W takim razie na ZDROWY ROZUM ten system jest upośledzony, skoro nie potrafi sam ocenić poziomu naładowania to taka luźna sugestia, i jeżeli monitoruje spadek już zamontowanego aku to powinien po włożeniu drugiego aku odczytać poziom większy i znów przeliczać spadek...zapewne tak jest tylko my jako użytkownicy dajemy sobie ciemnotę wciskać...chyba że się mylę???maciu pisze:tylko po to że on sobie liczy ile Ah zabrałes z akku a ile dostarczyłeś... i na tej podstawie
szacuje kondycję akku... jak zapodasz nowy a on wg swoich przeliczeń będzie miał
że jest spory niedobór to będzie stosownie do tego zarządzał usypianiem, ładowaniem itp.
może nie być żadnego efektu a może być, lepiej zakodować
[D4 10 4.2TDI ] Adaptacja akumulatora A8 D4 vcds
życie jest za kruche i za krótkie aby na wszystkim oszczędzać.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
zanjac pisze:powinien po włożeniu drugiego aku odczytać poziom większy
no nie, liczona jest tylko delta czyli ile na - i ile na +
a stan początkowy aby wszystko było poprawnie jest jeden - jak masz nowy lub
naładowany do pełna i wtedy kodujesz że oto jest nowy, dalej policzy sobie sam
ot taki miernik cęgowy z watomierzem oraz pomiarem napięcia + logika w sofcie
sterownika
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
Czyli tak jak napisałem, rozwiązanie jest upośledzone i do bani, bo co obchodzi "kowalskiego", że bateria się wyczerpała...wkłada nową i już, ale to rozwiązanie ma pewnie inny cel marketingowymaciu pisze:no nie, liczona jest tylko delta czyli ile na - i ile na +
a stan początkowy aby wszystko było poprawnie jest jeden - jak masz nowy lub
naładowany do pełna i wtedy kodujesz że oto jest nowy, dalej policzy sobie sam
życie jest za kruche i za krótkie aby na wszystkim oszczędzać.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Ale się uparłeś układ zarzadzania energią jest po to żeby "kowalski" zawsze auto odpalił sterownik liczy ile zostało energi w aku po to że jak jest mało to system wyłączy wszystkie zbędne odbiorniki (dociągi,webasto,solar,poziomowanie itd..)żeby zostawić minimum energi na odpalenie jak włożysz nowy aku w pełni naładowany, a go nie zakodujesz to sterownik zarządzania energią dalej będzie wszystko odłączał dlatego wsadzając naładowany trzeba zakodować jako naładowany i jest spokój, jak ma policzyć sam jak nowego aku nie ładował alternator ?zanjac pisze:Czyli tak jak napisałem, rozwiązanie jest upośledzone i do bani, bo co obchodzi "kowalskiego", że bateria się wyczerpała...wkłada nową i już, ale to rozwiązanie ma pewnie inny cel marketingowy
Przepraszam, że się uparłem, po prostu jako użytkownikowi przeszkadza mi ten fakt kodowania.
Marcin2013, zasady działania systemem zarzadzania energią w A8 są mi doskonale znane stąd moje twierdzenie, że jest do bani i wieczne problemy w D3 że nie usypia modułów, że rozładowuje itd.
Jakto jak? "Przewaga dzięki technice"...wystarczyłby w module zwykły miernik napięcia.Marcin2013 pisze:jak ma policzyć sam jak nowego aku nie ładował alternator ?
Marcin2013, zasady działania systemem zarzadzania energią w A8 są mi doskonale znane stąd moje twierdzenie, że jest do bani i wieczne problemy w D3 że nie usypia modułów, że rozładowuje itd.
życie jest za kruche i za krótkie aby na wszystkim oszczędzać.
no przeciez mierzy, pisałem - do tego jest ten dodatkowy cienki kabelekzanjac pisze:...wystarczyłby w module zwykły miernik napięcia.
...
wychodzący prosto z klemy (zeby pomiar był możliwie jak najbardziej dokładny)
ale widocznie z samego pomiaru napięcia nie da się wywnioskować ile jeszcze Ah
zostało.... a jak umiesz to składaj patent i zarabiaj
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
No tak masz rację, chodziło mi oczywiście o pojemność akumulatora w rozumieniu technicznym jako pojemność znamionowa, która odnosząc się do całkowicie sprawnego i prawidłowo naładowanego akumulatora rozładowywanego stałym prądem przez okres 20 godzin w temperaturze 20°C, do momentu aż pojedyncze ogniwo osiągnie wartość 1,7 V (10,2 V dla akumulatora 12 V). ….czyli tak jak napisałem.Marcin2013 pisze:Sam napisałeś "miernik napiecia " jak nazwa wskazuje mierzy napięcie, a nie pojemnośćzanjac pisze:...wystarczyłby w module zwykły miernik napięcia.
[ Dodano: 2018-10-04, 23:55 ]
fizyka a nie żaden patent , zwykłe źródło zarobku dla koncernu. Tak czy inaczej włożyli bubel aby użytkownik w myśl dewizy "AUDI DZIĘKI TECHNICE" kodowali w serwisach oryginalne akumulatory z opisem numeru oryginałumaciu pisze:ale widocznie z samego pomiaru napięcia nie da się wywnioskować ile jeszcze Ah
zostało.... a jak umiesz to składaj patent i zarabiaj
życie jest za kruche i za krótkie aby na wszystkim oszczędzać.
Pomiar napięcia jest ewentualnie skuteczny tylko dla informacji naładowany, średnio naładowany, cienko z nim... bardzo mała "rozdzielczość" stanu naładowania aku.
System ten nie pozwalałby na stosowanie poziomami odłączania elektroniki w aucie.
Na MMI nie byłoby informacji z dokładnością co 10% o stanie baterii.
Tylko w stylu:
źle
średnio
dobrze
I tam jeszcze kilka innych opcji by uciekło.
Więc pomiar naładowania aku z jego bilansu ładowania/rozładowywania jest fajnym
rozwiązaniem niemożliwym do zastąpienia przez sam pomiar napięcia.
System ten nie pozwalałby na stosowanie poziomami odłączania elektroniki w aucie.
Na MMI nie byłoby informacji z dokładnością co 10% o stanie baterii.
Tylko w stylu:
źle
średnio
dobrze
I tam jeszcze kilka innych opcji by uciekło.
Więc pomiar naładowania aku z jego bilansu ładowania/rozładowywania jest fajnym
rozwiązaniem niemożliwym do zastąpienia przez sam pomiar napięcia.
fizyka a nie żaden patent , zwykłe źródło zarobku dla koncernu. Tak czy inaczej włożyli bubel aby użytkownik w myśl dewizy "AUDI DZIĘKI TECHNICE" kodowali w serwisach oryginalne akumulatory z opisem numeru oryginału [/quote]zanjac pisze: zostało.... a jak umiesz to składaj patent i zarabiaj
sam sobie przeczysz, zrób lepszy bubel i zarabiaj... a jak nie rozumiesz jak to działa
i gdzie jest trudność (marek nieco opisał) to co ja poradzę
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
nie masz pojęcia o czym piszesz a przy tym wykazujesz braki z fizyki na poziomie 8 klasy szkoły podstawowejzanjac pisze:Marcin2013, zasady działania systemem zarzadzania energią w A8 są mi doskonale znane stąd moje twierdzenie, że jest do bani i wieczne problemy w D3 że nie usypia modułów, że rozładowuje itd.
"U" czy "I" czy "A"... co za różnica...Marcin2013 pisze:Sam napisałeś "miernik napiecia " jak nazwa wskazuje mierzy napięcie, a nie pojemnośćzanjac pisze:...wystarczyłby w module zwykły miernik napięcia.
Marcin2013
10/10marekp750 pisze:Pomiar napięcia jest ewentualnie skuteczny tylko dla informacji naładowany, średnio naładowany, cienko z nim... bardzo mała "rozdzielczość" stanu naładowania aku.
System ten nie pozwalałby na stosowanie poziomami odłączania elektroniki w aucie.
Na MMI nie byłoby informacji z dokładnością co 10% o stanie baterii.
Tylko w stylu:
źle
średnio
dobrze
I tam jeszcze kilka innych opcji by uciekło.
Więc pomiar naładowania aku z jego bilansu ładowania/rozładowywania jest fajnym
rozwiązaniem niemożliwym do zastąpienia przez sam pomiar napięcia.
Z punktu technicznego tego nie da się inaczej rozwiązać... w D5 jest ta sama zasada działania.
A w innych samochodach się da?Z punktu technicznego tego nie da się inaczej rozwiązać... w D5 jest ta sama zasada działania.
No jak widać twoje pojęcie jest na bardzo wysokim poziomie i nie czytasz jeszcze ze zrozumieniem, trzeba może punkt po punkcie itd. a może napisać Drukowanymi, abyś mógł "zatrybić" sedno, czyli: dla zwykłego użytkownika rozwiązanie z kodowaniem aku jest do bani i tyle. Polecam jednak zgłębić fizykę w rozdziale zajmującym się zależnościami jak to napisałeś:panton pisze:nie masz pojęcia o czym piszesz a przy tym wykazujesz braki z fizyki na poziomie 8 klasy szkoły podstawowej
panton pisze:U" czy "I" czy "A"... co za różnica...
Tak czy inaczej nie ma co pisać w tym temacie kolejnych teorii, powielać i rozwodzić się nad tym "bublem" z pozycji użytkownika Audi powinno poprawić ten system bo jest uciążliwy i w tej formie nie użyteczny dla "kowalskiego". "ot totius philosophiae" mój masterze.
życie jest za kruche i za krótkie aby na wszystkim oszczędzać.