części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Problem z nawiewami

Awatar użytkownika
maciek163
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 43
Rejestracja: 20 lip 2016, 19:18
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: maciek163 » 09 kwie 2018, 23:09

Jak rozumiem naprawa tego wiąże się ze zrzuceniem całej dechy?

Mariotomczak
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 01 kwie 2018, 09:40
Lokalizacja: Meszczyzna

Post autor: Mariotomczak » 10 kwie 2018, 19:48

Siemka . Mam pytanko gdzie znajdują się bezpieczniki od sprężarki klimatyzacji o ile takie są

Grzegorz RADOM
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 16 paź 2018, 09:32
Lokalizacja: Radom

Post autor: Grzegorz RADOM » 16 paź 2018, 09:46

Panowie mam ten sam problem z tymi ciepłymi nawiewami u kierowcy, zaś centralne chłodzą i podszybie też. Pomocy co pomogło ? <bezradny> <bezradny>

[ Dodano: 2018-10-16, 09:46 ]
Witam Rozwiązałeś problem ?

zabawiking
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 21 lis 2016, 20:07
Lokalizacja: Okolice wieliczki

Post autor: zabawiking » 19 gru 2018, 00:57

Podobnie jak większość tutaj miałem problemy z centralnymi nawiewami (zimne powietrze). Robiłem testy, adaptacje, przepłukałem nagrzewnice itd itp - bez rezultatu.

Okazuje się, że to iż panel klimy nie wyrzuca błędów co do położenia klap/silniczków wcale nie świadczy o tym że są one sprawne. Najlepiej sprawdzić każdy silnik w vcds. Jeżeli podczas testu klapy nie następuje okresowa zmiana otwórz/zamknij to znaczy że panel "zgłupiał" i nie steruje poprawnie silnikiem. W takim przypadku najlepiej wymontować taki silniczek, rozebrać i nasmarować potencjometr środkiem do regeneracji (kontakt plus itd itp - do dostania w dowolnym sklepie elektronicznym).

Środkowe nawiewy są sterowane 2 silnikami V68 odpowiada za ciepło, V102 za zimno. U mnie okazało się że po zdemontowaniu silnika V68 i przesmarowaniu, oraz dokonaniu nastaw nawiewy działają bez problemu.

Ważna jest tutaj również pokrętna "logika" panelu - otóż w ustawieniach można ustawić czy z tych nawiewów ma lecieć cieplejsze czy zimniejsze powietrze. Jeżeli nie damy na "max" to klapa V102 nie jest zamykana i wówczas w przypadku uszkodzonej klapy V68 leci tylko zimne powietrze (sterownik miesza powietrze ciepłe z zimnym, tylko że jak ciepłe jest uszkodzone to leci samo zimne). Dopiero w pozycji max klapa V102 jest zamykana i system powinien podawać tylko ciepłe powietrze, ale tylko gdy (UWAGA) nagrzewnica ma odpowiednią temperaturę - zatem zanim się nie zagrzeje to nie będzie wiać wogóle (blok 17 można sprawdzić aktualną temp). U mnie objaw był taki że po ustawieniu na max i nagrzanym silniku
nie wiało wogóle.

Dlatego jeżeli coś "szaleje" to warto wymontować silniczek i go przesmarować. W sumie to więkość "podstawowych" silników jest dostępna bez problemu po wymontowaniu schowka i/lub osłony pod kierownicą.

Bardzo przydatny jest opis bloków klimatronika:
http://www.audi-portal.com/en/diagnostic/ecu_10605.html

Po każdym demontażu/montażu silnika należy dokonać adaptacji układu.

pogi1986
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 214
Rejestracja: 07 mar 2016, 19:14
Lokalizacja: Rybnik/Caernarfon (UK)

Post autor: pogi1986 » 05 sty 2019, 13:09

Kolego zabawiking, czy te silniczki są wszystkie takie same żeby np. Podmienić z innym na próbę ? U mnie jest brak ciepłego nie środkowych . I czy w przypadku Anglika jest podobnie z dostępem czy może jest lepszy? A i jeszcze jeszcze jedno pytania dla tych co ogarniało temat nagrzewnic . Jest jedna czy dwie nagrzewnice ? I czy faktycznie trzeba rwać dechę do ich wymiany ? Bo ile razy pytanie było powtarzane tyle opinii . Dla tego niech na piszą Ci co to już robili a nie gdzieś słyszeli :>
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 05 sty 2019, 14:58

pogi1986 pisze:... czy te silniczki są wszystkie takie same żeby np. Podmienić z innym na próbę ?
Są takie same.
pogi1986 pisze:I czy w przypadku Anglika jest podobnie z dostępem czy może jest lepszy?
Jest podobnie.
pogi1986 pisze:A i jeszcze jeszcze jedno pytania dla tych co ogarniało temat nagrzewnic . Jest jedna czy dwie nagrzewnice ?
W modelu A8D3 nagrzewnice zawsze są dwie, niezależnie od wersji wyposażenia, silnika czy rynku przeznaczenia.
pogi1986 pisze:I czy faktycznie trzeba rwać dechę do ich wymiany ? Bo ile razy pytanie było powtarzane tyle opinii .
Do wymiany nagrzewnic nie trzeba rwać dechy ale niestety do niektórych silniczków trzeba.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

pogi1986
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 214
Rejestracja: 07 mar 2016, 19:14
Lokalizacja: Rybnik/Caernarfon (UK)

Post autor: pogi1986 » 06 sty 2019, 19:36

FOSS, dziekuje bardzo za wszystkie odpowiedzi . Odkręciłem schowek ( w angolu ) jedna nagrzewnice widzę . I teraz pytanie czy jeżeli za nawiew na środek odpowiadają silniczki v68 i v 102 do których teoretycznie jest dostęp bez zrzucania dechy to czy w angolu będą w tym samym miejscu co w wersji z kierownica po lewej stronie ? I jak mogę ich po kolei sprawdzic w vcds konkretnie te dwa odpowiedzialne za środek ? Jak połączone są nagrzewnice czy mogę wyciągnąć jedna bez wyciągania drugiej czy są jakoś połączone ?



Mała aktualizacja :] potwierdzam ze za nie grzanie środkowych nawiewów w 98% winne są nagrzewnice oraz to ze są dwie . Jestem akurat po ciężkiej walce z lewa i ogrzewanie z lewej strony wróciło <chura> <brawo> Potwierdzam również ze nie trzeba zrywać deski do wymiany nagrzewnicy choć łatwe to nie jest . Teraz czy ktoś wie i może mi podpowiedzieć jak dobrać się do prawej nagrzewnicy ?? Szczerze aż się boje ale jeżeli z jedna dałem radę to z druga tez może dam <papa> Będę wdzięczny za cenne wskazówki

[ Dodano: 2019-01-06, 19:36 ]
Hej . Dzisiaj zabrałem się za prawa nagrzewnice ( przypominam ze mam Anglika czyli strona kierowcy) miałem już nawet ściągnięte opaski nie stety nie umiałem jej wyciągnąć bo mnie górna rurka blokowała nie dało się jej w żadna stronę odsunąć (brak miejsca) jakimś cudem udało mi się to złożyć do kupy i poskręcać . Jest jakiś inny sposób żeby spróbować jakos pod ciśnieniem wypłukać nagrzewnice bez wyciagania ?? <hmm> Jestem stasznie zły ze operacja reanimacji prawej nie powiodła się <onie> Jedyne pocieszenie to takie ze wiem ze to wina nagrzewnic i ze silniczki działają ! Może ktoś ma jeszcze jakieś patenty na te przeklęte nagrzewnice
<bezradny>
Ostatnio zmieniony 06 sty 2019, 19:48 przez pogi1986, łącznie zmieniany 1 raz.

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 06 sty 2019, 19:47

pogi1986 pisze: nie umiałem jej wyciągnąć bo mnie górna rurka blokowała nie dało się jej w żadna stronę odsunąć
To tą prawą musisz przepchać w lewo i wyjdzie lewa stroną <jezyk2> a owe rurki można w podszybiu poluzować i wtedy jest ruch :] , ale najprościej przepchnąć w drugą stronę.

aaa i jeszcze jedno mam dwie czyste które mogę odstąpić.

pogi1986
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 214
Rejestracja: 07 mar 2016, 19:14
Lokalizacja: Rybnik/Caernarfon (UK)

Post autor: pogi1986 » 06 sty 2019, 19:52

czyli ze obie wychodzą w lewo ? wczoraj wyciagalem lewa i nie widziałem żeby miała tam gdzies wyjść dlatego zabrałem się do tego z drugiej strony

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 06 sty 2019, 20:00

Normalnie jest przelot na dwie strony na 100% :] jak miałeś jedna wyjętą to wewnątrz widać drugą, a drugą stronę i tak trzeba rozebrać żeby odkręcić rurki, wszystko jest na forum nawet wklejałem fotki i instrukcje z "Elsy"

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 06 sty 2019, 20:14

pogi1986 pisze:czyli ze obie wychodzą w lewo ? wczoraj wyciagalem lewa i nie widziałem żeby miała tam gdzies wyjść dlatego zabrałem się do tego z drugiej strony
Potwierdzam.
Obie nagrzewnice wychodzą na stronę pasażera.
Tą po stronie kierowcy odkręcasz tylko przewody wodne i przepychasz na stronę pasażera i tamtędy wyjmujesz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

pogi1986
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 214
Rejestracja: 07 mar 2016, 19:14
Lokalizacja: Rybnik/Caernarfon (UK)

Post autor: pogi1986 » 06 sty 2019, 21:14

sprobuje jeszcze raz odkecic schowek i zobaczę czy jest tamtędy możliwość > poki co dzięki za pomoc jak się uda na pewno poinformuje

szary824
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 162
Rejestracja: 01 sty 2017, 18:39
Lokalizacja: Berlin

Post autor: szary824 » 07 sty 2019, 00:15

Tak to jest jak się nie szuka :) Masa energii psu w dupę :P

pogi1986
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 214
Rejestracja: 07 mar 2016, 19:14
Lokalizacja: Rybnik/Caernarfon (UK)

Post autor: pogi1986 » 08 sty 2019, 23:05

Witam ponownie. Mała aktualizacja . Mogę oficjalnie ogłosić ze walka nie grzejacymi nawiewami środkowymi zakończona sukcesem w 99% <chura> <chura> Do prawej nagrzewnicy postanowiłem podejść trochę na skróty i podpielem się w węże wychodzące ze ściany grodziowej do nagrzewnic i poprostu płakałem na przemian efekt super wszystko grzeje i działa jak należy chociaż lewa strona może o jakieś dwa stopnie lepiej grzeje ! Nie jest to wyczuwalne wogole np. Do 8 biegu co mi zupełnie nie przeszkadza . Gdybym miał własny Garaz lub prywatny podjazd i dostęp węży z woda pewnie efekt był by taki jak przy wymianie na nowe nagrzewnice . Tak ze dzieki po raz kolejny wszystkim za pomoc <okok>

KarolW
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 123
Rejestracja: 05 cze 2016, 12:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KarolW » 06 maja 2020, 23:34

zabawiking pisze: nasmarować potencjometr środkiem do regeneracji (kontakt plus itd itp - do dostania w dowolnym sklepie elektronicznym).
Jak nasmarowałeś potencjometr? (Ja nie mogłem dostać się do ścieżki oporowej)
zabawiking pisze:ale tylko gdy (UWAGA) nagrzewnica ma odpowiednią temperaturę
Jaka powinna być temperatura nagrzewnic aby środek zaczoł grzać?

U mnie środek grzeje ale tylko jak ustawie kierunek na kratki (w AUTO nie grzej)
i walczę już dłuższy czas z ogrzewaniem na tył ale narazie marnie, zostało mi jeszcze podmienić panel klimatronika ale to koszt bo trzeba zdjąć CP.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl