Witam , ostatnio podłączyliśmy nasze A8 pod VAG-a i wykazało następujące błędy:
17919-Zawór przełączający kolektora ssącego 1-uszkodzenie elektryczne brak osprzętu/nie związany ze sprzętem.
17916-Regulacja wolnych obrotów-górna wartość graniczna.
Dodam że samochód potrafi czasami zgasnąć przy gwałtownym hamowaniu czy też nierówno pracować na wolnych obrotach. Gdzie szukać przyczyny wyskakiwania błędów ? Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
![]() |
![]() |
[D2 96 4.2PB ] Pomoc przy rozszyfrowaniu błędów
[D2 96 4.2PB ] Pomoc przy rozszyfrowaniu błędów
Ostatnio zmieniony 01 lis 2011, 10:44 przez Klimass1, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3525
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
pierwsze to mieszek i zawór sterujący od długości kolektora ssącego oba są z przodu silnika
pod osłoną, dać mu gazu z ręki i patrzeć czy steruje kolektorem (zdaje się że coś koło 4krpm
to następuje)
druga to krokowiec, nie mam w tej chwili patrzeć na konkretny ten błąd ale wyjęcie
krokowca i jego umycie np zmywaczem do tarcz + podanie mu 12v i sprawdzenie
czy się nie zacina to 15 minut, krokowiec jest z kolei z tyłu przy przepustnicy
pod osłoną, dać mu gazu z ręki i patrzeć czy steruje kolektorem (zdaje się że coś koło 4krpm
to następuje)
druga to krokowiec, nie mam w tej chwili patrzeć na konkretny ten błąd ale wyjęcie
krokowca i jego umycie np zmywaczem do tarcz + podanie mu 12v i sprawdzenie
czy się nie zacina to 15 minut, krokowiec jest z kolei z tyłu przy przepustnicy
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
Re: Pomoc przy rozszyfrowaniu błędów
Nie pamiętam jakie vag wypluł błędy,ale miałem to samo i jak dobrze pamiętam to wyczyszczenie krokowca pomogło...jak dobrze pamiętam to jakiś czas temu rozbieraliście a8,jeżeli silniczek krokowy gdzieś tam jeszcze wam się uchował to podmieńcie.Klimass1 pisze:Witam , ostatnio podłączyliśmy nasze A8 pod VAG-a i wykazało następujące błędy:
17919-Zawór przełączający kolektora ssącego 1-uszkodzenie elektryczne brak osprzętu/nie związany ze sprzętem.
17916-Regulacja wolnych obrotów-górna wartość graniczna.
Dodam że samochód potrafi czasami zgasnąć przy gwałtownym hamowaniu czy też nierówno pracować na wolnych obrotach. Gdzie szukać przyczyny wyskakiwania błędów ? Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
Wymieniasz,kasujesz błąd w pamięci(choć w zasadzie to nie musisz) i jeździsz.(ewentualnie sprawdzasz bezpiecznik od przepływki czyli MAF) ;-)Klimass1 pisze:A orientuje się ktoś może czy po wymienię przepływomierza trzeba go jakoś zaadaptować ? i jak wygląda ta procedura ?