części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 ALL ] Regulacja kolumny kierowniczej

Awatar użytkownika
Wacek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 30
Rejestracja: 30 mar 2011, 22:13
Lokalizacja: Legnica

[D2 ALL ] Regulacja kolumny kierowniczej

Post autor: Wacek » 04 kwie 2011, 19:38

Mam następujący problem. Jak wiadomo w wielu D2 mamy taki bajer jakim jest elektryczne sterowanie kolumną kierowniczą. Ja również go posiadam lecz gdy wysiadałem z auta kierownica pieknie ładnie poszła do góry. Spokojnie sobie wysiadłem i zadowolony poszedłem do domu. Wracam potem do auta (też zadowolony :mrgreen: ) wkładam kluczyk do stacyjki ale kierownica już mi na dół nie zjechała. Słychać że silniczek pracuje jak się przekręci kluczyk ale nic po za tym. Sterowanie góra dól przód tył też przestało działać ale wtedy silniczków nie słychac. Wiecie może jakie jest przyczyna tego?
Ostatnio zmieniony 30 mar 2013, 01:16 przez Wacek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 04 kwie 2011, 19:45

sprawdź bezpieczniki .

Awatar użytkownika
Wacek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 30
Rejestracja: 30 mar 2011, 22:13
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Wacek » 06 kwie 2011, 19:00

Okazało się że ktoś juz majstrował przy tym wczesniej. Kierownica poszła tak do góry że nie jestem w stanie wyciągnąc tego plastiku co jest nad kolumną by ją rozebrać ;/ Jak będe wiedział dokładnie co jest tego przyczyną napisze.

[ Dodano: 2011-04-06, 21:37 ]
Koledzy czy ma ktoś z was może schemat od elektrycznego sterowania kolumną do s8? Bardzo pilne.

Awatar użytkownika
TroyaN
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 1
Rejestracja: 09 kwie 2011, 12:38
Lokalizacja: Ełk

Post autor: TroyaN » 09 kwie 2011, 13:01

W razie czego mam całą taką kolumnę
WSZYSTKIE CZĘŚCI AUDI A8 D2 4.2

Awatar użytkownika
Wacek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 30
Rejestracja: 30 mar 2011, 22:13
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Wacek » 09 kwie 2011, 18:09

Sprawa rozwiązana. Kierownica poszła za wysoko bo odczepił się ogranicznik i pourywywało kabelki. Teraz już wszystko porobione i śmiga na cacy.

Iromax
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 57
Rejestracja: 16 paź 2018, 22:02
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Iromax » 24 sie 2019, 22:04

Witam Podepnę się pod temat
Generalnie kierownica nie "idzie" na pozycje postojową po wyłączeniu zapłonu
Wszystko inne działa - góra-dół; przód-tył, pamięć kierownicy.
Wszystko jest zgodne z opisami i instrukcja poza tym, że nie chowa się po wyłączeniu zapłonu.
Przeczytałem i zastosowałem rady n forum i internetu i bez rezultatu
Ten joystick został sprawdzony i przetestowany i wyczyszczony i jest ok.
Gdzie szukać przyczyny. Czy to wina modułu pod fotelem?

Od kupna auta jest taka sytuacja. Prędzej nic z tym nie robiłem ale teraz mnie to zainteresowało i chciałby rozwiązać ten problem

Proszę o poradę


Czy ktoś ma jakieś pomysły
Czytałem gdzieś o sterowniku do regulacji kierownicy - powinien znajdować się pod fotelem kierowcy. Czy konieczne jest jego programowanie i czy wymiana nastręcza dużych problemów

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 661
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 06 lis 2019, 22:44

Sterownik jest pod wykładziną pod fotelem kierowcy. Przekładasz i nic nie programujesz. Musisz wykręcić fotel i maskownicę nawiewu na nogi pasażera z tyłu (przez ten otwór go wymieniasz bez prucia dywanu). Joystick nie ma nic do tego, to przycisk obok niego odpowiada za funkcję ułatwiającą 'chowanie' kierownicy. Z tego co pamiętam to działa to tylko przy otwartych drzwiach, załączonej pamięci na konsolce w drzwiach i wciśniętym/wyciśniętym przycisku w obudowie kolumny kierowniczej.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

Gruba

Post autor: Gruba » 12 lis 2019, 14:12

Witam wszystkich. Czytam i czytam ale nie mogę uzyskać odpowiedzi na na to co dzieje się u mnie z kierownicą. Kierownica bez problemu wysuwa się i chowa. niestety przestała działać regulacja góra - dół. Dzojstik wysuwa kierownicę i chowa bez problemu natomiast gdy reguluję góra - dół słychać tylko pykanie jakby trafiał na przeszkodę lub regulacja się skończyła (opór). Dajcie znać jak ktoś to przerabiał. Acha i jeszcze jedno. Jakie klucze do rozebrania kolumny bo wyczytałem że jakieś mocne torksy ale nie było nic dokładnie. Pozdrawiam.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 12 lis 2019, 18:49

przerabiałem to, u mnie pomogło wymiana silniczka z przekładnią, stary zacinał sie i przeciążeniówka wyłączała silniczek, a żeby to rozebrać to troche zabawy jest, mnie zajeło to cały dzień, ale śmiga teraz fajnie, co do kluczy to filozofi tam jakoś nie ma, nie wiem w czym problem masz
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 661
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 12 lis 2019, 21:59

Kolumna trzyma się na zwykłych 6-kątnych 13. Torx co najwyżej do koła kierownicy i tam trochę siły trzeba. Reszta do ogarnięcia zestawem z lidla. Roboty na góra 3 godziny chyba że wymieniasz całą kolumnę to potrzeba wykrętaków lub dospawania nakrętek do śrub zrywalnych stacyjki (oczywiście jeśli będzie jej brak w kolumnie do podmiany).
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

Gruba

Post autor: Gruba » 13 lis 2019, 07:55

Dzięki za podpowiedzi. Wystarczy tylko zdjąć obudowę przekładni żeby się do tego silniczka dostać? To takie proste?

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 13 lis 2019, 11:41

Nie do końca, trochę tam jest dlubaniny i na aucie ciężko to zrobić, ale ty najpierw zobacz dlaczego Ci nie dziala
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Gruba

Post autor: Gruba » 20 lis 2019, 13:25

OK. Od tego zacznę.

[ Dodano: 2019-11-20, 13:25 ]
Jeszcze jedno. Muszę z ciągnąć kierownicę żeby rozebrać obudowę?

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 20 lis 2019, 15:04

No koniecznie, tam są dwie śrubki pod kierą
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
Gumi191
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 110
Rejestracja: 04 wrz 2014, 19:07
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gumi191 » 20 lis 2019, 15:35

Gruba pisze:OK. Od tego zacznę.

[ Dodano: 2019-11-20, 13:25 ]
Jeszcze jedno. Muszę z ciągnąć kierownicę żeby rozebrać obudowę?

Pamiętaj aby zaznaczyć na kierownicy jej ustawienie(żebyś później nie musiał ustawiać kąta skrętu), odpiąć aku (bo odłączasz airbag).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl