[D3 03 4.2MPI/LPG ] Problem z błędami silnika.
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Problem z błędami silnika.
Witam.
Od kilku dni zaczął zapalac mi sie błąd:
17942 Zespół 2; przestawienie wałka rozrządu (N208)
P1543 - 001 - zwarcie z plusem - Sporadyczny - MIL zapalona
Błąd powodował zapalenie check-a ale nic sie nie działo, tzn obroty w normie jeździła normalnie.
A dzisiaj podczas jazdy zapaliła sie kontrolka silnika, po chwili ESP i trójkąt w kółku, auto przestało reagowac na dodanie gazu, dopiero po kilkukrotnym wcisnięciu pedału gazu zaczynało jechać, ale co dziwne skrzynia bardzo poxno zmieniała biegi jak by w trybie S była.
Po podpięciu vaga:
17800 Czujnik położenia wałka rozrządu zespół 2 (G162)
P1392 001 przerwa lub zwarcie z plusem
17746 Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)
P1338 001 przerwa lub zwarcie z plusem
16486 Miernik masy powietrza (G70)
P0102 002 sygnał za mały
18041 Czujnik 2 położenia pedału przyśpieszenia (G185)
P1633 002 sygnał za niski
Możliwe żeby te 4 rzeczy padły w jednym czasie??
Od kilku dni zaczął zapalac mi sie błąd:
17942 Zespół 2; przestawienie wałka rozrządu (N208)
P1543 - 001 - zwarcie z plusem - Sporadyczny - MIL zapalona
Błąd powodował zapalenie check-a ale nic sie nie działo, tzn obroty w normie jeździła normalnie.
A dzisiaj podczas jazdy zapaliła sie kontrolka silnika, po chwili ESP i trójkąt w kółku, auto przestało reagowac na dodanie gazu, dopiero po kilkukrotnym wcisnięciu pedału gazu zaczynało jechać, ale co dziwne skrzynia bardzo poxno zmieniała biegi jak by w trybie S była.
Po podpięciu vaga:
17800 Czujnik położenia wałka rozrządu zespół 2 (G162)
P1392 001 przerwa lub zwarcie z plusem
17746 Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)
P1338 001 przerwa lub zwarcie z plusem
16486 Miernik masy powietrza (G70)
P0102 002 sygnał za mały
18041 Czujnik 2 położenia pedału przyśpieszenia (G185)
P1633 002 sygnał za niski
Możliwe żeby te 4 rzeczy padły w jednym czasie??
Jak juz posiadasz vcds. To ja proponuje zaglebic sie w jego funkcjonalnosc i nie konczyc diagnostyki na odczycie i kasowaniu bledow. Mozna takie rzeczy jak przeplywomierz, potencjometr gazu i inne sprawdzic w blokach 08 pod odpowiednimi adresami. To pozwoli Ci w pewny sposob wyeliminowac usterki i znalezc winowajce.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Sprawdziłem dzisiaj wtyczki pod podszybiem w tej puszcze po prawej stronie(pasażer)
WQszystko nczyste suche nawet wręcz sterylne.
Jedynie co się okazało to połamana wtyczka przy czujniku Halla (wałka rozrządu).
Poskladalem wszystko odpaliłem kompa wykasowalem błędy i jak na razie żadnych cyrkow z checkiem itd. tylko pokazal sie jeden błąd:
17942 Zespół 2; przestawienie wałka rozrządu (N208)
Ale check sie nie zapalił, silnik pracuje normalnie,
Gdzie sie znajduje ten czujnik N208?? czy to jest może po prostu nieszczęsny napinacz??
WQszystko nczyste suche nawet wręcz sterylne.
Jedynie co się okazało to połamana wtyczka przy czujniku Halla (wałka rozrządu).
Poskladalem wszystko odpaliłem kompa wykasowalem błędy i jak na razie żadnych cyrkow z checkiem itd. tylko pokazal sie jeden błąd:
17942 Zespół 2; przestawienie wałka rozrządu (N208)
Ale check sie nie zapalił, silnik pracuje normalnie,
Gdzie sie znajduje ten czujnik N208?? czy to jest może po prostu nieszczęsny napinacz??
No i chyba jedna sprawa sie wyjaśniła:
Z tym że kompa odpaliłem p-rzed zapaleniem auta, w B1 wskoczyło na -24kw a B2 stało na -1KW i po chwili wyrównał sie B1 do -1KW
Zrobiłem logi kanału 93 pod obciążeniem 3 bieg 2tys obr i wychodzi na to że B2 w ogóle nie ,,pracuje''
http://vaglog.rtnet.pl/log_183789.html
Czyli czeka mnie wymiana całego napinacza czy jest opcja zmiany samego czujnika N208
No i to co mnie nurtuje, czy ten błąd mógł mieć wpływ na wysypanie się pozostałej reszty z pierwszego postu?? Rożnica polega na tym że na obecna chwilę błąd 17942 nie powoduje zapalenia kontrolki silnika, a wydaje mi się że jak zapali się kontrolka silnika to po chwili wyskakuje cała reszta...
Zaraz jadę w trasę to się zobaczy...
Podczas logowania check nie wyskoczył....
A za tydz. tj 30 sierpnia wyjazd do Chorwacji <niewiem>
DODANO:
Aj zapomniałem dopytać, zasilanie na wtyczce do tego napinacza powinno byc 12V
Z tym że kompa odpaliłem p-rzed zapaleniem auta, w B1 wskoczyło na -24kw a B2 stało na -1KW i po chwili wyrównał sie B1 do -1KW
Zrobiłem logi kanału 93 pod obciążeniem 3 bieg 2tys obr i wychodzi na to że B2 w ogóle nie ,,pracuje''
http://vaglog.rtnet.pl/log_183789.html
Czyli czeka mnie wymiana całego napinacza czy jest opcja zmiany samego czujnika N208
No i to co mnie nurtuje, czy ten błąd mógł mieć wpływ na wysypanie się pozostałej reszty z pierwszego postu?? Rożnica polega na tym że na obecna chwilę błąd 17942 nie powoduje zapalenia kontrolki silnika, a wydaje mi się że jak zapali się kontrolka silnika to po chwili wyskakuje cała reszta...
Zaraz jadę w trasę to się zobaczy...
Podczas logowania check nie wyskoczył....
A za tydz. tj 30 sierpnia wyjazd do Chorwacji <niewiem>
DODANO:
Aj zapomniałem dopytać, zasilanie na wtyczce do tego napinacza powinno byc 12V
Ostatnio zmieniony 23 sie 2014, 16:22 przez tomi5, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie, ta wtyczka jest na B1 i dotyczy czujnika G162, i na obecna chwilę nic sie z nia nie dzieje tzn wczoraj zrobilem ponad 100km i jedynie co wyskoczyło to błąd 17942 Zespół 2 przestawienie wałka rozrządu (N208) zwarcie z plusem.
I ten błąd jest cały czas tzn po wykasowaniu od razu wraca, tylko czasami podczas jazdy potrafi zapalić checka.
i dotyczy on naopinacza łańcuszka a dokładnie N208 to jest ta cześc elektryczna przy napinaczu do której wpinamy wtyczkę.
Teraz jakie powinno być npięcie na tej kostce??
I ten błąd jest cały czas tzn po wykasowaniu od razu wraca, tylko czasami podczas jazdy potrafi zapalić checka.
i dotyczy on naopinacza łańcuszka a dokładnie N208 to jest ta cześc elektryczna przy napinaczu do której wpinamy wtyczkę.
Teraz jakie powinno być npięcie na tej kostce??
To może zamień stronami czujniki Halla i od razu zobaczysz czy ten na drugiej głowicy jest sprawny czy nie.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Ale to nie jest czujnik halla
Nasze napinacze łańcuszków mają elektryczne ustrojstwo i to to ustrojstwo powoduje błąd>
Wczoraj pomierzyłem wtyczkę a tam zasilanie 8.8V więc wziąłem + z wtyczki - ze śrubki przy silniku i od razu zasilanie 12,4.
Czyli tak jak by słaba masa. Jeżeli to by było to, to gdzie szukać drugiego końca tej wtyczki??
I od razu chciałbym się dowiedzieć jak by czekała mnie wymiana napinacza... czy to jakieś skomplikowane, wymagające specjalistycznych narzędzi?? Jakieś blokady na rozrząd?? Nic się nie poprzestawia??
DODANO:
To zaznaczone na napinaczu to jest ten czujnik N208
I jeszcze jedno jakiś tydzień przed tymi cyrkami, byłem umyć spód auta, może tam gdzieś wtyczki pozalewali, tylko tak jak mowie stało się to gdzieś po tygodniu od mycia :-)
Nasze napinacze łańcuszków mają elektryczne ustrojstwo i to to ustrojstwo powoduje błąd>
Wczoraj pomierzyłem wtyczkę a tam zasilanie 8.8V więc wziąłem + z wtyczki - ze śrubki przy silniku i od razu zasilanie 12,4.
Czyli tak jak by słaba masa. Jeżeli to by było to, to gdzie szukać drugiego końca tej wtyczki??
I od razu chciałbym się dowiedzieć jak by czekała mnie wymiana napinacza... czy to jakieś skomplikowane, wymagające specjalistycznych narzędzi?? Jakieś blokady na rozrząd?? Nic się nie poprzestawia??
DODANO:
To zaznaczone na napinaczu to jest ten czujnik N208
I jeszcze jedno jakiś tydzień przed tymi cyrkami, byłem umyć spód auta, może tam gdzieś wtyczki pozalewali, tylko tak jak mowie stało się to gdzieś po tygodniu od mycia :-)
Ostatnio zmieniony 25 sie 2014, 13:52 przez tomi5, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak, tak, masz rację, myślałem o jednym a pisałem o czymś innym <jezu>tomi5 pisze:Ale to nie jest czujnik halla
Nasze napinacze łancuszków mają elektryczne ustrojstwo i to to ustrojstwo powoduje błąd
N208 to oczywiście nastawnik rozrządu sam w sobie i to z nim jest problem.
Jeżeli wymiana napinacza to masz sporo roboty - na tej głowicy jest on z przodu silnika więc niestety jego wymiana wiąże się z rozpięciem rozrządu a więc i jego ponownym ustawieniem.tomi5 pisze:I od razu chciałbym sie dowiedziec jak by czekala mnie wymiana napinacza... czy to jakieś skomplikowane, wymagające specjalistycznych narzędzi?? jakies blokady na rozrząd?? nic sie nie poprzestawia??
Ze specjalistycznych narzędzi, jeżeli robić to zgodnie ze sztuką to oczywiście blokady rozrządu, ściągacze, klucze dynamometryczne i to właściwie wszystko.
Robota na 1-2 dni w zależności tego ile godzin dziennie chcesz na to poświęcić - robiłem to niedawno w jednej D3.
Ale zanim go wymienisz warto prześledzić czy to nie problem elektryczny gdzieś poza nastawnikiem bo koszty jego wymiany są spore - nastawnik nowy w ASO ca. 2300pln, chińczyk ca. 600pln ale o chińczykach było już tu sporo napisane i ja do swojego auta bym się raczej nie zdecydował.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Damian da radę na tej głowicy wymienić nastawnik bez rozpinania rozrzadu. Przetestowane na swojej d3.
Najpierw jednak można odkręcić ten zaworek i go przeczyscic . Dwie małe srubeczki na torx. Trzeba uważać żeby nie pogubić tego co jest tam w środku. Działanie tych zaworów można sprawdzić nie odpalajac silnika, vcdsem w output test. Powinny pukac. Ewentualnie podmienić sam zaworek z innego napinacza np z takiego co ma wywalone slizgi.
Najpierw jednak można odkręcić ten zaworek i go przeczyscic . Dwie małe srubeczki na torx. Trzeba uważać żeby nie pogubić tego co jest tam w środku. Działanie tych zaworów można sprawdzić nie odpalajac silnika, vcdsem w output test. Powinny pukac. Ewentualnie podmienić sam zaworek z innego napinacza np z takiego co ma wywalone slizgi.