części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 97 4.2PB/LPG ] Błąd polaczenia ze sterownikiem klimatr

Awatar użytkownika
rollo_tomasi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 196
Rejestracja: 24 sie 2011, 22:53
Lokalizacja: Łódź

[D2 97 4.2PB/LPG ] Błąd polaczenia ze sterownikiem klimatr

Post autor: rollo_tomasi » 25 lis 2014, 02:04

Czesc.

Nie moge polaczyc sie komputerem diagnostycznym z klimatronikiem.
Komputer daje informacje "blad polaczenia ze sterownikiem".
Nie da sie zrobic testow klap.

Potrzebne to dlatego, ze regulacja temperatury dziala tylko na kratkach nawiewu w konsoli srodkowej. Tu temp powietrza jest zgodna z zadaną, pozostalymi nawiewami leci zawsze cieple powietrze.

Zaczelo sie od razu po wymianie pompy nagrzewnicy.
Jak znalezc przyczynę braku połączenia? Czy wine ponosi nie vagowy komp tylko uniwersalny? Jak wyeliminowac problem bez tego polaczenia?

HELP.
Tomek

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 25 lis 2014, 18:34

Jeśli masz dostęp do vag-com to zmień timming opóźnienia na 1ms i powinno się połączyć. Podpinasz interfejs, wchodzisz w menadżer urządzeń -> porty (COM i LPT) -> USB serial port (klikasz prawym i Właściwości) -> W okienku wybierasz Ustawienia portu, następnie Zaawansowane, patrzysz na dół i tam jest Opcje BM i czas opóźnienia w (msek). Ustaw 1 i OK, OK i sprawdź połączenie z autem.

AMSTAFF

Post autor: AMSTAFF » 25 lis 2014, 20:57

Jak uzywasz Tomek "kalkulatora" to mozesz sie nie połączyć.. też tak miałem. Trzeba dorwać kogos z Vagcomem

Awatar użytkownika
rollo_tomasi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 196
Rejestracja: 24 sie 2011, 22:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: rollo_tomasi » 25 lis 2014, 23:40

Wykonam co zalecacie w czwartek i dam cyne.
Dziękuję.
Tomek

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 25 lis 2014, 23:55

Witam!
Zaczelo sie od razu po wymianie pompy nagrzewnicy.
-Sadzisz ze przed wymiana bylo ok?
Testy klap moga wypasc pomyslnie a dzialac niekoniecznie musi.Jesli gdzies spadnie ciegno to juz bedzie klopot.
Przygotuj sie do wymiany panelu pamietajac przy tym ze ma ochrone komponentu.

Stefan.

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 26 lis 2014, 09:16

majkaistefan pisze:Witam!


Przygotuj sie do wymiany panelu pamietajac przy tym ze ma ochrone komponentu.

Stefan.
W D2 masz ochrone komponentu?
<jezu> herezja
Ostatnio zmieniony 27 lis 2014, 06:10 przez SenatorS8, łącznie zmieniany 1 raz.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 26 lis 2014, 09:38

jak się zaczeło po wymianie pompy to może zawory niesprawne/źle podłączone

jak ustawisz na LO też jest ciepłe?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 26 lis 2014, 10:09

Witam!

Napisalem a nie doczyalem. W D2 nie ma ochrony komponentu.

Stefan.

Awatar użytkownika
rollo_tomasi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 196
Rejestracja: 24 sie 2011, 22:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: rollo_tomasi » 27 lis 2014, 22:58

1. Na "LOW", na "HI" i na każdej z temperatur pośrednich z kratek: na szybę, bocznych w desce (6szt), na nogi i na tył kabiny (drzwi plus kratka w tunelu) leci gorące. Z kratek w srodkowym panelu (wszystkich trzech) leci takie jak ustawię.

2. Zawory na pompie nagrzewnicy odpowiadają za dwie strefy, tj jeden zawor za kratki lewe w desce, lewą w konsoli centralnej i lewe drzwi. Analogicznie- drugi zawór steruje prawą stroną.

3. Przed wymianą pompy było inaczej, ponieważ spaliła się sama pompa i cewka jednego z zaworów. Więc ogrzewanie było dostępne we weszystkich kratkach, ale chłodzenie tylko w jednej ze stref.

4. Nadal nie wiem, czemu nie mogę połączyć się z modułem klimatronika. Naprawdę sądzicie, że VAG coś pomoże, skoro pół roku temu z klimatronikiem łączył się "kalkularorek"?
Tomek

Awatar użytkownika
rollo_tomasi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 196
Rejestracja: 24 sie 2011, 22:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: rollo_tomasi » 08 gru 2014, 21:58

VAG łączy się z klimatronikiem. Brak błędów.
Zanim podłączyłem i zmontowałem nową pompę nagrzewnicy, zrobiliśmy test działania cewek zaworów.
Wyglądało to następująco.
Dmuchałem w rurkę od zaworu 1- przepływ powietrza swobodny. Po podaniu 12V, wyraźny opór powietrza, ale dało się przedmuchać. Na zaworze 2 tak samo. Plus cichy dźwięk domykania zaworu.
Pompa działa bezszelestnie.
Tomek

dgasek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 78
Rejestracja: 24 gru 2013, 11:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dgasek » 11 lut 2015, 22:56

Cześć

Udało się coś ustalić z tym grzaniem ? U mnie mam dokładnie tak samo. VagCom łączy się z modułem klimatronika , nie ma błędów , ale za to po paru (parunastu) sekundach rozłącza się i ponownie za chwilę się łączy .

Może to coś z panelem ?

Pozdr

Awatar użytkownika
rollo_tomasi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 196
Rejestracja: 24 sie 2011, 22:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: rollo_tomasi » 12 lut 2015, 00:16

Zdobylem zapasowy panel i bede na dniach rzezbil.
Tomek

dgasek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 78
Rejestracja: 24 gru 2013, 11:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dgasek » 12 lut 2015, 00:22

To jak się uda coś ustalić , to podeślij proszę info. Na szczęście te panele drogie nie są , to w razie czego dokupię .

Pozdr

Awatar użytkownika
rollo_tomasi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 196
Rejestracja: 24 sie 2011, 22:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: rollo_tomasi » 12 lut 2015, 00:49

Oczywiście. Bardzo mnie to wpienia i sprobuje w weekend.
Tomek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl