części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 3.7MPI/LPG ] Nie dziala nawiew w slupkach i tunelu

Awatar użytkownika
orkaskawina
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 627
Rejestracja: 25 lis 2012, 11:57
Lokalizacja: Skawina

Post autor: orkaskawina » 23 lut 2015, 14:37

Czy o to Ci chodzi ?
Obrazek


Działanie, wymontowanie i zamontowanie zaworu blokowania płynu chłodzącego układu ogrzewania -N279-

Działanie

Wskazówka

t Obecnie zamontowany tylko w samochodach z wyposażeniem dodatkowym „Ogrzewanie postojowe“.

t Nie jest zamontowany w samochodach z silnikiem wysokoprężnym, w których ogrzewanie postojowe / dodatkowe stosowane jest tylko jako ogrzewanie dodatkowe (samochody bez wyposażenia dodatkowego „Ogrzewanie postojowe“).



t Jeśli do zaworu blokowania płynu chłodzącego ogrzewania -N279- nie jest przyłożone napięcie (duży obieg układu chłodzenia), płyn chłodzący może płynąć od przyłącza -C- (od jednostki pompowo-zaworowej) do przyłącza -D- (do silnika).Przez przyłącze -A- płynie płyn chłodzący (od silnika) do przyłącza -B- i stamtąd do ogrzewania postojowego / ogrzewania dodatkowego.

t Jeżeli zostanie przyłożone napięcie do zaworu blokowania płynu chłodzącego, ogrzewanie -N279- (mały obieg układu chłodzenia) płyn chłodzący może płynąć od przyłącza węża -C- (od jednostki pompowo-zaworowej) do przyłącza -B- (do ogrzewania postojowego / ogrzewania dodatkowego).

t Pomiędzy przyłączami -A- i -B- nie jest zamontowany żaden podzespół do regulacji przepływu.

t W przypadku niektórych wariantów silnika przyłącze -A- jest zamknięte przy pomocy kapturka zamykającego (np. w samochodach z 12-cylindrowymi silnikami), w tych samochodach płyn chłodzący płynie od silnika, poprzez element T, który jest zamontowany pomiędzy przyłączem -B- i ogrzewaniem postojowym / ogrzewaniem dodatkowym.

t Zawór blokowania płynu chłodzącego, ogrzewanie -N279- jest tak długo sterowany przez sterownik ogrzewania dodatkowego -J364- w trybie ogrzewania postojowego aż płyn chłodzący w ogrzewaniu postojowym osiągnie zadaną temperaturę → Rozdział.

t Wskazanie w bloku wartości mierzonych dla sterowania zaworu blokowania płynu chłodzącego układu ogrzewania -N279- jest różne i zależy od wersji samochodu i sterownika ogrzewania dodatkowego -J364-. W przypadku Audi A8 obecnie wskazywane jest za pomocą 100%, że 100% płynu chłodzącego jest tłoczone w dużym obiegu i zawór blokowania płynu chłodzącego układu ogrzewania -N279- nie jest sterowany → TesterVAS 5051 A w funkcji „Poszukiwanie usterek”.





Obrazek




Schemat połączeń węży płynu chłodzącego z ogrzewaniem postojowym

1 - Chłodnica
2 - Do ogrzewania dodatkowego
3 - Wspornik filtra oleju
4 - Alternator
5 - Z ogrzewania dodatkowego
6 - Zbiornik wyrównawczy
7 - Chłodnica oleju automatycznej skrzyni biegów
8 - Głowica silnika/blok silnika
9 - Pompa płynu chłodzącego
10 - Termostat płynu chłodzącego



Obrazek





Część II

Część I

1 - Zawór odcinający płynu chłodzącego ogrzewania -N279-
2 - Ogrzewanie postojowe
3 - Pompa obiegowa -V55-
4 - Śruba odpowietrzająca
5 - Wymiennik ciepła w klimatyzatorze z prawej strony
6 - Wymiennik ciepła w klimatyzatorze z lewej strony
7 - Jednostka pompowo-zaworowa
8 - Śruba odpowietrzająca
9 - do rury płynu chłodzącego z tyłu
10 - Od górnego węża płynu chłodzącego
Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e

czaruś
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 128
Rejestracja: 25 wrz 2013, 21:02
Lokalizacja: szczecin

Post autor: czaruś » 01 mar 2015, 06:17

Witam, schematy i opisy są super - już mi się przydały - szukałem silniczka sterującego v221 - teraz znalazłem wszystko bez problemu. A może żeby tak całość ogrzewania była w jednym miejscu kolega " orkaskawina " dołączy schemat i opis głównego zespołu nagrzewnicy jest tam tyle czujniczków i silniczków że przyda się to napewno nie jednemu z nas. Z góry dzięki.

siwy'
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 19 wrz 2015, 18:45
Lokalizacja: Ksawerów

Post autor: siwy' » 07 sty 2016, 23:41

Witam.Właśnie jestem na etapie uruchamiania webasto czy macie koledzy numer części tego zaworu -N279- bo pompę obiegową v55 znalazłem i jakieś foty w którym miejscu znajduje się zawór -N279- w D3 z góry Dziękuję. :]
Siwy'

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 02 lis 2016, 03:01

4e0 820 036

KarolW
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 123
Rejestracja: 05 cze 2016, 12:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KarolW » 18 gru 2017, 12:16

Czy ktoś podpowie jak wykonać prawidłowo nastawy i adaptacje klimatronika (2 strefy) aby z tylnych kratek leciało ciepłe powietrze? Podczas testu ciepłe powietrze wylatuje z tylnych kratek i po ustawieniu temperatury na LO leci zimne.

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 19 gru 2017, 00:12

i będzie leciec zimne i nastawy nic nie dadza <bezradny>

aby zrobić nastawy klimatronica i wszystko chodzilo poprawnie to musza być spełnione warunki

silniczki musza by sprawne

zadnych zaciec klap

czujniki temperatury sprawne

NAGRZEWNICE sprawne!

nastawy podstawowe zrobisz o ile klapy i silniczki będą dzialac poprawnie

lecz to nic nie zmieni bo nagrzewnice zabite na amen ...

powiesz ze przecież robiles test i dawalo cieplo ..

ale to a8 myśli i wie czy jest wystarczająco cieplo aby otworzyć tył

przy zabitych nagrzewnicach nie bedzie nigdy dobrze poprostu dochodzi zimne powietrze bo nagrzewnice daja tylko kawalkiem albo obiegiem zewnetrzynm bo woda nie przechodzi przez cala nagrzewnice

tylko na okolo dlatego wydaje sie ze grzeje ale grzeje tylko czescia obiegowa a nie srodkiem

przy nastawach lub testach wymuszasz otwarcie klapki przez klimatronic i leci cieple poietrze ale jak chcesz normanie dac to juz nie pojdzie

mario3231
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 108
Rejestracja: 06 mar 2016, 15:41
Lokalizacja: siedlce

Post autor: mario3231 » 19 gru 2017, 19:25

KarolW pisze:Czy ktoś podpowie jak wykonać prawidłowo nastawy i adaptacje klimatronika (2 strefy) aby z tylnych kratek leciało ciepłe powietrze? Podczas testu ciepłe powietrze wylatuje z tylnych kratek i po ustawieniu temperatury na LO leci zimne.
Test i nastawy klimatronika
VCDS

Test podzespołów .
Grupa 08 . Wcześniej wykasować błędy
03 outpust test
start
Activate
i tak do końca testu aż pojawi się END
Przy klapach będą zmieniać się wartości w lewym oknie

Nastawy podstawowe
Grupa 08
Basic Seting 04
Kanał 1
Go
ONOFF
Pojawi się napis MOTOREN LERNEN czekasz parę minut aż pojawi się LERNET BEENDET i.O wtedy nastawy są zakończone klikasz Done GO Back i załatwione

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 20 gru 2017, 02:40

i wtedy wlasnie wywala babole.... i będzie caly zestaw not lerned

ponieważ aby je zrobić trzeba mieć wszystkie klapy sprawne

a żeby dmuchało tylem to musza być wszystkie nagrzewnice sprawne bo nie będzie grzało bo czujniki nie puszcza ale można klapke otworzyć w sr tunelu i odlaczyc silnik

KarolW
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 123
Rejestracja: 05 cze 2016, 12:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KarolW » 20 gru 2017, 13:25

U mnie testy przechodzą, błędów brak. Jak ustawie manualnie i że ma grzać kratkami to normalnie grzeje środkowymi ale z tyłu nic. Na auto grzeje tylko bocznymi,nogi i szyba (środek ustawiony na ciepło). Wczoraj wymontowałem nagrzewnicę i czyściłem metodą elektrolizy (trochę syfu wyleciało) ale jedna z nagrzewnic się rozszczelniła. :(

pogi1986
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 214
Rejestracja: 07 mar 2016, 19:14
Lokalizacja: Rybnik/Caernarfon (UK)

Post autor: pogi1986 » 21 gru 2017, 23:23

Witam koledzy. Od jakiegoś czasu czytam tematy i informacje na temat braku cieplego powietrza ze srodkowych kratek i z przednej oczywiście tej na szybe , z tego co wyczytałem najwięcej osob sugeruje zapchane nagrzewnice i już zamierzam się do ich wymiany ale ostatno wykonałem testy vcds na kanale 08 i co mnie zastanawia to to ze w testach jak otwiera wszystkie klapy po kolei to zaczyna leciec gorace powietrze <bezradny> czyli gdyby było cos nie tak z nagrzewnicami to by raczej nawet w testach nie zaczynalo nagle leciec gorace powietrze i mysle ze może jest cos panelem klimatronika bo niby jak wlacze ogrzewanie przedniej szyby to wenylator zaczyna wiac ale niestety tylko zimnym powietrzem jak ustawie np. na drugi bieg to zaczyna leciec letnie powietrze. dodam ze bledow brak . jakies sugestie ?? rady co jeszcze i jak sprawdzić??

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 21 gru 2017, 23:40

Sprawdź w blokach pomiarowych kanał chyba 17 jakie masz temperatury nagrzewnic na rozgrzanym silniku :]

KarolW
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 123
Rejestracja: 05 cze 2016, 12:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KarolW » 24 gru 2017, 14:06

Ja też podejrzewam że problem jest z panelem klimatronika, tył mi nie grzeje wcale a przód środek na auto też nie grzeje. Jak ustawie ręcznie nawiew góra,środek,dół to z wszystkich miejsc leci jednakowa temperatura np 60, przy temp. silnika 74 i w kanałach na tył tam gdzie są zaślepki od czujników jest 55 a klapa się nie otwiera. Testy i kalibracje nie pomagają.

pogi1986
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 214
Rejestracja: 07 mar 2016, 19:14
Lokalizacja: Rybnik/Caernarfon (UK)

Post autor: pogi1986 » 25 gru 2017, 19:25

Hej koledzy. Wie ktoś moze czy panel klimatronica z ostatniego polifta (2009r. MMI 3) podejdzie do mojego mój jest 2008(MMI2) chce go na próbę tylko podpiąć bo mam okazje . Wydaje mi sie ze to jest właśnie problem braku ciepłego powietrza po przełączeniu na centralne ogrzewanie(ogrzewanie szyby) ktoś wie cos na ten temat?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 25 gru 2017, 22:54

Nie powinno być z tym problemu, tylko pamiętaj że aby sprawdzić inny panel musi mieć takie samo kodowanie jak stary ...no i dochodzi do tego CP (chociaż nie wiem czy panel klimy to ma <hmm>).

pogi1986
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 214
Rejestracja: 07 mar 2016, 19:14
Lokalizacja: Rybnik/Caernarfon (UK)

Post autor: pogi1986 » 26 gru 2017, 01:14

No właśnie na tym polegało moje pytanie ! Czy jest to samo i czy jest ochrona komponentu czy ktoś to przerabial?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl