Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 02 4.2MPI ] Błędy ABS oraz zawieszenia + nie można zro

McBoss
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 111
Rejestracja: 11 mar 2012, 22:16
Lokalizacja: KO

[D3 02 4.2MPI ] Błędy ABS oraz zawieszenia + nie można zro

Post autor: McBoss » 23 wrz 2016, 15:47

Panowie, proszę o pomoc w ogarnięciu autka.
W aucie są błędy ABS oraz zawieszenia.
Prawy przód leży całkowicie na glebie, opcje na MMI prawie nie działają. Działają tylko wtedy, gdy VCDSem wejdę w 03 - ABS i wtedy pojawia się opcja LIFT i mogę podnieść trochę autko. Lewa strona idzie max w górę, prawa z gleby podnośi się o jakieś 5cm. Jacking mode nie chce się przełączyć na "ON". Próbowałem robic adaptację zawieszenia, ale wyskakuje błąd - nieprawidłowy klucz. Próbowałem wpisywać i w Coding - II oraz w 16 - Security Access.


Błędy w ABS ostały się takie:
Address 03: ABS Brakes Labels: 4E0-910-517.lbl
Control Module Part Number: 4E0 910 517 A HW: 4E0 614 517 E
Component and/or Version: ESP 5.7 allrad H29 0420
Software Coding: 0008597
Work Shop Code: WSC 00000 000 00000
VCID: 21490306F869E716BBD-8074
2 Faults Found:

00003 - Control Module
014 - Defective
00283 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Left (G47)
012 - Electrical Fault in Circuit



Czujnik lewy przedni wymieniony, widocznie jest gdzies przerwa w przewodach?


Tutaj bledy z zawieszenia:
Address 34: Level Control Labels: 4E0-910-553.lbl
Control Module Part Number: 4E0 910 553 D HW: 4E0 907 553 D
Component and/or Version: LUFTFDR.-CDC H03 6230
Software Coding: 0015500
Work Shop Code: WSC 54321 123 45725
VCID: 24470A12E77BF23ED0B-8071
4 Faults Found:

01437 - Control Position not Learned
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Freeze Frame:
Fault Status: 11100101
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 214
Mileage: 134760 km
Time Indication: 0
Date: 2016.09.22
Time: 19:32:51

00774 - Level Control System Sensor; Rear Left (G76)
012 - Electrical Fault in Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 11101100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 214
Mileage: 134760 km
Time Indication: 0
Date: 2016.09.22
Time: 19:35:40

01316 - ABS Control Module
013 - Check DTC Memory
Freeze Frame:
Fault Status: 11101101
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 214
Mileage: 134760 km
Time Indication: 0
Date: 2016.09.22
Time: 19:35:41

00142 - Left Front Dampening Adjustment Valve (N336)
012 - Electrical Fault in Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 11101100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 214
Mileage: 134760 km
Time Indication: 0
Date: 2016.09.22
Time: 19:35:44




Dziwne, że trzy czujniki z lewej strony mają podobny charakter błędu (012 - Electrical Fault in Circuit), można coś z tego wywnioskować?

[ Dodano: 2016-09-23, 15:47 ]
Nie na na forum żadnego prawdziwego fachowca?? <bezradny>

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 23 wrz 2016, 15:55

Sterownik ABS do wymiany
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

McBoss
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 111
Rejestracja: 11 mar 2012, 22:16
Lokalizacja: KO

Post autor: McBoss » 23 wrz 2016, 21:17

Dzisiaj podmienilem pompe ABS wraz ze sterownikiem, ale niestety na inna (z phaetona). Rezultat byl taki, ze nie moglem się z nią połączyć, ani po CAN ani po K ale sterownik zawieszenia zaczął przyjmować Security Access Key. Niestety i tak kalibracja nie powiodla się. Wrocilem wiec do starej pompy...

Wymiana czujnikow nic nie pomaga. Widocznie w obwodach są usterki. Niestety nigdzie nie moge znalezc schematow elektrycznych do A8 D3. Ma ktoś może ??

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 23 wrz 2016, 22:14

Poza wymianą trzeba zrobić adaptacje jesli o czujniki chodzi :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 24 wrz 2016, 11:02

McBoss pisze:Panowie, proszę o pomoc w ogarnięciu autka.
A czyje to auto?
McBoss pisze:W aucie są błędy ABS oraz zawieszenia.
Prawy przód leży całkowicie na glebie, opcje na MMI prawie nie działają. Działają tylko wtedy, gdy VCDSem wejdę w 03 - ABS i wtedy pojawia się opcja LIFT i mogę podnieść trochę autko. Lewa strona idzie max w górę, prawa z gleby podnośi się o jakieś 5cm. Jacking mode nie chce się przełączyć na "ON". Próbowałem robic adaptację zawieszenia, ale wyskakuje błąd - nieprawidłowy klucz. Próbowałem wpisywać i w Coding - II oraz w 16 - Security Access.
Nie zostały spełnione warunki do poprawnej kalibracji zawieszenia.
McBoss pisze:Błędy w ABS ostały się takie:
Address 03: ABS Brakes Labels: 4E0-910-517.lbl
Control Module Part Number: 4E0 910 517 A HW: 4E0 614 517 E
Component and/or Version: ESP 5.7 allrad H29 0420
Software Coding: 0008597
Work Shop Code: WSC 00000 000 00000
VCID: 21490306F869E716BBD-8074
2 Faults Found:

00003 - Control Module
014 - Defective
00283 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Left (G47)
012 - Electrical Fault in Circuit



Czujnik lewy przedni wymieniony, widocznie jest gdzies przerwa w przewodach?
Sprawdź wiązkę.
Ale pewnie i tak jest to problem z samym sterownikiem.
McBoss pisze: 00142 - Left Front Dampening Adjustment Valve (N336)
012 - Electrical Fault in Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 11101100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 214
Mileage: 134760 km
Time Indication: 0
Date: 2016.09.22
Time: 19:35:44




Dziwne, że trzy czujniki z lewej strony mają podobny charakter błędu (012 - Electrical Fault in Circuit), można coś z tego wywnioskować?
N336 to nie jest czujnik.
McBoss pisze:Nie na na forum żadnego prawdziwego fachowca?? <bezradny>
Ano nie ma.
McBoss pisze: Dzisiaj podmienilem pompe ABS wraz ze sterownikiem, ale niestety na inna (z phaetona). Rezultat byl taki, ze nie moglem się z nią połączyć, ani po CAN ani po K...
Jakoś mnie to nie dziwi.
Nie każdy sterownik z A8 można podmienić na inny z A8 a co dopiero z Phaetona.
McBoss pisze:... ale sterownik zawieszenia zaczął przyjmować Security Access Key. Niestety i tak kalibracja nie powiodla się. Wrocilem wiec do starej pompy...

Wymiana czujnikow nic nie pomaga. Widocznie w obwodach są usterki. Niestety nigdzie nie moge znalezc schematow elektrycznych do A8 D3. Ma ktoś może ??
Układy są ze sobą powiązane ale może być tak że są to zupełnie różne tematy a problemy wynikają z kilku usterek jednocześnie.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

McBoss
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 111
Rejestracja: 11 mar 2012, 22:16
Lokalizacja: KO

Post autor: McBoss » 26 wrz 2016, 11:47

No pompe ABS zamowilem, przyjdzie w tygodniu (mam nadzieje, ze do srody bedzie).

W lewym tylnym czujniku niestety kabel zasniedzial, wymienilem i blad zniknal. Dzisiaj znowu podlaczylem sterownika ABS od phaetona i udalo mi sie przeprowadzic adaptacje ZAWIESZENIA.
W zawieszeniu wszystkie bledy zniknely dodatkowo w XENON RANGE rowniez usunalem ktory powracal odrazu po skasowaniu - tym razem juz nie wrocil :)

Wazne, ze w koncu zawieszenie dziala, jacking mode rowniez dziala. Z zawieszeniem mam tylko jeszcze jeden maly problem. Cala prawa strona siedzi nizej 2cm niz lewa, da się to dodatkowo skalibrować??


Tutaj przesylam logi, moze ktos zerknie??
STATYCZNE:
Grupa 005: http://vaglog.pl/log_279688.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_279689.html


Grupa 005 ma zmienne wartosci poniewaz kliknalem ze STANDART na LIFT.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl