Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Niedzialaja klima mimo nabicia

Motostacja

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Niedzialaja klima mimo nabicia

Post autor: Motostacja » 03 cze 2015, 12:54

Witam bylem nabic klimatyzacje w a8 , uklad szczelny i nabity a dalej leci cieple powietrze a weze sa cieple bie robia sie zimne

Macie jakies pomysly moze cos z zasilaniem kompresora ? Mechanicy nie ogarniaja tego .



.....................
Pamiętaj o TAGach
Ostatnio zmieniony 03 cze 2015, 13:10 przez Motostacja, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 03 cze 2015, 13:03

Czy sprężarka się załącza, czy wiatrak od klimy włącza się?

Motostacja

Post autor: Motostacja » 03 cze 2015, 13:41

Wiatraki chodza az chuczy kompresor nie wiem bo on sie kreci caly czas chyba ?

Nie czuje roznicy na obr jak przechodze z trybu ekon na auto

Mi sie wydaje ze cos kompresor broi albo jego sterowanie czy tam jest jakis przekaznik ? Jelsi tak to gdzie go sprawdze ?

Sprawa pilna bo goroca jak cholera ;/

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 03 cze 2015, 13:47

Okna w dół i na zimny łokiec ;) tylko puść głośno dobrą nutę heheh...

A tak serio... Pasek się zawsze kręci. W ECON różni się tylko tym, że sprzęgło magnetyczne rozłącza sprężarkę. Ciężko to zauwazyć bo to żadne obciążenie dla silników jakie chodzą w A8 :P
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Motostacja

Post autor: Motostacja » 03 cze 2015, 14:34

no okej rozumiem to co dalej sprawdzać ?
kur*** gorąco jak jak na pustyni jechac sie nie da najgorsze jest to ze do piątku musze to ogarnać inaczej nie bede miał kiedy tego zrobić

wiatraki sie załaczaja a z nawiewów nie leci zimne powietrze

na kompie jakis tam bład jest

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71) alr to chyba tylko sterowanie kratka nawiewu wiec w nosie z tym

połozyłem sie pod autem i osuszacz jest zielonkawy ale wygląda to na stary brud nie na nowy plam auto nigdy nie zostawiało a osłony nie mam pod autem , patrze na budowe osuszacza to tam nie ma co ciec ew jakis oring na wężu lekko jest nieszczelny

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 03 cze 2015, 14:56

Trzeba sprawdzić czy sprzęgiełko w spręzarce nie zerwało sie. U ciebie jest już chyba ten typ sprężarki co kręci sie non stop

Motostacja

Post autor: Motostacja » 03 cze 2015, 15:01

karol208 pisze:rzeba sprawdzić czy sprzęgiełko w spręzarce nie zerwało sie. U ciebie jest już chyba ten typ sprężarki co kręci sie non stop
a jak to sprawdzić tylko demontaż ? w razie awari wymiana sprężarki czy da sie to jakoś wymienić ?

spreżarka jest właśnie taka co sie kręci cały czas

wszystko działało przed zimą :<

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 03 cze 2015, 18:23

drago_o pisze:Okna w dół i na zimny łokiec ;) tylko puść głośno dobrą nutę heheh...

A tak serio... Pasek się zawsze kręci. W ECON różni się tylko tym, że sprzęgło magnetyczne rozłącza sprężarkę. Ciężko to zauwazyć bo to żadne obciążenie dla silników jakie chodzą w A8 :P
Grupa 61 -> bloki wartości mierzonych -> blok 2-gi -> obciążenie silnika - tu wskazuje w % jakie jest obciążenie silnika. Po włączeniu/wyłączeniu sprężarki na pewno wartość ulegnie zmianie. Po za tym jest też blok wskazujący kompensację związaną z pracą sprężarki, ale nie pamiętam dokładnie który.
Bądź dobry jak chleb.

Gość

Post autor: Gość » 03 cze 2015, 19:12

Przecie w D3 spręzarka klimy nie rozłacza sie sprzęgłem jak w D2. A co do załaczania klimy to bez problemu idzie wyczuc jej załaczenie sie na wolnych obrotach nawet w V8

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 03 cze 2015, 20:52

Jeśli wentylator zapierdziela to uwalony jest czujnik ciśnienia koszt oryginał 200,- lokalizacja pod zderzakiem przy chłodnicy obok klaksonów, sprawdzic Vagiem grupa 08 bloki pomiarowe 001 ciśnienie klimy, podejrzewam że będzie pokazywać 20-30 bar dlatego wentylatory chuczą ,w D3 tak jak pisał Apophis sprężarka nie ma sprzęgła wałek kręci się cały czas to jest sprężarka o zmiennej wydajności.

Gość

Post autor: Gość » 03 cze 2015, 21:24

Marcin2013 pisze:Apophis sprężarka nie ma sprzęgła wałek kręci się cały czas to jest sprężarka o zmiennej wydajności.
Nooo własnie uo to mi chodziło. Ale w D2 jest załaczana sprzęgłem i czuc ją czy działa czy nie.

Motostacja

Post autor: Motostacja » 03 cze 2015, 21:38

Jeśli wentylator zapierdziela to uwalony jest czujnik ciśnienia koszt oryginał 200,- lokalizacja pod zderzakiem przy chłodnicy obok klaksonów, sprawdzic Vagiem grupa 08 bloki pomiarowe 001 ciśnienie klimy, podejrzewam że będzie pokazywać 20-30 bar dlatego wentylatory chuczą ,w D3 tak jak pisał Apophis sprężarka nie ma sprzęgła wałek kręci się cały czas to jest sprężarka o zmiennej wydajności.
Masz racje własnie wróciłem od mechanika , klime nabiliśmy jeszcze raz , test vagiem wyszedł własnie czujnik ciśnienia

00819 - High Pressure Sensor (G65)
007 - Short to Ground

chcieliśmy podmienic czujnik ale w 2 giej d3 nie szło zdjac grila :<

mechanik twierdzi że to wina obwodu nie samego czujnika , podobno pokazuje cały czas 1 bar ,

Mam kilka pytan do was , jak dokładnie sprawdzić czy to wiązka czy czujnik ?

podobno czujnik można wykręcić bez opróżniania układu prawda to?


kolego masz racje wiatraki u mnie szaleją wieja jak wichura

jutro chce sie za to zabrać na piątek muszę mieć gotowe auto z klimatyzacja jeśli to czujnik będę szukał na gwałt czegoś w okolicy z uzywki

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 03 cze 2015, 23:52

Czujnik walnięty raz pokazuje 1 , a czasami 30, jest błąd i dlatego wentylatory szaleją bo między innymi są sterowane tym czujnikiem czujnik zgłasza wysokie ciśnienie i wentyle chłodzą przy sprawnym czujniku jak klima chodzi to wentyle dostowywują prędkość do ciśnienia w klimie i tyle, czyli wentyle przy uszkodzonym czujniku działają awaryjnie bo tak naprawdę niewiadomo jakie jest ciśnienie.Można wymienić bez spuszczania czynnika bo pod czujnikiem jest wentyl, do wymiany samego czujnika można tylko rozkręcić zderzak z lewej strony czyli ściągasz nadkole i odkręcasz trzy śruby od zderzaka lekko oddinasz i jest miejsca wystarczająco. Czujnik może być taki lub ASO, ale cena 200,-

Motostacja

Post autor: Motostacja » 03 cze 2015, 23:57

Marcin2013,

Do wymiany wystarczy zdjąć gril w wersji przedliftowej nie trzeba ściągać zderzaka dziś tam sie dostałem

a podpowiesz jak sprawdzić czy aby kable nie szwankują jak można to zrobić miernikiem ?

w piątek będę szukał czujnika po sklepach ew szrotach używki muszę miec na sobote sprawne auto

dzieki za pomoc :)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 04 cze 2015, 12:11

Czujnik do wymiany.
Ostatnio zmieniony 04 cze 2015, 17:41 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl