![]() |
![]() |
![]() |
[D2 94 4.2PB/LPG ] Drganie auta gdy wyłączony ECON
- Chowix
- Forum Audi A8
- Posty: 99
- Rejestracja: 11 wrz 2013, 21:56
- Lokalizacja: Śląsk - Lędziny
[D2 94 4.2PB/LPG ] Drganie auta gdy wyłączony ECON
Witam,
mam problem i chyba to z klimatyzacją. Otóż jak dobrze wiem - a chyba dobrze - Tryb econ wyłącza nam klimatyzację aby zaoszczędzić nieco paliwa i wtedy jest wszystko ok.
Gdy wyłączę tryb włącza się coś (pewnie sprężarka klimy) i zaczyna drżeć nieco auto.
W co celować czy to jakieś paski czy co ?
mam problem i chyba to z klimatyzacją. Otóż jak dobrze wiem - a chyba dobrze - Tryb econ wyłącza nam klimatyzację aby zaoszczędzić nieco paliwa i wtedy jest wszystko ok.
Gdy wyłączę tryb włącza się coś (pewnie sprężarka klimy) i zaczyna drżeć nieco auto.
W co celować czy to jakieś paski czy co ?
Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2

- sylwekr
- Super Klubowicz
- Posty: 755
- Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
- Lokalizacja: Łowicz
Poza załączeniem klimatyzatora załącza się dodatkowy wentylator elektryczny. Może być uszkodzony i powodować bicie/drgania itp. Najpierw bym jego sprawdził - jest przy chłodnicy. Sprawdź przy zgaszonym silniku czy nie ma luzów itp i przy włączonej klimie czy jakoś dziwnie się nie zachowuje. Możesz go też na chwilę odłączyć - wyciągnąć wtyczkę i sprawdzić czy będą nadal drgania jak załączysz klimę.
- Chowix
- Forum Audi A8
- Posty: 99
- Rejestracja: 11 wrz 2013, 21:56
- Lokalizacja: Śląsk - Lędziny
- Marecki
- Super Klubowicz
- Posty: 614
- Rejestracja: 27 lip 2012, 21:05
- Lokalizacja: Suwałki
- CINEK
- Super Klubowicz
- Posty: 5237
- Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
- Chowix
- Forum Audi A8
- Posty: 99
- Rejestracja: 11 wrz 2013, 21:56
- Lokalizacja: Śląsk - Lędziny
- dice111
- Moderator
- Posty: 6068
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
- danielos8
- Super Klubowicz
- Posty: 472
- Rejestracja: 20 sie 2012, 20:09
- Lokalizacja: Polska
napewno nie jest to nnormalne bo u mnie nie ma żadnych najmniejszych drgań a jezdzee zawsze z właczoną klimą albo wyłaczonym totalnie nawiewem a econ nie używam 

Ostatnio zmieniony 28 mar 2014, 21:52 przez danielos8, łącznie zmieniany 1 raz.
dare to be great
- Chowix
- Forum Audi A8
- Posty: 99
- Rejestracja: 11 wrz 2013, 21:56
- Lokalizacja: Śląsk - Lędziny
Na obu tak samo, tak są nie są odczuwalne na wysokich. Chyba, że to od skrzyni bo teraz mi mechanik całą wymienia.Normalne to nie jest. Na PB i na LPG na wolnych obrotach to samo ? Jak podniesiesz obroty uspokaja sie ?
Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2

U mnie po zalaczeniu klimy czuc nieco inna prace silnika tak jak by wlasnie dostal wieksze obciazenie. Jakies minimalne cykliczne wibracje przy tym wystepuja i jest to normalne bo bylo tak od poczatku i wszystko jest ok.
Jako ciekawostke powiem ze w fordzie puma jakiego posiadalem zalaczona na minimum klima w upalny dzien potrafila nawet przychamowac auto delikatnie. Wiec opor na sprezarce jest spory i V8 na biegu jalowym to lekko odczuje.
Jako ciekawostke powiem ze w fordzie puma jakiego posiadalem zalaczona na minimum klima w upalny dzien potrafila nawet przychamowac auto delikatnie. Wiec opor na sprezarce jest spory i V8 na biegu jalowym to lekko odczuje.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 166
- Rejestracja: 23 gru 2013, 09:55
- Lokalizacja: Wrocław
- CINEK
- Super Klubowicz
- Posty: 5237
- Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
hehe <brawo2>beyer28 pisze:Można zejść do zera z nadmuchem i klima wyłączona, zamiast tego uchylasz szybkę i jazda...kłopot wibracji i głośniejszej pracy rozwiązany
dzis u nas w Lodzi bylo okolo 18°C wiec klime zalaczylem i tak jak Apophis, pisze jest odczuwalne obciazenie silnika przy wlaczonym kompresorze. Podczas jazdy oczywiscie zero "negatywnych" odczuc, natomiast na jalowym jest odczuwalna roznica niedzy wlaczonym a wylaczonym klimatronikiem....tak juz pisalem w A4 bylo to samo i a propos sprawdzalem u kolegi w A6 C5 2,4 i dokladnie ta sama reakcja silnika

to nie jest zwykły napęd...to