![]() |
![]() |
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Niedzialaja klima mimo nabicia
Teoretycznie bo nie do końca w to wierzę. ASO zapiera się, że się nie kręci ciągle bo byłoby to niemożliwe, FOSS podobnie (co mi wystarcza aby uwierzyć). A Według tego co piszesz jeżdżąc na ECON sprężarka prędzej czy później musiałaby paść z wyłączoną klimatyzacją.
Ale nie kłócę się bo sam nie wiem dokładnie jak to pracuję. Jedynie napisałem bo wydało mi się to ciekawe, że tu na forum pisze się co innego a w ASO twierdzą zupełnie inaczej. Podobnie jak to, że czynnik jest jest smarowaniem. Nie jest bo po to dodaje się olej.
Ale nie kłócę się bo sam nie wiem dokładnie jak to pracuję. Jedynie napisałem bo wydało mi się to ciekawe, że tu na forum pisze się co innego a w ASO twierdzą zupełnie inaczej. Podobnie jak to, że czynnik jest jest smarowaniem. Nie jest bo po to dodaje się olej.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Przyznaję, myliłem się. Nie rozkręcałem kompresora na części pierwsze więc stąd też kierowałem się błędną jak się okazało logiką.leon0376 pisze:Wyciąg kompresor na stół, zobacz co jest wkole pasowym i co odpowiada za jego rozlaczenie.Podpowiem ze jest to umieszczone z tylu sprezarki i jest to elektrozawor ktory po włączeniu trybu ECON zamyka obiieg i czynnik prestaje krazyc.Zostaje yylko olej ktory w alszym ciagu go smaruje.Kompresor kreci sie caly czas jestem tego pewien bo przerabialem to w praktyce nie w teorii.
Podszkoliłem się trochę w teorii i rzeczywiście kompresor kręci się cały czas.
Owe sprzęgło, które wszyscy tak zgodnie nazywają sprzęgłem, jest tylko zabezpieczeniem napędu paska wielorowkowego - w razie zatarcia się kompresora napęd jest zrywany i kompresor stanie w miejscu.
Za tryb ECON i wiele innych sytuacji w których klimatyzacja ma zostać wyłączona odpowiada ów zawór sterujący o którym to kolega pisał powyżej.
Tym samym kolego drago_o, jako że byłeś tematem żywo zainteresowany i sugerowałeś się moimi wcześniejszymi słowami, przepraszam za wprowadzenie w błąd

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Jestem ciągle zainteresowany i nic się nie stało. Nie myli się ten co nic nie robi prawda? 
Więc spokojnie mozna uznać to rozwiązanie za bubel w A8 i wpisać go do tematu. Bo patrząc na tą logikę działania sprężarki jeżdżąc, powiedzmy, całą poźną jesień + zimę + wiosnę na ECON da rade zatrzeć sprężarkę. Czynnik nie krąży więc i olej nie będzie.
Mi wczoraj odciągając czynnik maszyna nie wyciągnęła ani grama oleju, było pusto. W ogole nie chciała początkowo ruszyć sprężarka(nie wytwarzała ciśnienia), wlali prawie 500 oleju aby ją troszkę zalać i wczoraj delikatnie im ruszyła ale dawała bardzo słabo. Dzisiaj chodzi już znacznie lepiej i się trochę chyba nasmarowała, może coś z niej będzie. W przyszłym tygodniu mam jechać znowu na wymianę czynnika aby wyciągi olej i wlali normalną ilość.
Ogólnie to o odłączanej sprężarce powiedzieli mi panowie w biurze. Natomiast mechanik przy odbiorze auta jak oddawał kluczyki powiedział aby w tym modelu nigdy nie włączać ECON(teraz zaczynam rozumieć czemu).

Więc spokojnie mozna uznać to rozwiązanie za bubel w A8 i wpisać go do tematu. Bo patrząc na tą logikę działania sprężarki jeżdżąc, powiedzmy, całą poźną jesień + zimę + wiosnę na ECON da rade zatrzeć sprężarkę. Czynnik nie krąży więc i olej nie będzie.
Mi wczoraj odciągając czynnik maszyna nie wyciągnęła ani grama oleju, było pusto. W ogole nie chciała początkowo ruszyć sprężarka(nie wytwarzała ciśnienia), wlali prawie 500 oleju aby ją troszkę zalać i wczoraj delikatnie im ruszyła ale dawała bardzo słabo. Dzisiaj chodzi już znacznie lepiej i się trochę chyba nasmarowała, może coś z niej będzie. W przyszłym tygodniu mam jechać znowu na wymianę czynnika aby wyciągi olej i wlali normalną ilość.
Ogólnie to o odłączanej sprężarce powiedzieli mi panowie w biurze. Natomiast mechanik przy odbiorze auta jak oddawał kluczyki powiedział aby w tym modelu nigdy nie włączać ECON(teraz zaczynam rozumieć czemu).
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
FOSS pisze:Przyznaję, myliłem się. Nie rozkręcałem kompresora na części pierwsze więc stąd też kierowałem się błędną jak się okazało logiką.leon0376 pisze:Wyciąg kompresor na stół, zobacz co jest wkole pasowym i co odpowiada za jego rozlaczenie.Podpowiem ze jest to umieszczone z tylu sprezarki i jest to elektrozawor ktory po włączeniu trybu ECON zamyka obiieg i czynnik prestaje krazyc.Zostaje yylko olej ktory w alszym ciagu go smaruje.Kompresor kreci sie caly czas jestem tego pewien bo przerabialem to w praktyce nie w teorii.
Podszkoliłem się trochę w teorii i rzeczywiście kompresor kręci się cały czas.
Owe sprzęgło, które wszyscy tak zgodnie nazywają sprzęgłem, jest tylko zabezpieczeniem napędu paska wielorowkowego - w razie zatarcia się kompresora napęd jest zrywany i kompresor stanie w miejscu.
Za tryb ECON i wiele innych sytuacji w których klimatyzacja ma zostać wyłączona odpowiada ów zawór sterujący o którym to kolega pisał powyżej.
Tym samym kolego drago_o, jako że byłeś tematem żywo zainteresowany i sugerowałeś się moimi wcześniejszymi słowami, przepraszam za wprowadzenie w błąd
Juz myslalem ze oszalalem <hmm>Ale szacunek za przyznanie sie do pomylki bo nie wszyscy potrafia.Pozdrawiam.
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla
drago_o pisze:Teoretycznie bo nie do końca w to wierzę. ASO zapiera się, że się nie kręci ciągle bo byłoby to niemożliwe, FOSS podobnie (co mi wystarcza aby uwierzyć). A Według tego co piszesz jeżdżąc na ECON sprężarka prędzej czy później musiałaby paść z wyłączoną klimatyzacją.
Ale nie kłócę się bo sam nie wiem dokładnie jak to pracuję. Jedynie napisałem bo wydało mi się to ciekawe, że tu na forum pisze się co innego a w ASO twierdzą zupełnie inaczej. Podobnie jak to, że czynnik jest jest smarowaniem. Nie jest bo po to dodaje się olej.

Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla
- karol208
- Super Klubowicz
- Posty: 1085
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1994
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Czyli owe sprzęgło nadal jest sprzęgłem, które znajduje się w kole pasowym urządzenia.FOSS pisze:[
Owe sprzęgło, które wszyscy tak zgodnie nazywają sprzęgłem, jest tylko zabezpieczeniem napędu paska wielorowkowego - w razie zatarcia się kompresora napęd jest zrywany i kompresor stanie w miejscu.
Za tryb ECON i wiele innych sytuacji w których klimatyzacja ma zostać wyłączona odpowiada ów zawór sterujący o którym to kolega pisał powyżej.
W większości nowych audi są właśnie montowane sprężarki o zmiennej wydajności.
Czynnik z olejem musi być w układzie oby sprężarka się nie zatarła.
Można też przyjąć że jeżeli sprężarka w D2 chodzi 14 lat bezawaryjnie to w przypadku D3 zużyje się na pewno w czasie krótszym niż 7 lat.
Czy zima czy lato na econ spręzarka pracuje wydajnością ok 3-5%