Witam. Otóż odkąd kupiłem "8" borykam się z błędami które notorycznie powracają. Otóż pokazuje mi następujące błędy:
17817 - zawór odpowietrzania zbiornika; zawór elektryczny (stały)
16684 - układ zapłonowy - wypadanie zapłonów (nieciągły)
16687 - zapłon cylindra 3- wypadanie zapłonów (nieciągły)
16686 - zapłon cylindra 2- wypadanie zapłonów (nieciągły)
16691 - zapłon cylindra 7- wypadanie zapłonów (nieciągły)
16690 - zapłon cylindra 6- wypadanie zapłonów (nieciągły)
16689 - zapłon cylindra 5- wypadanie zapłonów (nieciągły)
17913 - Wyłącznik sterowania obrotami biegu jałowego; Nie zamyka się lub występuje przerwa obwodu (stały)
No i tak po krótce: odnośnie zapłonów cylindrów to byłem u mechanika i doszliśmy do wniosku że cewki zatem wymienione na używki, niestety po chwili te same błędy. I tutaj potrzebuje pomocy gdyż mój mechanik rozkłada ręce i mówi ze nie wie o co chodzi ( ja tym bardziej), no i o co chodzi z pozostałymi dwoma? Pozdrawiam
![]() |
![]() |
[D2 98 4.2PB/LPG ] Błędy z VAGa pomocy
Zapłony i ich wypadanie w przedlifcie to temat niełatwy (ja w sumie moglbym sie z niego chyba juz doktoryzowac). Podpowiem Ci jedno - bez interfejsu i logowania wybranych parametrów (albo przynajmniej ich podglądu) nie ma takiej opcji zebys sie dowiedzial co mu dolega.
Odpalcie auto na wolnych obrotach po nagrzaniu silnika i na dzien dobry przejrzyjcie kanaly 10 i 11 (korekty krótkoterminowe i dlugoterminowe jesli o paliwo chodzi), podajcie jakie wartosci tam macie, potem odpalcie kanaly 19 i 20 i zobaczcie jak zmieniają się wartosci w poszczegolnych pozycjach (w tych kanalch widac ile zaplonow wypada na ktorym cylindrze), potem musicie zlogowac przeplywomierz (nie pamiętam w ktorym bloku dokladnie jest - sprawdz na forum). Podajcie ile wskazuje na wolnych obrotach.
Zaworek odpowietrzania znajdziesz na kielichu od strony pasazera, zobacz czy on w ogole dziala i czy jakies kostki nie sa przetarte, silniczek krokwy masz od samej gory przykrecony do kolektora ssacego przy grodzi, popatrz na wtyczki i ewentualnie go zdemontuj i wyczysc.
Dopiero po tym cos wiecej mozna bedzie powiedziec o samych zaplonach. Dodatkowo od razu mowie, ze rozrzad koniecznie trzeba sprawdzic bo jak jest ustawiony na oko a nie na blokady to zaplony wypadac beda.
Odpalcie auto na wolnych obrotach po nagrzaniu silnika i na dzien dobry przejrzyjcie kanaly 10 i 11 (korekty krótkoterminowe i dlugoterminowe jesli o paliwo chodzi), podajcie jakie wartosci tam macie, potem odpalcie kanaly 19 i 20 i zobaczcie jak zmieniają się wartosci w poszczegolnych pozycjach (w tych kanalch widac ile zaplonow wypada na ktorym cylindrze), potem musicie zlogowac przeplywomierz (nie pamiętam w ktorym bloku dokladnie jest - sprawdz na forum). Podajcie ile wskazuje na wolnych obrotach.
Zaworek odpowietrzania znajdziesz na kielichu od strony pasazera, zobacz czy on w ogole dziala i czy jakies kostki nie sa przetarte, silniczek krokwy masz od samej gory przykrecony do kolektora ssacego przy grodzi, popatrz na wtyczki i ewentualnie go zdemontuj i wyczysc.
Dopiero po tym cos wiecej mozna bedzie powiedziec o samych zaplonach. Dodatkowo od razu mowie, ze rozrzad koniecznie trzeba sprawdzic bo jak jest ustawiony na oko a nie na blokady to zaplony wypadac beda.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
To się dzieję na jakim paliwie ?
Na samej benzynie czy na benzynie i na gazie a może na gazie ?
To podstawowa zasada. Wypadanie zapłonów może powodować wiele czynników:
- moduły zapłonowe
- cewki
- nieszczelność na wtryskiwaczach
- uszkodzony regulator ciśnienia paliwa
- uszkodzenie wiązki elektrycznej
- świece zapłonowe
- sondy lambda
- regulacja lpg
- mapsensor
- uszkodzony reduktor
- nieszczelności na dolocie
itd itd, można by wymieniać w nieskończoność.
Podstawa to być bliżej określił mniej więcej na jakim paliwe pojawiają się te wypadania zapłonów.
Np jednego dnia zakręcił butlę z gazem i pojeździł na samej benzynie następnie odczyt.
Następnego dnia na gazie.
Czasami wypadanie zapłonów może powodować przełączenie się instalacji z pb na lpg.
Na samej benzynie czy na benzynie i na gazie a może na gazie ?
To podstawowa zasada. Wypadanie zapłonów może powodować wiele czynników:
- moduły zapłonowe
- cewki
- nieszczelność na wtryskiwaczach
- uszkodzony regulator ciśnienia paliwa
- uszkodzenie wiązki elektrycznej
- świece zapłonowe
- sondy lambda
- regulacja lpg
- mapsensor
- uszkodzony reduktor
- nieszczelności na dolocie
itd itd, można by wymieniać w nieskończoność.
Podstawa to być bliżej określił mniej więcej na jakim paliwe pojawiają się te wypadania zapłonów.
Np jednego dnia zakręcił butlę z gazem i pojeździł na samej benzynie następnie odczyt.
Następnego dnia na gazie.
Czasami wypadanie zapłonów może powodować przełączenie się instalacji z pb na lpg.
O ile dobrze kojarzę ów wyłącznik może być w samym TPS ( przepustnicy )17913 - Wyłącznik sterowania obrotami biegu jałowego; Nie zamyka się lub występuje przerwa obwodu (stały
W momencie zamknięcia przepustnicy słychać w niej takie dwa kliknięcia.
Na początek polecam pierw porządne czyszczenie przepustnicy. Poszukaj na forum, dawałem kilka fotek jak to zrobić kiedyś.