ja mam zawieche sportową i przy zmianie ustawienia na comfort podnosi się autko tylko że ja mam bez kombinacji :mrgreen:FOSS pisze:No to u Ciebie jest trochę inaczej niż u mnie....EVAN pisze:Ja mam zwykła zawieche nie sport.
z jednej strony masz nawet fajniej niż ja bo przy zawieszeniu standardowym pomiędzy pozycjami "sport" i "comfort" auto zmienia swoją wysokość..... przy zawieszeniu sportowym auto ze "sport" do "comfort" się nie podnosi a tylko robi się ciut bardziej komfortowe.
A8 4.2 2003 by EVAN
niemożliwe :shock: to by znaczyło że były różne wersje tej sportowej zawiechy.... bo u mnie na postoju pomiędzy "sport" a "comfort" nie ma różnicy w wysokości.... na "sport" zawieszenie się utwardza a opuszcza jeszcze ciut niżej po przekroczeniu prędkości 120km/hbadyl pisze:ja mam zawieche sportową i przy zmianie ustawienia na comfort podnosi się autko tylko że ja mam bez kombinacji :mrgreen:
widziałem kilka aut z tym zawiedzeniem sportowym i w żadnym nie widziałem żeby na postoju po przełączeniu ze "sport" na "comfort" auto się podniosło :roll:
(tak miałem jeszcze przed glebowaniem a z zawiechą na szczęście nie mam żadnych problemów)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Panowie... co do zawieszenia... z mojej wiedzy wynika tak:
- zawieszenie standardowe - podstawowe, komfortowe
- zawieszenie sportowe - niższe i twardsze od standardowego
- zawieszenie podstawowe/komfortowe - na postoju po przełączeniu z "comfort" na "sport" auto opuszcza się w dół
- zawieszenie sportowe - na postoju po przełączeniu z "comfort" na "sport" auto nie opuszcza się w dół ponieważ już w standardzie jest obniżone
Obydwa rodzaje zawieszeń po przełączeniu z "comfort" na "sport" w trakcie jazdy dodatkowo się utwardzają - sportowe ponownie jest twardsze niż te komfortowe.
Obydwa rodzaje zawieszeń na pozycji "sport" w trakcie jazdy z prędkością powyżej 120km/h obniżają się jeszcze ciut niżej (niestety nie kojarzę w tej chwili konkretnej wartości o ile więc nie będę tego wymyślał głupot)
Nie mam wiedzy nt. tego czy w zwykłym A8 D3 (pomijam S8 D3) było kilka rodzajów zawieszenia standardowego jak i kilka rodzajów zawieszenia sportowego (tu mówię konkretnie o kodach wyposażenia które informowałyby, że zawieszeń było kilka rodzajów)...
ogólnie podejrzewam, że zawias wszędzie jest taki sam (mówię tutaj wyłącznie o pneumatyce a nie o wahaczach) a różni się wyłącznie oprogramowaniem gdzie wysokość i twardość jest dostosowana po pierwsze do rodzaju zawieszenia (komfortowe/sportowe) oraz rodzaju wyposażenia (silnik oraz wyposażenie standardowe i dodatkowe które mają wpływ na masę własną auta).
Powyższe informacje dotyczą zawieszeń w ich podstawowej wersji ale u każdego z osobna wysokość zawieszenia oraz jego zachowanie w trakcie zmiany trybów mogą się różnić ze względu na ewentualne modyfikacje zmieniające nastawy podstawowe... modyfikacje te zamierzone (jak np. moja gleba) oraz te nie zamierzone (jak chociażby zmiana kodowania oraz adaptacje robione przy okazji różnych napraw).
No chyba że gdzieś się mylę... to mnie poprawcie :lol:
- zawieszenie standardowe - podstawowe, komfortowe
- zawieszenie sportowe - niższe i twardsze od standardowego
- zawieszenie podstawowe/komfortowe - na postoju po przełączeniu z "comfort" na "sport" auto opuszcza się w dół
- zawieszenie sportowe - na postoju po przełączeniu z "comfort" na "sport" auto nie opuszcza się w dół ponieważ już w standardzie jest obniżone
Obydwa rodzaje zawieszeń po przełączeniu z "comfort" na "sport" w trakcie jazdy dodatkowo się utwardzają - sportowe ponownie jest twardsze niż te komfortowe.
Obydwa rodzaje zawieszeń na pozycji "sport" w trakcie jazdy z prędkością powyżej 120km/h obniżają się jeszcze ciut niżej (niestety nie kojarzę w tej chwili konkretnej wartości o ile więc nie będę tego wymyślał głupot)
Nie mam wiedzy nt. tego czy w zwykłym A8 D3 (pomijam S8 D3) było kilka rodzajów zawieszenia standardowego jak i kilka rodzajów zawieszenia sportowego (tu mówię konkretnie o kodach wyposażenia które informowałyby, że zawieszeń było kilka rodzajów)...
ogólnie podejrzewam, że zawias wszędzie jest taki sam (mówię tutaj wyłącznie o pneumatyce a nie o wahaczach) a różni się wyłącznie oprogramowaniem gdzie wysokość i twardość jest dostosowana po pierwsze do rodzaju zawieszenia (komfortowe/sportowe) oraz rodzaju wyposażenia (silnik oraz wyposażenie standardowe i dodatkowe które mają wpływ na masę własną auta).
Powyższe informacje dotyczą zawieszeń w ich podstawowej wersji ale u każdego z osobna wysokość zawieszenia oraz jego zachowanie w trakcie zmiany trybów mogą się różnić ze względu na ewentualne modyfikacje zmieniające nastawy podstawowe... modyfikacje te zamierzone (jak np. moja gleba) oraz te nie zamierzone (jak chociażby zmiana kodowania oraz adaptacje robione przy okazji różnych napraw).
No chyba że gdzieś się mylę... to mnie poprawcie :lol:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- martinezzg
- Super Klubowicz
- Posty: 474
- Rejestracja: 06 cze 2011, 20:23
- Lokalizacja: Czeladź/Śląsk