A8 d3 4.2 MPI by Korton
A8 d3 4.2 MPI by Korton
Witam
Po dwoch miesiac poszukiwan, wreszcie kupilem a8. Minelo kilka dni odkad ja mam, ale juz wiem, ze to jest to, czego szukalem. Wczesniej mialem niezlego wsciekacza 9-3 ss 2.0T aero po programie, wydaje mi sie ze moglby nawiazac walke z 4.2 v8. Pozniej s-maxa 2.5T, ale dwojka dzieci wyrosly z wozko i nie potrzebowalem juz przepastnego bagaznika na dwa wozki i zaczalem poszukiwania czegos duzego i mocnego. Wybralem a8
A8 kupilem w Tychach od drugiego wlasciciela, rok produkcji 2003, pierwsza rejestracja 2004.
Od poczatku serwisowane w polsce. Przebieg 143 tys km potwierdzone w ASO. Wersja dosc bogata, ale ze standardowymi fotelami. Z lepszych bajerow, skora na tunelu i uchwytach drzwi, bose, podwojne szyby, odpalanie bezkluczykowe, solar, klimatronic 4-strefowy, grzane fotele + kanapa, pakiet oswietlenia dodatkowego wnetrze, doswietlanie zakretow, roleta tylna, lopatki w kierownicy, webasto, pelna regulacja foteli elektryczna (odcinek ledzwiowy, zaglowki, wysokosc pasow), elektycznie podnoszona klapa bagaznika, zalozony gaz poltora roku temu (przbieg na gazie ok 15 tys km).
Po kilku dniach mialem mala przygode. Jak kupowalem auto, na bagnecie bylo troche powyzej min oleju. Pojezdzilem troche (zrobilem pewnie ok 500km, glownie autostrada dynamicznie). Dzis chialem otworzyc maska (ciezko sie otwierala) i cos strzelilo. Pomyslalem, no trudno i tak daje ja do warsztatu na maly przeglad, to mi to naprawia. Wyjechalem w trase i na autostradzie komunikat: olej na minimum. Spokojnie juz z 50km do domu i problem. Jak zrobic dolewke skoro nie moge otworzyc maski. Poczytalem a8team, zdjalem lewe kolo, ale dojscie do malej skrzynki gdzie linki sie rozgaleziaja niemozliwe. Rozebralem dolna czesc deski rozdzielczej kierowcy i za linke udalo mi sie otworzyc maske (poszla plastikowa wajcha od otwierania maski). Raczke do otwierania naprawilem, wszystkie linki naoliwione i juz lekko chodzi. Sam mechanizm otwierania, hmm troche audi ze swoja jakoscia dalo ciala, delikatne to.
Kilka zdjec (zaktualizowane 2018r):
Oby tylko, nie stoila fochow
Po dwoch miesiac poszukiwan, wreszcie kupilem a8. Minelo kilka dni odkad ja mam, ale juz wiem, ze to jest to, czego szukalem. Wczesniej mialem niezlego wsciekacza 9-3 ss 2.0T aero po programie, wydaje mi sie ze moglby nawiazac walke z 4.2 v8. Pozniej s-maxa 2.5T, ale dwojka dzieci wyrosly z wozko i nie potrzebowalem juz przepastnego bagaznika na dwa wozki i zaczalem poszukiwania czegos duzego i mocnego. Wybralem a8
A8 kupilem w Tychach od drugiego wlasciciela, rok produkcji 2003, pierwsza rejestracja 2004.
Od poczatku serwisowane w polsce. Przebieg 143 tys km potwierdzone w ASO. Wersja dosc bogata, ale ze standardowymi fotelami. Z lepszych bajerow, skora na tunelu i uchwytach drzwi, bose, podwojne szyby, odpalanie bezkluczykowe, solar, klimatronic 4-strefowy, grzane fotele + kanapa, pakiet oswietlenia dodatkowego wnetrze, doswietlanie zakretow, roleta tylna, lopatki w kierownicy, webasto, pelna regulacja foteli elektryczna (odcinek ledzwiowy, zaglowki, wysokosc pasow), elektycznie podnoszona klapa bagaznika, zalozony gaz poltora roku temu (przbieg na gazie ok 15 tys km).
Po kilku dniach mialem mala przygode. Jak kupowalem auto, na bagnecie bylo troche powyzej min oleju. Pojezdzilem troche (zrobilem pewnie ok 500km, glownie autostrada dynamicznie). Dzis chialem otworzyc maska (ciezko sie otwierala) i cos strzelilo. Pomyslalem, no trudno i tak daje ja do warsztatu na maly przeglad, to mi to naprawia. Wyjechalem w trase i na autostradzie komunikat: olej na minimum. Spokojnie juz z 50km do domu i problem. Jak zrobic dolewke skoro nie moge otworzyc maski. Poczytalem a8team, zdjalem lewe kolo, ale dojscie do malej skrzynki gdzie linki sie rozgaleziaja niemozliwe. Rozebralem dolna czesc deski rozdzielczej kierowcy i za linke udalo mi sie otworzyc maske (poszla plastikowa wajcha od otwierania maski). Raczke do otwierania naprawilem, wszystkie linki naoliwione i juz lekko chodzi. Sam mechanizm otwierania, hmm troche audi ze swoja jakoscia dalo ciala, delikatne to.
Kilka zdjec (zaktualizowane 2018r):
Oby tylko, nie stoila fochow
Ostatnio zmieniony 17 cze 2018, 21:31 przez Korton, łącznie zmieniany 7 razy.
- orkaskawina
- Super Klubowicz
- Posty: 471
- Rejestracja: 25 lis 2012, 11:57
- Lokalizacja: Skawina
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3149
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Fajna sztuka :-) jedynie szkoda tych foteli, że nie comforty bądź sporty, ale to zawsze można zmienić jak auto warte
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
Narazie jestem bardzo zadowolony, zakoczyla mnie trakcja - nigdy nie mialem auta z napedem na 4 kola. Komfort i cisza tez klasa. Jesli nie zacznie mnie ruinowac finansowo zamierzam ja dlugo trzymac.
Oczywiscie jakis pakiet po zakupowy musze zrobic, do wymiany:
lew poduszka silnika
przeplywomierz
klocki hamulcowe tyl
chyba tylne tarcze tez do wymiany, bo przy hamowaniu z duzych predkosci bucza hamulce, ale zero bicia na kierownicy - wiec podejrzewam ze to tyl
[ Dodano: 2013-11-30, 20:18 ]
Dzisiaj wymieniona poduszka lewa silnika, swiece, filtr paliwa, wpiety modul do przedniej poduszki silnika, wymienione gumy stabilizatora od S8 d2 i pare innych drobiazgow.
Co najwazniejsze, moc wrocila, czuc to zwlaszcza przy wyprzedzaniu. Nastala kompletna cisza w zawieszeniu - spodziewalem sie, ze skrzypienie ustanie, ale slychac bylo stuki w zawieszeniu i mile sie zaskoczylem, jak po wymianie nastala cisza. Dodam, ze gumy ktore wyjeto byly juz rozpolowione na pol i w kiepskim stanie.
Na ta chwile, mam wszystko zrobione i tylko jezdzic.
Oczywiscie jakis pakiet po zakupowy musze zrobic, do wymiany:
lew poduszka silnika
przeplywomierz
klocki hamulcowe tyl
chyba tylne tarcze tez do wymiany, bo przy hamowaniu z duzych predkosci bucza hamulce, ale zero bicia na kierownicy - wiec podejrzewam ze to tyl
[ Dodano: 2013-11-30, 20:18 ]
Dzisiaj wymieniona poduszka lewa silnika, swiece, filtr paliwa, wpiety modul do przedniej poduszki silnika, wymienione gumy stabilizatora od S8 d2 i pare innych drobiazgow.
Co najwazniejsze, moc wrocila, czuc to zwlaszcza przy wyprzedzaniu. Nastala kompletna cisza w zawieszeniu - spodziewalem sie, ze skrzypienie ustanie, ale slychac bylo stuki w zawieszeniu i mile sie zaskoczylem, jak po wymianie nastala cisza. Dodam, ze gumy ktore wyjeto byly juz rozpolowione na pol i w kiepskim stanie.
Na ta chwile, mam wszystko zrobione i tylko jezdzic.
Moc wróciła pewnie po wymianie poduszki silnika - po wykryciu uszkodzenia komputer obniża moc o spory odsetek. A z tym olejem to jest taka sytuacja, kiedy auto jeździ często na krótkich trasach (na niedogrzanym silniku) a tam masz kawał motora (i to V-ka). Na trasie silnik się rozgrzewa (więc olej także) i odparowują różne kondensaty, w tym także woda (tak tak) i pozostaje sam olej, więc jego poziom ma prawo być niższy. Poza przygodami z maską (czasami tak bywa) uzupełniasz i latasz dalej. PozdrawiamKorton pisze:Narazie jestem bardzo zadowolony, zakoczyla mnie trakcja - nigdy nie mialem auta z napedem na 4 kola. Komfort i cisza tez klasa. Jesli nie zacznie mnie ruinowac finansowo zamierzam ja dlugo trzymac.
Oczywiscie jakis pakiet po zakupowy musze zrobic, do wymiany:
lew poduszka silnika
przeplywomierz
klocki hamulcowe tyl
chyba tylne tarcze tez do wymiany, bo przy hamowaniu z duzych predkosci bucza hamulce, ale zero bicia na kierownicy - wiec podejrzewam ze to tyl
[ Dodano: 2013-11-30, 20:18 ]
Dzisiaj wymieniona poduszka lewa silnika, swiece, filtr paliwa, wpiety modul do przedniej poduszki silnika, wymienione gumy stabilizatora od S8 d2 i pare innych drobiazgow.
Co najwazniejsze, moc wrocila, czuc to zwlaszcza przy wyprzedzaniu. Nastala kompletna cisza w zawieszeniu - spodziewalem sie, ze skrzypienie ustanie, ale slychac bylo stuki w zawieszeniu i mile sie zaskoczylem, jak po wymianie nastala cisza. Dodam, ze gumy ktore wyjeto byly juz rozpolowione na pol i w kiepskim stanie.
Na ta chwile, mam wszystko zrobione i tylko jezdzic.
Bądź dobry jak chleb.
Nie wymyślaj takich kawałów i nie wprowadzaj w błąd...poduszka silnika (tak w uproszczeniu) jak każda inna wypełniona jest olejem w strefie pomiędzy dwoma płaszczyznami podłączonymi do plusa i minusa...jak oleju już nie ma ,dochodzi do zwarcia +/- i świeci żaróweczka tzn wywala błąd i niczego w A8 nie ogranicza <aparat> a zwłaszcza mocy...sprawdzone na własnej skórze i osobiście wymienione <hehe>pebo pisze:Moc wróciła pewnie po wymianie poduszki silnika - po wykryciu uszkodzenia komputer obniża moc o spory odsetek
[ Dodano: 2013-12-26, 19:38 ]
co to jest moduł poduszki?co ty tam wpiąłeś...jest tylko wtyczka dwupinowa.Korton pisze:wpiety modul do przedniej poduszki silnika
http://www.a8team.pl/a8-d3-wymiana-praw ... t=poduszka
To co wpialem, to modul elektroniczny udajacy podlaczenie do poduszki przedniej silnika, mowe poduszki nie maja juz podpiecia i dokupuje sie modul ktory to symuluje, w ASO cena cos ok 60zl.JIMM pisze:co to jest moduł poduszki?co ty tam wpiąłeś...jest tylko wtyczka dwupinowa.Korton pisze:wpiety modul do przedniej poduszki silnika
http://www.a8team.pl/a8-d3-wymiana-praw ... t=poduszka
Co do mocy, to nie wiem, tutaj na forum pisano o ograniczeniu mocy przez kompa jesli poduszka jest padnieta, co by jej bardziej nie nadwyrezac. Moc napewno wrocila, ale czy to dzieki tej poduszce to nie dam glowy, bo wymienialem jeszcze swiece, przeplywke