części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 99 4.2PB ] Chłodnica wody

slaid
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 61
Rejestracja: 08 lut 2011, 20:27
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: slaid » 05 paź 2016, 08:24

Dziękuję Michał.
A8 ABZ; ACQ NG

j3drek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 185
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:15
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: j3drek » 08 lip 2017, 19:03

W zimie zmieniałem chłodnicę na zamiennik. Niestety chłodnica Asb która jest w środku rozszczelniła się <bezradny> Mam zamiar zastosować zewnętrzną chłodnicę skrzyni np taką;
http://allegro.pl/chlodniczka-mercedes-ml-w163-2-7-cdi-a1635000202-i6864742551.html Tylko jak połączyć przewody? Myślałem obciąć oryginalne węże z tymi nietypowymi końcówkami które wchodzą w chłodnicę, założyć taką zlączkę i dalej połączyć przewodem do nowej chłodnicy. Można stosować takie połączenia? Chyba nie ma tam dużego ciśnienia.
Życie jest zbyt krótkie by jeździć dieslem ;)
https://www.youtube.com/watch?v=61vgHeGrZ9M

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 20 lip 2017, 15:23

Panowie i mnie dopadł "pech" po 1,5 roku użytkowania i zaczął lecieć olej ASB z chłodnicy :/

Nie chciałem kombinować z żadnymi zewnętrznymi chłodnicami, bawić się w przeróbki, cuda itp i kupiłem używkę od AVP z 2002r. dopiero co zdjętą z auta, sprawdziłem pod ciśnieniem wszystko, wszystko gra więc "se" założyłem.

Przy demontażu chinola zaciekawiło mnie czemu podczas odkręcania węża rusza się króciec dolny. Niejednokrotnie było tu wspomniane o tym że właśnie te króćce się rozszczelnią i z nich leci. U mnie był to dolny króciec.

Obrazek Obrazek

ale... jak wcześniej wspomniałem ten króciec zaczął się odkręcać, więc go wykręciłem dosłownie, ponieważ jest on wkręcany ! <hmm> Co więc było powodem wycieku ???? Otóż moim zdaniem jest to za duży oring, który podczas wysokiej temperatury tracił swoje "właściwości uszczelniające" .

Obrazek
Obrazek

Obrazek

Wg mnie ta chłodnica jest ok. Trzeba by tylko założyć mniejszy oring + ewentualnie jakiś dodatkowy na kołnierz króćca (jak w przypadku czujnika temperatury w chłodnicy (do wentylatora) i chłodnica będzie sprawna.

Na razie zostawiam używkę, ale tą jak przyjdzie czas założę z powrotem i powinna śmigać ;) Więc radzę sprawdzić gdzie cieknie i dlaczego, zanim zaczniecie się bawić w dokładanie chłodnic zewnętrznych i kombinowanie z wężami <faktycznie> <cicho>
to nie jest zwykły napęd...to

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 21 lip 2017, 09:26

Najważniejsza jest 123% pewność, że olej nie może mieszać się z płynem chłodzącym.
Trzeba zadbać o to by jakikolwiek wyciek pojawił się na zewnątrz a nie szedł pomiędzy.
Kot też jest Quattro

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 21 lip 2017, 10:00

Marcin - chłodnica zewnętrzna to bardzo mądre rozwiązanie więc nie negowałbym tego rozwiązania . Niższa temperatura oleju w skrzyni to dłuższa jej żywotność . Fabryczne nie chłodzenie nie jest wydajne .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 21 lip 2017, 11:19

Przecież oring rozpuscil olej.. zapewne jest miekki :p

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 22 lip 2017, 14:16

michalwruszak pisze:Marcin - chłodnica zewnętrzna to bardzo mądre rozwiązanie więc nie negowałbym tego rozwiązania . Niższa temperatura oleju w skrzyni to dłuższa jej żywotność . Fabryczne nie chłodzenie nie jest wydajne .
Może, ale zastanawia mnie czemu konstruktorzy grupy VAG nie poszli w tym kierunku <hmm> ... skoro jest to lepsze rozwiązanie. W sumie to nie neguje bo sam się nad tym zastanawialem, lecz jakoś malo danych na ten temat jeśli chodzi o A8 <bezradny>

A co do fabrycznego chodzenia....moim zdaniem jest jak najbardziej wydajne. Po prostu żal doope ściska jak się wydać 2K na nowa chlodnice <cicho> dlatego wokalem kupić ori uzywke, nawet jak by miala 4-5 lat pochodzić..
to nie jest zwykły napęd...to

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 22 lip 2017, 14:18

Fabrycznie chłodzenie skrzyni nie jest wydajne , skoro pierwsza lepsza chłodnica zewnętrzna potrafi obniżyć temeperaturę o 15C .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6026
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 22 lip 2017, 19:40

martin_rs4 pisze:
michalwruszak pisze:Marcin - chłodnica zewnętrzna to bardzo mądre rozwiązanie więc nie negowałbym tego rozwiązania . Niższa temperatura oleju w skrzyni to dłuższa jej żywotność . Fabryczne nie chłodzenie nie jest wydajne .
Może, ale zastanawia mnie czemu konstruktorzy grupy VAG nie poszli w tym kierunku <hmm> ... skoro jest to lepsze rozwiązanie. W sumie to nie neguje bo sam się nad tym zastanawialem, lecz jakoś malo danych na ten temat jeśli chodzi o A8 <bezradny>
Jak mało, dyć jest temat: http://www.a8team.pl/d2-all-dodatkowa-c ... t14139.htm
Mając D2 i D3 niestety widać, że po Dojczach wszystko trzeba poprawiać samemu.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 23 lip 2017, 11:43

Ok dice111, super temat <okok> tylko Ty zamontowales dodatkowa chlodnice łącząc ją z oryginalna chlodnica i to ma sens.
Mnie zastanawia jak swoja role spelnia tylko sama chlodnica dolozona poza oryginalna. W wszczegolnosci latem.....

U mnie nigdy nie bylo problemu z chlodzeniem oleju asb, lub nie mialem zadnych objawow przegrzania, nawet jadac odstatnio do Niemiec 1000km ze srednia predkoscia 157km/h w komplecie osob i bagazu.

Ale nad takim rozwiazaniem sie zastanowie jak dice111, podal, z tym ze ja myslalem nad zamontowaniem tego w tedejiii z lewej strony pod reflektorem, przed kratka halogenu.

Cos takiego http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6842912640
to nie jest zwykły napęd...to

ernesto

Post autor: ernesto » 23 lip 2017, 12:13

A jak się ma sama chłodnica zewnętrzna do warunków zimowych ?
Lockup chyba nie zepnie jeśli temperatura oleju nie będzie miała jakiejś temperatury.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6026
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 23 lip 2017, 12:42

Nie ma z tym problemu, pisalem o ile obniza. Z tego co podaja w wiekszosci skrzyn potrzeba ok 50 °C. Poza tym, zjawisko o ktorym piszesz glownie dziala przy czujniku TFT, ktory nie wszystkie skrzynie posiadaja.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 23 lip 2017, 14:43

Tak czy inaczej bardzo dobry pomysl jako "dodatkowa" zewnetrzna chlodnica.

dice111, Ogarniesz mi w Zakopanem ??? <kocham> jesli do tego czasu sam nie ogarne <faktycznie>
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6026
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 23 lip 2017, 15:07

Nie ;p
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 23 lip 2017, 19:00

No innej odpowiedzi sie nie spodziewalem <faktycznie> a powiedz w D3 tez robiles ten zabieg z dodatkowa chlodnica?
to nie jest zwykły napęd...to

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl