[D3 03 4.2MPI/LPG ] Problem z nawiewami
-
- Forum Audi A8
- Posty: 6
- Rejestracja: 01 kwie 2018, 09:40
- Lokalizacja: Meszczyzna
-
- Forum Audi A8
- Posty: 2
- Rejestracja: 16 paź 2018, 09:32
- Lokalizacja: Radom
-
- Forum Audi A8
- Posty: 49
- Rejestracja: 21 lis 2016, 20:07
- Lokalizacja: Okolice wieliczki
Podobnie jak większość tutaj miałem problemy z centralnymi nawiewami (zimne powietrze). Robiłem testy, adaptacje, przepłukałem nagrzewnice itd itp - bez rezultatu.
Okazuje się, że to iż panel klimy nie wyrzuca błędów co do położenia klap/silniczków wcale nie świadczy o tym że są one sprawne. Najlepiej sprawdzić każdy silnik w vcds. Jeżeli podczas testu klapy nie następuje okresowa zmiana otwórz/zamknij to znaczy że panel "zgłupiał" i nie steruje poprawnie silnikiem. W takim przypadku najlepiej wymontować taki silniczek, rozebrać i nasmarować potencjometr środkiem do regeneracji (kontakt plus itd itp - do dostania w dowolnym sklepie elektronicznym).
Środkowe nawiewy są sterowane 2 silnikami V68 odpowiada za ciepło, V102 za zimno. U mnie okazało się że po zdemontowaniu silnika V68 i przesmarowaniu, oraz dokonaniu nastaw nawiewy działają bez problemu.
Ważna jest tutaj również pokrętna "logika" panelu - otóż w ustawieniach można ustawić czy z tych nawiewów ma lecieć cieplejsze czy zimniejsze powietrze. Jeżeli nie damy na "max" to klapa V102 nie jest zamykana i wówczas w przypadku uszkodzonej klapy V68 leci tylko zimne powietrze (sterownik miesza powietrze ciepłe z zimnym, tylko że jak ciepłe jest uszkodzone to leci samo zimne). Dopiero w pozycji max klapa V102 jest zamykana i system powinien podawać tylko ciepłe powietrze, ale tylko gdy (UWAGA) nagrzewnica ma odpowiednią temperaturę - zatem zanim się nie zagrzeje to nie będzie wiać wogóle (blok 17 można sprawdzić aktualną temp). U mnie objaw był taki że po ustawieniu na max i nagrzanym silniku
nie wiało wogóle.
Dlatego jeżeli coś "szaleje" to warto wymontować silniczek i go przesmarować. W sumie to więkość "podstawowych" silników jest dostępna bez problemu po wymontowaniu schowka i/lub osłony pod kierownicą.
Bardzo przydatny jest opis bloków klimatronika:
http://www.audi-portal.com/en/diagnostic/ecu_10605.html
Po każdym demontażu/montażu silnika należy dokonać adaptacji układu.
Okazuje się, że to iż panel klimy nie wyrzuca błędów co do położenia klap/silniczków wcale nie świadczy o tym że są one sprawne. Najlepiej sprawdzić każdy silnik w vcds. Jeżeli podczas testu klapy nie następuje okresowa zmiana otwórz/zamknij to znaczy że panel "zgłupiał" i nie steruje poprawnie silnikiem. W takim przypadku najlepiej wymontować taki silniczek, rozebrać i nasmarować potencjometr środkiem do regeneracji (kontakt plus itd itp - do dostania w dowolnym sklepie elektronicznym).
Środkowe nawiewy są sterowane 2 silnikami V68 odpowiada za ciepło, V102 za zimno. U mnie okazało się że po zdemontowaniu silnika V68 i przesmarowaniu, oraz dokonaniu nastaw nawiewy działają bez problemu.
Ważna jest tutaj również pokrętna "logika" panelu - otóż w ustawieniach można ustawić czy z tych nawiewów ma lecieć cieplejsze czy zimniejsze powietrze. Jeżeli nie damy na "max" to klapa V102 nie jest zamykana i wówczas w przypadku uszkodzonej klapy V68 leci tylko zimne powietrze (sterownik miesza powietrze ciepłe z zimnym, tylko że jak ciepłe jest uszkodzone to leci samo zimne). Dopiero w pozycji max klapa V102 jest zamykana i system powinien podawać tylko ciepłe powietrze, ale tylko gdy (UWAGA) nagrzewnica ma odpowiednią temperaturę - zatem zanim się nie zagrzeje to nie będzie wiać wogóle (blok 17 można sprawdzić aktualną temp). U mnie objaw był taki że po ustawieniu na max i nagrzanym silniku
nie wiało wogóle.
Dlatego jeżeli coś "szaleje" to warto wymontować silniczek i go przesmarować. W sumie to więkość "podstawowych" silników jest dostępna bez problemu po wymontowaniu schowka i/lub osłony pod kierownicą.
Bardzo przydatny jest opis bloków klimatronika:
http://www.audi-portal.com/en/diagnostic/ecu_10605.html
Po każdym demontażu/montażu silnika należy dokonać adaptacji układu.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 214
- Rejestracja: 07 mar 2016, 19:14
- Lokalizacja: Rybnik/Caernarfon (UK)
Kolego zabawiking, czy te silniczki są wszystkie takie same żeby np. Podmienić z innym na próbę ? U mnie jest brak ciepłego nie środkowych . I czy w przypadku Anglika jest podobnie z dostępem czy może jest lepszy? A i jeszcze jeszcze jedno pytania dla tych co ogarniało temat nagrzewnic . Jest jedna czy dwie nagrzewnice ? I czy faktycznie trzeba rwać dechę do ich wymiany ? Bo ile razy pytanie było powtarzane tyle opinii . Dla tego niech na piszą Ci co to już robili a nie gdzieś słyszeli
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Są takie same.pogi1986 pisze:... czy te silniczki są wszystkie takie same żeby np. Podmienić z innym na próbę ?
Jest podobnie.pogi1986 pisze:I czy w przypadku Anglika jest podobnie z dostępem czy może jest lepszy?
W modelu A8D3 nagrzewnice zawsze są dwie, niezależnie od wersji wyposażenia, silnika czy rynku przeznaczenia.pogi1986 pisze:A i jeszcze jeszcze jedno pytania dla tych co ogarniało temat nagrzewnic . Jest jedna czy dwie nagrzewnice ?
Do wymiany nagrzewnic nie trzeba rwać dechy ale niestety do niektórych silniczków trzeba.pogi1986 pisze:I czy faktycznie trzeba rwać dechę do ich wymiany ? Bo ile razy pytanie było powtarzane tyle opinii .
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 214
- Rejestracja: 07 mar 2016, 19:14
- Lokalizacja: Rybnik/Caernarfon (UK)
FOSS, dziekuje bardzo za wszystkie odpowiedzi . Odkręciłem schowek ( w angolu ) jedna nagrzewnice widzę . I teraz pytanie czy jeżeli za nawiew na środek odpowiadają silniczki v68 i v 102 do których teoretycznie jest dostęp bez zrzucania dechy to czy w angolu będą w tym samym miejscu co w wersji z kierownica po lewej stronie ? I jak mogę ich po kolei sprawdzic w vcds konkretnie te dwa odpowiedzialne za środek ? Jak połączone są nagrzewnice czy mogę wyciągnąć jedna bez wyciągania drugiej czy są jakoś połączone ?
Mała aktualizacja potwierdzam ze za nie grzanie środkowych nawiewów w 98% winne są nagrzewnice oraz to ze są dwie . Jestem akurat po ciężkiej walce z lewa i ogrzewanie z lewej strony wróciło Potwierdzam również ze nie trzeba zrywać deski do wymiany nagrzewnicy choć łatwe to nie jest . Teraz czy ktoś wie i może mi podpowiedzieć jak dobrać się do prawej nagrzewnicy ?? Szczerze aż się boje ale jeżeli z jedna dałem radę to z druga tez może dam Będę wdzięczny za cenne wskazówki
[ Dodano: 2019-01-06, 19:36 ]
Hej . Dzisiaj zabrałem się za prawa nagrzewnice ( przypominam ze mam Anglika czyli strona kierowcy) miałem już nawet ściągnięte opaski nie stety nie umiałem jej wyciągnąć bo mnie górna rurka blokowała nie dało się jej w żadna stronę odsunąć (brak miejsca) jakimś cudem udało mi się to złożyć do kupy i poskręcać . Jest jakiś inny sposób żeby spróbować jakos pod ciśnieniem wypłukać nagrzewnice bez wyciagania ?? Jestem stasznie zły ze operacja reanimacji prawej nie powiodła się Jedyne pocieszenie to takie ze wiem ze to wina nagrzewnic i ze silniczki działają ! Może ktoś ma jeszcze jakieś patenty na te przeklęte nagrzewnice
Mała aktualizacja potwierdzam ze za nie grzanie środkowych nawiewów w 98% winne są nagrzewnice oraz to ze są dwie . Jestem akurat po ciężkiej walce z lewa i ogrzewanie z lewej strony wróciło Potwierdzam również ze nie trzeba zrywać deski do wymiany nagrzewnicy choć łatwe to nie jest . Teraz czy ktoś wie i może mi podpowiedzieć jak dobrać się do prawej nagrzewnicy ?? Szczerze aż się boje ale jeżeli z jedna dałem radę to z druga tez może dam Będę wdzięczny za cenne wskazówki
[ Dodano: 2019-01-06, 19:36 ]
Hej . Dzisiaj zabrałem się za prawa nagrzewnice ( przypominam ze mam Anglika czyli strona kierowcy) miałem już nawet ściągnięte opaski nie stety nie umiałem jej wyciągnąć bo mnie górna rurka blokowała nie dało się jej w żadna stronę odsunąć (brak miejsca) jakimś cudem udało mi się to złożyć do kupy i poskręcać . Jest jakiś inny sposób żeby spróbować jakos pod ciśnieniem wypłukać nagrzewnice bez wyciagania ?? Jestem stasznie zły ze operacja reanimacji prawej nie powiodła się Jedyne pocieszenie to takie ze wiem ze to wina nagrzewnic i ze silniczki działają ! Może ktoś ma jeszcze jakieś patenty na te przeklęte nagrzewnice
Ostatnio zmieniony 06 sty 2019, 19:48 przez pogi1986, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
To tą prawą musisz przepchać w lewo i wyjdzie lewa stroną a owe rurki można w podszybiu poluzować i wtedy jest ruch , ale najprościej przepchnąć w drugą stronę.pogi1986 pisze: nie umiałem jej wyciągnąć bo mnie górna rurka blokowała nie dało się jej w żadna stronę odsunąć
aaa i jeszcze jedno mam dwie czyste które mogę odstąpić.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Potwierdzam.pogi1986 pisze:czyli ze obie wychodzą w lewo ? wczoraj wyciagalem lewa i nie widziałem żeby miała tam gdzies wyjść dlatego zabrałem się do tego z drugiej strony
Obie nagrzewnice wychodzą na stronę pasażera.
Tą po stronie kierowcy odkręcasz tylko przewody wodne i przepychasz na stronę pasażera i tamtędy wyjmujesz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 214
- Rejestracja: 07 mar 2016, 19:14
- Lokalizacja: Rybnik/Caernarfon (UK)
Witam ponownie. Mała aktualizacja . Mogę oficjalnie ogłosić ze walka nie grzejacymi nawiewami środkowymi zakończona sukcesem w 99% Do prawej nagrzewnicy postanowiłem podejść trochę na skróty i podpielem się w węże wychodzące ze ściany grodziowej do nagrzewnic i poprostu płakałem na przemian efekt super wszystko grzeje i działa jak należy chociaż lewa strona może o jakieś dwa stopnie lepiej grzeje ! Nie jest to wyczuwalne wogole np. Do 8 biegu co mi zupełnie nie przeszkadza . Gdybym miał własny Garaz lub prywatny podjazd i dostęp węży z woda pewnie efekt był by taki jak przy wymianie na nowe nagrzewnice . Tak ze dzieki po raz kolejny wszystkim za pomoc
Jak nasmarowałeś potencjometr? (Ja nie mogłem dostać się do ścieżki oporowej)zabawiking pisze: nasmarować potencjometr środkiem do regeneracji (kontakt plus itd itp - do dostania w dowolnym sklepie elektronicznym).
Jaka powinna być temperatura nagrzewnic aby środek zaczoł grzać?zabawiking pisze:ale tylko gdy (UWAGA) nagrzewnica ma odpowiednią temperaturę
U mnie środek grzeje ale tylko jak ustawie kierunek na kratki (w AUTO nie grzej)
i walczę już dłuższy czas z ogrzewaniem na tył ale narazie marnie, zostało mi jeszcze podmienić panel klimatronika ale to koszt bo trzeba zdjąć CP.