzi dobrze, biegi zmienia ładnie, nie ma stuków szarpnięć itd tylko ten falujące obroty na zimnym silniku wyoskich biegach i niskich obrotach
Na S nie faluje
(wydaje mi się ze to na 100% konwerter domaga się zmiany)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 15 paź 2015, 09:43

mkbewe pisze:Ogólnie skrzynia chodzi dobrze, biegi zmienia ładnie, nie ma stuków szarpnięć itd tylko ten falujące obroty na zimnym silniku wyoskich biegach i niskich obrotach
Na S nie faluje
Na S nie faluje bo poruszasz się w innym zakresie obrotów.
mkbewe pisze:(wydaje mi się ze to na 100% konwerter domaga się zmiany)
Jak kiedyś o to pytałem to podobnież nie jest to wina konwertera ale jakiegoś uszczelniacza na wałku który podobnież znajduje się na końcu skrzyni i w związku z tym niby pierdoła ale do naprawy trzeba wyjąć całe bebechy :/
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 15 paź 2015, 11:08

FOSS pisze:Na S nie faluje bo poruszasz się w innym zakresie obrotów.
wiem :)
FOSS pisze:Jak kiedyś o to pytałem to podobnież nie jest to wina konwertera ale jakiegoś uszczelniacza na wałku który podobnież znajduje się na końcu skrzyni i w związku z tym niby pierdoła ale do naprawy trzeba wyjąć całe bebechy
no to trochę kupa, myślałem że wyjmę skrzynię wymienię konwerter i będzie ok...

troche mnie zmartwiles, teraz będzie 3a całą skrzynie komuś podrzucić a Ci pewnie zamiast zrobić tylko to co trzeba to powymieniają wszystko na 5k zł :P

Gość

Post autor: Gość » 15 paź 2015, 14:00

Skoro masz tylko szlamik to sugeruje brudy z tarczek a nie remont całej skrzyni. 6Hp maja najslabszy punkt w konwerterze. Możesz tylko go wymienic i bedziesz wiedział czy trza dalej "remontować"

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 13 sty 2016, 00:05

Mam pytanko bo trochę mnie już to zaczyna drażnić bo od samego zakupu auta szarpało przy przerzucaniu z 2 na 3,pomyślałem że wymiana oleju pomoże,ale już po zakupie dzwoniąc do poprzedniego właściciela dowiedziałem się że świeżo zmieniał olej i to podobno prosto z serwisu Audi kupował bo chciał mieć pewność że będzie odpowiedniej jakości .

Dodatkowo jakiś czas temu pojeździłem ostrzej kilka razy na Sporcie i mam wrażenie że po tym czasami zdaży się że szarpnie z 4 na 5 ale sporadycznie. Mam też wrażenie że czasami przy wyprzedzaniu zastanawia się który bieg wrzucić.

Co zrobić z tym fantem, chyba kolejna wymiana oleju nie ma sensu...? Jakieś sugestie? Czy sama skrzynia do roboty, przebieg 280tyś.Raczej szanowana bo do 2013 jeżdżone przez jednego właściciela w Niemczech w starszym wieku i do końca serwis ASO.

Gość

Post autor: Gość » 13 sty 2016, 13:25

Jesli tylko szarpanie może byc to jakis problemik w mechatronice.

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 13 sty 2016, 13:30

Dokładnie samo szarpnięcie przy zmianie z 2 na 3 denerwuje bo jest dość mocno odczuwalne, czasami zmieni normalnie ale rzadko na Sporcie, przy zmianie na wyższych obrotach jest jeszcze bardziej odczuwalne, mamy dobrego speca od automatów ale najpierw chciałem się was poradzić bo wiadomo jak podchodzą do tematu mechanicy od razu naprawa skrzyni aby tylko jak najwięcej skasować <jezyk2> Jeśli to problem w "mechatronice" co można z tym zrobić?

Gość

Post autor: Gość » 13 sty 2016, 13:39

Najpierw diagnostyka,jakie ma kodowanie,może zmienic i sprawdzić,potem juz sprawdzenie samej mechatroniki ale to trza mieć wiedzy lub speca od tego. Moja stara 4hp wiem że jednak potrafi byc malinowa ale moja nie była pomimo remontu mechanicznego wtedy mechatronika jeszcze zyła ale po kolejnych 100tys kopała.

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 13 sty 2016, 16:11

paweldzwo, przyczyn może być bardzo dużo i można zgadywać w nieskończoność... zacząłbym od aktualizacji sterownika skrzyni w ASO (koszt ok 250zł)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 13 sty 2016, 20:19

panton pisze:zacząłbym od aktualizacji sterownika skrzyni w ASO (koszt ok 250zł)
Można próbować ale nie ma co oczekiwać cudu.
Warto też wiedzieć, że updete softu zrobią tylko wtedy jeżeli konkretnie do twojego auta i twojej skrzyni taki nowszy soft jest dostępny a wcale tak być nie musi.
Jak nie ma to zapomnij - w ASO nic nie zrobią bo nie mają jak - to jest procedura on-line przez VAS'a.

Co więcej, zmiana softu w skrzyni jest teoretycznie procedurą naprawczą więc nie robią tego tylko dlatego, że klient chce ale jako próbę usunięcia pewnej usterki.


Noi po zmianie softu należało by wykonać pełną adaptację skrzyni bo zmiana softu zeruje nastawy. W ASO będzie to sporo kosztowało a samemu to trzeba brać instrukcję do ręki, znaleźć odpowiedni odcinek drogi (to bardzo ważne!) i do ataku :)



Ja w swojej zrobiłem update softu w sierpniu ubiegłego roku - na nic szczególnego nie liczyłem i nic szczególnego chyba się nie wydarzyło.... ani nie pogorszyło ani nie poprawiło :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 13 sty 2016, 21:51

Można jakoś ewentualnie zdiagnozować skąd pochodzi usterka? Powiedzmy że oddam to do specjalisty i co on zaproponuje jako rozwiązanie problemu, wyjmowanie skrzyni i oglądanie jej na stole ?

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 14 sty 2016, 00:17

FOSS pisze:Warto też wiedzieć, że updete softu zrobią tylko wtedy jeżeli konkretnie do twojego auta i twojej skrzyni taki nowszy soft jest dostępny a wcale tak być nie musi.
Jak nie ma to zapomnij - w ASO nic nie zrobią bo nie mają jak - to jest procedura on-line przez VAS'a.
chyba oczywistą oczywistością jest, że w ASO zrobią aktualizacje jak im VAS krzyknie, że jest nowsza wersja
auto z 2003 roku ale nie ma nowszego softu tak? jedyna szansa jeżeli była wykonywana aktualizacja ale tego ASO nie robi przy standardowym serwisie więc na 99.999% jest nowszy soft i to w kilku wersjach... jest możliwość skasowania adaptacji w jego sterowniku? i po to należy najpierw wykonać aktualizację softu ponieważ jest wielce prawdopodobne, że serwis który wymienił olej nie wykonał innych czynności, które są niezbędne przy prawidłowej procedurze czego efektem może być "szarpanie skrzyni, przeciąganie przy zmianie biegów itp."

FOSS pisze:Co więcej, zmiana softu w skrzyni jest teoretycznie procedurą naprawczą więc nie robią tego tylko dlatego, że klient chce ale jako próbę usunięcia pewnej usterki.
w ASO możesz zaktualizować sobie każdy sterownik jaki tylko chcesz... musisz się wcześniej umówić ponieważ jak to określają "muszą się do tego przygotować"
aktualizacja jednego sterownika kosztuje w granicach 250-300zł (wiem bo aktualizowałem sterownik silnika)
więc dzwonisz i umawiasz się tak samo jak na wymianę baterii w kluczyku (ASO na Połczyńskiej)
FOSS pisze:Noi po zmianie softu należało by wykonać pełną adaptację skrzyni bo zmiana softu zeruje nastawy. W ASO będzie to sporo kosztowało a samemu to trzeba brać instrukcję do ręki, znaleźć odpowiedni odcinek drogi (to bardzo ważne!) i do ataku :)
nie ma takiej potrzeby robić tego od razu a tym bardziej przez ASO
tutaj chodzi o sprawdzenie czy po wyjechaniu z ASO praca skrzyni ulegnie poprawie (nie zdziwiłbym się jakby skrzynia zaczęła pracować poprawnie)
paweldzwo pisze:Można jakoś ewentualnie zdiagnozować skąd pochodzi usterka? Powiedzmy że oddam to do specjalisty i co on zaproponuje jako rozwiązanie problemu, wyjmowanie skrzyni i oglądanie jej na stole ?
oczywiście, że można tylko gdzie chcesz to zrobić w PL? sory ale tutaj nikt nie ogarnia porządnej wymiany oleju a co dopiero diagnostyka, serwis...
wyciągną Ci skrzynie i wymienią część gratów co da wynik 7-8k dla Ciebie
jedyny adres, który mogę polecić z czystym sumieniem w tym przypadku to:

ZF Services Dortmund
ZF Friedrichshafen AG
Vincenz-Wiederholt-Str. 10, 59439 Holzwickede/Germany

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 14 sty 2016, 21:24

panton pisze:chyba oczywistą oczywistością jest, że w ASO zrobią aktualizacje jak im VAS krzyknie, że jest nowsza wersja
auto z 2003 roku ale nie ma nowszego softu tak? jedyna szansa jeżeli była wykonywana aktualizacja ale tego ASO nie robi przy standardowym serwisie więc na 99.999% jest nowszy soft i to w kilku wersjach...
Tak ci się wydaje ale wcale tak być nie musi.
Ja robiłem aktualizację softu w mojej skrzyni i niestety ale dla mojego auta była dostępna tylko jedna wersja softu i jest to wersja jak do przed-lifta czyli niestety soft wciąż nie dający możliwości zerowania nastawów podstawowych a taka możliwość jest już w fabrycznych softach po-liftów.

Innego softu dla mojej skrzyni w ASO nie było więc tylko taki mam jaki był :)
panton pisze:jest możliwość skasowania adaptacji w jego sterowniku?
Jeżeli odniesiemy się do auta kolegi paweldzwo bo jemu właśnie to odpisujemy to nie, nie ma takiej możliwości :)

W przed-lifcie nie ma możliwości zerowania nastawów co sprawdziłem na kilku przed-liftowych D3 włącznie ze swoim.
I jak sprawdziłem to na własnym aucie soft nowszy do mojego auta wciąż takiej możliwości nie daje.
panton pisze:jest możliwość skasowania adaptacji w jego sterowniku? i po to należy najpierw wykonać aktualizację softu ponieważ jest wielce prawdopodobne, że serwis który wymienił olej nie wykonał innych czynności, które są niezbędne przy prawidłowej procedurze czego efektem może być "szarpanie skrzyni, przeciąganie przy zmianie biegów itp."
Łukasz, a jakież to są wg. ciebie te "inne czynności, które są niezbędne przy prawidłowej procedurze"??
panton pisze:w ASO możesz zaktualizować sobie każdy sterownik jaki tylko chcesz... musisz się wcześniej umówić ponieważ jak to określają "muszą się do tego przygotować"
aktualizacja jednego sterownika kosztuje w granicach 250-300zł (wiem bo aktualizowałem sterownik silnika)
więc dzwonisz i umawiasz się tak samo jak na wymianę baterii w kluczyku (ASO na Połczyńskiej)
Wg. mojej wiedzy ASO nie robi żadnych aktualizacji softu "na życzenie".
Aktualizacja softu jest procedurą naprawczą, niejako w odpowiedzi na pojawiające się usterki VAS może sugerować zmianę softu na nowszy, bądź też instrukcja serwisowa może to sugerować (tak jest w przypadku szarpiącej skrzyni) albo mechanik w trakcie naprawy może podjąć decyzję o aktualizacji ale nie na "widzimisię" użytkownika który przyjeżdża i mówi "chcę nowszy soft" :)
Jeżeli gdzieś udało ci się zrobić to "na życzenie" to trafiłeś na bardziej życzliwego doradcę i również bardziej życzliwego elektryka którzy przychylili się do twojej prośby - znając ludzi na Połczyńskiej jak i w kilku innych ASO wiem, że jest możliwe :)

Gdyby było tak jak opisujesz, "dzwonisz i umawiasz się tak samo jak na wymianę baterii w kluczyku", to ja nie robiłbym żadnych aktualizacji softu w MMI bo każdy robiłby to w ASO.
Bo przecież ASO ma do tego odpowiednie narzędzia (używam przecież płyt właśnie z ASO) i odpowiednie procedury.... a jednak nie idzie się normalnie umówić na taką aktualizację w ASO nie wspominając już o tych co kompletnie nie wiedzą, że takie coś w MMI można zrobić albo w ogóle temu zaprzeczają nawet jak im pod nos podstawisz oryginalną płytę do softu <faktycznie>
panton pisze:
FOSS pisze:Noi po zmianie softu należało by wykonać pełną adaptację skrzyni bo zmiana softu zeruje nastawy. W ASO będzie to sporo kosztowało a samemu to trzeba brać instrukcję do ręki, znaleźć odpowiedni odcinek drogi (to bardzo ważne!) i do ataku :)
nie ma takiej potrzeby robić tego od razu a tym bardziej przez ASO
tutaj chodzi o sprawdzenie czy po wyjechaniu z ASO praca skrzyni ulegnie poprawie (nie zdziwiłbym się jakby skrzynia zaczęła pracować poprawnie)
To ciekawe bo wg. różnych informacji serwisowych następnym krokiem po wyzerowanie nastawów podstawowych jest wykonanie adaptacji.... a zmiana softu to jednoczesne wyzerowanie nastawów podstawowych :)
panton pisze:oczywiście, że można tylko gdzie chcesz to zrobić w PL? sory ale tutaj nikt nie ogarnia porządnej wymiany oleju a co dopiero diagnostyka, serwis...
wyciągną Ci skrzynie i wymienią część gratów co da wynik 7-8k dla Ciebie
jedyny adres, który mogę polecić z czystym sumieniem w tym przypadku to:

ZF Services Dortmund
ZF Friedrichshafen AG
Vincenz-Wiederholt-Str. 10, 59439 Holzwickede/Germany
Ty przyjechałeś... ale ilu jeszcze kolegów zdecyduje się na wycieczkę do DE na wymianę oleju? :)
Ostatnio zmieniony 14 sty 2016, 23:05 przez FOSS, łącznie zmieniany 2 razy.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 14 sty 2016, 22:13

Reasumując mam dwie sprzeczne informacje i jestem w tej materii jeszcze gorzej głupi niż byłem, bo tak na prawdę nie wiem co zrobić, chciałbym zrobić tak żeby nie szarpała ale właśnie obawiam się że jeśli postawię auto do gościa od automatów to wyciągnie skrzynie wymieni jakieś graty, skasuje nie małe pieniądze a auto nadal będzie szarpać.

Tylko tak na "chłopski" rozum to biorąc to teoretycznie po co robić tą aktualizację skoro na pewno jeśli auto z aktualnym softem wyszło jako nowe z fabryki to na pewno nie szarpało, więc dlaczego teraz na tym samym zaczęło szarpać...?

W kwestii mechaników w Polsce to akurat w kwiestii A8 nie będę się za wiele wypowiadał bo nie jeździłem póki co nim po mechanikach ale z bardziej pospolitymi i owszem i w PL i kilka razy w DE i nie sądzę aby nasi specjaliści byli gorsi niż w DE... Pewnie wielu się ze mną zgodzi.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 14 sty 2016, 22:35

Nasi nie są gorsi niż Ci w DE ale większość pracuje na zmywakach w Anglii lub budowie w Niemczech, ewentualnie na magazynach w Holandii ;)

Ogólnie uważam, że polskie ASO nie przykłada wystarczającej uwagi do kompetencji swoich pracowników. Jeśli mówię temu diagnoście, że po wymianie zderzaka na nowy jest błąd spryskiwacza a on puka się w czoło i mówi, że to niemożliwe bo on nie jest podłączony elektrycznie i nie chce mi 20 minut uwierzyć dopiero jak po moich sporach łaskawie podłączył kompa i zobaczył błąd to ucichł ze swoimi docinkami o mojej niewiedzy...

Języka domyślnego MMI nie da się zmienić a SDS w ogóle się wymienia, żeby był inny język... Oni są zieloni jak i my, tyle, że mają lepszy sprzęt i dostęp do ksiązek serwisowych. Ale bez odpowiedniej inteligencji i tak ich nie rozumieją.

Za to aktualizację MMI robią(robili, bo teraz jest nowy właściciel) w Częstochowie... za 1500zł :D



Wracają do twojego tematu kolego... sterownik wychodząc z fabryki był przystosowany do stanu jaki miało auto. Z biegiem czasu po zużyciu pewnych elementów mogły wychodzić rzeczy jakich w założeniu producenta na początku produkcji nie było. Opierając się na Twoim przypadku skrzynia wyjeżdżając z fabryki nie szarpała i tak miało być. Okazało się, że w pewnych warunkach zużycia elementów soft nie radzi sobie z opanowaniem skrzyni i powstała potrzeba aktualizacji tego softu bo mchanicznie jest w stanie to zrobić i dostosowania do nowych warunków, które w założeniach nikt nie przewidział. Dlatego w pewnych przypadkach gdy jakieś tam elementy nie są zużyte auto bez aktualizacji będzie jeździło długo. Ale np u Ciebie mógł się objawić jeden z nieprzewidzianych w dniu produkcji problemów, który być może samym update'm softu można by naprawić. Oczywiście nie możemy założyć, że 100% to poprawi działanie skrzyni ale to na pewno lepsze rozwiązanie niż wymiana połowy skrzyni za 7000, 8000 czy 9000zł.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl