[D3 05 4.2MPI ] Problem z dogrzaniem reduktora
[D3 05 4.2MPI ] Problem z dogrzaniem reduktora
Witam, mam w autku reduktor KME TWIN TUR, zainstalowany przy kompresorze zawieszenia. Pompa oraz termostat zmienione rok temu razem z rozrządem. Woda wpięta w nagrzewnicę równolegle zaraz za silnikiem. Autko przy temperaturach około 0 stopni nagrzewa reduktor ale po przejściu na lpg temperatura spada i przełącza spowrotem na lpg. Myślałem że to wina wpięcia więc przepiąłem się do zbiorniczka oraz w przewód który idzie do chłodniczki oleju. Efekt jest taki że teraz nie mogę kompletnie nagrzać reduktora. Temperatura dochodzi do 20, ale po przełaczeniu na lpg za chwilę spada. Zauważyłem ręką ż nawet po przejechaniu 30km temperatura węży jest letnia, tym od chłodniczki oleju również. Auto na zegarze i na obd nagrzewa się szybko i trzyma 90. Czy ktoś miał podobny problem ? Co jeszcze powinienem zdiagnozować. Obawiam sie że problem może być w instalacji.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Źle wpięte.
Ja reduktor mam wysoko na podszybiu i nie mam problemów z jazdą na LPG a ma tak założone już kilka lat.
Ja reduktor mam wysoko na podszybiu i nie mam problemów z jazdą na LPG a ma tak założone już kilka lat.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Problem z dogrzaniem reduktora
FOSS
jak masz wpięty w wodę ?
jak masz wpięty w wodę ?
Re: Problem z dogrzaniem reduktora
Reduktor, aktualnie KME Twin, wpięty równolegle do układu ogrzewania.pikwas pisze:FOSS
jak masz wpięty w wodę ?
Dokładniej rzecz ujmując zamontowany jest na podszybiu po prawej stronie i wpięty tam na podszybiu do dwóch głównych węży wodnych, równolegle do elektrozaworów i pompy obiegowej.
I chociaż sporo osób twierdzi, że to za wysoko i niezgodnie ze sztuką to mam tak zamontowane od 8 lat i nie mam problemu ani z dogrzaniem reduktora ani z ogrzewaniem wnętrza auta.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Przeniosłem dziś reduktor na podszybie. Grzeje się dużo szybciej, temp rośnie od 60stopni, ale zaraz po ruszeniu spada do 7, za chwile rośnie następnie znowu spada. Niby w środku jest ciepło ale raczej nie gorąco, wskazówka niby na 90 sztywno ale ktoś pisał by tym się nie sugerować. Czy to może być jednak termostat ? Włożyłem najdroższy jaki był w sklepie ze świadomością że trzeba do ego rozbierać cały przód. Jak sprawdzić czy to wina temrostatu ? Nie chciałbym rozbierać przodu na darmo
EDIT:
Dziś sprawdziłem i okazało sie że termostat jest raczej sprawny, obserwowałem temperature silnika po ODB i rosła ładnie równo do 90stopni, chłodnica cały czas była zimna, weże też. Temperatura reduktora ładnie rosła do 50 stopni, ale w momencie ruszenia samochodem spadała do 10stopni. Po przełączeniu na benzynę temperatura reduktora znów rośnie lecz po ponownym przełączeniu na gaz spada. Reduktor ? Po około 15 minutach sytuacja się uspokaja i reduktor osiąga stałe 40stopni
EDIT:
Dziś sprawdziłem i okazało sie że termostat jest raczej sprawny, obserwowałem temperature silnika po ODB i rosła ładnie równo do 90stopni, chłodnica cały czas była zimna, weże też. Temperatura reduktora ładnie rosła do 50 stopni, ale w momencie ruszenia samochodem spadała do 10stopni. Po przełączeniu na benzynę temperatura reduktora znów rośnie lecz po ponownym przełączeniu na gaz spada. Reduktor ? Po około 15 minutach sytuacja się uspokaja i reduktor osiąga stałe 40stopni
Ostatnio zmieniony 16 gru 2018, 15:55 przez pikwas, łącznie zmieniany 1 raz.
dokładnie mam tak samo i potwierdzam, że mój TWIN grzeje się szybko nawe przy minusowych temperaturach.FOSS pisze:I chociaż sporo osób twierdzi, że to za wysoko i niezgodnie ze sztuką to mam tak zamontowane od 8 lat i nie mam problemu ani z dogrzaniem reduktora ani z ogrzewaniem wnętrza auta.
u Ciebe wygląda na nieodpowietrzony układ
to nie jest zwykły napęd...to
Problem z dogrzaniem reduktora
Bardzo proszę Was o właściwa procedurę odpowietrzenia układu.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Problem z dogrzaniem reduktora
Niestety ale u mnie nie ma wyraźnego strumienia po odkręceniu odpowietrznika. Na tym bliżej filtra kabinowego faktycznie widoczny jest ciągły lecz mały strumień, natomiast w po odkręceniu drugiego odpowietrznika strumień pojawia się rzadko. Pompkę obiegową słychać po zgazszeniu auta, pod ręką czuć że pracuje - pytanie tylko czy ta pompka może stracić wydajność ? Nie wiem już co jest grane.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 12
- Rejestracja: 25 lip 2016, 00:48
- Lokalizacja: Zgierz