![]() |
![]() |
![]() |
[D2 01 4.2PB ] SOS dla pilnej naprawy ogrzewania
-
- Forum Audi A8
- Posty: 37
- Rejestracja: 03 paź 2010, 17:57
- Lokalizacja: Warszawa
[D2 01 4.2PB ] SOS dla pilnej naprawy ogrzewania
#03.12.br podpiąłem się do tematu "kilka błędów klimy" zał. przez Stach.. w sprawie błędu
00728 -potencjometr w silniku nastawczym lewej dyszy nawiewu środkowego /G136/. Jeden z kolegów zasugerował mi, że do wymiany tego silniczka trzeba zwalić deskę rozdzielczą. Dlatego wycofałem się z naprawy w warsztacie, ponieważ wycenili usługę ho, ho i jeszcze trochę. A tak do rzeczy, usterka polega na tym, że z podszybia i kratek frontowych kokpitu wieje tylko zimne powietrze. Z kolei jeden z klubowiczów sugerował mi, że za ten brak ciepła, w moim przypadku, odpowiada silniczek środkowy /drugi od góry. Natomiast silniczek usytuowany najwyżej na nagrzewnicy, za pomocą długiego cięgła, odpowiada za nawiew i ciepło w kratkach nawiewu na boczne szyby drzwi, gdzie akurat u mnie jest ciepłe powietrze.
Za dwa dni czeka mnie podróż i boję się zaroszonych szyb i wody na nich. Jak włączę intensywny nawiew z klimą to za chwilę muszę włączać podgrzewane siedzenia.
Myślę, że ten silniczek drugi od góry mógłbym sam wymienić, bo jest do niego dostęp z boku i od frontu po wyjęciu radia plus. A l e czy on ma symbol /G136/ i rzeczywiście on odpowiada za brak ciepła pod szybą i kratkach frontowych?
Muszę się zdecydować czy na święta będę jechał komfortowo /po naprawie/, czy z farelką?
Dlatego p r o s z ę o p o m o c!
00728 -potencjometr w silniku nastawczym lewej dyszy nawiewu środkowego /G136/. Jeden z kolegów zasugerował mi, że do wymiany tego silniczka trzeba zwalić deskę rozdzielczą. Dlatego wycofałem się z naprawy w warsztacie, ponieważ wycenili usługę ho, ho i jeszcze trochę. A tak do rzeczy, usterka polega na tym, że z podszybia i kratek frontowych kokpitu wieje tylko zimne powietrze. Z kolei jeden z klubowiczów sugerował mi, że za ten brak ciepła, w moim przypadku, odpowiada silniczek środkowy /drugi od góry. Natomiast silniczek usytuowany najwyżej na nagrzewnicy, za pomocą długiego cięgła, odpowiada za nawiew i ciepło w kratkach nawiewu na boczne szyby drzwi, gdzie akurat u mnie jest ciepłe powietrze.
Za dwa dni czeka mnie podróż i boję się zaroszonych szyb i wody na nich. Jak włączę intensywny nawiew z klimą to za chwilę muszę włączać podgrzewane siedzenia.
Myślę, że ten silniczek drugi od góry mógłbym sam wymienić, bo jest do niego dostęp z boku i od frontu po wyjęciu radia plus. A l e czy on ma symbol /G136/ i rzeczywiście on odpowiada za brak ciepła pod szybą i kratkach frontowych?
Muszę się zdecydować czy na święta będę jechał komfortowo /po naprawie/, czy z farelką?
Dlatego p r o s z ę o p o m o c!
Ostatnio zmieniony 21 gru 2013, 18:42 przez Rycho124, łącznie zmieniany 2 razy.
RA
- Simone331
- Super Klubowicz
- Posty: 1269
- Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
- Lokalizacja: GS / TN
Kolego Rycho124, proszę o dostosowanie się do regułki:
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Popraw proszę tytuł tego wątku
Pozdrawiam
Simone331
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Popraw proszę tytuł tego wątku
Pozdrawiam
Simone331
- gtfan
- Super Klubowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
- Lokalizacja: Lublin
Kolego, poniżej masz zdjęcia zespołu nagrzewnicy z zaznaczonymi poszczególnymi silniczkami nawiewów ;-)
Vxxx to numer silniczka, a Gxxx to numer potencjometru w tymże silniczku.
V111 - środkowe nawiewy, strona pasażera
V68 - klapa regulacji temperatury
V109 - nawiew na nogi, strona pasażera
V71 - klapa świeżego powietrza
G89 - czujnik temp świeżego powietrza
V113 - klapa obiegu wewnętrznego
V110 - środkowe nawiewy, strona kierowcy
V107 - nawiew na szybę czołową i boczne z kratek na górze deski rozdzielczej
V102 - środkowy nawiew z tyłu
V112 - nawiew na nogi z tyłu
V108 - nawiew na nogi kierowcy
Jak nie masz ciepłego nawiewu to sprawdź silniczek V68 (o ustawieniu pokrętła na środkowej kratce na "czerwone" zakładam, że pomyślałeś).
V110 i V111 dostępne po ściągnięciu całej deski.
Vxxx to numer silniczka, a Gxxx to numer potencjometru w tymże silniczku.
V111 - środkowe nawiewy, strona pasażera
V68 - klapa regulacji temperatury
V109 - nawiew na nogi, strona pasażera
V71 - klapa świeżego powietrza
G89 - czujnik temp świeżego powietrza
V113 - klapa obiegu wewnętrznego
V110 - środkowe nawiewy, strona kierowcy
V107 - nawiew na szybę czołową i boczne z kratek na górze deski rozdzielczej
V102 - środkowy nawiew z tyłu
V112 - nawiew na nogi z tyłu
V108 - nawiew na nogi kierowcy
Jak nie masz ciepłego nawiewu to sprawdź silniczek V68 (o ustawieniu pokrętła na środkowej kratce na "czerwone" zakładam, że pomyślałeś).
V110 i V111 dostępne po ściągnięciu całej deski.
Four rings to rule them all
-
- Forum Audi A8
- Posty: 37
- Rejestracja: 03 paź 2010, 17:57
- Lokalizacja: Warszawa
jw
gtfan, duże dzięki za szybką odpowiedź. Co prawda potwierdziłeś wcześniejszą diagnozę, niemniej jestem zadowolony, bo wiem na czym stoję. Jadę w drogę z farelką, a po powrocie, robota, ale już w warsztacie niestety. Diagnoza komputerowa nie może się mylić. Potwierdziła też, że środkowe pokrętło ciepło/ zimno działa prawidłowo i o nie przestawienia na ciepło nie ma mowy. Treści błędu 00728 "potencjometr w silniku nastawczym lewej dyszy nawiewu środkowego /G136/ dalej nie rozumiem. Dlatego, tak jak piszesz, na wszelki wypadek wymienię też lewy silniczek ten pod /G136/. Bowiem on odpowiada za nawiewy góry /pod szybą/
Jeszcze raz dziękuję za nowe foto.
Jeszcze raz dziękuję za nowe foto.
RA
- gtfan
- Super Klubowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
- Lokalizacja: Lublin
Re: jw
Rycho124 pisze:Treści błędu 00728 "potencjometr w silniku nastawczym lewej dyszy nawiewu środkowego /G136/ dalej nie rozumiem.
To znaczy, że zepsuł się w silniczku element (potencjometr), dzięki któremu sterownik klimatyzacji wie w jakim położeniu (jak mocno otwarta) jest klapka tego nawiewu.
Four rings to rule them all
- FOSS
- Super Klubowicz
- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
Niestety, niektóre usterki klimatronika są niby łatwe do usunięcia (wymiana silniczka) tylko dostępu do nich nie ma wcale <niewiem>
U mnie w D3 też coś mi ogrzewanie zaczyna szwankować i jak znam życie to pewnie zakończy się zdejmowaniem całej dechy
U mnie w D3 też coś mi ogrzewanie zaczyna szwankować i jak znam życie to pewnie zakończy się zdejmowaniem całej dechy

FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Super Klubowicz
- Posty: 925
- Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
- Lokalizacja: Lubin
Ale posprzątasz za deska kurz ktory sie nagromadził... :-)FOSS pisze:Niestety, niektóre usterki klimatronika są niby łatwe do usunięcia (wymiana silniczka) tylko dostępu do nich nie ma wcale <niewiem>
U mnie w D3 też coś mi ogrzewanie zaczyna szwankować i jak znam życie to pewnie zakończy się zdejmowaniem całej dechy
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
- psg
- Forum Audi A8
- Posty: 234
- Rejestracja: 11 sie 2011, 10:48
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2008
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Olsztyn
czy kolega mógłby jeszcze raz wrzucić te zdjęcia bo już ich nie ma a szukam winowajcy ciągłego nadmuchu ciepłego powietrza lewej strony (watek tutaj: http://www.a8team.pl/d2-97-42pb-caly-cz ... htm#242458)gtfan pisze:Kolego, poniżej masz zdjęcia zespołu nagrzewnicy z zaznaczonymi poszczególnymi silniczkami nawiewów ;-)
dzieki