[inne] Informacje na temat LPG w W12
[inne] Informacje na temat LPG w W12
Przeglądając info o silniku W12 znalazłem ciekawy temat o instalacji LPG w tym silniku. Pomijając fakt montowanych komponentów (każdy może wstawić to co uzna za słuszne) to jest trochę ciekawych info na temat samego zamontowania wtryskiwaczy.
http://www.gazeo.pl/lpg/pojazdy/garaz-c ... ,6082.html
Nie wiedziałem, czy kontynuować jakiś temat, czy zakładać nowy, jeżeli mod uzna że gdzieś trzeba przenieść to proszę zrobić porządek ;-)
http://www.gazeo.pl/lpg/pojazdy/garaz-c ... ,6082.html
Nie wiedziałem, czy kontynuować jakiś temat, czy zakładać nowy, jeżeli mod uzna że gdzieś trzeba przenieść to proszę zrobić porządek ;-)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez sebos17, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 15
- Rejestracja: 22 cze 2013, 12:40
- Lokalizacja: Olsztyn
Ciekawy link. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć gdzie była zakładana ta instalacja Acon'a?
:-)
Czy jest ktoś, kto zakładał LPG w D3 W12 i pochwaliłby się gdzie, co zakładał i jak się sprawuje instalacja?
(partaczy od LPG nie brakuje, a bujać się potem z takim spapranym autem po innych warsztatach, to musi być tragedia)
:-)
Czy jest ktoś, kto zakładał LPG w D3 W12 i pochwaliłby się gdzie, co zakładał i jak się sprawuje instalacja?
(partaczy od LPG nie brakuje, a bujać się potem z takim spapranym autem po innych warsztatach, to musi być tragedia)
Marcin
W12+Z1000SX
W12+Z1000SX
-
- Forum Audi A8
- Posty: 15
- Rejestracja: 22 cze 2013, 12:40
- Lokalizacja: Olsztyn
Raczej się zdejmuje kolektor przed wierceniemBiLu pisze:Ciekawe czy przy wierceniu nic im do środka nie poleciało
Czy zamiast rurek nie dałoby rady skorygować czasów z poziomu sterownika LPG?
Co do korekcji czasu, to chyba tylko korygując algorytm, bo tu chodzi o to, aby dostawał gaz w odpowiednim momencie, a nie przez dłuższy czas, ale z opóźnieniem. Najlepiej, aby każdy wtryskiwacz był zamontowany w takiej samej odległości od zaworu. Te rurki to jakieś rozwiązanie -z tego co piszą wystarczająco skuteczne.
Nie chciałbym mieć reduktorów ukrytych gdziekolwiek -powinny być raczej łatwodostępne w razie 'W'emdzej pisze:reduktory ukryte w nadkolach.
W12 ma różne długości kanałów dolotowych i to może być problem, nie wiem jak w tym V12 merca.
Może ktoś konkretnie z W12 ma doświadczenie?
Marcin
W12+Z1000SX
W12+Z1000SX
LPG w W12 jest wykonalne ale nie ma co liczyć na to, że będzie tanio. Poza tym trzeba szukać naprawdę mądrej głowy, żeby nic nie popsuli i żeby po montażu chodziło to poprawnie.JohnyBravo pisze:Może ktoś konkretnie z W12 ma doświadczenie?
Jeździłem wielokrotnie jedną W12 z LPG... pod maską siedział Prince ale niestety zakładany był w niemcowni i po sprowadzeniu do PL wymagał znacznych poprawek... ale po poprawkach pracę na LPG znosił całkiem dobrze i zrobił na tym sporo km bez jakichś większych problemów.
Dodatkowym problemem jest też oczywiście miejsce bo sterowniki są 2 a reduktory 2 albo i 3 i trzeba to wszystko gdzieś upchnąć a akurat w W12 miejsca pod maską jest tyle co na lekarstwo... dlatego montażysta to musi być ktoś naprawdę ogarnięty.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
PRINS firma bodaj holenderskaFOSS pisze: Jeździłem wielokrotnie jedną W12 z LPG... pod maską siedział Prince ale niestety zakładany był w niemcowni i po sprowadzeniu do PL wymagał znacznych poprawek... ale po poprawkach pracę na LPG znosił całkiem dobrze i zrobił na tym sporo km bez jakichś większych problemów.
Dodatkowym problemem jest też oczywiście miejsce bo sterowniki są 2 a reduktory 2 albo i 3 i trzeba to wszystko gdzieś upchnąć a akurat w W12 miejsca pod maską jest tyle co na lekarstwo... dlatego montażysta to musi być ktoś naprawdę ogarnięty.
Auto to pewnie Rafelka, pytalem go tutaj o gaz w W12 niestety milczał
moze coś (zdjęcia, informacje jak to było montowane) z niego wyciągniesz?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
-
- Super Klubowicz
- Posty: 585
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
Gaz oczywiście jest zakładalny. Ceny jakie spotkałem to od 7 do 12 tys zł.
Ja z powodu małych przebiegów już byłej W12 wybrałem inne rozwiązanie.
Kupiłem za te PLNy drugie auto wykorzystywane do pracy.
I przy intensywnym wykorzystywaniu auta w pracy takie rozwiązanie jest chyba najlepsze.
Po pierwsze primo; ekonomika - spalanie i serwisu jest dużo niższy.
Po drugie primo: ogólne zużycie auta jest dużo mniejsze (środek, felgi, obcierki/stłuczki itp),
Po trzecie primo: w moim przypadku jeszcze W12 nie pomagało by w pracy albo nawet utrudniało kontakty z klientami.
Po czwarte primo: zdecydowanie większa przyjemność z weekendowo wycieczkowego korzystania z W12.
Ale ostatnio tak nad tym myślałem i chyba następne zagazuje. Będę miał wtedy więcej wymówek (przyjemności), żeby częściej korzystać z tego auta.
Wszystko zależy do czego ma być auto. Jeżeli masz robić W12 więcej niż 12-15 tys km rocznie to gazuj. Poniżej odpuścił bym sobie i kupił "wytłoczę" na co dzień.
8-)
Ja z powodu małych przebiegów już byłej W12 wybrałem inne rozwiązanie.
Kupiłem za te PLNy drugie auto wykorzystywane do pracy.
I przy intensywnym wykorzystywaniu auta w pracy takie rozwiązanie jest chyba najlepsze.
Po pierwsze primo; ekonomika - spalanie i serwisu jest dużo niższy.
Po drugie primo: ogólne zużycie auta jest dużo mniejsze (środek, felgi, obcierki/stłuczki itp),
Po trzecie primo: w moim przypadku jeszcze W12 nie pomagało by w pracy albo nawet utrudniało kontakty z klientami.
Po czwarte primo: zdecydowanie większa przyjemność z weekendowo wycieczkowego korzystania z W12.
Ale ostatnio tak nad tym myślałem i chyba następne zagazuje. Będę miał wtedy więcej wymówek (przyjemności), żeby częściej korzystać z tego auta.
Wszystko zależy do czego ma być auto. Jeżeli masz robić W12 więcej niż 12-15 tys km rocznie to gazuj. Poniżej odpuścił bym sobie i kupił "wytłoczę" na co dzień.
8-)
-
- Forum Audi A8
- Posty: 15
- Rejestracja: 22 cze 2013, 12:40
- Lokalizacja: Olsztyn
maciu, reduktora w nadkolu bym nie chciał, bo powinien być łatwo dostępny, to może pomóc. Miałem gaz sekwencyjny w V6 więc co nieco ogarniam w temacie.
Apophis, szkoda, że aż w Żarach masz tego gazownika :mrgreen: ale dobrze wiedzieć, że są jakieś pozytywne sygnały.
Mi się wydaje, że chyba własnie znalazłem blisko siebie -w Mławie robił facet na Stagu dwie W12 i twierdzi, że jedna poszła w Polskę, a druga miała się dobrze jak ją ostatnio widział. Stag by mi pasował, bo taki miałem i nie mam zastrzeżeń, a i sprzęt do diagnostyki mi się ostał ;-)
U mnie przebiegi będą nie za duże, około 25tys km rocznie, ale miałem do tej pory 2 auta, 3-cie kobiety i w sumie to serwis i wszystko inne x3, no i nie chcę już tak. Sprzedaję przychówek i A8 będzie niedługo, a przy takim dużym wolnym ssaku LPG musi być jak dla mnie.
Apophis, szkoda, że aż w Żarach masz tego gazownika :mrgreen: ale dobrze wiedzieć, że są jakieś pozytywne sygnały.
Mi się wydaje, że chyba własnie znalazłem blisko siebie -w Mławie robił facet na Stagu dwie W12 i twierdzi, że jedna poszła w Polskę, a druga miała się dobrze jak ją ostatnio widział. Stag by mi pasował, bo taki miałem i nie mam zastrzeżeń, a i sprzęt do diagnostyki mi się ostał ;-)
U mnie przebiegi będą nie za duże, około 25tys km rocznie, ale miałem do tej pory 2 auta, 3-cie kobiety i w sumie to serwis i wszystko inne x3, no i nie chcę już tak. Sprzedaję przychówek i A8 będzie niedługo, a przy takim dużym wolnym ssaku LPG musi być jak dla mnie.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 15
- Rejestracja: 22 cze 2013, 12:40
- Lokalizacja: Olsztyn
pepi, w reduktorze może być filtr fazy ciekłej, który trzeba wymieniać co jakieś 10kkm. inny powód to taki, że jak masz elektrozawór na reduktorze, to dobrze mieć go w łatwo dostępnym miejscu kiedy przyjdzie diagnozować wtryskiwacze.
jak dla mnie powinien być na wierzchu, ale jak kto woli :-)
jak dla mnie powinien być na wierzchu, ale jak kto woli :-)
Marcin
W12+Z1000SX
W12+Z1000SX