części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 97 4.2PB/LPG ] Jakie opony dylemat ?

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

[D2 97 4.2PB/LPG ] Jakie opony dylemat ?

Post autor: Lechu » 14 mar 2015, 13:13

W aucie trzeba wymienić opony.

Rozglądamy się za używkami, ale zaczynamy spoglądać na nowe.
I tu rodzi się pytanie. Zeetex - najtańsza opona i całkiem niezłe opinie, czy inne chinole.
O zeetexy pytałem w wulkanizacji i nie było reakcji typu "daj Pan se spokój" tylko "sprzedałem tego sporo i nikt nie reklamował"

Tak naprawdę to sporo jest opon w cenie 200 - 300 za szt. (Trazano , Goodride, Wanli , Imperial...itp.) tylko czy warto ? W końcu nowa opona to nowa, a za używki czasami każą sobie sporo płacić.

Czy moze używane
Barum Bravuris 3HM 225/55 R17


Co poradzicie ?

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 14 mar 2015, 15:47

Lepsza dobra używka niż nowy szajs. Samochód waży prawie 1800 kg, jedzie 250 km/h więc akurat na tym nie ma co oszczędzać. Jak chcesz nowe dobre i tańsze budżetówki to kup np Nankangi (w 300zł się zmieścisz)
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
jacek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 336
Rejestracja: 19 wrz 2012, 17:50
Lokalizacja: Kujawsko - Pomorskie

Post autor: jacek » 14 mar 2015, 16:02

Poczytaj sobie testy takich "chinoli" - nie trzymają w zakrętach , woda masakra , hamowanie 2x normalna opona.
Weź pod uwagę masę i moc swojego auta , chinol nadaje się do Corsy w 15" a nie do D2 .Lepiej kup dobre używki lub zainwestuj w nowe firmowe opony będą ci służyć co najmniej 4 sezony .

Pawulon_90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 120
Rejestracja: 14 lut 2011, 15:17
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Pawulon_90 » 14 mar 2015, 16:53

tez ostatnio sie zastanawialem co kupic itd chcialem nankangi allbo nexeny ale gorsza przyczepnosc na wodzie mnie troche zniechecila a nexeny znow sa głosne wiec kupielm continental sport contact 5p ktore maja rok i poltora roku za 400zl wiecej niz nankangi i w tej samej cenie co nexeny bieznik 7,5mm a ma czlowiek dobra opone wiec czasem warto poszukac uzywek bo mozna wyrwac mlode w dobrejcenie :)

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 14 mar 2015, 17:44

Dzisiaj też szukałem sobie opon letnich bo moje już marne, w sumie można by było przejeździć jeszcze sezon ale jak już wspomniano masa i prędkość wymagają inwestycji. Wracając do opon (w moim przypadku 255/40 R19), używki na ebay-u zaczynają się od około 350 euro, ja dostanę nowe Kumho za 398, Hankook za 420, Yokohama za 435 lub Dunlop za 448 euro...z tym że w innym rozmiarze: 245/45 R19 - taka moja wydumka :D

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 15 mar 2015, 18:09

Czy mogę założyć oponę z innym indeksem nośności ??
Planuje tez z indeksem 101 na przód a te z 97 na tył?? Czy są jakieś zastrzeżenia ??

Risto
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 13 kwie 2014, 00:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Risto » 16 mar 2015, 21:56

Możesz każdą założyć, ale czy powinieneś. Moim zdaniem jeśli indeks nie różni się wiele to tak , ale schodząc zbyt nisko. Jeśli się nie mylę to cztery oczka w indeksie jak podajesz to 95kg. Kiedyś miałem wyząbkowane opony i serwis stwierdził że za niski indeks opony, źle dobrana tj. zbyt duża masa samochodu.

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 17 mar 2015, 21:10

co lepsze i co byście wybrali ??

Continental 101Y 225/55/17 premium contact 2, lata produkcji 2012 2013 2010 2012 6,5 - 6 mm 7 - 6,5 mm

czy

Barum Bravuris 3HM 101 225/55 R17 wszystkie 2014 7,2 - 6,2 mm

Które wybrać ?? które lepsze . Cena wychodzi jednakowa

Dzięki

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 17 mar 2015, 21:16

Lechu, Continentale lepsze, ale ja bym brał z jednego rocznika :)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 17 mar 2015, 21:38

Barum to bardzo dobra firma i atutem tu jest jeden rocznik, dość młody ;)

Mialem kiedyś je na Audi Coupe i bylem mega zadowolony. Są ciche i dość trwale co przydaje się na polskim asfalcie ;) no i jakby nie patrzeć to Barum jest częścią koncernu Continental.
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 18 mar 2015, 09:15

Brałbym świeższe.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 19 mar 2015, 11:38

A ja uważam, że warto kupować opony kormorana, nowe. Takie sobie sprawię. 18 calówki można kupić jeszcze za 250 sztuka (z dotem z 2014 w tej chwili). Ja pracowałem jako inżynier przemysłowy w fabryce w której je robiono. Różnice w stosunku do michelinów w samej konstrukcji są naprawdę niewielkie, tyle co rzeźba bieżnika inna, bo mieszanki też praktycznie te same.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Gość

Post autor: Gość » 19 mar 2015, 11:50

Miałem w omedze,głosne to było i niespecjalnie się na nich jeździło ale do normalnej jazdy ok tylko na max 25tyś :D

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 19 mar 2015, 12:08

Opon premium używalem tylko jak pracowałem w michelinie (bo były za friko dla pracowników w ramach badań hehe) Najlepiej jezdzilo mi sie na Michelin Pilot Exalto ale jak z musu przesiadłem się potem na barumy (bo zmienilem robote) to prawie nie odczulem roznicy. Faktycznie na mokrym michelin byl lepszy. Tylko potem jak je juz dojezdzalem (i mialy te 4-5mm) to nowy 7mm barum na tym deszczu lepiej odprowadzal wode i lepiej trzymal. Wychodze wiec z zalozenia ze 100 razy lepsze nowe budżetowe niż żużyte w 50% i stare rocznikowo premiumy :)
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Gość

Post autor: Gość » 19 mar 2015, 12:34

Micheliny sa twarde jak cholera. miałem w zyciu kilka i owszem cięzko je było zajechać ale na mokrym juz nieco zużyte nie były rewelacyjne. Są dobre budżetowe,nie jestem w stanie wymienić bo sporo się używało. Lecz polskie dębice i kormorany to była porazka. 20-25tyś i łyse i jeszcze zanim do reszty wyłysiały to sie odkształcać potrafiły. Nigdy więcej!

W zeszłym roku zainwestowałem w nowe wielosezonowe goodyeary do autka zony i już mają z 10tyś zużycia prawie nie widac a walory trakcyjne na suchym,mokrym i śniegu są super. DO tego bieżnik typu jodełka jest dośc cichy. Nie są to pierwsze oponki tej marki które u mnie się spisywały dobrze.

Szwagier zaś do A4 zainwestował w nieco tańsze sezonowe klebery i te mimo nieco większego poziomu hałasu po sezonie są całkiem przyzwoite.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl