![]() |
![]() |
![]() |
[D2 ALL ] Regulacja kolumny kierowniczej
[D2 ALL ] Regulacja kolumny kierowniczej
Mam następujący problem. Jak wiadomo w wielu D2 mamy taki bajer jakim jest elektryczne sterowanie kolumną kierowniczą. Ja również go posiadam lecz gdy wysiadałem z auta kierownica pieknie ładnie poszła do góry. Spokojnie sobie wysiadłem i zadowolony poszedłem do domu. Wracam potem do auta (też zadowolony :mrgreen: ) wkładam kluczyk do stacyjki ale kierownica już mi na dół nie zjechała. Słychać że silniczek pracuje jak się przekręci kluczyk ale nic po za tym. Sterowanie góra dól przód tył też przestało działać ale wtedy silniczków nie słychac. Wiecie może jakie jest przyczyna tego?
Ostatnio zmieniony 30 mar 2013, 01:16 przez Wacek, łącznie zmieniany 1 raz.
sprawdź bezpieczniki .
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Okazało się że ktoś juz majstrował przy tym wczesniej. Kierownica poszła tak do góry że nie jestem w stanie wyciągnąc tego plastiku co jest nad kolumną by ją rozebrać ;/ Jak będe wiedział dokładnie co jest tego przyczyną napisze.
[ Dodano: 2011-04-06, 21:37 ]
Koledzy czy ma ktoś z was może schemat od elektrycznego sterowania kolumną do s8? Bardzo pilne.
[ Dodano: 2011-04-06, 21:37 ]
Koledzy czy ma ktoś z was może schemat od elektrycznego sterowania kolumną do s8? Bardzo pilne.
Witam Podepnę się pod temat
Generalnie kierownica nie "idzie" na pozycje postojową po wyłączeniu zapłonu
Wszystko inne działa - góra-dół; przód-tył, pamięć kierownicy.
Wszystko jest zgodne z opisami i instrukcja poza tym, że nie chowa się po wyłączeniu zapłonu.
Przeczytałem i zastosowałem rady n forum i internetu i bez rezultatu
Ten joystick został sprawdzony i przetestowany i wyczyszczony i jest ok.
Gdzie szukać przyczyny. Czy to wina modułu pod fotelem?
Od kupna auta jest taka sytuacja. Prędzej nic z tym nie robiłem ale teraz mnie to zainteresowało i chciałby rozwiązać ten problem
Proszę o poradę
Czy ktoś ma jakieś pomysły
Czytałem gdzieś o sterowniku do regulacji kierownicy - powinien znajdować się pod fotelem kierowcy. Czy konieczne jest jego programowanie i czy wymiana nastręcza dużych problemów
Generalnie kierownica nie "idzie" na pozycje postojową po wyłączeniu zapłonu
Wszystko inne działa - góra-dół; przód-tył, pamięć kierownicy.
Wszystko jest zgodne z opisami i instrukcja poza tym, że nie chowa się po wyłączeniu zapłonu.
Przeczytałem i zastosowałem rady n forum i internetu i bez rezultatu
Ten joystick został sprawdzony i przetestowany i wyczyszczony i jest ok.
Gdzie szukać przyczyny. Czy to wina modułu pod fotelem?
Od kupna auta jest taka sytuacja. Prędzej nic z tym nie robiłem ale teraz mnie to zainteresowało i chciałby rozwiązać ten problem
Proszę o poradę
Czy ktoś ma jakieś pomysły
Czytałem gdzieś o sterowniku do regulacji kierownicy - powinien znajdować się pod fotelem kierowcy. Czy konieczne jest jego programowanie i czy wymiana nastręcza dużych problemów
- Pepek
- Super Klubowicz
- Posty: 661
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
Sterownik jest pod wykładziną pod fotelem kierowcy. Przekładasz i nic nie programujesz. Musisz wykręcić fotel i maskownicę nawiewu na nogi pasażera z tyłu (przez ten otwór go wymieniasz bez prucia dywanu). Joystick nie ma nic do tego, to przycisk obok niego odpowiada za funkcję ułatwiającą 'chowanie' kierownicy. Z tego co pamiętam to działa to tylko przy otwartych drzwiach, załączonej pamięci na konsolce w drzwiach i wciśniętym/wyciśniętym przycisku w obudowie kolumny kierowniczej.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Witam wszystkich. Czytam i czytam ale nie mogę uzyskać odpowiedzi na na to co dzieje się u mnie z kierownicą. Kierownica bez problemu wysuwa się i chowa. niestety przestała działać regulacja góra - dół. Dzojstik wysuwa kierownicę i chowa bez problemu natomiast gdy reguluję góra - dół słychać tylko pykanie jakby trafiał na przeszkodę lub regulacja się skończyła (opór). Dajcie znać jak ktoś to przerabiał. Acha i jeszcze jedno. Jakie klucze do rozebrania kolumny bo wyczytałem że jakieś mocne torksy ale nie było nic dokładnie. Pozdrawiam.
przerabiałem to, u mnie pomogło wymiana silniczka z przekładnią, stary zacinał sie i przeciążeniówka wyłączała silniczek, a żeby to rozebrać to troche zabawy jest, mnie zajeło to cały dzień, ale śmiga teraz fajnie, co do kluczy to filozofi tam jakoś nie ma, nie wiem w czym problem masz
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
- Pepek
- Super Klubowicz
- Posty: 661
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
Kolumna trzyma się na zwykłych 6-kątnych 13. Torx co najwyżej do koła kierownicy i tam trochę siły trzeba. Reszta do ogarnięcia zestawem z lidla. Roboty na góra 3 godziny chyba że wymieniasz całą kolumnę to potrzeba wykrętaków lub dospawania nakrętek do śrub zrywalnych stacyjki (oczywiście jeśli będzie jej brak w kolumnie do podmiany).
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.