części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] Zarywająca prawa wycieraczka

Awatar użytkownika
bazzzyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 328
Rejestracja: 03 sty 2014, 18:13
Lokalizacja: Warszawa

[D2 FL ALL ] Zarywająca prawa wycieraczka

Post autor: bazzzyl » 07 sie 2016, 11:24

Borykam się z problemem zarywającej (przeskakującej) prawej wycieraczki.
Wycieraczki BOSCH TWIN 583S mam nowe, więc to nie ich wina.
Lewa nie zarywa, bo jest nowe ramię (kiedyś udało mi się zakupić okazyjnie nowe na Allegro).
Podejrzewam oczywiście sprężynę.
Zakupiłem inne używane ramię, ale wycieraczka nadal zarywa.
Wcześniej przeskakiwała na całej długości pióra (na starym ramieniu), na drugim ramieniu zarywa na końcu pióra (bliżej podszybia). Czy jest jakiś sposób na to (poprawa naciągu sprężyny) czy po prostu przełknąć to 250zł na ori wycieraczkę?

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 462
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 07 sie 2016, 12:36

Mam to samo tyle że z lewą. Nówki sztuki pióra. Zauważyłem że jak lekko odciągnę wycieraczkę podczas pracy, przestaje przeskakiwać. Może sprężynę trzeba by rozciągnąć trochę?
I`m the LPG master

Awatar użytkownika
bazzzyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 328
Rejestracja: 03 sty 2014, 18:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bazzzyl » 08 sie 2016, 07:50

Raczej skurczyć :)

[ Dodano: 2016-08-08, 07:50 ]
Trochę się pobawiłem moim zapasowym ramieniem:

1. Podłożyłem kawałek żelastwa, tak żeby sprężyna była bardziej naciągnięta.
2. Dołożyłem 2 mocne gumki recepturki, żeby jeszcze poprawić naciąg. Gumki recepturki oczywiście nie są wieczne, ale w ten sposób będę wiedział, czy coś to daje :)
3. Nasmarowałem przegub.

Poszukałem w internetach i może być też tak, że trzeba odpowiednio odgiąć ramię wycieraczki, tak aby pióro idealnie leżało na szybie pod kątem prostym.
Jeśli zarywa przy ruchy w górę to odginamy w kierunku maski, jeśli zarywa przy ruchu w dół, to odginamy w kierunku dachu.

ernesto

Post autor: ernesto » 08 sie 2016, 09:21

Jeśli zarywa przy ruchy w górę to odginamy w kierunku maski, jeśli zarywa przy ruchu w dół, to odginamy w kierunku dachu.
U mnie to nie pomogło

Awatar użytkownika
bazzzyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 328
Rejestracja: 03 sty 2014, 18:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bazzzyl » 08 sie 2016, 11:56

Hmm, a mi to doginanie pomogło. Ewidentnie ramię miałem pod kątem mniejszym, jak 90* i idąc do góry wycieraczka podskakiwała.

ernesto

Post autor: ernesto » 08 sie 2016, 13:25

U mnie podskakuje przy powrocie.

Awatar użytkownika
bazzzyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 328
Rejestracja: 03 sty 2014, 18:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bazzzyl » 08 sie 2016, 14:00

Warunek jest taki, że pióra wycieraczek muszą być nowe.
W moim przypadku wycieraczka prawa zarywała do góry, więc stojąc po prawej stronie auta musiałem skręcić ramię wycieraczki przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
Najlepiej robić to w rękawiczkach roboczych ze zdjętym piórem.
Można wtedy sprawdzić, czy ramię przystaje prostopadle do szyby.

Tobie zarywa do dołu prawa czy lewa?

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1806
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 24 sie 2016, 16:20

kurde z wycieraczkami tez mialem przygode kupilem boscha za 150 zł i lewa nawet do szyby mi nie przylegała ...
bądź sobą, wariatów też lubią

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl