części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

A8 4.2 2003 by EVAN

Awatar użytkownika
badyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 384
Rejestracja: 06 lut 2011, 21:47
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: badyl » 25 mar 2012, 20:14

FOSS pisze:
EVAN pisze:Ja mam zwykła zawieche nie sport.
No to u Ciebie jest trochę inaczej niż u mnie....
z jednej strony masz nawet fajniej niż ja bo przy zawieszeniu standardowym pomiędzy pozycjami "sport" i "comfort" auto zmienia swoją wysokość..... przy zawieszeniu sportowym auto ze "sport" do "comfort" się nie podnosi a tylko robi się ciut bardziej komfortowe.
ja mam zawieche sportową i przy zmianie ustawienia na comfort podnosi się autko tylko że ja mam bez kombinacji :mrgreen:

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 25 mar 2012, 23:00

badyl pisze:ja mam zawieche sportową i przy zmianie ustawienia na comfort podnosi się autko tylko że ja mam bez kombinacji :mrgreen:
niemożliwe :shock: to by znaczyło że były różne wersje tej sportowej zawiechy.... bo u mnie na postoju pomiędzy "sport" a "comfort" nie ma różnicy w wysokości.... na "sport" zawieszenie się utwardza a opuszcza jeszcze ciut niżej po przekroczeniu prędkości 120km/h
widziałem kilka aut z tym zawiedzeniem sportowym i w żadnym nie widziałem żeby na postoju po przełączeniu ze "sport" na "comfort" auto się podniosło :roll:
(tak miałem jeszcze przed glebowaniem a z zawiechą na szczęście nie mam żadnych problemów)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

EVAN
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 123
Rejestracja: 15 lut 2011, 12:03
Lokalizacja: małopolska

Post autor: EVAN » 26 mar 2012, 09:05

FOSS ale mi tez sie nie obniża na postoju między sport , a comfort :roll: - a mam zwykłą zawiechę.

Awatar użytkownika
badyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 384
Rejestracja: 06 lut 2011, 21:47
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: badyl » 26 mar 2012, 14:40

nie no na postoju się nie podnosi podczas jazdy na 100% i tak samo się obniża po przekroczeniu 120 km/h

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 26 mar 2012, 22:52

Panowie... co do zawieszenia... z mojej wiedzy wynika tak:

- zawieszenie standardowe - podstawowe, komfortowe
- zawieszenie sportowe - niższe i twardsze od standardowego


- zawieszenie podstawowe/komfortowe - na postoju po przełączeniu z "comfort" na "sport" auto opuszcza się w dół
- zawieszenie sportowe - na postoju po przełączeniu z "comfort" na "sport" auto nie opuszcza się w dół ponieważ już w standardzie jest obniżone


Obydwa rodzaje zawieszeń po przełączeniu z "comfort" na "sport" w trakcie jazdy dodatkowo się utwardzają - sportowe ponownie jest twardsze niż te komfortowe.

Obydwa rodzaje zawieszeń na pozycji "sport" w trakcie jazdy z prędkością powyżej 120km/h obniżają się jeszcze ciut niżej (niestety nie kojarzę w tej chwili konkretnej wartości o ile więc nie będę tego wymyślał głupot)



Nie mam wiedzy nt. tego czy w zwykłym A8 D3 (pomijam S8 D3) było kilka rodzajów zawieszenia standardowego jak i kilka rodzajów zawieszenia sportowego (tu mówię konkretnie o kodach wyposażenia które informowałyby, że zawieszeń było kilka rodzajów)...
ogólnie podejrzewam, że zawias wszędzie jest taki sam (mówię tutaj wyłącznie o pneumatyce a nie o wahaczach) a różni się wyłącznie oprogramowaniem gdzie wysokość i twardość jest dostosowana po pierwsze do rodzaju zawieszenia (komfortowe/sportowe) oraz rodzaju wyposażenia (silnik oraz wyposażenie standardowe i dodatkowe które mają wpływ na masę własną auta).


Powyższe informacje dotyczą zawieszeń w ich podstawowej wersji ale u każdego z osobna wysokość zawieszenia oraz jego zachowanie w trakcie zmiany trybów mogą się różnić ze względu na ewentualne modyfikacje zmieniające nastawy podstawowe... modyfikacje te zamierzone (jak np. moja gleba) oraz te nie zamierzone (jak chociażby zmiana kodowania oraz adaptacje robione przy okazji różnych napraw).



No chyba że gdzieś się mylę... to mnie poprawcie :lol:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

EVAN
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 123
Rejestracja: 15 lut 2011, 12:03
Lokalizacja: małopolska

Post autor: EVAN » 27 mar 2012, 19:39

Z ciekawości dzisiaj sprawdzałem jak to u mnie jest. A więc tak:
między komfortem a sportem nic się z autem na postoju nie dzieje. Nie pokazuję mi strzałkami żeby się podnosił czy obniżał. Fizycznie też się nie rusza.
:-)

Awatar użytkownika
martinezzg
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 474
Rejestracja: 06 cze 2011, 20:23
Lokalizacja: Czeladź/Śląsk

Post autor: martinezzg » 27 mar 2012, 21:22

u mnie tez sie nic nie dzieje -jedynie jak dam podniiesione to idzie do góry...
A8>eSka

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl