części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 07 ] Zakup opon - dylemat

walus30

Post autor: walus30 » 26 lis 2018, 12:08

FachurMirek pisze:Przy aucie tej klasy i z taką mocą opony całoroczne nie są dobrym rozwiązaniem, szczególnie że część z nich ma bieżnik kierunkowy. Jeśli ta opona będzie asymetryczna to nie sprawdzi się dobrze zimą. Jeśli będzie kierunkowa to rewelacja zimą, ale latem będzie sprawdzała się nieco gorzej. Crossclimate są świetnymi oponami, na podstawie opinii znajomego, który ich używa mogę powiedzieć, że jest z nich zadowolony dopóki nie zrobi się na prawdę zimno. Kiedyś wspomniał, że auto stało przez cały weekend kiedy temperatury były blisko -15. W poniedziałek wyjeżdżając do pracy jechał jak na kołach kwadratowych. Opony mocno stwardniały. Umówmy się więc, że są to opony - fakt - na zimę, ale na delikatną. Zawsze lepszym rozwiązaniem będzie podział na LATO i ZIMĘ, a jeśli zdecydujesz się na zimowe opony to Hankooki są rewelacyjne.
Mam zarówno letnie jak i zimowe koła, ale na początku jak kupiłem auto były całoroczne.

W USA większość opon to całoroczne, których tutaj nie kupisz np.ContiProContact.
Opony sprawdzają się rewelacyjnie zarówno w głębokim śniegu jak i na deszczu. i sprawdziłem to więc nie lansuj teorii, że całoroczne są słabe i koniecznie trzeba mieć letnie i zimowe.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 26 lis 2018, 20:42

Całoroczna nigdy nie będzie mieć takich właściwości jak zimowa albo letnia, musi być jakiś kompromis, druga sprawa, nie kupisz takich opon z indeksem prędkości Y, poza tym z rozmiarami tez bywa problem.
Jednak fakt faktem, że patrząc np na obecne warunki pogodowe w PL opony zimowe zaczynają mieć coraz mniejszy sens
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 27 lis 2018, 07:15

Jeszcze jedna ważna kwestia.

Jak jeździmy sowim autkiem?

Jak lubimy latać pod okolice 250+ km/h to do opon podchodzimy bardziej rygorystycznie.

Jak jeździmy grzecznie to możemy wydłużyć czas eksploatacji opony.

Czyli jak lubimy depnąć na "niemieckich" autostradach i licznik lata w okolice 300 km/h
to opony do 3 lat użytkowania. Chyba, że przez te trzy lata jeździmy codziennie
po 250+ km/h to jeszcze skracamy czas użytkowania, o ile... chyba nie ma nigdzie
takich badań, które mówią o tym jak częste latania z max prędkościami skracają
życie opony.

walus30

Post autor: walus30 » 27 lis 2018, 08:38

dice111 pisze:Całoroczna nigdy nie będzie mieć takich właściwości jak zimowa albo letnia, musi być jakiś kompromis, druga sprawa, nie kupisz takich opon z indeksem prędkości Y, poza tym z rozmiarami tez bywa problem.
Powiem tak, przez tydzień miałem okazję jeździć w bardzo zimowych warunkach i naprawdę spisywały się rewelacyjnie. To też pewnie zasługa quattro.
Co do indeksu Y to do 300 raczej zimą nie latam , więc V zupełnie wytarcza... ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl