![]() |
![]() |
![]() |
[D2 01 4.2PB ] SOS dla pilnej naprawy ogrzewania
[D2 01 4.2PB ] SOS dla pilnej naprawy ogrzewania
#03.12.br podpiąłem się do tematu "kilka błędów klimy" zał. przez Stach.. w sprawie błędu
00728 -potencjometr w silniku nastawczym lewej dyszy nawiewu środkowego /G136/. Jeden z kolegów zasugerował mi, że do wymiany tego silniczka trzeba zwalić deskę rozdzielczą. Dlatego wycofałem się z naprawy w warsztacie, ponieważ wycenili usługę ho, ho i jeszcze trochę. A tak do rzeczy, usterka polega na tym, że z podszybia i kratek frontowych kokpitu wieje tylko zimne powietrze. Z kolei jeden z klubowiczów sugerował mi, że za ten brak ciepła, w moim przypadku, odpowiada silniczek środkowy /drugi od góry. Natomiast silniczek usytuowany najwyżej na nagrzewnicy, za pomocą długiego cięgła, odpowiada za nawiew i ciepło w kratkach nawiewu na boczne szyby drzwi, gdzie akurat u mnie jest ciepłe powietrze.
Za dwa dni czeka mnie podróż i boję się zaroszonych szyb i wody na nich. Jak włączę intensywny nawiew z klimą to za chwilę muszę włączać podgrzewane siedzenia.
Myślę, że ten silniczek drugi od góry mógłbym sam wymienić, bo jest do niego dostęp z boku i od frontu po wyjęciu radia plus. A l e czy on ma symbol /G136/ i rzeczywiście on odpowiada za brak ciepła pod szybą i kratkach frontowych?
Muszę się zdecydować czy na święta będę jechał komfortowo /po naprawie/, czy z farelką?
Dlatego p r o s z ę o p o m o c!
00728 -potencjometr w silniku nastawczym lewej dyszy nawiewu środkowego /G136/. Jeden z kolegów zasugerował mi, że do wymiany tego silniczka trzeba zwalić deskę rozdzielczą. Dlatego wycofałem się z naprawy w warsztacie, ponieważ wycenili usługę ho, ho i jeszcze trochę. A tak do rzeczy, usterka polega na tym, że z podszybia i kratek frontowych kokpitu wieje tylko zimne powietrze. Z kolei jeden z klubowiczów sugerował mi, że za ten brak ciepła, w moim przypadku, odpowiada silniczek środkowy /drugi od góry. Natomiast silniczek usytuowany najwyżej na nagrzewnicy, za pomocą długiego cięgła, odpowiada za nawiew i ciepło w kratkach nawiewu na boczne szyby drzwi, gdzie akurat u mnie jest ciepłe powietrze.
Za dwa dni czeka mnie podróż i boję się zaroszonych szyb i wody na nich. Jak włączę intensywny nawiew z klimą to za chwilę muszę włączać podgrzewane siedzenia.
Myślę, że ten silniczek drugi od góry mógłbym sam wymienić, bo jest do niego dostęp z boku i od frontu po wyjęciu radia plus. A l e czy on ma symbol /G136/ i rzeczywiście on odpowiada za brak ciepła pod szybą i kratkach frontowych?
Muszę się zdecydować czy na święta będę jechał komfortowo /po naprawie/, czy z farelką?
Dlatego p r o s z ę o p o m o c!
Ostatnio zmieniony 21 gru 2013, 18:42 przez Rycho124, łącznie zmieniany 2 razy.
RA
Kolego Rycho124, proszę o dostosowanie się do regułki:
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Popraw proszę tytuł tego wątku
Pozdrawiam
Simone331
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Popraw proszę tytuł tego wątku
Pozdrawiam
Simone331
Kolego, poniżej masz zdjęcia zespołu nagrzewnicy z zaznaczonymi poszczególnymi silniczkami nawiewów ;-)
Vxxx to numer silniczka, a Gxxx to numer potencjometru w tymże silniczku.
V111 - środkowe nawiewy, strona pasażera
V68 - klapa regulacji temperatury
V109 - nawiew na nogi, strona pasażera
V71 - klapa świeżego powietrza
G89 - czujnik temp świeżego powietrza
V113 - klapa obiegu wewnętrznego
V110 - środkowe nawiewy, strona kierowcy
V107 - nawiew na szybę czołową i boczne z kratek na górze deski rozdzielczej
V102 - środkowy nawiew z tyłu
V112 - nawiew na nogi z tyłu
V108 - nawiew na nogi kierowcy
Jak nie masz ciepłego nawiewu to sprawdź silniczek V68 (o ustawieniu pokrętła na środkowej kratce na "czerwone" zakładam, że pomyślałeś).
V110 i V111 dostępne po ściągnięciu całej deski.
Vxxx to numer silniczka, a Gxxx to numer potencjometru w tymże silniczku.
V111 - środkowe nawiewy, strona pasażera
V68 - klapa regulacji temperatury
V109 - nawiew na nogi, strona pasażera
V71 - klapa świeżego powietrza
G89 - czujnik temp świeżego powietrza
V113 - klapa obiegu wewnętrznego
V110 - środkowe nawiewy, strona kierowcy
V107 - nawiew na szybę czołową i boczne z kratek na górze deski rozdzielczej
V102 - środkowy nawiew z tyłu
V112 - nawiew na nogi z tyłu
V108 - nawiew na nogi kierowcy
Jak nie masz ciepłego nawiewu to sprawdź silniczek V68 (o ustawieniu pokrętła na środkowej kratce na "czerwone" zakładam, że pomyślałeś).
V110 i V111 dostępne po ściągnięciu całej deski.
Four rings to rule them all
jw
gtfan, duże dzięki za szybką odpowiedź. Co prawda potwierdziłeś wcześniejszą diagnozę, niemniej jestem zadowolony, bo wiem na czym stoję. Jadę w drogę z farelką, a po powrocie, robota, ale już w warsztacie niestety. Diagnoza komputerowa nie może się mylić. Potwierdziła też, że środkowe pokrętło ciepło/ zimno działa prawidłowo i o nie przestawienia na ciepło nie ma mowy. Treści błędu 00728 "potencjometr w silniku nastawczym lewej dyszy nawiewu środkowego /G136/ dalej nie rozumiem. Dlatego, tak jak piszesz, na wszelki wypadek wymienię też lewy silniczek ten pod /G136/. Bowiem on odpowiada za nawiewy góry /pod szybą/
Jeszcze raz dziękuję za nowe foto.
Jeszcze raz dziękuję za nowe foto.
RA
Re: jw
Rycho124 pisze:Treści błędu 00728 "potencjometr w silniku nastawczym lewej dyszy nawiewu środkowego /G136/ dalej nie rozumiem.
To znaczy, że zepsuł się w silniczku element (potencjometr), dzięki któremu sterownik klimatyzacji wie w jakim położeniu (jak mocno otwarta) jest klapka tego nawiewu.
Four rings to rule them all
Niestety, niektóre usterki klimatronika są niby łatwe do usunięcia (wymiana silniczka) tylko dostępu do nich nie ma wcale <niewiem>
U mnie w D3 też coś mi ogrzewanie zaczyna szwankować i jak znam życie to pewnie zakończy się zdejmowaniem całej dechy
U mnie w D3 też coś mi ogrzewanie zaczyna szwankować i jak znam życie to pewnie zakończy się zdejmowaniem całej dechy

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Ale posprzątasz za deska kurz ktory sie nagromadził... :-)FOSS pisze:Niestety, niektóre usterki klimatronika są niby łatwe do usunięcia (wymiana silniczka) tylko dostępu do nich nie ma wcale <niewiem>
U mnie w D3 też coś mi ogrzewanie zaczyna szwankować i jak znam życie to pewnie zakończy się zdejmowaniem całej dechy
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
czy kolega mógłby jeszcze raz wrzucić te zdjęcia bo już ich nie ma a szukam winowajcy ciągłego nadmuchu ciepłego powietrza lewej strony (watek tutaj: http://www.a8team.pl/d2-97-42pb-caly-cz ... htm#242458)gtfan pisze:Kolego, poniżej masz zdjęcia zespołu nagrzewnicy z zaznaczonymi poszczególnymi silniczkami nawiewów ;-)
dzieki