części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 preFL ALL ] Kodowanie akumulatora

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 07 mar 2017, 17:04

mmalinas pisze:Czesc

Przy tych roznicach pojemnosci znamionowej zupelnie bez roznicy
Jesli zakodujesz go na 110Ah to bedzie dostawal 2A wiekszy prad ladowania a przy
95Ah mniejszy czyli czas ladowania sie zwiekszy.
Jesli jezdzisz na krotkich trasach i obciazasz AKU to na 110Ah
Jesli masz dlugie trasy to nie ma problemu z 95Ah
Maly prad ladowania oznacza mniejsza oksydacje elektrolitu czyli wyzsza zywotnosc.
Ale w tych roznicach pojemnosci znamionowej nie mnialbym strachu.
nie moa możliwości ograniczenia prądu ładowania... to co robi BEM to w dosyć wąskim zakresie
reguluje napięcie generowane przez alternator... a akku jak niedoładowany to wygeneruje taki
prąd jaki będzie mu potrzebny, jak mówiłem u mnie przy niedoładowaniu sięgał on 100A
i wtedy nawet solidny kabel plusowy się grzeje

wygnereuje znaczy się w tym przypadku tak obciąży alternator zeby nie było że coś się
bierze z niczego

kodowanie nowego jest BEMpowi potrzebne bo sobie liczy deltę energii z akku czyli zakłada
nowy potem liczy ile weszło w ile wyszło i wie mniej więcej jaki jest stan w danym momencie
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

mmalinas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 145
Rejestracja: 08 kwie 2016, 14:31
Lokalizacja: Ostrzeszow

Post autor: mmalinas » 07 mar 2017, 22:34

Maciej

Uswiadom mnie prosze jesli sie myle

Jak sie dobrze zastanowisz to i tak wyjdzie na moje

Regulacja napieciowa sterujesz prad ladowania poniewaz:

Prąd do akumulatora płynie wówczas, kiedy napięcie chwilowe sinusoidy napięcia wyjściowego generatora przekracza aktualne napięcie U akumulatora

Pole powierzchni między U akum. a sinusoidą J ład. obrazuje wartość prądu ładowania.
W procesie ładowania prosta U akum., czyli napięcie na zaciskach akumulatora przesuwa się ku górze zmniejszając to pole, czyli zmniejsza się automatycznie prąd ładowania akumulatora.

[ Dodano: 2017-03-07, 22:34 ]
Przy ladowaniu Akumulatora system zarzadzania energia w D3 i tak sprawdza :
- napięcie akumulatora
– temperatura szyny prądowej
– temperatura akumulatora
– stan naładowania (SOC)
– wartość średnia prądu spoczynkowego
– wyłączanie prądu spoczynkowego
– wewnętrzna rezystancja akumulatora,
strata stanu naładowania

Maciej

Powiedz mi jaka roznice wg Ciebie zrobi zakodowanie 95 Ah na 100 Ah akumulatorze jak kolega opisal czyli ok 60W dla procesu ladowania?
pozdrawiam

Michal

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 07 mar 2017, 23:59

w/g mnie zakodowanie innej pojemności np 95 zamiast 110 nie wpłynie znacząco
na prąd ładowania - w wolnej chwili sprawdzę

ja uważam że do alternatora idzie jedynie z niego zapotrzebowanie na napięcie
potem prąd jaki płynie do akku jest wynikową stanu niedoładowania, aktualnie generowanego
napięcia przez alternator i tego co zjada z alternatora samo auto

co ładnie widać po odpalaniu auta po dłuższym postoju, najpierw prąd pobierany przez akku
jest duży co powoduje spadki napięcia w instalacji, potem napięcie stopniowo się podnosi
aby zbliżyć się do wartości żądanych przez BEMa (w miarę jak akku się ładuje)

żądane napięcie ładowania nie jest regulowane w jakimś szerokim zakresie
(jeżeli dobrze pamiętam to jest to 14, 14,5 lub 15V) zarówno dla akku 60Ah jak i 110Ah

oczywiście do bardziej prądożernego auta jak i większy akku to i mocniejszy altek
w końcu 100A przy ~14V to prawie półtora kW mały alternator mógłby nie wytrzymać
długiego obciażenia przez duży niedoładowany akku
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 14 mar 2017, 16:26

Pozostaje mi chyba tylko podziękować za tak wyczerpującą pomoc, nie spodziewałem się że będzie aż tak dogłębna:)

Generalnie zastanawiam się jeszcze nad kodowaniem, mianowicie
dla Varty silver 110Ah/920A mamy
4E0915105D
0409536083

dla 95Ah mamy pierwszy parametr 4E0915105C z literką C na końcu zamiast D a co z drugim parametrem, o ile dobrze pamiętam, jaki numer seryjny podać?

[ Dodano: 2017-03-14, 16:26 ]
Mogę prosić o info czy jest kodowanie aku 95Ah bo jednak mój prawie nowy bosch z padniętą celą do niczego się nie nadaje więc muszę coś kupić jak najszybciej :)

Hgo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 196
Rejestracja: 02 sty 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hgo » 06 cze 2017, 13:04

123
Ostatnio zmieniony 17 cze 2021, 01:37 przez Hgo, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 06 cze 2017, 13:08

Kodowanie na nowo podłączonym akumulatorze naładowanym do pełna i tak powinno się zrobić.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

nexus
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 74
Rejestracja: 17 paź 2015, 16:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: nexus » 18 gru 2017, 22:43

Mam pytanie czy trzeba robić 3 razy to samo tak jak na tym filmiku czy wystarczy ten 1 punkt?
I czy jak kupie Aku fiamm, exide czy jakiś inny 110Ah to te kody na Varte przyjmą akumulator z innej firmy?
4E0915105D
0409536083
varta 110/920



Czyli :
Audi A8 (4E) Battery Replacement
This procedure details how to replace a battery in a vehicle using a separate battery management control module. See the separate instructions for models where the battery management control module is a slave/subsystem of the gateway.
The following procedure does assume you are using a battery supplied by VW/Audi, all necessary details for the following steps can found on the battery itself. Make sure to refer to the factory repair manual in order to fulfill all additional prerequisites.
[Select]
[61 - Battery Regulation]
[Coding - 07]
Use the pull down menu to select the battery (slave) listed as #1.
[Battery Coding]
• Enter the new Battery Part Number (10 or 11 digits). - tutaj trzeba poszukać na necie dodawania odpowiadającemu twoim parametra aku
• Enter the new Battery Serial Number (10 digits). - ostatnie 10 cyfr z naklejki akumulatora
• Select the new Battery Vendor. do wyboru - banner, moll , varta i coś jeszcze
[OK]
[Do it!]
[Close Controller, Go Back - 06]
Your new Battery should now be coded and the Battery Control Module should be aware of the new Battery.

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 20 gru 2017, 09:51

nexus pisze:Mam pytanie czy trzeba robić 3 razy to samo tak jak na tym filmiku czy wystarczy ten 1 punkt?
I czy jak kupie Aku fiamm, exide czy jakiś inny 110Ah to te kody na Varte przyjmą akumulator z innej firmy?
4E0915105D
0409536083
varta 110/920
Robisz punkt pierwszy i koniec, inna firma nie ma większego znaczenia liczy się pojemność
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

szary824
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 162
Rejestracja: 01 sty 2017, 18:39
Lokalizacja: Berlin

Post autor: szary824 » 08 sty 2018, 11:54

Witam.
Czy po prawidłowym zakodowaniu akumulatora wartość wyświetlana w MMI powinna wskoczyć na 100%?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 08 sty 2018, 18:51

szary824 pisze:Czy po prawidłowym zakodowaniu akumulatora wartość wyświetlana w MMI powinna wskoczyć na 100% ?
Tak.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

szary824
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 162
Rejestracja: 01 sty 2017, 18:39
Lokalizacja: Berlin

Post autor: szary824 » 08 sty 2018, 22:33

Czyli zrobiłem coś źle mimo że wszystko wyglądało dobrze :)

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 08 sty 2018, 22:52

szary824 pisze:Czyli zrobiłem coś źle mimo że wszystko wyglądało dobrze :)
A może nowy aku nie był w pełni naładowany. <hmm>

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 08 sty 2018, 22:59

Raczej zrobił coś źle. Z tego co kojarzę właśnie dlatego nowy Aku podczas kodowania musi być w pełni naładowany. Bo sterownik przyjmuje, że to co właśnie zakodowalismy to akumulator przy swojej pełnej sprawności. Dlatego po zalogowaniu pokazuje fulla :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Joey
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 59
Rejestracja: 12 lut 2019, 11:27
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Joey » 11 maja 2019, 12:43

Ma ktos kody dla akumulatora 95ah? Czy moze lepiej zakodowac na 110ah mając aku 95?

Awatar użytkownika
orkaskawina
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 627
Rejestracja: 25 lis 2012, 11:57
Lokalizacja: Skawina

Post autor: orkaskawina » 11 maja 2019, 17:45

To Ci powinno pomóc .... zaglądnij....

https://www.a8team.pl/d3-all-kodowanie- ... t21358.htm
Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl