Borykam się z problemem zarywającej (przeskakującej) prawej wycieraczki.
Wycieraczki BOSCH TWIN 583S mam nowe, więc to nie ich wina.
Lewa nie zarywa, bo jest nowe ramię (kiedyś udało mi się zakupić okazyjnie nowe na Allegro).
Podejrzewam oczywiście sprężynę.
Zakupiłem inne używane ramię, ale wycieraczka nadal zarywa.
Wcześniej przeskakiwała na całej długości pióra (na starym ramieniu), na drugim ramieniu zarywa na końcu pióra (bliżej podszybia). Czy jest jakiś sposób na to (poprawa naciągu sprężyny) czy po prostu przełknąć to 250zł na ori wycieraczkę?
[D2 FL ALL ] Zarywająca prawa wycieraczka
Raczej skurczyć
[ Dodano: 2016-08-08, 07:50 ]
Trochę się pobawiłem moim zapasowym ramieniem:
1. Podłożyłem kawałek żelastwa, tak żeby sprężyna była bardziej naciągnięta.
2. Dołożyłem 2 mocne gumki recepturki, żeby jeszcze poprawić naciąg. Gumki recepturki oczywiście nie są wieczne, ale w ten sposób będę wiedział, czy coś to daje
3. Nasmarowałem przegub.
Poszukałem w internetach i może być też tak, że trzeba odpowiednio odgiąć ramię wycieraczki, tak aby pióro idealnie leżało na szybie pod kątem prostym.
Jeśli zarywa przy ruchy w górę to odginamy w kierunku maski, jeśli zarywa przy ruchu w dół, to odginamy w kierunku dachu.
[ Dodano: 2016-08-08, 07:50 ]
Trochę się pobawiłem moim zapasowym ramieniem:
1. Podłożyłem kawałek żelastwa, tak żeby sprężyna była bardziej naciągnięta.
2. Dołożyłem 2 mocne gumki recepturki, żeby jeszcze poprawić naciąg. Gumki recepturki oczywiście nie są wieczne, ale w ten sposób będę wiedział, czy coś to daje
3. Nasmarowałem przegub.
Poszukałem w internetach i może być też tak, że trzeba odpowiednio odgiąć ramię wycieraczki, tak aby pióro idealnie leżało na szybie pod kątem prostym.
Jeśli zarywa przy ruchy w górę to odginamy w kierunku maski, jeśli zarywa przy ruchu w dół, to odginamy w kierunku dachu.
Warunek jest taki, że pióra wycieraczek muszą być nowe.
W moim przypadku wycieraczka prawa zarywała do góry, więc stojąc po prawej stronie auta musiałem skręcić ramię wycieraczki przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
Najlepiej robić to w rękawiczkach roboczych ze zdjętym piórem.
Można wtedy sprawdzić, czy ramię przystaje prostopadle do szyby.
Tobie zarywa do dołu prawa czy lewa?
W moim przypadku wycieraczka prawa zarywała do góry, więc stojąc po prawej stronie auta musiałem skręcić ramię wycieraczki przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
Najlepiej robić to w rękawiczkach roboczych ze zdjętym piórem.
Można wtedy sprawdzić, czy ramię przystaje prostopadle do szyby.
Tobie zarywa do dołu prawa czy lewa?