![]() |
![]() |
![]() |
[D2 97 4.2PB/LPG ] Błąd polaczenia ze sterownikiem klimatr
- rollo_tomasi
- Forum Audi A8
- Posty: 196
- Rejestracja: 24 sie 2011, 22:53
- Lokalizacja: Łódź
[D2 97 4.2PB/LPG ] Błąd polaczenia ze sterownikiem klimatr
Czesc.
Nie moge polaczyc sie komputerem diagnostycznym z klimatronikiem.
Komputer daje informacje "blad polaczenia ze sterownikiem".
Nie da sie zrobic testow klap.
Potrzebne to dlatego, ze regulacja temperatury dziala tylko na kratkach nawiewu w konsoli srodkowej. Tu temp powietrza jest zgodna z zadaną, pozostalymi nawiewami leci zawsze cieple powietrze.
Zaczelo sie od razu po wymianie pompy nagrzewnicy.
Jak znalezc przyczynę braku połączenia? Czy wine ponosi nie vagowy komp tylko uniwersalny? Jak wyeliminowac problem bez tego polaczenia?
HELP.
Nie moge polaczyc sie komputerem diagnostycznym z klimatronikiem.
Komputer daje informacje "blad polaczenia ze sterownikiem".
Nie da sie zrobic testow klap.
Potrzebne to dlatego, ze regulacja temperatury dziala tylko na kratkach nawiewu w konsoli srodkowej. Tu temp powietrza jest zgodna z zadaną, pozostalymi nawiewami leci zawsze cieple powietrze.
Zaczelo sie od razu po wymianie pompy nagrzewnicy.
Jak znalezc przyczynę braku połączenia? Czy wine ponosi nie vagowy komp tylko uniwersalny? Jak wyeliminowac problem bez tego polaczenia?
HELP.
Tomek
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Jeśli masz dostęp do vag-com to zmień timming opóźnienia na 1ms i powinno się połączyć. Podpinasz interfejs, wchodzisz w menadżer urządzeń -> porty (COM i LPT) -> USB serial port (klikasz prawym i Właściwości) -> W okienku wybierasz Ustawienia portu, następnie Zaawansowane, patrzysz na dół i tam jest Opcje BM i czas opóźnienia w (msek). Ustaw 1 i OK, OK i sprawdź połączenie z autem.
- rollo_tomasi
- Forum Audi A8
- Posty: 196
- Rejestracja: 24 sie 2011, 22:53
- Lokalizacja: Łódź
W D2 masz ochrone komponentu?majkaistefan pisze:Witam!
Przygotuj sie do wymiany panelu pamietajac przy tym ze ma ochrone komponentu.
Stefan.
<jezu> herezja
Ostatnio zmieniony 27 lis 2014, 06:10 przez SenatorS8, łącznie zmieniany 1 raz.
- rollo_tomasi
- Forum Audi A8
- Posty: 196
- Rejestracja: 24 sie 2011, 22:53
- Lokalizacja: Łódź
1. Na "LOW", na "HI" i na każdej z temperatur pośrednich z kratek: na szybę, bocznych w desce (6szt), na nogi i na tył kabiny (drzwi plus kratka w tunelu) leci gorące. Z kratek w srodkowym panelu (wszystkich trzech) leci takie jak ustawię.
2. Zawory na pompie nagrzewnicy odpowiadają za dwie strefy, tj jeden zawor za kratki lewe w desce, lewą w konsoli centralnej i lewe drzwi. Analogicznie- drugi zawór steruje prawą stroną.
3. Przed wymianą pompy było inaczej, ponieważ spaliła się sama pompa i cewka jednego z zaworów. Więc ogrzewanie było dostępne we weszystkich kratkach, ale chłodzenie tylko w jednej ze stref.
4. Nadal nie wiem, czemu nie mogę połączyć się z modułem klimatronika. Naprawdę sądzicie, że VAG coś pomoże, skoro pół roku temu z klimatronikiem łączył się "kalkularorek"?
2. Zawory na pompie nagrzewnicy odpowiadają za dwie strefy, tj jeden zawor za kratki lewe w desce, lewą w konsoli centralnej i lewe drzwi. Analogicznie- drugi zawór steruje prawą stroną.
3. Przed wymianą pompy było inaczej, ponieważ spaliła się sama pompa i cewka jednego z zaworów. Więc ogrzewanie było dostępne we weszystkich kratkach, ale chłodzenie tylko w jednej ze stref.
4. Nadal nie wiem, czemu nie mogę połączyć się z modułem klimatronika. Naprawdę sądzicie, że VAG coś pomoże, skoro pół roku temu z klimatronikiem łączył się "kalkularorek"?
Tomek
- rollo_tomasi
- Forum Audi A8
- Posty: 196
- Rejestracja: 24 sie 2011, 22:53
- Lokalizacja: Łódź
VAG łączy się z klimatronikiem. Brak błędów.
Zanim podłączyłem i zmontowałem nową pompę nagrzewnicy, zrobiliśmy test działania cewek zaworów.
Wyglądało to następująco.
Dmuchałem w rurkę od zaworu 1- przepływ powietrza swobodny. Po podaniu 12V, wyraźny opór powietrza, ale dało się przedmuchać. Na zaworze 2 tak samo. Plus cichy dźwięk domykania zaworu.
Pompa działa bezszelestnie.
Zanim podłączyłem i zmontowałem nową pompę nagrzewnicy, zrobiliśmy test działania cewek zaworów.
Wyglądało to następująco.
Dmuchałem w rurkę od zaworu 1- przepływ powietrza swobodny. Po podaniu 12V, wyraźny opór powietrza, ale dało się przedmuchać. Na zaworze 2 tak samo. Plus cichy dźwięk domykania zaworu.
Pompa działa bezszelestnie.
Tomek
- rollo_tomasi
- Forum Audi A8
- Posty: 196
- Rejestracja: 24 sie 2011, 22:53
- Lokalizacja: Łódź
- rollo_tomasi
- Forum Audi A8
- Posty: 196
- Rejestracja: 24 sie 2011, 22:53
- Lokalizacja: Łódź