Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 03 4.2MPI ] Ktoś pomoże ogarnąć klimę ?

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 07 maja 2016, 17:48

Dzisiaj ogarnąłem kolejny błąd, silniczek V113 który znajduje się na podszybiu, by go wyciągnąć trzeba było się trochę naodkrecac ale udało się i usterka naprawiony.
A to był powód dlaczego silniczek nie działał.

Obrazek

Obrazek

Wyczyścilem styki potraktowane je kilkukrotnie kontakt spraye i śmiga. Osłonę silniczki założyłem na silikonie żeby chronić go przed wilgocią.

Udało mi się zrobić nastawy podstawowe klimy aktualnie mam jeszcze błędy z grzalek i czasem jakiś tam silniczek sporadycznie wyskoczy więc będę jeszcze monitorować na bieżąco.
Co do grzalek to spróbuję się im przyjrzeć bo są 2 różne błędy, może któraś ruszy.


Klimatyzacja działa jednak nie do końca tak jak bym chciał jak zjada na LO to jest ok w ale jak później ustawie np 24st to się rozjezdza i np z bocznych środkowych kratek leci gorące a z wewnętrznych zimne. Zmniejszanie temp nic nie zmienia bo z boków cały czas wali gorące. Muszę znowu zjechać na LO żeby z wszystkich leciało zimne.

Ktoś coś jakąś sugestia chętnie poczytam.
Będę dalej informował w miarę dalszych pomysłów, usterki i napraw...

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 09 maja 2016, 08:23

mkbewe pisze:Co do grzalek to spróbuję się im przyjrzeć bo są 2 różne błędy, może któraś ruszy.
Życzę powodzenia... ale szczerze wątpię.
mkbewe pisze:Klimatyzacja działa jednak nie do końca tak jak bym chciał jak zjada na LO to jest ok w ale jak później ustawie np 24st to się rozjezdza i np z bocznych środkowych kratek leci gorące a z wewnętrznych zimne. Zmniejszanie temp nic nie zmienia bo z boków cały czas wali gorące. Muszę znowu zjechać na LO żeby z wszystkich leciało zimne.

Ktoś coś jakąś sugestia chętnie poczytam.
Sprawdź kodowanie klimatyzacji.
I nagrzewnice.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 09 maja 2016, 08:50

Kodowanie klimy jest ok - sprawdzone.

Nagrzewnice to jak sprawdzić??

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 10 maja 2016, 09:29

mkbewe pisze:Nagrzewnice to jak sprawdzić??
Sprawdzić czy płyn przez nią płynie.
A najlepiej wyjąć i sprawdzić na stole czy jest drożna i czy grzeje całą powierzchnią.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 17 maja 2016, 20:52

hmm z tą nagrzewnicą to średnio widzę targać całą deskę :/
będę szukał jeszcze przyczyny gdzie indziej

Gość

Post autor: Gość » 17 maja 2016, 20:53

A kto mówi że do wymiany nagrzewnicy trza targac deske?? Nie trzeba.

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 29 maja 2016, 09:45

no to git:
Ale jak pojeździłem to widzę ze wariują mi 2 silniczki dalej G136 G137 myślę ze to one mogą być odpowiedzialne za tą różnice temp w kratkach :)

może w weekend bbędzei czasu to wymieniam :)

[ Dodano: 2016-05-29, 09:45 ]
Wczoraj na SCP chciałem pokazać problem Damianowi ale o dziwo wszystko działało, może przez to że była taka patelnia na zewnątrz nie wiem. Jak już wracałem do domu i temp spadła do 20st C to już ki zaczął lewy nawiew wariowac. Jak temp na zewnątrz wynosiła 20a na climatronicu zblizylem się do tej wartości czyli ustawiłem 18-19 to z lewej kratki miałem ciepłe powietrze.

Może to jakiś czujnik temp? Gdzieś

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 29 maja 2016, 11:02

mkbewe

W samych kartkach wentylacyjnych są czujniki.Sprawdzales?
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 20 lip 2016, 21:10

leon0376 pisze:W samych kartkach wentylacyjnych są czujniki.Sprawdzales?
yyy nie ? jak je sprawdzić ? podpowiedz proszę !

<hmm>
bo błędów z nich nie mam ale mogą być uszkodzone i np źle pokazywać ??


Ogólnie to cały czas coś tam walczę
kupiłem grzałki z polifta
wymieniłem i wygląda na to że lewa jest ok bo nie mam od niej błędu ale z prawą jest coś nie tak:


00066 - Rear Right Footwell Heater (Z43)
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 41
Mileage: 299752 km
Time Indication: 0
Date: 2016.07.20
Time: 18:30:09

Freeze Frame:
Voltage: 13.70 V


jakaś kabelkologia, wtyczką ok nie zaśniedziała ? któryś kolega coś podpowie w sprawie tej grzałki ??

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 21 lip 2016, 00:52

mkbewe pisze:któryś kolega coś podpowie w sprawie tej grzałki ??
Uszkodzona.
Kupić w używce sprawną to jak szukanie igły w stogu siana bo tą przypadłość ma niestety większość D3-jek :/
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 22 lip 2016, 22:55

FOSS pisze:Uszkodzona.
eee no to chyba zaryzykuje jeszcze raz.
FOSS pisze:Kupić w używce sprawną to jak szukanie igły w stogu siana bo tą przypadłość ma niestety większość D3-jek
lewą kupiłem i działa, (za 70zł z wysyłką)

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 23 lip 2016, 02:21

Ja mam ich aktualnie 5 uszkodzonych i dwie w aucie. Albo ja mam dużego pecha albo Ty małeś fart z tą używką.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 15 sie 2016, 19:32

po dłuższym czassie lewa nagrzewnica jest nadal sprawna :) z prawej błąd jak wyżej, będę jeszcze próbował i ryzykował z używką jak najmłodszą :)


ale nigdzie nie mogę znaleźć jak sprawdzić czujniki w kratkach nawiewów ? ktoś coś pomoże w temacie ? bardzo bym był wdzięczny

[ Dodano: 2016-08-15, 19:32 ]
Dobra kombinujemy dalej :)
2 opcje tylko ptrzebuje fachowej porady:

wyciągać nagrzewnicę - tutaj pytanie jak się do tego zabrać, bo jak już było napisane deski podobno zrzucać nie trzeba.

spróbować wyczyścić układ jakimś preparatem typu Radiator Flusch i tutaj czy jest sens w ogóle tego próbować ? czy jakieś negatywne skutki tego mogą powstać ? ktoś poleci coś konkretnego ?

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2295
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 15 sie 2016, 19:43

Ja podłączyłem wąż ogrodowy do jednego końca i normalnym ciśnieniem z kranu poszło . Trochę brudu wyleciało .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 15 sie 2016, 20:42

Ja podłączyłem wąż ogrodowy do jednego końca i normalnym ciśnieniem z kranu poszło . Trochę brudu wyleciało .
_________________
całkiem ciekawy patent

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl