niedawno upłynął pierwszy rok mojej przygody z A8 a dokładnie D3 4.2 lpg 2003 rok
Kupując auto najbardziej obawiałem się kosztów napraw i eksploatacji dlatego założyłem zeszycik i w miarę wszystko notowałem. Postanowiłem podzielić się swoimi notatkami. Niestety niektóre naprawy potraktowałem łącznie.
Utrzymanie mojego A8 wygląda mniej więcej tak
Pierwszy przegląd:
oleje, wszystkie płyny, świece, wszystkie filtry, tarcze przód, klocki przód w zasadzie wszystkie duperele które wymagały uwagi - 3200 pln
Czujnik zawieszenia - 200 zł (wymiana na używkę)
Wymiana cięgieł gruszek i diagnostyka - 200 pln
Lewy przód górne wahacze - 600 pln
Wspornik momentu - przednia poduszka silnika - koszt części 600 pln
Drógi "duży" przegląd:
Wymiana wspornika momentu, olej, filtry, pasek rozrządu (komplet), górne wahacze prawy przód, w związku z wyjazdem wymyśliłem sobie prostowanie felg - 3500 pln
Zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego - 150 zł
Przegląd instalacji LPG 100 pln
Badania techniczne 150 pln
Podświetlenie klamki kierowcy - 150 zł i cały dzień rozbierania

Lewe przednie łożysko - nie pamiętam ile kosztowało
Wymiana oleju w skrzyni - 900 pln
Do tego wszystkiego już poza konkursem można doliczyć
kosmetyki do utrzymania skóry - 300 pln
dystanse 600 pln a razem z nimi nowe śruby i patenty 160 pln
dwie opony - nie będę ujawniał szczegółów ale musiałem zapłacić za lawetę i jeszcze kupić nowe opony niestety jedyne jakie były dostępne w tej okolicy albo nawet w tym kraju masakra 20 cali. po prostu skończył się asfalt i pociąłem doszczętnie prawą przednią i tylną oponę - koszt imprezy 2200 pln dodam że przed wyjazdem wyprostowałem wszystkie felgi. Żeby było fajniej w zasadzie powinienem zmienić też pozostałe 2 opony bo to quatro - niby nowe są w tym samym rozmiarze ale po prostym teście mają delikatnie inny obwód.
Moduł parktronic na wizualny - 300 pln
moduł bluetooth - 350 pln
kabelek do diagnostyki 400 zł
i drugi kabelek 150 zł
w między czasie popsuł mi się hamulec ręczny - jeszcze sobie z nim nie poradziłem ale już są koszty

Została mi jeszcze do wymiany prawa dolna poduszka silnika.
Za rzeczy konieczne wychodzi 9750 pln - dodam że prawie wszystko robię u mojego przyjaciela który liczy mnie cienkim ołówkiem

Dla jasności - rocznie robię około 30 tyś km 20 tyś miasto reszta trasy - wychodzi 32 zł na 100 km czyli razem z ceną paliwa i LPG przejechanie 100 km kosztuje około 100 zł troszkę taniej niż taksówką

Dodam że olej zmieniam co 15 tyś.
Koszty są masakryczne ale A8 daje sporo radości która moim zdaniem jest warta tych pieniędzy.
Po za tym mam już sporo zrobione i następny rok powinien być troszkę tańszy.
Teraz z ciekawością przyglądam się skrzyni, czytałem że po wymianie oleju lubi się popsuć. W zasadzie ja nie miałem wyjścia bo zaczęło mi cieknąć z pod uszczelki dekielka. Wymianę robiłem z przebiegiem 220 tyś i spodziewam się że zgodnie z zaleceniami producenta wcześniej olej nie był wymieniany. Na razie mam wrażenie że pracuje płynniej ale co będzie dalej zobaczymy.
Ciekawe jak to wygląda u was.