części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Podejrzany wyciek oleju

dave90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 07 maja 2021, 10:40
Lokalizacja: Wrocław

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Podejrzany wyciek oleju

Post autor: dave90 » 19 cze 2021, 23:46

Cześć koledzy, rozebrałem przód w mojej Audi, żeby sprawdzić wycieki i wymienić pasek osprzętu.

Z prawej strony, od frontu przy obudowie termostatu był widoczny tak jakby płaszcz czarnego oleju, który leciał dalej do alternatora, gdzie z płaszcza zrobił się w zasadzie kożuch. Niestety nie jestem w stanie określić czy to jakiś aktualny wyciek czy pozostałości po starym. Puki co jestem w trakcie oczyszczania tego.

Po wewnętrznej stronie z kolei widać wyraźnie świeże ślady oleju od okolic węża wodnego przy obudowie termostatu, do obudowy filtra olejowego, gdzie jest dookoła morko i dalej na dół.

Pod uszczelką pokrywy zaworów widać ewidentny wyciek, mam już nowy komplet uszczelek na obie głowice, także będzie wkrótce wyeliminowany.

I tu pojawia się moje pytanie, czy w tych okolicach są jakieś podzespoły, które mogą przeciekać i na które warto zwrócić uwagę? Wyciek wydaje mi się podejrzanie duży jak na samą uszczelkę.

Dzięki za podpowiedzi
Dawid
2004 AUDI A8L D3 4.2 V8 MPI BFM

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 20 cze 2021, 20:35

Tu z przodu może być wyciek z uszczelniacza wałka rozrządu, wydechowego, ssącego, albo z obu.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

dave90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 07 maja 2021, 10:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dave90 » 21 cze 2021, 20:28

Dzięki kolego, sprawdziłem i faktycznie jest widoczny wyciek przy wałku wydechu. Czy wymiana tego jest bardzo skomplikowana?

Ogólnie to strasznie mi pod górkę robi, dziś miała być poskładana góra, ale przy odkręcaniu w dwóch śrubach na górze wyrobił się torx, a nie miałem że sobą odpowiedniego sprzętu, żeby to odkręcić. Do tego miła niespodzianka w ASO, jedna śruba 26 zeta, a tak naprawdę wymiany wymagałoby ok. 8 + jedna na środku, a ta już 44.

Jeszcze raz dzięki
Dawid

Edit: Już znam mniej więcej temat odnośnie wymiany
2004 AUDI A8L D3 4.2 V8 MPI BFM

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 22 cze 2021, 13:28

dave90 pisze:Dzięki kolego, sprawdziłem i faktycznie jest widoczny wyciek przy wałku wydechu. Czy wymiana tego jest bardzo skomplikowana?
Zgodnie ze sztuką...
zablokować wał korbowy w pozycji 0, zdjąć pasek rozrządu, zdjąć koło zębate paska rozrządu, usunąć stary uszczelniacz, dokładnie oczyścić, odtłuścić, nabić nowy uszczelniacz, poluzować zębate koło rozrządu na drugiej głowicy, zablokować wałki rozrządu w pozycji 0, założyć i ustawić pasek rozrządu.
dave90 pisze: Ogólnie to strasznie mi pod górkę robi, dziś miała być poskładana góra, ale przy odkręcaniu w dwóch śrubach na górze wyrobił się torx, a nie miałem że sobą odpowiedniego sprzętu, żeby to odkręcić. Do tego miła niespodzianka w ASO, jedna śruba 26 zeta, a tak naprawdę wymiany wymagałoby ok. 8 + jedna na środku, a ta już 44.
Jakby coś to myślę, że mam takie śruby na stanie - używane, z demontażu, nie obrobione.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl