części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

Akumulatory

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.

Jaki akumulator polecacie ??

Centra
1
6%
Centra Futura
4
22%
Bosch S4
0
Brak głosów
Bosch S5
1
6%
Varta Blue
3
17%
Varta Silver
6
33%
Jenox
1
6%
Exide
2
11%
 
Liczba głosów: 18

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Akumulatory

Post autor: Lechu » 29 lis 2018, 14:49

Jaki akumulator polecacie do A8 ?
Coś imijać szerokim łukiem ?
Ostatnio zmieniony 02 gru 2018, 11:46 przez Lechu, łącznie zmieniany 1 raz.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 29 lis 2018, 16:56

Z tego co się orientowałem ostatnio to Warte, Centry były dobre ale kiedyś, teraz te nowe padają, o tych tanich nie wspominajac <blee>
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

walus30

Re: Akumulatory

Post autor: walus30 » 29 lis 2018, 18:16

Lechu pisze:Jaki akumulator polecacie do A8 ?
Coś imijać szerokim łukiem ?
Ja kupiłem oryginał w ASO z nadzieja ze wytrzyma tyle samo co poprzedni oryginał ( od nowości ), wiec jeżeli da radę 6 lat to wydatek się opłaci :)

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 29 lis 2018, 18:47

Polecam:
+ VARTA,
+ Hoppecke,
+ Centra plus

Nie polecam:
- Jenox (cieknie jak z durszlaka, częste reklamacje w Agromie)
- Centra Futura (potrafi paść nagle w niewiadomy sposób)
- inne "no name"

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 29 lis 2018, 19:13

VAGowner pisze: Centra Futura (potrafi paść nagle w niewiadomy sposób)
kurcze a ja miałem futurę przez 5 lat w D2 i z tym aku sprzedałem, był w pełni sprawny

poza tym masz 4 lata gwarancji, więc jeśli faktycznie
potrafi paść nagle w niewiadomy sposób
to powinni to uwzględnić
to nie jest zwykły napęd...to

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 29 lis 2018, 19:52

Tak nawiasem mówiąc to też mam Centre Future już 7 lat i nie wiem że akumulator w samochodzie mam, czy zima czy lato odpala tak samo dobrze
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 30 lis 2018, 18:49

CINEK pisze:kurcze a ja miałem futurę przez 5 lat w D2 i z tym aku sprzedałem, był w pełni sprawny
poza tym masz 4 lata gwarancji, więc
W Audi Futura padła po 4 latach (i to nie w zimie - był czerwiec lub lipiec, auto garażowane, używane).
Obrazek
Z kolei inny aku Centra Plus wytrzymała w różnych pojazdach (Audi 100 C4, VW T4, VW Polo)12 lat (być może kluczem do sukcesu było to, że miała możliwość otwierania "korków").
U mojego taty Centra zwykła wytrzymała bezproblemowo 12 lat (Fiat), ale "dokulał" się do wymiany aku w 14 roku jego eksploatacji (bardzo oszczędnie używając odbiorników elektrycznych ;))

Futura i Plus nadal służą u mojego kolegi jako źródło prądu do oświetlenia na kempingu :)

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 30 lis 2018, 22:19

Najważniejsze to obsługa akumulatora.
W samochodzie akumulator nigdy nie zostanie naładowany.
Oby naładować akumulator do 100% potrzebna jest napięcie ok 16 V które powoduje prawidłową gęstość elektrolitu.
Jak wiadomo większą aut ma 14.5V Max granice napięcia.

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 30 lis 2018, 22:26

Ja od ponad roku używam Yuasa 110Ah 900A P+ Silver YBX5020 i jak na razie pali od strzała i na te chwilę mogę polecić.

Czego nie mogłem powiedzieć o Varcie silver <blee>

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 30 lis 2018, 22:47

W innych autach 2x Varta Blue dynamic 72 Ah 680A - jedna od kwietnia 2015 roku, druga od stycznia 2016 roku - na razie bez żadnych problemów :)
Obrazek

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 01 gru 2018, 08:02

karol208 pisze:Najważniejsze to obsługa akumulatora.
W samochodzie akumulator nigdy nie zostanie naładowany.
Oby naładować akumulator do 100% potrzebna jest napięcie ok 16 V które powoduje prawidłową gęstość elektrolitu.
Jak wiadomo większą aut ma 14.5V Max granice napięcia.
Ale z kąd ty takie teorie bierzesz <boisie>, jeśli akumulator jest wykonany z wysokiej klasy elektrolitu bądź żelu i ładowanie jest w samochodzie sprawne to nie ma potrzeby doladowywac akumulatora, a chociażby ja jestem tego przykładem, muj aku już od siedmiu lat nie był dołączany i jakoś to dziala
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 01 gru 2018, 09:20

pb41ns, ale twoj akumulator nie ma 100%parametrow.
Zaczalem drążyć temat gdy mój prostownik w końcowej fazie lądował napieciem 16.2V. I co się okazało że jest to prawidłowe. Oczywiście nie ładuje się tego codziennie ale 2-3 razy w roku. Też robiłem oczy że elektrolit wygotuje.
Proszę obejrzeć.

Obrazek


Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 01 gru 2018, 10:33

Karol208 - napięcie ładowania szczytowe w przypadku ładowania ze źródła prądowego może dochodzić do 16 i więcej woltów w zależności od temperatury. Ale to tylko do czasu jego osiągnięcia i należy ładowanie po kontrolowanym czasie przerwać inaczej się "wygotuje" - zresztą tak jest na Twoim obrazku.
W samochodzie mamy napięcie które jest przyłożone do niego dłuższy czas więc jest dobrane tak by osiągnąć w miarę szybko właściwy poziom naładowania i sensowną trwałość. Zależnie od temperatury przyjmuje się w okolicach 14,2V przy 20 stopniach. Im chłodniej tym napięcie wyższe, zdaje sie -3mV na celę na stopień.
Akumulator będzie w 100% naładowany jeśli napięcie na nim będzie wynosiło ciągle w okolicach 13,5V - takie napięcie stosuje się w akumulatorach buforowych pracujących w zasilaczach UPS. Akumulator pod takim napięcie stoi np. 8 czy 10 lat.
Przy takim napięciu akumulator może stać te "wieki" i nic mu nie będzie, zachowa 100% naładowania. Jeśli był niedoładowany osiągnie dość szybko w okolicach 70-80% naładowania i będzie powoli dochodził do 100% ale w dłuższym czasie. To przydatne np podczas zimowania auta niejeżdżącego. Za niskie zaś do pracy cyklicznej jak w samochodzie.

Akumulator w samochodzie ma ciężkie życie, ograniczenie prądu ładowania opierające się na wydajności alternatora, wiele cykli pracy, wysokie temperatury. Jak długo żyje to jest to szczęśliwy zbieg okoliczności :-)
Kot też jest Quattro

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 01 gru 2018, 17:42

Ukaniu, masz rację tylko że w ups są żelowe.
Ten filmik dobrze wyjaśnia wszystko więc nie będę tu drążyć tematu. Żadna ładowarka dająca Max 14.5V nie zrobi ładowania do końca.

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 01 gru 2018, 21:33

W UPS zwykle sa akumulatory AGM z elektrolitem w macie szklanej. Może być elektrolit w żelu ale to ciągle są akumulatory ołowiowe z elektrolitem z kwasu siarkowego. Żelowe mają swoje zalety i wady jednakże są stosowane rzadko.
Czy żelowe, czy AGM czy z elektrolitem płynnym są to jest to taka sama chemia. Żelowe i AGM mają zdecydowanie większą wrażliwość na przeładowanie i wygazowanie H2O z uwagi na jej małą ilość.
Akumulator będzie naładowany w 100% ładowarką dającą napięcie powyżej 13,5V w temperaturze 20 stopni z tym, że będzie to wymagało odpowiednio dużo czasu.
Od filmów wolę dokumentacje producenta :-)
Kot też jest Quattro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl