części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 99 2.8PB ] Problem z utrzymaniem temperatury na poziom

Awatar użytkownika
bazzzyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 486
Rejestracja: 03 sty 2014, 18:13
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Silnik: V6 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Niunia
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bazzzyl » 20 lip 2015, 17:04

Termostat dostał nowy.
Dolny wąż jest gorący po przekroczeniu temp. granicznej, znaczy na moje oko drugi obieg działa.

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 20 lip 2015, 23:18

nowy jaki? Chinski za 40zł czy ori za 160?
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Awatar użytkownika
bazzzyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 486
Rejestracja: 03 sty 2014, 18:13
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Silnik: V6 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Niunia
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bazzzyl » 21 lip 2015, 21:32

Na razie jeżdżę i obserwuję zachowanie :)

Awatar użytkownika
bazzzyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 486
Rejestracja: 03 sty 2014, 18:13
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Silnik: V6 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Niunia
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bazzzyl » 02 sie 2015, 17:51

W czwartek byłem na przeglądzie LPG.
Oprócz standardowej regulacji i wymiany filtrów okazało się, że czujnik ciśnienia gazu wariował.
Po wymianie temperatura stoi jak drut na 90.
Nie wiem czy można to z tym wiązać, ale... :)

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 03 sie 2015, 15:48

Pstryknij fotkę jak masz zamontowany reduktor. Może miałeś jeden z węży zagięty i dopiero przy wyższych obrotach przepychało płyn chłodzący a chłopaki gaziaki to zobaczyły, wyprostowały i skasowały za czujnik <jezyk2>
A wpływ tego czujnika na temperaturę jest taki jak tajfunów na rozwój kolarstwa w Chinach <jezyk>
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7

Awatar użytkownika
Nyku
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 417
Rejestracja: 11 sty 2015, 17:17
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Radek
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Nyku » 06 kwie 2016, 18:58

To odgrzeje kotleta. Wczoraj sam spanikowałem. Temperatura na zewnątrz sięgała 28-30* i po postoju w korku auto zagrzało mi się do blisko średnio 110*C. Ciężko było mi zbić temperature, wyskoczyłem na trase i zbijałem i zbijałem. Chwila na światłach i znów leci w góre jak szalona.

Termostat raczej ok bo węże "u góry" jak i "na dole" są gorące.

Zastanawiałbym się na wiskozą. To chyba nie było normalne że przy temperaturze 100* zatrzymałem ręką wisko i nawet mnie palce nie zabolały? :D Wręcz zakręciłem nim "w drugą strone" i chwile się pokręcił zanim zaczął się obracać we właściwą strone...

Kiedy powinien się załączać wiatrak od klimy? Na pewno jest sprawny bo jak spinałem go na krótko to osiągał taką moc że bałbym się próbować go zatrzymać gołą ręką :D :D :D
Kiedy powinien on startować? Nie zwróciłem uwagi by kiedykolwiek on mi się załączał. A myślę że gdyby on wspomagał to silnik by się nie grzał w korkach bo naprawdę nieźle dmucha.

Jarek1988
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 426
Rejestracja: 08 gru 2013, 17:06
Lokalizacja: LUB

Post autor: Jarek1988 » 07 kwie 2016, 13:21

Wiatrak od klimy włącza się w 2 przypadkach - jak masz włączoną klimatyzację pracuje cały czas. Drugi przypadek to gdy temp. płynu chłodzącego wzrośnie powyżej 100 stopni (chyba coś koło 110 ale niech ktoś zweryfikuje informację odnośnie temp.)

Awatar użytkownika
Nyku
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 417
Rejestracja: 11 sty 2015, 17:17
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Radek
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Nyku » 07 kwie 2016, 15:07

U to coś mam nie halo. Pewnie jakiś czujnik bo nie włączai się ten wentylator pp włączeniu klimatyzacji <hmm>

Jarek1988
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 426
Rejestracja: 08 gru 2013, 17:06
Lokalizacja: LUB

Post autor: Jarek1988 » 07 kwie 2016, 16:58

Ja właśnie wymieniałem u siebie ten wentylator bo w ogóle nie działał. Jak dobrze pamiętam nowy zamiennik coś koło 150 zł. Pasuje od A4, A6 i Passata B5 (przynajmniej do mojego silnika).

Awatar użytkownika
Nyku
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 417
Rejestracja: 11 sty 2015, 17:17
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Radek
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Nyku » 08 kwie 2016, 15:20

Podrzucam wam filmik nagrany dziś. Temperatura na dworze wcale nie jakaś wielka bo ok 12-15*C. Auto stało z 3min na postoju i osiągnęło taką temperature. Zobaczcie na wisko, palce urywa normalnie.



Polacacie jakąś konkretną firme?

Co byście polecili?
Mam takie coś https://www.motointegrator.pl/produkty/ ... c-d5a005tt - po rabacie u znajomego za 170zł.

Febi za 280zł

Oraz znalazłem takie coś: https://www.ucando.pl/produkt/sprzeglo_ ... 11D488-509

Myślicie że ten za THERMOTEC (fajnie bo mam duży upust) pośmiga z 2-3 lata chociaż?

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 08 kwie 2016, 15:53

Najlepsza opcją w tym przypadku jest BEHR
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
Mrozu76
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 255
Rejestracja: 23 lis 2015, 06:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Mrozu76 » 01 cze 2016, 21:02

Panowie, a da sie sprawdzic czy wiatrak zalacza 2 bieg bez zagrzania auta do 110*? jakis test VAGiem czy cos w tym stylu. dzis w korku przy 32*(wg zegarow) temperatura podskoczyla mi do 105* i zaczalem sie stresowac. plynu nie ubywa. jak wczesniej jezdzilem to 90* trzymalo rowno, w zimie to nawet nie drgnelo powyzej tych 90*. jeszcze wisko nie sprawdzalem, bo dopiero temat znalazlem. pewnie jutro zerkne, jesli nie bedzie lalo ;)

jarogmur
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 78
Rejestracja: 16 lut 2015, 18:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jarogmur » 01 cze 2016, 21:34

Panowie wymieńcie wisko. Jeżeli tego nie robiliście to na 99% będzie oryginał z fabryki. U mnie siedziało z 1997 roku. Po wymianie na Behr brak jakichkolwiek problemów z rosnącą temperaturą. Wcześniej wymieniłem termostat i pompę wody (przy okazji rozrządu) a temperatura wariowała.
Wiskoza "organoleptycznie" zachowywała się ok ale niestety nie działała jak należy.
Pozdrawiam Jaro

Awatar użytkownika
Mrozu76
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 255
Rejestracja: 23 lis 2015, 06:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Mrozu76 » 02 cze 2016, 19:29

ja jednak wolalbym sprawdzic wszystko co moge bez wydawania pieniadzy zanim sie rzuce na nowe wisko.

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 02 cze 2016, 19:34

Jeśli na nagrzanym aucie możesz Visco zatrzymać ręką tzn ze kwalifikuje się do zmiany
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl