Cześć koledzy, rozebrałem przód w mojej Audi, żeby sprawdzić wycieki i wymienić pasek osprzętu.
Z prawej strony, od frontu przy obudowie termostatu był widoczny tak jakby płaszcz czarnego oleju, który leciał dalej do alternatora, gdzie z płaszcza zrobił się w zasadzie kożuch. Niestety nie jestem w stanie określić czy to jakiś aktualny wyciek czy pozostałości po starym. Puki co jestem w trakcie oczyszczania tego.
Po wewnętrznej stronie z kolei widać wyraźnie świeże ślady oleju od okolic węża wodnego przy obudowie termostatu, do obudowy filtra olejowego, gdzie jest dookoła morko i dalej na dół.
Pod uszczelką pokrywy zaworów widać ewidentny wyciek, mam już nowy komplet uszczelek na obie głowice, także będzie wkrótce wyeliminowany.
I tu pojawia się moje pytanie, czy w tych okolicach są jakieś podzespoły, które mogą przeciekać i na które warto zwrócić uwagę? Wyciek wydaje mi się podejrzanie duży jak na samą uszczelkę.
Dzięki za podpowiedzi
Dawid
![]() |
![]() |
![]() |
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Podejrzany wyciek oleju
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Podejrzany wyciek oleju
2004 AUDI A8L D3 4.2 V8 MPI BFM
Tu z przodu może być wyciek z uszczelniacza wałka rozrządu, wydechowego, ssącego, albo z obu.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Dzięki kolego, sprawdziłem i faktycznie jest widoczny wyciek przy wałku wydechu. Czy wymiana tego jest bardzo skomplikowana?
Ogólnie to strasznie mi pod górkę robi, dziś miała być poskładana góra, ale przy odkręcaniu w dwóch śrubach na górze wyrobił się torx, a nie miałem że sobą odpowiedniego sprzętu, żeby to odkręcić. Do tego miła niespodzianka w ASO, jedna śruba 26 zeta, a tak naprawdę wymiany wymagałoby ok. 8 + jedna na środku, a ta już 44.
Jeszcze raz dzięki
Dawid
Edit: Już znam mniej więcej temat odnośnie wymiany
Ogólnie to strasznie mi pod górkę robi, dziś miała być poskładana góra, ale przy odkręcaniu w dwóch śrubach na górze wyrobił się torx, a nie miałem że sobą odpowiedniego sprzętu, żeby to odkręcić. Do tego miła niespodzianka w ASO, jedna śruba 26 zeta, a tak naprawdę wymiany wymagałoby ok. 8 + jedna na środku, a ta już 44.
Jeszcze raz dzięki
Dawid
Edit: Już znam mniej więcej temat odnośnie wymiany
2004 AUDI A8L D3 4.2 V8 MPI BFM
Zgodnie ze sztuką...dave90 pisze:Dzięki kolego, sprawdziłem i faktycznie jest widoczny wyciek przy wałku wydechu. Czy wymiana tego jest bardzo skomplikowana?
zablokować wał korbowy w pozycji 0, zdjąć pasek rozrządu, zdjąć koło zębate paska rozrządu, usunąć stary uszczelniacz, dokładnie oczyścić, odtłuścić, nabić nowy uszczelniacz, poluzować zębate koło rozrządu na drugiej głowicy, zablokować wałki rozrządu w pozycji 0, założyć i ustawić pasek rozrządu.
Jakby coś to myślę, że mam takie śruby na stanie - używane, z demontażu, nie obrobione.dave90 pisze: Ogólnie to strasznie mi pod górkę robi, dziś miała być poskładana góra, ale przy odkręcaniu w dwóch śrubach na górze wyrobił się torx, a nie miałem że sobą odpowiedniego sprzętu, żeby to odkręcić. Do tego miła niespodzianka w ASO, jedna śruba 26 zeta, a tak naprawdę wymiany wymagałoby ok. 8 + jedna na środku, a ta już 44.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-