[D3 03 3.7MPI/LPG ] Nie dziala nawiew w slupkach i tunelu
- orkaskawina
- Super Klubowicz
- Posty: 627
- Rejestracja: 25 lis 2012, 11:57
- Lokalizacja: Skawina
Czy o to Ci chodzi ?
Działanie, wymontowanie i zamontowanie zaworu blokowania płynu chłodzącego układu ogrzewania -N279-
Działanie
Wskazówka
t Obecnie zamontowany tylko w samochodach z wyposażeniem dodatkowym „Ogrzewanie postojowe“.
t Nie jest zamontowany w samochodach z silnikiem wysokoprężnym, w których ogrzewanie postojowe / dodatkowe stosowane jest tylko jako ogrzewanie dodatkowe (samochody bez wyposażenia dodatkowego „Ogrzewanie postojowe“).
t Jeśli do zaworu blokowania płynu chłodzącego ogrzewania -N279- nie jest przyłożone napięcie (duży obieg układu chłodzenia), płyn chłodzący może płynąć od przyłącza -C- (od jednostki pompowo-zaworowej) do przyłącza -D- (do silnika).Przez przyłącze -A- płynie płyn chłodzący (od silnika) do przyłącza -B- i stamtąd do ogrzewania postojowego / ogrzewania dodatkowego.
t Jeżeli zostanie przyłożone napięcie do zaworu blokowania płynu chłodzącego, ogrzewanie -N279- (mały obieg układu chłodzenia) płyn chłodzący może płynąć od przyłącza węża -C- (od jednostki pompowo-zaworowej) do przyłącza -B- (do ogrzewania postojowego / ogrzewania dodatkowego).
t Pomiędzy przyłączami -A- i -B- nie jest zamontowany żaden podzespół do regulacji przepływu.
t W przypadku niektórych wariantów silnika przyłącze -A- jest zamknięte przy pomocy kapturka zamykającego (np. w samochodach z 12-cylindrowymi silnikami), w tych samochodach płyn chłodzący płynie od silnika, poprzez element T, który jest zamontowany pomiędzy przyłączem -B- i ogrzewaniem postojowym / ogrzewaniem dodatkowym.
t Zawór blokowania płynu chłodzącego, ogrzewanie -N279- jest tak długo sterowany przez sterownik ogrzewania dodatkowego -J364- w trybie ogrzewania postojowego aż płyn chłodzący w ogrzewaniu postojowym osiągnie zadaną temperaturę → Rozdział.
t Wskazanie w bloku wartości mierzonych dla sterowania zaworu blokowania płynu chłodzącego układu ogrzewania -N279- jest różne i zależy od wersji samochodu i sterownika ogrzewania dodatkowego -J364-. W przypadku Audi A8 obecnie wskazywane jest za pomocą 100%, że 100% płynu chłodzącego jest tłoczone w dużym obiegu i zawór blokowania płynu chłodzącego układu ogrzewania -N279- nie jest sterowany → TesterVAS 5051 A w funkcji „Poszukiwanie usterek”.
Schemat połączeń węży płynu chłodzącego z ogrzewaniem postojowym
1 - Chłodnica
2 - Do ogrzewania dodatkowego
3 - Wspornik filtra oleju
4 - Alternator
5 - Z ogrzewania dodatkowego
6 - Zbiornik wyrównawczy
7 - Chłodnica oleju automatycznej skrzyni biegów
8 - Głowica silnika/blok silnika
9 - Pompa płynu chłodzącego
10 - Termostat płynu chłodzącego
Część II
Część I
1 - Zawór odcinający płynu chłodzącego ogrzewania -N279-
2 - Ogrzewanie postojowe
3 - Pompa obiegowa -V55-
4 - Śruba odpowietrzająca
5 - Wymiennik ciepła w klimatyzatorze z prawej strony
6 - Wymiennik ciepła w klimatyzatorze z lewej strony
7 - Jednostka pompowo-zaworowa
8 - Śruba odpowietrzająca
9 - do rury płynu chłodzącego z tyłu
10 - Od górnego węża płynu chłodzącego
Działanie, wymontowanie i zamontowanie zaworu blokowania płynu chłodzącego układu ogrzewania -N279-
Działanie
Wskazówka
t Obecnie zamontowany tylko w samochodach z wyposażeniem dodatkowym „Ogrzewanie postojowe“.
t Nie jest zamontowany w samochodach z silnikiem wysokoprężnym, w których ogrzewanie postojowe / dodatkowe stosowane jest tylko jako ogrzewanie dodatkowe (samochody bez wyposażenia dodatkowego „Ogrzewanie postojowe“).
t Jeśli do zaworu blokowania płynu chłodzącego ogrzewania -N279- nie jest przyłożone napięcie (duży obieg układu chłodzenia), płyn chłodzący może płynąć od przyłącza -C- (od jednostki pompowo-zaworowej) do przyłącza -D- (do silnika).Przez przyłącze -A- płynie płyn chłodzący (od silnika) do przyłącza -B- i stamtąd do ogrzewania postojowego / ogrzewania dodatkowego.
t Jeżeli zostanie przyłożone napięcie do zaworu blokowania płynu chłodzącego, ogrzewanie -N279- (mały obieg układu chłodzenia) płyn chłodzący może płynąć od przyłącza węża -C- (od jednostki pompowo-zaworowej) do przyłącza -B- (do ogrzewania postojowego / ogrzewania dodatkowego).
t Pomiędzy przyłączami -A- i -B- nie jest zamontowany żaden podzespół do regulacji przepływu.
t W przypadku niektórych wariantów silnika przyłącze -A- jest zamknięte przy pomocy kapturka zamykającego (np. w samochodach z 12-cylindrowymi silnikami), w tych samochodach płyn chłodzący płynie od silnika, poprzez element T, który jest zamontowany pomiędzy przyłączem -B- i ogrzewaniem postojowym / ogrzewaniem dodatkowym.
t Zawór blokowania płynu chłodzącego, ogrzewanie -N279- jest tak długo sterowany przez sterownik ogrzewania dodatkowego -J364- w trybie ogrzewania postojowego aż płyn chłodzący w ogrzewaniu postojowym osiągnie zadaną temperaturę → Rozdział.
t Wskazanie w bloku wartości mierzonych dla sterowania zaworu blokowania płynu chłodzącego układu ogrzewania -N279- jest różne i zależy od wersji samochodu i sterownika ogrzewania dodatkowego -J364-. W przypadku Audi A8 obecnie wskazywane jest za pomocą 100%, że 100% płynu chłodzącego jest tłoczone w dużym obiegu i zawór blokowania płynu chłodzącego układu ogrzewania -N279- nie jest sterowany → TesterVAS 5051 A w funkcji „Poszukiwanie usterek”.
Schemat połączeń węży płynu chłodzącego z ogrzewaniem postojowym
1 - Chłodnica
2 - Do ogrzewania dodatkowego
3 - Wspornik filtra oleju
4 - Alternator
5 - Z ogrzewania dodatkowego
6 - Zbiornik wyrównawczy
7 - Chłodnica oleju automatycznej skrzyni biegów
8 - Głowica silnika/blok silnika
9 - Pompa płynu chłodzącego
10 - Termostat płynu chłodzącego
Część II
Część I
1 - Zawór odcinający płynu chłodzącego ogrzewania -N279-
2 - Ogrzewanie postojowe
3 - Pompa obiegowa -V55-
4 - Śruba odpowietrzająca
5 - Wymiennik ciepła w klimatyzatorze z prawej strony
6 - Wymiennik ciepła w klimatyzatorze z lewej strony
7 - Jednostka pompowo-zaworowa
8 - Śruba odpowietrzająca
9 - do rury płynu chłodzącego z tyłu
10 - Od górnego węża płynu chłodzącego
Witam, schematy i opisy są super - już mi się przydały - szukałem silniczka sterującego v221 - teraz znalazłem wszystko bez problemu. A może żeby tak całość ogrzewania była w jednym miejscu kolega " orkaskawina " dołączy schemat i opis głównego zespołu nagrzewnicy jest tam tyle czujniczków i silniczków że przyda się to napewno nie jednemu z nas. Z góry dzięki.
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
i będzie leciec zimne i nastawy nic nie dadza
aby zrobić nastawy klimatronica i wszystko chodzilo poprawnie to musza być spełnione warunki
silniczki musza by sprawne
zadnych zaciec klap
czujniki temperatury sprawne
NAGRZEWNICE sprawne!
nastawy podstawowe zrobisz o ile klapy i silniczki będą dzialac poprawnie
lecz to nic nie zmieni bo nagrzewnice zabite na amen ...
powiesz ze przecież robiles test i dawalo cieplo ..
ale to a8 myśli i wie czy jest wystarczająco cieplo aby otworzyć tył
przy zabitych nagrzewnicach nie bedzie nigdy dobrze poprostu dochodzi zimne powietrze bo nagrzewnice daja tylko kawalkiem albo obiegiem zewnetrzynm bo woda nie przechodzi przez cala nagrzewnice
tylko na okolo dlatego wydaje sie ze grzeje ale grzeje tylko czescia obiegowa a nie srodkiem
przy nastawach lub testach wymuszasz otwarcie klapki przez klimatronic i leci cieple poietrze ale jak chcesz normanie dac to juz nie pojdzie
aby zrobić nastawy klimatronica i wszystko chodzilo poprawnie to musza być spełnione warunki
silniczki musza by sprawne
zadnych zaciec klap
czujniki temperatury sprawne
NAGRZEWNICE sprawne!
nastawy podstawowe zrobisz o ile klapy i silniczki będą dzialac poprawnie
lecz to nic nie zmieni bo nagrzewnice zabite na amen ...
powiesz ze przecież robiles test i dawalo cieplo ..
ale to a8 myśli i wie czy jest wystarczająco cieplo aby otworzyć tył
przy zabitych nagrzewnicach nie bedzie nigdy dobrze poprostu dochodzi zimne powietrze bo nagrzewnice daja tylko kawalkiem albo obiegiem zewnetrzynm bo woda nie przechodzi przez cala nagrzewnice
tylko na okolo dlatego wydaje sie ze grzeje ale grzeje tylko czescia obiegowa a nie srodkiem
przy nastawach lub testach wymuszasz otwarcie klapki przez klimatronic i leci cieple poietrze ale jak chcesz normanie dac to juz nie pojdzie
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
Test i nastawy klimatronikaKarolW pisze:Czy ktoś podpowie jak wykonać prawidłowo nastawy i adaptacje klimatronika (2 strefy) aby z tylnych kratek leciało ciepłe powietrze? Podczas testu ciepłe powietrze wylatuje z tylnych kratek i po ustawieniu temperatury na LO leci zimne.
VCDS
Test podzespołów .
Grupa 08 . Wcześniej wykasować błędy
03 outpust test
start
Activate
i tak do końca testu aż pojawi się END
Przy klapach będą zmieniać się wartości w lewym oknie
Nastawy podstawowe
Grupa 08
Basic Seting 04
Kanał 1
Go
ONOFF
Pojawi się napis MOTOREN LERNEN czekasz parę minut aż pojawi się LERNET BEENDET i.O wtedy nastawy są zakończone klikasz Done GO Back i załatwione
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
i wtedy wlasnie wywala babole.... i będzie caly zestaw not lerned
ponieważ aby je zrobić trzeba mieć wszystkie klapy sprawne
a żeby dmuchało tylem to musza być wszystkie nagrzewnice sprawne bo nie będzie grzało bo czujniki nie puszcza ale można klapke otworzyć w sr tunelu i odlaczyc silnik
ponieważ aby je zrobić trzeba mieć wszystkie klapy sprawne
a żeby dmuchało tylem to musza być wszystkie nagrzewnice sprawne bo nie będzie grzało bo czujniki nie puszcza ale można klapke otworzyć w sr tunelu i odlaczyc silnik
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
U mnie testy przechodzą, błędów brak. Jak ustawie manualnie i że ma grzać kratkami to normalnie grzeje środkowymi ale z tyłu nic. Na auto grzeje tylko bocznymi,nogi i szyba (środek ustawiony na ciepło). Wczoraj wymontowałem nagrzewnicę i czyściłem metodą elektrolizy (trochę syfu wyleciało) ale jedna z nagrzewnic się rozszczelniła.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 214
- Rejestracja: 07 mar 2016, 19:14
- Lokalizacja: Rybnik/Caernarfon (UK)
Witam koledzy. Od jakiegoś czasu czytam tematy i informacje na temat braku cieplego powietrza ze srodkowych kratek i z przednej oczywiście tej na szybe , z tego co wyczytałem najwięcej osob sugeruje zapchane nagrzewnice i już zamierzam się do ich wymiany ale ostatno wykonałem testy vcds na kanale 08 i co mnie zastanawia to to ze w testach jak otwiera wszystkie klapy po kolei to zaczyna leciec gorace powietrze czyli gdyby było cos nie tak z nagrzewnicami to by raczej nawet w testach nie zaczynalo nagle leciec gorace powietrze i mysle ze może jest cos panelem klimatronika bo niby jak wlacze ogrzewanie przedniej szyby to wenylator zaczyna wiac ale niestety tylko zimnym powietrzem jak ustawie np. na drugi bieg to zaczyna leciec letnie powietrze. dodam ze bledow brak . jakies sugestie ?? rady co jeszcze i jak sprawdzić??
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Ja też podejrzewam że problem jest z panelem klimatronika, tył mi nie grzeje wcale a przód środek na auto też nie grzeje. Jak ustawie ręcznie nawiew góra,środek,dół to z wszystkich miejsc leci jednakowa temperatura np 60, przy temp. silnika 74 i w kanałach na tył tam gdzie są zaślepki od czujników jest 55 a klapa się nie otwiera. Testy i kalibracje nie pomagają.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 214
- Rejestracja: 07 mar 2016, 19:14
- Lokalizacja: Rybnik/Caernarfon (UK)
Hej koledzy. Wie ktoś moze czy panel klimatronica z ostatniego polifta (2009r. MMI 3) podejdzie do mojego mój jest 2008(MMI2) chce go na próbę tylko podpiąć bo mam okazje . Wydaje mi sie ze to jest właśnie problem braku ciepłego powietrza po przełączeniu na centralne ogrzewanie(ogrzewanie szyby) ktoś wie cos na ten temat?
Pozdrawiam
Pozdrawiam