części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Co to za filtry w zbiorniczku chłodzen

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Co to za filtry w zbiorniczku chłodzen

Post autor: jordan233 » 26 paź 2014, 17:37

Witam

Dzisiaj sprawdzałem stan płynu chłodzącego i zauwarzyłem że pływają jakieś filtry ,ale raczej jego częsci,wszystkie rozwalone ,popękane- 3 sztuki.

Do czego służą te filtry,i czy są ważne.

numer części 4E0121176

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 26 paź 2014, 17:44

Filtry/odkamieniacze - była jakaś akcja serwisowa i do pierwszych roczników wrzucano coś takiego.
Szczegółów już nie pamiętam.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 26 paź 2014, 17:49

FOSS pisze:Filtry/odkamieniacze - była jakaś akcja serwisowa i do pierwszych roczników wrzucano coś takiego.
Szczegółów już nie pamiętam.

Można bez tego jeździć ? czy lepiej aby były w zbiorniczku :)

Awatar użytkownika
migeluss
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 06 cze 2016, 16:18
Lokalizacja: warszawa

Post autor: migeluss » 11 lip 2017, 15:46

dzisiaj wymieniałem pojemniczek i też się zastanawiałem co to za 4 kartridże- 4E0121176

funkcja opisana na stronie 29
http://pics3.tdiclub.com/data/517/820433_EA288.pdf

w skrócie: ma chronić ameliniowe elementy przed korozją, ale wydaję mi się, że zamiast G12 jak wlejemy G12++, które maja silikaty wewnątrz wyjdzie na to samo, a sporo taniej :)

Awatar użytkownika
uzlik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 259
Rejestracja: 19 sty 2015, 00:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uzlik » 12 lip 2017, 11:31

Są to odkamieniacze. Kiedyś była taka akcja serwisowa i dawali to do zbiorniczków wyrównawczych, żeby odkamieniać układ chłodzenia. Jakby co to są cały czas dostępne.

Łukasz94
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 106
Rejestracja: 15 maja 2016, 17:49
Lokalizacja: Słubice

Post autor: Łukasz94 » 12 lip 2017, 14:29

Czy w każdym modelu przedliftowym muszą one być zamontowane w zbiorniczku ?

Awatar użytkownika
uzlik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 259
Rejestracja: 19 sty 2015, 00:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uzlik » 12 lip 2017, 19:02

Zalewaj g12++ i nic nie trzeba wrzucać tylko co dwa lata zmieniać płyn chłodzący na nowy.

Łukasz94
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 106
Rejestracja: 15 maja 2016, 17:49
Lokalizacja: Słubice

Post autor: Łukasz94 » 15 lip 2017, 08:50

To dla pewności i swietego spokoju sprawdzę jak to u mnie wygląda . G12++ ma już w sobie jakieś substancje które zapobiegają osadzanie się kamienia itp ?

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 660
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 17 lip 2017, 00:01

Na obecną chwilę wszystko co lał VAG jest zastąpione G13. Płyny te są płynami bezkrzemianowymi i są między sobą mieszalne. Inna rzecz, że płyny ogólnie mówiąc krzemianowe i bezkrzemianowe można stosować zamiennie, ale tylko pod warunkiem dokładnego wypłukania układu chłodzenia. Generalnie w wypadku płynów G nie ma tej samej historii co z płynem do wspomagania żółtym i zielonym (zielony minerał zastąpiono żółtym syntetykiem. Jak to się kończyło można sobie poczytać i tu na forum). Choć nie pamiętam do końca jak wygląda sprawa z G11, bo coś mi się kojarzy, że to był jedyny nie mieszalny wstecz.
Kolejna kwestia to kolor. To jest tylko kwestia umowna i zależy od tego co sobie odbiorca zażyczył (np swego czasu opel miał płyn zielony, który odpowiadał czerwonemu czy żółtemu w VW). W skrócie wygląda to tak, że co byś nie zalał w układ chłodzenia a miało to prefiks G będzie dobrze.
Należy tylko pamiętać o jednym, płyny na bazie dodatków nieorganicznych (czyli te tanie zazwyczaj niebieskie np Petrygo) należy wymieniać co góra dwa lata, bo teoretycznie po tym czasie zaczynają zapychać układ chłodzenia, a praktycznie po kilku latach to już wypłukuje się błoto. Natomiast płyny na bazie dodatków organicznych mają po pierwsze wydłużony termin do cca pięciu lat, a po drugie lepiej odprowadzają ciepło. Niestety mają też wadę - są żrące i nie wolno ich stosować tam, gdzie elementy układu chłodzenia są lutowane. Chodziły też słuchy, że płyn ten po okresie ważności zaczyna żreć jeszcze bardziej (bo to że żre w ogóle to dobre zjawisko, gdyż oczyszcza z tlenków układ chłodzenia) elementy układu chłodzenia, ale to jest taki urban legend. Jest jeszcze trzecia grupa stanowiąca miks w/w, ale to już taka sztuka dla sztuki.
Ostatnia kwestia, dlaczego mamy już płyn G13? Bo ekologia i tyle.
Co do Twojego pytania w czym jest lepszy G12++ od np G12+ - w niczym. W badaniach laboratoryjnych wyjdzie, że tworzy cieńszy film antykorozyjny a temperatura jest niższa o 0.1oC. W praktyce w użytkowaniu 14 letniego szrota nic nie zauważysz. No i może przy jego produkcji zdechło o trzy wróble mniej, a miś polarny się szerzej uśmiechnął.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

Łukasz94
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 106
Rejestracja: 15 maja 2016, 17:49
Lokalizacja: Słubice

Post autor: Łukasz94 » 17 lip 2017, 14:36

Może się różnic na pewno ceną ?? To jak nie ma takiej różnicy to po prostu lepiej pozostać przy G12+ i tyle . Ale niech jeszcze się wypowiedzą inni użytkownicy którzy mają kilka lat swoje D3 :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl