Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

ESP - czy jestescie zadowoleni

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.
Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 19 sty 2011, 23:24

chętnie bym przeprogramował to ESP dla tych którzy tego chcą i umieją zapanować nad swoimi autkami .
Esp w dużej mierze jest dobre dla ludzi którzy jeszcze nie potrafią zapanować nad swoimi samochodami i im pomaga wyjść z niejednej opresji .

Awatar użytkownika
apg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 130
Rejestracja: 29 maja 2010, 17:46
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: apg » 19 sty 2011, 23:43

Ja zauważyłem u siebie, że system ten działa proporcjonalnie do stopnia "agresji kierowcy". Im ostrzej chcę ruszyć, tym drastyczniej jestem przez ten system potraktowany. Wczoraj właśnie próbowałem na mokrym wkręcić silnik na obroty i spuścić jak "wściekłego psa ze smyczy", ale niestety auto niemal zupełnie stanęło jakby zabrakło paliwa ;).

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 19 sty 2011, 23:46

jakby zabrakło paliwa
Dokładnie takie samo wrażenie miałem jadąc tą beemką wujasa :evil:

Awatar użytkownika
and808
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 554
Rejestracja: 06 sty 2010, 22:51
Lokalizacja: PL

Post autor: and808 » 19 sty 2011, 23:46

no wlasnie, tak jakby zabraklo paliwo. a ja bardzo delikatnie operuje gazem.

Awatar użytkownika
apg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 130
Rejestracja: 29 maja 2010, 17:46
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: apg » 19 sty 2011, 23:52

No to ja wczoraj akurat delikatny nie byłem. Przy w miarę delikatnym traktowaniu, ale jednak przekraczając pewną granicę, system też jest wobec mnie stosunkowo delikatny.

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 20 sty 2011, 00:33

jaki kod odpowiada za zmianę ASR to nie wiem, ale proponuję sprawdzić albo zaprogramować czujnik skrętu (jeśli auto widzi że jedzie prosto to tak nie będzie odpuszczać, jeśli ma błędne informacje to odpuszcza bo "myśli" że kręci bączki to będzie chyba: blok 8 grupa 5 pole 1 (nie sprawdzę bo nie mam auta)

w grupie 69 można też zresetować ESP

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 13 lut 2017, 14:21

Pozwolę sobie odkopać wątek. Co do ESP i TC (ASR) to mam nieco inne obserwacje. U mnie wyłączenie ESP wyłącza tylko ESP. Kontrola trakcji nadal działa i nie mogę ruszyć na śniegu na pełnej.. no, wiadomo o co chodzi. Wydaje mi się, że nie jest to w tym momencie działanie EDL, bo w poprzedniej audicy miałem takie coś i działało bezgłośnie, a tutaj wyraźnie słychać pracę pompy ABS. Z chęcią tak przeprogramowałbym sterownik, żeby po wyłączeniu przyciskiem całkowicie wyłączał wszelkie systemy bezpieczeństwa. Ew. zrobił cokolwiek innego, co mogło by dać kierowcy więcej kontroli nad autem.

Przerabiał ktoś już ten temat? Da się tu coś zrobić np. VAGiem?

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 13 lut 2017, 22:01

Stare dobre czasy z Audi 100 - wyłączało się przyciskiem na desce.
Pod tym adresem masz opis jak to zostało wyrzeźbione w Audi A6 - wyłącznik ABS - może od strony elektrycznej cię to nieco naprowadzi:
http://audi-c4.pl/printview.php?t=3246& ... 95cd5c0c1f

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 13 lut 2017, 22:12

krisker pisze:U mnie wyłączenie ESP wyłącza tylko ESP. Kontrola trakcji nadal działa i nie mogę ruszyć na śniegu na pełnej.. no, wiadomo o co chodzi
To dziwne, nie powinno tak być. U mnie wyłączając ESP nie ma żadnych ograniczeń ...a mamy takie same auta <hmm>

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 14 lut 2017, 07:23

danishow pisze:To dziwne, nie powinno tak być. U mnie wyłączając ESP nie ma żadnych ograniczeń ...a mamy takie same auta <hmm>
Może to właśnie kwestia konfiguracji ESP...
VAGowner pisze:Stare dobre czasy z Audi 100 - wyłączało się przyciskiem na desce.
Pod tym adresem masz opis jak to zostało wyrzeźbione w Audi A6 - wyłącznik ABS - może od strony elektrycznej cię to nieco naprowadzi:
http://audi-c4.pl/printview.php?t=3246& ... 95cd5c0c1f
Miałem setę i korzystałem z tych dobrodziejstw (wyłącznik ABS i diff-lock). Tutaj tak łatwo się nie da - sterownik będzie darł ryja i pewnie trzeba po każdym odłączeniu kasować błędy w module...

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 14 lut 2017, 09:14

danishow pisze:
krisker pisze:U mnie wyłączenie ESP wyłącza tylko ESP. Kontrola trakcji nadal działa i nie mogę ruszyć na śniegu na pełnej.. no, wiadomo o co chodzi
To dziwne, nie powinno tak być. U mnie wyłączając ESP nie ma żadnych ograniczeń ...a mamy takie same auta <hmm>
Idąc dalej w nowszym d# jest to samo. Wciskam ESP i mogę mielić kołami ile mi się podoba.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl