części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

Co dzisiaj zrobiłem w swojej A8 ??

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.
Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 6727
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 13 paź 2022, 13:45

sssebek pisze:Jak tak to 95% moduł pod kierownicą obsłuży dzienne.
Przedliftowy nie obsłuży dziennych, poliftowy każdy obsłuży. Jestem tego 100% pewien :) Pomijając już rozbieżności instalacyjne. Na dokładnie takiej zasadzie duża część osób robiła sobie dzienne na H7 zmieniając tylko i wyłącznie właśnie ten moduł w kolanach :)
sssebek pisze:A i tu się nie do końca zgodzę. Jeśli miałeś doświetlanie statyczne, to owszem przejściówka powinna wystarczyć (choć 100% pewności nie mam, bo w 3 różnych A8 widziałem 3 różne instalacje doprowadzone do lamp. Tak samo patrząc w Elsie po schematach, jest ich kilka wersji i jeszcze trzeba uwzględnić czasem rynek na który samochód został wypuszczony bo np. schemat jest wspólny, ale jakieś linie "kabli" są oznaczone gwiazdką i np. nie zawsze występują na któryś rynek -> choćby w momencie jak instalujesz LED z S8 jako dzienne/pozycyjne bo tam linia zasilająca jest uzależniona znowu od wersji silnikowej).
Co do tego nie będę się kłócił, znam przynajmniej 2 przedlifty (mój 3) gdzie wystarczyła taka przejściówka. Ale... Otworzyłem schemat i nie ma na nim żadnej * ani ** dotyczącej instalacji. Owszem w lampie jest ** dotycząca F320 Bi-xenon solenoid switch (masking) czyli przesłony oraz * dotycząca L148 Left cornering light bulb czyli statycznego doświetlania ale Nadal wszystkie podłączenia są takie same. Rozumiem, że w wypadku zwykłej lampy bez xenona może brakować przewodu ale doświetlanie już nie bo steruje nimi J667/J668 i z niego są zasilone.

Z ciekawości możemy wymienić się schematami. Ciekawi mnie jakie są na nich różnice :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 380
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 13 paź 2022, 14:24

Różniły się schematy między rocznikami na pewno, gwiazdkami oznaczone były wersje np. na rynek usa jak mnie pamięć nie myli. Były też odnośnie ledowych dziennych i tutaj gwiazdki były w zależności od silnika (chyba dla BHT i jeszcze jakiś inny silnik miał dodatkową linię do ledów). Mój przedlift miał fabrycznie na wyposażeniu automatyczne światła i obsługiwał halogen jako dzienne jak się przekodowało. Nie miał natomiast skrętnej soczewki ani doświetlania statycznego.

Jak ładujesz Elsę, to zrób sobie próbę i podaj różne roczniki auta. Bo jak dasz np. 2006 to z automatu nie pokaże ci schematów z 2004. Przynajmniej u mnie tak jest.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 6727
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 13 paź 2022, 14:59

sssebek pisze:Były też odnośnie ledowych dziennych
Tak jest różnica w podłączeniu sterownika dla dziennych LED w wypadku S8/W12. Ale już dla polifta.
sssebek pisze:Mój przedlift miał fabrycznie na wyposażeniu automatyczne światła i obsługiwał halogen jako dzienne jak się przekodowało. Nie miał natomiast skrętnej soczewki ani doświetlania statycznego.
I do tego zmierzam, że w przedlifcie jest jeden schemat podłączenia i bez xenonu może jedynie jednego przewodu brakować. Dlatego te przejściówki jak miałeś xenon zawsze będą pasować :)
W każdym przedlifcie można przeciwmgłowe na dzienne zakodować z postojówkami razem.
sssebek pisze:Jak ładujesz Elsę
Moje schematy są też z ELSA ale w przygotowanej wersji do druku, zawierają wszystkie schematy na raz wszystkich roczników.

Moje z przedlifta to zmiana obu modułów przy nogach i za licznikiem, przejściówka, ciągne CAN za licznik. Tam za licznikiem inna kostka to przepinować. Lampa LED skrętna soczewka. Wszystko cacy. Jakby szanuję chęć nauki i kombinowania na własną rękę ale jednak to troszkę na około ;)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 380
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 13 paź 2022, 15:04

drago_o pisze:
sssebek pisze:Były też odnośnie ledowych dziennych
Tak jest różnica w podłączeniu sterownika dla dziennych LED w wypadku S8/W12. Ale już dla polifta.
No ale sterownik jest ten sam. Nie trzeba go wymieniać (albo przynajmniej nie we wszystkich przypadkach bo tu 100% pewności nie mam czy zawsze ten sam moduł był wkładany fabrycznie bez względu na wersję lamp).
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 6727
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 13 paź 2022, 15:06

sssebek pisze:No ale sterownik jest ten sam. Nie trzeba go wymieniać (albo przynajmniej nie we wszystkich przypadkach bo tu 100% pewności nie mam czy zawsze ten sam moduł był wkładany fabrycznie bez względu na wersję lamp).
Sterownik przedlifta nie obsłuży fabrycznie dziennych. Nie da się tego zakodować po prostu. Jeśli Twój obsłużył to ktoś już wcześniej go ruszał. Poliftowy każdy ogarnie dzienne. Podłączenie zostaje to samo bo kostki nic nie trzeba ruszać przy wymianie modułu.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 380
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 13 paź 2022, 15:11

drago_o pisze:
sssebek pisze:No ale sterownik jest ten sam. Nie trzeba go wymieniać (albo przynajmniej nie we wszystkich przypadkach bo tu 100% pewności nie mam czy zawsze ten sam moduł był wkładany fabrycznie bez względu na wersję lamp).
Sterownik przedlifta nie obsłuży fabrycznie dziennych. Nie da się tego zakodować po prostu. Jeśli Twój obsłużył to ktoś już wcześniej go ruszał. Poliftowy każdy ogarnie dzienne. Podłączenie zostaje to samo bo kostki nic nie trzeba ruszać przy wymianie modułu.
Mówię ci, że w moim aucie dało się zakodować, przy czym auto fabrycznie miało opcję automatycznych świateł a jest przedliftem. Instalacja w aucie (przynajmniej część od świateł) nie była nigdy ruszana (ja ją ostatnio zmodyfikowałem o dołożenie Can + zasilania) i do tego miałem możliwość wyboru chyba wszystkich opcji kodowań jakie występowały od wybory halogenu jako dziennego, po ledy. Nie wiem, może to wynika ze specyfikacji mojego egzemplarza w jakiej wyszedł z fabryki.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 6727
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 13 paź 2022, 15:14

sssebek pisze:Mówię ci, że w moim aucie dało się zakodować, przy czym auto fabrycznie miało opcję automatycznych świateł a jest przedliftem.
Automatyczne światła nie mają wpływu na podłączenie lamp. Poza tym normalna opcja przedlifcie jak każda. Dla ciekawostki nawet mogę dodać, że niektóre już miały nawet pod koniec produkcji przedlifta czujnik okragły i podłączony jak w polifcie.
sssebek pisze:i do tego miałem możliwość wyboru chyba wszystkich opcji kodowań
Możliwość zawsze jest. W przedliftowym VCDS też podpowiada kodowanie dziennych, które mimo wszystko nie działa na tych modułach fabrycznie przedliftowych z H7 na długich.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 380
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 13 paź 2022, 21:50

drago_o pisze:
sssebek pisze:Mówię ci, że w moim aucie dało się zakodować, przy czym auto fabrycznie miało opcję automatycznych świateł a jest przedliftem.
Automatyczne światła nie mają wpływu na podłączenie lamp. Poza tym normalna opcja przedlifcie jak każda. Dla ciekawostki nawet mogę dodać, że niektóre już miały nawet pod koniec produkcji przedlifta czujnik okragły i podłączony jak w polifcie.
sssebek pisze:i do tego miałem możliwość wyboru chyba wszystkich opcji kodowań
Możliwość zawsze jest. W przedliftowym VCDS też podpowiada kodowanie dziennych, które mimo wszystko nie działa na tych modułach fabrycznie przedliftowych z H7 na długich.
W sumie moje auto to końcowy wypust bo bodaj kwiecień 2005. Może to jest powodem, czemu tak mało zmian wymagało u mnie przejście na pełnego AFS-a z doświetlaniem i dziennymi z S8.

Dlatego jak mówię, przy rozpatrywaniu ile roboty będzie żeby coś porzeźbić z lampami, najlepszym wyznacznikiem jest wiązka dochodząca do lampy. Po niej wiemy od razu ile kabli trzeba ciągnąć.

Odnośnie tego modułu pod kierownicą. Sprawdzę jak mi czasu starczy jutro w mojej drugiej A8, która jest starsza i ma zwykłe halogenowe lampy, jak wygląda temat kodowania modułu pod kierownicą. Bo kabli do dziennych nie ma tam pociągniętych do lamp na pewno bo sprawdzałem. Jeszcze się tak zastanawiam, czy przypadkiem w momencie kodowania dziennych nie jest wykonywany jakiś test obwodu który mógłby powodować odrzucenie kodowania? Sprawdzę numer modułu jaki tam siedzi jak czasu starczy. Muszę i tak ją jutro przestawić bo stoi przed warsztatem, a w sobotę planuję pierwszą warstwę wylewki zrobić... 20m3 betonu do wylania. Ehh życia na wszystko mi braknie.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 6727
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 14 paź 2022, 06:17

sssebek pisze:eszcze się tak zastanawiam, czy przypadkiem w momencie kodowania dziennych nie jest wykonywany jakiś test obwodu który mógłby powodować odrzucenie kodowania?
Jeśli moduł przyjmuje kodowanie a lampa jest stara, nie zmieniona to wali błąd lub po prostu świeci źle :) Postojowe z halogenami, h7 jako dzienna i różne takie :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2901
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 04 lis 2022, 15:55

może nie ja ale foss - wymiana amorka po wubuchu miecha i tulej w wahaczach
oraz nasmarowanie tymczasowe jednego sworznia - stary tapczan zniknął :)

a sam to naprawiłem / wymieniłem włącznik ręcznego w kolejce czeka
silniczek od osłony wiatrowej i zamykanie bagażnika - przesadziłem z ilością
kalafonii w motorku oraz spadła mi sprężynka od domyku klapy

ciągle jakies pierdoły :)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 380
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 27 lis 2022, 21:19

Dalej walczę z lampami od zeszłego tygodnia. Szkła póki co wydarte do żywego, jeszcze trochę trzeba je dopieścić i jak dobrze pójdzie, to końcem tygodnia lakierowanie lakierem zabezpieczającym przed UV (zdjęcia w załączniku).

Tak samo jak dobrze pójdzie, to w tym tygodniu auto wyjedzie od lakiernika i pójdzie na wymianę szyb... w końcu.

Natomiast mam pytanie odnośnie kodowań, bo nigdzie mi się tego nie udało znaleźć, a może ktoś z problemem walczył i go rozwiązało "software".

Mam teraz dzienne ledowe. No i fajnie, świecą one, ale jak świeca dzienne z przodu, to z tyłu nie świeci się nic a zależy mi, żeby z tyłu normalnie lampa przy dziennych świeciła też. Chodzi o to, że jak się jedzie w ciągu dnia we mgle, czy to mniejszej czy większej, to niestety ale czujnik nasłonecznienia tego nie wyłapie i auto może być kompletnie niewidoczne z tyłu, a to na autostradzie może przykro się skończyć. Ktoś walczył może z takim tematem?
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 6727
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 28 lis 2022, 08:26

sssebek pisze:z tyłu nie świeci się nic
Jak dobrze pamiętam to byłoby to sprzeczne z prawem. Światła do jazdy dziennej nie mogą działać wraz z pozycyjnymi. W Polsce przez pewien okres było przyjęte sprzeczne prawo w tej kwestii z rozporządzeniami unijnymi, które później zmieniono na wzór unijny. Również z tego co pamiętam jest wyznaczony rok produkcji pojazdu do którego dopuszczona jest taka sytuacja ale nie jestem pewny czy nie dotyczyło to niefabrycznych montowanych zestawów.

Tak to działa i nie kojarzę teraz opcji innego zakodowania tego. Każde auto z dziennymi tak ma. Jedyną opcją przełączenie na pozycyjne ale to pozbawi Cię automatycznego przełączania świateł i LED będzie świecił słabiej. Jedynie sytuacja deszczu potrafi wpłynąć na przełączenie świateł w tryb pozycja + mijania, w innym wypadku tylko tylko zmierzch. Od widoczności we mgle są światła przeciwmgłowe uruchamiane manualnie tylko w pozycji na stałe włączonych świateł mijania.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 380
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 28 lis 2022, 11:14

drago_o pisze:
sssebek pisze:z tyłu nie świeci się nic
Jak dobrze pamiętam to byłoby to sprzeczne z prawem. Światła do jazdy dziennej nie mogą działać wraz z pozycyjnymi. W Polsce przez pewien okres było przyjęte sprzeczne prawo w tej kwestii z rozporządzeniami unijnymi, które później zmieniono na wzór unijny. Również z tego co pamiętam jest wyznaczony rok produkcji pojazdu do którego dopuszczona jest taka sytuacja ale nie jestem pewny czy nie dotyczyło to niefabrycznych montowanych zestawów.

Tak to działa i nie kojarzę teraz opcji innego zakodowania tego. Każde auto z dziennymi tak ma. Jedyną opcją przełączenie na pozycyjne ale to pozbawi Cię automatycznego przełączania świateł i LED będzie świecił słabiej. Jedynie sytuacja deszczu potrafi wpłynąć na przełączenie świateł w tryb pozycja + mijania, w innym wypadku tylko tylko zmierzch. Od widoczności we mgle są światła przeciwmgłowe uruchamiane manualnie tylko w pozycji na stałe włączonych świateł mijania.
Pamiętam że bodaj w latach 90 przy montażu dziennych z przodu, należało instalację przerobić tak, aby tył też świecił. Wg mnie miało to swój sens.

Co do tego że z przodu led będzie świecił słabiej jak będzie mijania, to mi nie przeszkadza. Z założenia led z przodu ma działać jako pozycyjna lub dzienna w zależności w jakim trybie jest. No i teraz jak działa jako pozycja, to wtedy wiadomo mijania świecą więc i tył będzie świecił. Natomiast jak jedziesz na dziennych, to ten tył nie świeci. Przeciwmgielne z tyłu są to fakt, ale rzadko kiedy na prawdę trzeba ich użyć bo widoczność jest w sumie wystarczająca, nie mniej jednak często jest tak, że jadąc we mgle w dzień, jest za dobra widoczność na przeciwmgłowe z tyłu, ale jednocześnie włączenie świateł mijania ( a co za tym idzie włączenie oświetlenia tyłu), znacząco poprawia możliwość zauważenia takiego samochodu. Dużo jeżdżę autostradami i często się z tą przypadłością spotykam. A najgorzej jest, jak zaczyna się szarówka i do tego jest mgła a czujnik nasłonecznienia wciąż "widzi" dzień.

Spróbuję się pobawić kodowaniami jeszcze i zobaczymy. Najwyżej zastanowię się nad przeróbką instalacji. Ciężkie to nie będzie bo wystarczy jeden przekaźnik z parami NO oraz NC. Pytanie co będzie z trybem testowania oświetlenia i czy nie będzie waliło błędem, ale to się sprawdzi najwyżej.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 6727
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 29 lis 2022, 06:30

sssebek pisze:A najgorzej jest, jak zaczyna się szarówka i do tego jest mgła a czujnik nasłonecznienia wciąż "widzi" dzień.
To może sprawdź poprawne kodowanie szyby i/lub przekoduj czułość czujnika zmierzchu tak aby wcześniej przełączał na xenon.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 380
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 03 gru 2022, 20:24

Ehhh, miałem dziś poskładać lampy do kupy. Jak na złość padło zasilanie w okolicy i egipskie ciemności zapadły. Nie skończyłem niestety. Lewa lampa gotowa do sklejenia. Wszystko poskładane, wszystko wymyte, wyczyszczone. Prawa została ramka ozdobna do wymycia i zamontowania w szkle. Jeszcze przy okazji wczorajszego przeglądu znalazłem 3 małe babole które popełniłem w AFS podczas przeróbki na bileda. Skutkowały ograniczeniem kąta skrętu lampy. Ale temat już ogarnięty i będzie jak powinno być. Ciąg dalszy pewnie w przyszłym tygodniu.

Jeszcze z tematów związanych z autem... u lakiernika ktoś zatrzasnął bagażnik, kluczyk w stacyjce został wyjąć się nie da. Aku rozładowane i żeby było śmieszniej, złamałem drugi klucz we wkładce zamka klapy bagażnika :D
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl