części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 05 4.2MPI ] Problem z dogrzaniem reduktora

pikwas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 01 mar 2018, 14:50
Lokalizacja: Mazowieckie

[D3 05 4.2MPI ] Problem z dogrzaniem reduktora

Post autor: pikwas » 14 gru 2018, 11:52

Witam, mam w autku reduktor KME TWIN TUR, zainstalowany przy kompresorze zawieszenia. Pompa oraz termostat zmienione rok temu razem z rozrządem. Woda wpięta w nagrzewnicę równolegle zaraz za silnikiem. Autko przy temperaturach około 0 stopni nagrzewa reduktor ale po przejściu na lpg temperatura spada i przełącza spowrotem na lpg. Myślałem że to wina wpięcia więc przepiąłem się do zbiorniczka oraz w przewód który idzie do chłodniczki oleju. Efekt jest taki że teraz nie mogę kompletnie nagrzać reduktora. Temperatura dochodzi do 20, ale po przełaczeniu na lpg za chwilę spada. Zauważyłem ręką ż nawet po przejechaniu 30km temperatura węży jest letnia, tym od chłodniczki oleju również. Auto na zegarze i na obd nagrzewa się szybko i trzyma 90. Czy ktoś miał podobny problem ? Co jeszcze powinienem zdiagnozować. Obawiam sie że problem może być w instalacji.

mario1278
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 89
Rejestracja: 11 maja 2014, 07:54
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 14 gru 2018, 20:09

Odpowietrzona instalacja wodna ? bo mam wrażenie sądząc po twoim opisie że nie ,po drugie lepsze wpięcie jest w pierwszej wersji.

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 14 gru 2018, 20:59

A ogrzewanie jest ok.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 14 gru 2018, 21:19

Źle wpięte.
Ja reduktor mam wysoko na podszybiu i nie mam problemów z jazdą na LPG a ma tak założone już kilka lat.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

pikwas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 01 mar 2018, 14:50
Lokalizacja: Mazowieckie

Problem z dogrzaniem reduktora

Post autor: pikwas » 14 gru 2018, 22:50

FOSS

jak masz wpięty w wodę ?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Re: Problem z dogrzaniem reduktora

Post autor: FOSS » 15 gru 2018, 00:11

pikwas pisze:FOSS

jak masz wpięty w wodę ?
Reduktor, aktualnie KME Twin, wpięty równolegle do układu ogrzewania.
Dokładniej rzecz ujmując zamontowany jest na podszybiu po prawej stronie i wpięty tam na podszybiu do dwóch głównych węży wodnych, równolegle do elektrozaworów i pompy obiegowej.

I chociaż sporo osób twierdzi, że to za wysoko i niezgodnie ze sztuką to mam tak zamontowane od 8 lat i nie mam problemu ani z dogrzaniem reduktora ani z ogrzewaniem wnętrza auta.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

pikwas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 01 mar 2018, 14:50
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: pikwas » 15 gru 2018, 23:31

Przeniosłem dziś reduktor na podszybie. Grzeje się dużo szybciej, temp rośnie od 60stopni, ale zaraz po ruszeniu spada do 7, za chwile rośnie następnie znowu spada. Niby w środku jest ciepło ale raczej nie gorąco, wskazówka niby na 90 sztywno ale ktoś pisał by tym się nie sugerować. Czy to może być jednak termostat ? Włożyłem najdroższy jaki był w sklepie ze świadomością że trzeba do ego rozbierać cały przód. Jak sprawdzić czy to wina temrostatu ? Nie chciałbym rozbierać przodu na darmo

EDIT:
Dziś sprawdziłem i okazało sie że termostat jest raczej sprawny, obserwowałem temperature silnika po ODB i rosła ładnie równo do 90stopni, chłodnica cały czas była zimna, weże też. Temperatura reduktora ładnie rosła do 50 stopni, ale w momencie ruszenia samochodem spadała do 10stopni. Po przełączeniu na benzynę temperatura reduktora znów rośnie lecz po ponownym przełączeniu na gaz spada. Reduktor ? Po około 15 minutach sytuacja się uspokaja i reduktor osiąga stałe 40stopni
Ostatnio zmieniony 16 gru 2018, 15:55 przez pikwas, łącznie zmieniany 1 raz.

mario1278
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 89
Rejestracja: 11 maja 2014, 07:54
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 16 gru 2018, 15:53

Może będę przynudzał ale dobrze odpowietrzyłeś układ chłodzenia ,wygląda na to że coś tam dolatuje ale razem z powietrzem .

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 16 gru 2018, 17:00

FOSS pisze:I chociaż sporo osób twierdzi, że to za wysoko i niezgodnie ze sztuką to mam tak zamontowane od 8 lat i nie mam problemu ani z dogrzaniem reduktora ani z ogrzewaniem wnętrza auta.
dokładnie mam tak samo i potwierdzam, że mój TWIN grzeje się szybko nawe przy minusowych temperaturach.

Obrazek Obrazek

u Ciebe wygląda na nieodpowietrzony układ
to nie jest zwykły napęd...to

pikwas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 01 mar 2018, 14:50
Lokalizacja: Mazowieckie

Problem z dogrzaniem reduktora

Post autor: pikwas » 16 gru 2018, 17:21

Bardzo proszę Was o właściwa procedurę odpowietrzenia układu.

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 17 gru 2018, 07:54

U góry w podszybiu masz dwa odpowietrzniki, dkręcałeś ??

pikwas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 01 mar 2018, 14:50
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: pikwas » 17 gru 2018, 11:28

Odkręcałem jeden, na wolnych obrotach płyn pojawia się regularnie co kilka sekund.

mario1278
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 89
Rejestracja: 11 maja 2014, 07:54
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 17 gru 2018, 14:00

Podczas odpowietrzania musi być włączone ogrzewanie i wentylator tak na 50% z odpowietrzników musi wypływać płyn bez przerwy bez bąbelków i samochód musi być nagrzany

pikwas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 01 mar 2018, 14:50
Lokalizacja: Mazowieckie

Problem z dogrzaniem reduktora

Post autor: pikwas » 18 gru 2018, 19:53

Niestety ale u mnie nie ma wyraźnego strumienia po odkręceniu odpowietrznika. Na tym bliżej filtra kabinowego faktycznie widoczny jest ciągły lecz mały strumień, natomiast w po odkręceniu drugiego odpowietrznika strumień pojawia się rzadko. Pompkę obiegową słychać po zgazszeniu auta, pod ręką czuć że pracuje - pytanie tylko czy ta pompka może stracić wydajność ? Nie wiem już co jest grane.

dzinksgarage
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 25 lip 2016, 00:48
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: dzinksgarage » 31 sty 2019, 19:17

Masz webasto? U mnie z webasto są dwa podłączenia, działa idealnie zimą albo latem. Pozostaje założenie pompki obiegowej do parownika..

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl