części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D4 10 4.2TDI ] Adaptacja akumulatora A8 D4 vcds

zanjac
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 74
Rejestracja: 07 kwie 2018, 14:50
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: zanjac » 19 wrz 2018, 12:47

maciu pisze:tylko po to że on sobie liczy ile Ah zabrałes z akku a ile dostarczyłeś... i na tej podstawie

szacuje kondycję akku... jak zapodasz nowy a on wg swoich przeliczeń będzie miał

że jest spory niedobór to będzie stosownie do tego zarządzał usypianiem, ładowaniem itp.

może nie być żadnego efektu a może być, lepiej zakodować
W takim razie na ZDROWY ROZUM ten system jest upośledzony, skoro nie potrafi sam ocenić poziomu naładowania <chura> <chura> to taka luźna sugestia, i jeżeli monitoruje spadek już zamontowanego aku to powinien po włożeniu drugiego aku odczytać poziom większy i znów przeliczać spadek...zapewne tak jest tylko my jako użytkownicy dajemy sobie ciemnotę wciskać...chyba że się mylę???
życie jest za kruche i za krótkie aby na wszystkim oszczędzać.

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 19 wrz 2018, 12:50

Żeby system "wiedział" ile procent ma aku sam musi to ładować dlatego trzeba włożyć naladowany w pełni i zaznaczyć że jest pełny.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 19 wrz 2018, 17:47

zanjac pisze:powinien po włożeniu drugiego aku odczytać poziom większy

no nie, liczona jest tylko delta czyli ile na - i ile na +

a stan początkowy aby wszystko było poprawnie jest jeden - jak masz nowy lub
naładowany do pełna i wtedy kodujesz że oto jest nowy, dalej policzy sobie sam

ot taki miernik cęgowy z watomierzem oraz pomiarem napięcia + logika w sofcie
sterownika
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

zanjac
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 74
Rejestracja: 07 kwie 2018, 14:50
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: zanjac » 20 wrz 2018, 10:25

maciu pisze:no nie, liczona jest tylko delta czyli ile na - i ile na +



a stan początkowy aby wszystko było poprawnie jest jeden - jak masz nowy lub

naładowany do pełna i wtedy kodujesz że oto jest nowy, dalej policzy sobie sam
Czyli tak jak napisałem, rozwiązanie jest upośledzone i do bani, bo co obchodzi "kowalskiego", że bateria się wyczerpała...wkłada nową i już, ale to rozwiązanie ma pewnie inny cel marketingowy <chura>
życie jest za kruche i za krótkie aby na wszystkim oszczędzać.

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 20 wrz 2018, 17:44

zanjac pisze:Czyli tak jak napisałem, rozwiązanie jest upośledzone i do bani, bo co obchodzi "kowalskiego", że bateria się wyczerpała...wkłada nową i już, ale to rozwiązanie ma pewnie inny cel marketingowy
Ale się uparłeś układ zarzadzania energią jest po to żeby "kowalski" zawsze auto odpalił sterownik liczy ile zostało energi w aku po to że jak jest mało to system wyłączy wszystkie zbędne odbiorniki (dociągi,webasto,solar,poziomowanie itd..)żeby zostawić minimum energi na odpalenie jak włożysz nowy aku w pełni naładowany, a go nie zakodujesz to sterownik zarządzania energią dalej będzie wszystko odłączał dlatego wsadzając naładowany trzeba zakodować jako naładowany i jest spokój, jak ma policzyć sam jak nowego aku nie ładował alternator ?

zanjac
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 74
Rejestracja: 07 kwie 2018, 14:50
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: zanjac » 21 wrz 2018, 09:08

Przepraszam, że się uparłem, po prostu jako użytkownikowi przeszkadza mi ten fakt kodowania.
Marcin2013 pisze:jak ma policzyć sam jak nowego aku nie ładował alternator ?
Jakto jak? "Przewaga dzięki technice"...wystarczyłby w module zwykły miernik napięcia.
Marcin2013, zasady działania systemem zarzadzania energią w A8 są mi doskonale znane stąd moje twierdzenie, że jest do bani i wieczne problemy w D3 że nie usypia modułów, że rozładowuje itd.
życie jest za kruche i za krótkie aby na wszystkim oszczędzać.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 24 wrz 2018, 22:56

zanjac pisze:...wystarczyłby w module zwykły miernik napięcia.
...
no przeciez mierzy, pisałem - do tego jest ten dodatkowy cienki kabelek
wychodzący prosto z klemy (zeby pomiar był możliwie jak najbardziej dokładny)

ale widocznie z samego pomiaru napięcia nie da się wywnioskować ile jeszcze Ah
zostało.... a jak umiesz to składaj patent i zarabiaj ;)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 25 wrz 2018, 08:45

zanjac pisze:...wystarczyłby w module zwykły miernik napięcia.
Sam napisałeś "miernik napiecia " jak nazwa wskazuje mierzy napięcie, a nie pojemność ;)

zanjac
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 74
Rejestracja: 07 kwie 2018, 14:50
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: zanjac » 04 paź 2018, 23:55

Marcin2013 pisze:
zanjac pisze:...wystarczyłby w module zwykły miernik napięcia.
Sam napisałeś "miernik napiecia " jak nazwa wskazuje mierzy napięcie, a nie pojemność ;)
No tak masz rację, chodziło mi oczywiście o pojemność akumulatora w rozumieniu technicznym jako pojemność znamionowa, która odnosząc się do całkowicie sprawnego i prawidłowo naładowanego akumulatora rozładowywanego stałym prądem przez okres 20 godzin w temperaturze 20°C, do momentu aż pojedyncze ogniwo osiągnie wartość 1,7 V (10,2 V dla akumulatora 12 V). <hmm> &#8230;.czyli tak jak napisałem.

[ Dodano: 2018-10-04, 23:55 ]
maciu pisze:ale widocznie z samego pomiaru napięcia nie da się wywnioskować ile jeszcze Ah

zostało.... a jak umiesz to składaj patent i zarabiaj
fizyka a nie żaden patent <boisie> , zwykłe źródło zarobku dla koncernu. Tak czy inaczej włożyli bubel aby użytkownik w myśl dewizy "AUDI DZIĘKI TECHNICE" kodowali w serwisach oryginalne akumulatory z opisem numeru oryginału <hihiwiesz>
życie jest za kruche i za krótkie aby na wszystkim oszczędzać.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 05 paź 2018, 07:17

Pomiar napięcia jest ewentualnie skuteczny tylko dla informacji naładowany, średnio naładowany, cienko z nim... bardzo mała "rozdzielczość" stanu naładowania aku.

System ten nie pozwalałby na stosowanie poziomami odłączania elektroniki w aucie.

Na MMI nie byłoby informacji z dokładnością co 10% o stanie baterii.

Tylko w stylu:

źle
średnio
dobrze

I tam jeszcze kilka innych opcji by uciekło.

Więc pomiar naładowania aku z jego bilansu ładowania/rozładowywania jest fajnym
rozwiązaniem niemożliwym do zastąpienia przez sam pomiar napięcia.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 05 paź 2018, 08:41

zanjac pisze: zostało.... a jak umiesz to składaj patent i zarabiaj
fizyka a nie żaden patent <boisie> , zwykłe źródło zarobku dla koncernu. Tak czy inaczej włożyli bubel aby użytkownik w myśl dewizy "AUDI DZIĘKI TECHNICE" kodowali w serwisach oryginalne akumulatory z opisem numeru oryginału <hihiwiesz>[/quote]

sam sobie przeczysz, zrób lepszy bubel i zarabiaj... a jak nie rozumiesz jak to działa
i gdzie jest trudność (marek nieco opisał) to co ja poradzę ;)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 05 paź 2018, 22:48

zanjac pisze:Marcin2013, zasady działania systemem zarzadzania energią w A8 są mi doskonale znane stąd moje twierdzenie, że jest do bani i wieczne problemy w D3 że nie usypia modułów, że rozładowuje itd.
nie masz pojęcia o czym piszesz a przy tym wykazujesz braki z fizyki na poziomie 8 klasy szkoły podstawowej <onienie>
Marcin2013 pisze:
zanjac pisze:...wystarczyłby w module zwykły miernik napięcia.
Sam napisałeś "miernik napiecia " jak nazwa wskazuje mierzy napięcie, a nie pojemność ;)
"U" czy "I" czy "A"... co za różnica... <jezyk2>
Marcin2013 <okok>
marekp750 pisze:Pomiar napięcia jest ewentualnie skuteczny tylko dla informacji naładowany, średnio naładowany, cienko z nim... bardzo mała "rozdzielczość" stanu naładowania aku.

System ten nie pozwalałby na stosowanie poziomami odłączania elektroniki w aucie.

Na MMI nie byłoby informacji z dokładnością co 10% o stanie baterii.

Tylko w stylu:

źle
średnio
dobrze

I tam jeszcze kilka innych opcji by uciekło.

Więc pomiar naładowania aku z jego bilansu ładowania/rozładowywania jest fajnym
rozwiązaniem niemożliwym do zastąpienia przez sam pomiar napięcia.
10/10 <brawo>
Z punktu technicznego tego nie da się inaczej rozwiązać... w D5 jest ta sama zasada działania.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 06 paź 2018, 00:03

ciekawe ile osób napisze jeszcze to samo... może zaczniemy wpisywac miasta ;)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

zanjac
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 74
Rejestracja: 07 kwie 2018, 14:50
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: zanjac » 08 paź 2018, 22:40

Z punktu technicznego tego nie da się inaczej rozwiązać... w D5 jest ta sama zasada działania.
<chura> <chura> A w innych samochodach się da? <fujarka>
panton pisze:nie masz pojęcia o czym piszesz a przy tym wykazujesz braki z fizyki na poziomie 8 klasy szkoły podstawowej
No jak widać twoje pojęcie jest na bardzo wysokim poziomie i nie czytasz jeszcze ze zrozumieniem, trzeba może punkt po punkcie itd. a może napisać Drukowanymi, abyś mógł "zatrybić" sedno, czyli: dla zwykłego użytkownika rozwiązanie z kodowaniem aku jest do bani i tyle. Polecam jednak zgłębić fizykę w rozdziale zajmującym się zależnościami jak to napisałeś:
panton pisze:U" czy "I" czy "A"... co za różnica...
<papa>
Tak czy inaczej nie ma co pisać w tym temacie kolejnych teorii, powielać i rozwodzić się nad tym "bublem" z pozycji użytkownika Audi powinno poprawić ten system bo jest uciążliwy i w tej formie nie użyteczny dla "kowalskiego". "ot totius philosophiae" mój masterze. <hihi>
życie jest za kruche i za krótkie aby na wszystkim oszczędzać.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 09 paź 2018, 18:35

zanjac pisze:
Z punktu technicznego tego nie da się inaczej rozwiązać... w D5 jest ta sama zasada działania.
<chura> <chura> A w innych samochodach się da? <fujarka>
w jakich? sprawdzimy jaki tam system jest
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D4 (2009 - 2017)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl