![]() |
![]() |
![]() |
[D2 99 4.2PB ] Chłodnica wody
W zimie zmieniałem chłodnicę na zamiennik. Niestety chłodnica Asb która jest w środku rozszczelniła się
Mam zamiar zastosować zewnętrzną chłodnicę skrzyni np taką;
http://allegro.pl/chlodniczka-mercedes-ml-w163-2-7-cdi-a1635000202-i6864742551.html Tylko jak połączyć przewody? Myślałem obciąć oryginalne węże z tymi nietypowymi końcówkami które wchodzą w chłodnicę, założyć taką zlączkę i dalej połączyć przewodem do nowej chłodnicy. Można stosować takie połączenia? Chyba nie ma tam dużego ciśnienia.

http://allegro.pl/chlodniczka-mercedes-ml-w163-2-7-cdi-a1635000202-i6864742551.html Tylko jak połączyć przewody? Myślałem obciąć oryginalne węże z tymi nietypowymi końcówkami które wchodzą w chłodnicę, założyć taką zlączkę i dalej połączyć przewodem do nowej chłodnicy. Można stosować takie połączenia? Chyba nie ma tam dużego ciśnienia.
Panowie i mnie dopadł "pech" po 1,5 roku użytkowania i zaczął lecieć olej ASB z chłodnicy 
Nie chciałem kombinować z żadnymi zewnętrznymi chłodnicami, bawić się w przeróbki, cuda itp i kupiłem używkę od AVP z 2002r. dopiero co zdjętą z auta, sprawdziłem pod ciśnieniem wszystko, wszystko gra więc "se" założyłem.
Przy demontażu chinola zaciekawiło mnie czemu podczas odkręcania węża rusza się króciec dolny. Niejednokrotnie było tu wspomniane o tym że właśnie te króćce się rozszczelnią i z nich leci. U mnie był to dolny króciec.
ale... jak wcześniej wspomniałem ten króciec zaczął się odkręcać, więc go wykręciłem dosłownie, ponieważ jest on wkręcany !
Co więc było powodem wycieku ???? Otóż moim zdaniem jest to za duży oring, który podczas wysokiej temperatury tracił swoje "właściwości uszczelniające" .
![Obrazek]()
Wg mnie ta chłodnica jest ok. Trzeba by tylko założyć mniejszy oring + ewentualnie jakiś dodatkowy na kołnierz króćca (jak w przypadku czujnika temperatury w chłodnicy (do wentylatora) i chłodnica będzie sprawna.
Na razie zostawiam używkę, ale tą jak przyjdzie czas założę z powrotem i powinna śmigać
Więc radzę sprawdzić gdzie cieknie i dlaczego, zanim zaczniecie się bawić w dokładanie chłodnic zewnętrznych i kombinowanie z wężami


Nie chciałem kombinować z żadnymi zewnętrznymi chłodnicami, bawić się w przeróbki, cuda itp i kupiłem używkę od AVP z 2002r. dopiero co zdjętą z auta, sprawdziłem pod ciśnieniem wszystko, wszystko gra więc "se" założyłem.
Przy demontażu chinola zaciekawiło mnie czemu podczas odkręcania węża rusza się króciec dolny. Niejednokrotnie było tu wspomniane o tym że właśnie te króćce się rozszczelnią i z nich leci. U mnie był to dolny króciec.
ale... jak wcześniej wspomniałem ten króciec zaczął się odkręcać, więc go wykręciłem dosłownie, ponieważ jest on wkręcany !

Wg mnie ta chłodnica jest ok. Trzeba by tylko założyć mniejszy oring + ewentualnie jakiś dodatkowy na kołnierz króćca (jak w przypadku czujnika temperatury w chłodnicy (do wentylatora) i chłodnica będzie sprawna.
Na razie zostawiam używkę, ale tą jak przyjdzie czas założę z powrotem i powinna śmigać



to nie jest zwykły napęd...to
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Marcin - chłodnica zewnętrzna to bardzo mądre rozwiązanie więc nie negowałbym tego rozwiązania . Niższa temperatura oleju w skrzyni to dłuższa jej żywotność . Fabryczne nie chłodzenie nie jest wydajne .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Może, ale zastanawia mnie czemu konstruktorzy grupy VAG nie poszli w tym kierunkumichalwruszak pisze:Marcin - chłodnica zewnętrzna to bardzo mądre rozwiązanie więc nie negowałbym tego rozwiązania . Niższa temperatura oleju w skrzyni to dłuższa jej żywotność . Fabryczne nie chłodzenie nie jest wydajne .


A co do fabrycznego chodzenia....moim zdaniem jest jak najbardziej wydajne. Po prostu żal doope ściska jak się wydać 2K na nowa chlodnice

to nie jest zwykły napęd...to
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Fabrycznie chłodzenie skrzyni nie jest wydajne , skoro pierwsza lepsza chłodnica zewnętrzna potrafi obniżyć temeperaturę o 15C .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
- dice111
- Moderator
- Posty: 6026
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Jak mało, dyć jest temat: http://www.a8team.pl/d2-all-dodatkowa-c ... t14139.htmmartin_rs4 pisze:Może, ale zastanawia mnie czemu konstruktorzy grupy VAG nie poszli w tym kierunkumichalwruszak pisze:Marcin - chłodnica zewnętrzna to bardzo mądre rozwiązanie więc nie negowałbym tego rozwiązania . Niższa temperatura oleju w skrzyni to dłuższa jej żywotność . Fabryczne nie chłodzenie nie jest wydajne .... skoro jest to lepsze rozwiązanie. W sumie to nie neguje bo sam się nad tym zastanawialem, lecz jakoś malo danych na ten temat jeśli chodzi o A8
![]()
Mając D2 i D3 niestety widać, że po Dojczach wszystko trzeba poprawiać samemu.
Black Cars Matters
Ok dice111, super temat
tylko Ty zamontowales dodatkowa chlodnice łącząc ją z oryginalna chlodnica i to ma sens.
Mnie zastanawia jak swoja role spelnia tylko sama chlodnica dolozona poza oryginalna. W wszczegolnosci latem.....
U mnie nigdy nie bylo problemu z chlodzeniem oleju asb, lub nie mialem zadnych objawow przegrzania, nawet jadac odstatnio do Niemiec 1000km ze srednia predkoscia 157km/h w komplecie osob i bagazu.
Ale nad takim rozwiazaniem sie zastanowie jak dice111, podal, z tym ze ja myslalem nad zamontowaniem tego w tedejiii z lewej strony pod reflektorem, przed kratka halogenu.
Cos takiego http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6842912640

Mnie zastanawia jak swoja role spelnia tylko sama chlodnica dolozona poza oryginalna. W wszczegolnosci latem.....
U mnie nigdy nie bylo problemu z chlodzeniem oleju asb, lub nie mialem zadnych objawow przegrzania, nawet jadac odstatnio do Niemiec 1000km ze srednia predkoscia 157km/h w komplecie osob i bagazu.
Ale nad takim rozwiazaniem sie zastanowie jak dice111, podal, z tym ze ja myslalem nad zamontowaniem tego w tedejiii z lewej strony pod reflektorem, przed kratka halogenu.
Cos takiego http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6842912640
to nie jest zwykły napęd...to