[D2 94 4.2PB/LPG ] Drganie auta gdy wyłączony ECON
[D2 94 4.2PB/LPG ] Drganie auta gdy wyłączony ECON
Witam,
mam problem i chyba to z klimatyzacją. Otóż jak dobrze wiem - a chyba dobrze - Tryb econ wyłącza nam klimatyzację aby zaoszczędzić nieco paliwa i wtedy jest wszystko ok.
Gdy wyłączę tryb włącza się coś (pewnie sprężarka klimy) i zaczyna drżeć nieco auto.
W co celować czy to jakieś paski czy co ?
mam problem i chyba to z klimatyzacją. Otóż jak dobrze wiem - a chyba dobrze - Tryb econ wyłącza nam klimatyzację aby zaoszczędzić nieco paliwa i wtedy jest wszystko ok.
Gdy wyłączę tryb włącza się coś (pewnie sprężarka klimy) i zaczyna drżeć nieco auto.
W co celować czy to jakieś paski czy co ?
Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2
Poza załączeniem klimatyzatora załącza się dodatkowy wentylator elektryczny. Może być uszkodzony i powodować bicie/drgania itp. Najpierw bym jego sprawdził - jest przy chłodnicy. Sprawdź przy zgaszonym silniku czy nie ma luzów itp i przy włączonej klimie czy jakoś dziwnie się nie zachowuje. Możesz go też na chwilę odłączyć - wyciągnąć wtyczkę i sprawdzić czy będą nadal drgania jak załączysz klimę.
napewno nie jest to nnormalne bo u mnie nie ma żadnych najmniejszych drgań a jezdzee zawsze z właczoną klimą albo wyłaczonym totalnie nawiewem a econ nie używam
Ostatnio zmieniony 28 mar 2014, 21:52 przez danielos8, łącznie zmieniany 1 raz.
dare to be great
Na obu tak samo, tak są nie są odczuwalne na wysokich. Chyba, że to od skrzyni bo teraz mi mechanik całą wymienia.Normalne to nie jest. Na PB i na LPG na wolnych obrotach to samo ? Jak podniesiesz obroty uspokaja sie ?
Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2
U mnie po zalaczeniu klimy czuc nieco inna prace silnika tak jak by wlasnie dostal wieksze obciazenie. Jakies minimalne cykliczne wibracje przy tym wystepuja i jest to normalne bo bylo tak od poczatku i wszystko jest ok.
Jako ciekawostke powiem ze w fordzie puma jakiego posiadalem zalaczona na minimum klima w upalny dzien potrafila nawet przychamowac auto delikatnie. Wiec opor na sprezarce jest spory i V8 na biegu jalowym to lekko odczuje.
Jako ciekawostke powiem ze w fordzie puma jakiego posiadalem zalaczona na minimum klima w upalny dzien potrafila nawet przychamowac auto delikatnie. Wiec opor na sprezarce jest spory i V8 na biegu jalowym to lekko odczuje.
hehe <brawo2>beyer28 pisze:Można zejść do zera z nadmuchem i klima wyłączona, zamiast tego uchylasz szybkę i jazda...kłopot wibracji i głośniejszej pracy rozwiązany
dzis u nas w Lodzi bylo okolo 18°C wiec klime zalaczylem i tak jak Apophis, pisze jest odczuwalne obciazenie silnika przy wlaczonym kompresorze. Podczas jazdy oczywiscie zero "negatywnych" odczuc, natomiast na jalowym jest odczuwalna roznica niedzy wlaczonym a wylaczonym klimatronikiem....tak juz pisalem w A4 bylo to samo i a propos sprawdzalem u kolegi w A6 C5 2,4 i dokladnie ta sama reakcja silnika
to nie jest zwykły napęd...to