części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 04 4.2MPI/LPG ] auto po chwili gaśnie. Pompa paliwa?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 06 lis 2016, 12:30

kkrzysi0, w zbiorniku D3 są cztery czujniki poziomu paliwa. Za co każdy jest odpowiedzialny, tego nie wiem, nigdy nie miałem potrzeby tego rozkminiać. Poniżej screen z czujnikami, numery 9, 10, 11 i 12.

zabawiking
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 21 lis 2016, 20:07
Lokalizacja: Okolice wieliczki

Post autor: zabawiking » 19 wrz 2017, 15:34

Witam,
Przerabiam właśnie problem pomp paliwa w mojej A8 (4.2 benzyna) i znalazłem odpowiedź na pytanie dlaczego po wymianie wkładu, auto dalej kuleje. Otóż problem leży w koszach pomp.

Każda z pomp nie pompuje benzyny bezpośrednio z baku do silnika, tylko działa dwustopniowo. Kosz to takie jakby wiaderko. Najpierw dolna cześć pompy zasysa paliwo do kosza, a następnie poprzez FILTR siateczkowy w koszu, którego na pierwszy rzut oka nie widać, przelewa się ono do drugiej komory (w koszu) i dopiero z tego miejsca pompa pompuje dalej do silnika. U mnie ten właśnie filtr był totalnie niedrożny (auto z 2003 roku, wiec mogo sie juz tego nazbierać). Nie ma sposobu na wyczyszenie tego filtra, nie da się go wymontować, tylko wymiana całego kosza ALBO tak jak ja zrobiłem - poprzecinanie tej siateczki, tak aby paliwo bez błędnie trafiało do pompy. Po rozebraniu kosza i wyjęciu wkładu wkładamy zakrzywiony drut pomiędzy ścianki kosza i rozcinamy filtr.

Bez tego, wymiana wkładu nie ma sensu, bo pompa PRACUJE NA SUCHO! i nie ma to wiekszego sensu. Przerywanie bierze się stąd, że gdy filtr jest zapchany, paliwo bardzo wolno przesiąka do pompy, która natychmiast go pompuje do silnika, wtedy silnik dostaje kopa i po chwili znowu trzeba czekać aż dawka paliwa przesiąknie itd.

Kosz i pompa dobrze jest rozrysowany w SSP282

kriskurde
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 23 gru 2017, 00:21
Lokalizacja: Śląskie/Opolskie

Post autor: kriskurde » 11 lut 2018, 13:25

U mnie natomiast dzięje się tak raz na 20 odpaleń niezależnie czy na ciepłym czy na zimnym, że po przyciśnięciu Start silnik chwilę kręci i odpala pracuje równiutko na ok 300obr/min, po kilku sekundach albo zgaśnie albo wkręci się na 2tys i już pracuje normalnie. W chwili gdy pracuje na tych 300stu obrotach nie ma reakcji na pedał gazu.
Najbardziej irytujące usterki to chyba te które raz występują a jak chcesz cos naprawić to wszystko działa <jezyk2>

Awatar użytkownika
maciek163
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 43
Rejestracja: 20 lip 2016, 19:18
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: maciek163 » 15 lut 2018, 13:32

Kriskurde : sprawdź czy nie jest to związane z instalacją gazową, czy to któryś wtryskiwacz lub reduktor nie puszcza gazu do kolektora. Jak podjedziesz do gaziarza to on będzie w stanie to sprawdzić. Objawy tego występują tylko na zimnym silniku, po dłuższym postoju, zaczynają się na zimę i nie zawsze występują, zależy od stopnia nieszczelności.

roggee
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 20 wrz 2016, 20:14
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: roggee » 19 kwie 2018, 18:20

Cześć.
Podpinam się do tematu, ale u mnie problem jest nieco inny. Samochód po dłuższym postoju (np. 1 godz.) nie odpala. Jak dodam gazu do po chwili silnik rusza. Potem jest już ok. tzn. mogę zgasić i kolejne odpalenie idzie z dotyku. Rozumuję że pompa nie trzyma ciśnienia i paliwo podczas postoju cofa się w przewodach i dlatego pompa musi długo chodzić przy odpalaniu na zimno.
Czy dobrze analizuję problem?
Czy wymienić pompę główną, a może lewą (pomocniczą), bo to ona chodzi przy rozruchu silnika?
Doradźcie coś. Byłby też wdzięczny za krótki opis jak dostać się do pomp. Czy są pod kanapą?
Dzięki.

<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez roggee, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 516
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 23 kwie 2018, 21:43

Jak palisz zimny silnik, to pompa musi podać więcej paliwa żeby podlać na rozruch ( tak zwany warmup), dopiero w miarę nagrzewania jednostki spada zapotrzebowanie na paliwo.


Tak na szybko są dwie opcje. Jedna którą podałeś ( cofanie się paliwa), ale to byś musiał mieć nieszczelność w przewodach. Druga to niewystarczające ciśnienie ( pompa umiera). Wtedy jak trzeba podlać więcej paliwa, spada ciśnienie na listwie i paliwo potrafi w skrajnych przypadkach się nawet kropelkować zamiast rozpylać ( wtedy są problemy z rozruchem, czasem łapie, czasem nie, aż w końcu załapie i potem jakoś chodzi aż do nagrzania).

Ja na Twoim miejscu zacząłbym od wpięcia manometru w doprowadzenie paliwa do listew paliwowych i sprawdził jakie ciśnienie na rozruchu tam panuje. Jak niskie to najprawdopodobniej pompa się kończy. Możesz jeszcze na próbę zblokować przelew żeby nie przelewało powrotem na bak. To w sztuczny sposób podbije ciśnienie na listwie ( choć wysoce prawdopodobne że po takiej akcji wyskoczą Ci błędy).
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 24 kwie 2018, 18:11

ale on ma dwie pompy raczej czyli dwa razy więcej problemów :]

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 516
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 24 kwie 2018, 20:19

Nie znam całego systemu zasilania z D3 bo swoje stosunkowo krótko posiadam a od pół roku stoi na warsztacie w celu dopieszczenia. Jednak przypuszczam, że nie ma tu takiego numeru jak zasilanie lewej i prawej listwy każda z innej pompy. No chyba że się mylę. Jeśli nie, to próbę można zrobić.

Ewentualnie kompletnie na wariata można zapodać paliwo z zewnętrznego zbiornika/kanistra i zasilić na 100% pewną pompą. Nie takie rzeczy się uskuteczniało już w życiu przy różnych wydumkach w garażu.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 24 kwie 2018, 21:15

roggee pisze:Cześć.
Podpinam się do tematu, ale u mnie problem jest nieco inny. Samochód po dłuższym postoju (np. 1 godz.) nie odpala. Jak dodam gazu do po chwili silnik rusza. Potem jest już ok. tzn. mogę zgasić i kolejne odpalenie idzie z dotyku.
Jest też opcja, że regulator ciśnienia paliwa cieknie króćcem podciśnienia i zalewa silnik benzyną. Puszczać może niekoniecznie od razu po zgaszeniu silnika ale dopiero po jakimś czasie, jak ciśnienie na listwie lekko spadnie.
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 25 kwie 2018, 06:27

sssebek pisze:Nie znam całego systemu zasilania z D3 bo swoje stosunkowo krótko posiadam a od pół roku stoi na warsztacie w celu dopieszczenia. Jednak przypuszczam, że nie ma tu takiego numeru jak zasilanie lewej i prawej listwy każda z innej pompy. No chyba że się mylę. Jeśli nie, to próbę można zrobić.

Ewentualnie kompletnie na wariata można zapodać paliwo z zewnętrznego zbiornika/kanistra i zasilić na 100% pewną pompą. Nie takie rzeczy się uskuteczniało już w życiu przy różnych wydumkach w garażu.
Ogólnie to masz dwie pompy ale zasilają wspólnie całość.

Co do problemu z pompą, często problem jest gdy wysiądzie jedna z nich i np masz poniżej pół baku. Nalać do pełna do diagnozy to dobry pomysł :) Jeśli przestanie gasnąć to znaczy, że jedna pompa padnięta :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl