Akumulatory
Akumulatory
Jaki akumulator polecacie do A8 ?
Coś imijać szerokim łukiem ?
Coś imijać szerokim łukiem ?
Ostatnio zmieniony 02 gru 2018, 11:46 przez Lechu, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Akumulatory
Ja kupiłem oryginał w ASO z nadzieja ze wytrzyma tyle samo co poprzedni oryginał ( od nowości ), wiec jeżeli da radę 6 lat to wydatek się opłaciLechu pisze:Jaki akumulator polecacie do A8 ?
Coś imijać szerokim łukiem ?
kurcze a ja miałem futurę przez 5 lat w D2 i z tym aku sprzedałem, był w pełni sprawnyVAGowner pisze: Centra Futura (potrafi paść nagle w niewiadomy sposób)
poza tym masz 4 lata gwarancji, więc jeśli faktycznie
to powinni to uwzględnićpotrafi paść nagle w niewiadomy sposób
to nie jest zwykły napęd...to
W Audi Futura padła po 4 latach (i to nie w zimie - był czerwiec lub lipiec, auto garażowane, używane).CINEK pisze:kurcze a ja miałem futurę przez 5 lat w D2 i z tym aku sprzedałem, był w pełni sprawny
poza tym masz 4 lata gwarancji, więc
Z kolei inny aku Centra Plus wytrzymała w różnych pojazdach (Audi 100 C4, VW T4, VW Polo)12 lat (być może kluczem do sukcesu było to, że miała możliwość otwierania "korków").
U mojego taty Centra zwykła wytrzymała bezproblemowo 12 lat (Fiat), ale "dokulał" się do wymiany aku w 14 roku jego eksploatacji (bardzo oszczędnie używając odbiorników elektrycznych )
Futura i Plus nadal służą u mojego kolegi jako źródło prądu do oświetlenia na kempingu
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Ale z kąd ty takie teorie bierzesz , jeśli akumulator jest wykonany z wysokiej klasy elektrolitu bądź żelu i ładowanie jest w samochodzie sprawne to nie ma potrzeby doladowywac akumulatora, a chociażby ja jestem tego przykładem, muj aku już od siedmiu lat nie był dołączany i jakoś to dzialakarol208 pisze:Najważniejsze to obsługa akumulatora.
W samochodzie akumulator nigdy nie zostanie naładowany.
Oby naładować akumulator do 100% potrzebna jest napięcie ok 16 V które powoduje prawidłową gęstość elektrolitu.
Jak wiadomo większą aut ma 14.5V Max granice napięcia.
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
Karol208 - napięcie ładowania szczytowe w przypadku ładowania ze źródła prądowego może dochodzić do 16 i więcej woltów w zależności od temperatury. Ale to tylko do czasu jego osiągnięcia i należy ładowanie po kontrolowanym czasie przerwać inaczej się "wygotuje" - zresztą tak jest na Twoim obrazku.
W samochodzie mamy napięcie które jest przyłożone do niego dłuższy czas więc jest dobrane tak by osiągnąć w miarę szybko właściwy poziom naładowania i sensowną trwałość. Zależnie od temperatury przyjmuje się w okolicach 14,2V przy 20 stopniach. Im chłodniej tym napięcie wyższe, zdaje sie -3mV na celę na stopień.
Akumulator będzie w 100% naładowany jeśli napięcie na nim będzie wynosiło ciągle w okolicach 13,5V - takie napięcie stosuje się w akumulatorach buforowych pracujących w zasilaczach UPS. Akumulator pod takim napięcie stoi np. 8 czy 10 lat.
Przy takim napięciu akumulator może stać te "wieki" i nic mu nie będzie, zachowa 100% naładowania. Jeśli był niedoładowany osiągnie dość szybko w okolicach 70-80% naładowania i będzie powoli dochodził do 100% ale w dłuższym czasie. To przydatne np podczas zimowania auta niejeżdżącego. Za niskie zaś do pracy cyklicznej jak w samochodzie.
Akumulator w samochodzie ma ciężkie życie, ograniczenie prądu ładowania opierające się na wydajności alternatora, wiele cykli pracy, wysokie temperatury. Jak długo żyje to jest to szczęśliwy zbieg okoliczności :-)
W samochodzie mamy napięcie które jest przyłożone do niego dłuższy czas więc jest dobrane tak by osiągnąć w miarę szybko właściwy poziom naładowania i sensowną trwałość. Zależnie od temperatury przyjmuje się w okolicach 14,2V przy 20 stopniach. Im chłodniej tym napięcie wyższe, zdaje sie -3mV na celę na stopień.
Akumulator będzie w 100% naładowany jeśli napięcie na nim będzie wynosiło ciągle w okolicach 13,5V - takie napięcie stosuje się w akumulatorach buforowych pracujących w zasilaczach UPS. Akumulator pod takim napięcie stoi np. 8 czy 10 lat.
Przy takim napięciu akumulator może stać te "wieki" i nic mu nie będzie, zachowa 100% naładowania. Jeśli był niedoładowany osiągnie dość szybko w okolicach 70-80% naładowania i będzie powoli dochodził do 100% ale w dłuższym czasie. To przydatne np podczas zimowania auta niejeżdżącego. Za niskie zaś do pracy cyklicznej jak w samochodzie.
Akumulator w samochodzie ma ciężkie życie, ograniczenie prądu ładowania opierające się na wydajności alternatora, wiele cykli pracy, wysokie temperatury. Jak długo żyje to jest to szczęśliwy zbieg okoliczności :-)
Kot też jest Quattro
W UPS zwykle sa akumulatory AGM z elektrolitem w macie szklanej. Może być elektrolit w żelu ale to ciągle są akumulatory ołowiowe z elektrolitem z kwasu siarkowego. Żelowe mają swoje zalety i wady jednakże są stosowane rzadko.
Czy żelowe, czy AGM czy z elektrolitem płynnym są to jest to taka sama chemia. Żelowe i AGM mają zdecydowanie większą wrażliwość na przeładowanie i wygazowanie H2O z uwagi na jej małą ilość.
Akumulator będzie naładowany w 100% ładowarką dającą napięcie powyżej 13,5V w temperaturze 20 stopni z tym, że będzie to wymagało odpowiednio dużo czasu.
Od filmów wolę dokumentacje producenta :-)
Czy żelowe, czy AGM czy z elektrolitem płynnym są to jest to taka sama chemia. Żelowe i AGM mają zdecydowanie większą wrażliwość na przeładowanie i wygazowanie H2O z uwagi na jej małą ilość.
Akumulator będzie naładowany w 100% ładowarką dającą napięcie powyżej 13,5V w temperaturze 20 stopni z tym, że będzie to wymagało odpowiednio dużo czasu.
Od filmów wolę dokumentacje producenta :-)
Kot też jest Quattro