![]() |
![]() |
ESP - czy jestescie zadowoleni
raz tak zrobilem ....
i mialem duzo szczescia.
bylo to w lecie, tylko ze zaraz po deszczu. dojechalem do skrzyzowania i zatrzymalem samochod. chcialem skrecic w lewo (a wiec: minus 90 stopni). wylaczylem ESP, wlaczylem kierunkowskaz i wcisnalem aktywnie pedal przyspieszenia ...
... samochodem zakrecilo i w efekcie skrecilem w prawo. a wiec samochod wykonal obrot o 270 stopni i pojechal w prawo.
podkreslam, duzo szczescia. z boku musialo to wygladac, jak profesjonalny kierowca - nie dotknalem felgami ani jednego kraweznika.
tak mi sie glupio zrobilo, ze zamiast w lewo, pojechalem juz w prawo i pozniej zawrocilem ...
od tej pory ESP jest w pozycji "wlaczony"
i mialem duzo szczescia.
bylo to w lecie, tylko ze zaraz po deszczu. dojechalem do skrzyzowania i zatrzymalem samochod. chcialem skrecic w lewo (a wiec: minus 90 stopni). wylaczylem ESP, wlaczylem kierunkowskaz i wcisnalem aktywnie pedal przyspieszenia ...
... samochodem zakrecilo i w efekcie skrecilem w prawo. a wiec samochod wykonal obrot o 270 stopni i pojechal w prawo.
podkreslam, duzo szczescia. z boku musialo to wygladac, jak profesjonalny kierowca - nie dotknalem felgami ani jednego kraweznika.
tak mi sie glupio zrobilo, ze zamiast w lewo, pojechalem juz w prawo i pozniej zawrocilem ...
od tej pory ESP jest w pozycji "wlaczony"
:-D and808, to troszkę mniej gazu i będzie oki 

Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.


Swoim pierwszym RWD też kiedyś taki numer wykręciłem...and808 pisze:raz tak zrobilem ....
i mialem duzo szczescia.
bylo to w lecie, tylko ze zaraz po deszczu. dojechalem do skrzyzowania i zatrzymalem samochod. chcialem skrecic w lewo (a wiec: minus 90 stopni). wylaczylem ESP, wlaczylem kierunkowskaz i wcisnalem aktywnie pedal przyspieszenia ...
... samochodem zakrecilo i w efekcie skrecilem w prawo. a wiec samochod wykonal obrot o 270 stopni i pojechal w prawo.
koła w lewo i zamiast szybko i aktywnie pojechać w lewo to wykręciłem 270° i dee facto pojechałem w prawo... zrobiło mi się bardzo gorąco i aby nie robić z siebie pośmiewiska w te lewo wróciłem już sąsiednią ulicą omijając to skrzyżowanie szerokim łukiem :->
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
hehe a ja mam 1994 rok D2 i mi tak nie chce zrobić 
(mało mocy na taką zabawę na suchej nawierzchni )
nie to co kolega and808, , u ciebie to wystarczająco mocy na taką jazdę .

(mało mocy na taką zabawę na suchej nawierzchni )
nie to co kolega and808, , u ciebie to wystarczająco mocy na taką jazdę .
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

wcześniej miałem senatora B 3.0 177KM RWD i na skręcie zawsze uważałem jak nie chciałem zrobić jakiegoś piruetu , najbardziej mnie denerwowało , szybki start z pod świateł na mokrej nawierzchni (delikatnie z gazem )
ale w mojej "Niuni" nie mam problemu , czy to mokra czy śliska nawierzchnia czy sucha Startuje wyśmienicie
ale w mojej "Niuni" nie mam problemu , czy to mokra czy śliska nawierzchnia czy sucha Startuje wyśmienicie

Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

dziękujeand808 pisze:colln,
zawsze Twoje posty czytam z uwaga, jednak tym razem nie o to chodzi.
tym razem chodzi o to, ze pedeal przyspieszenia nie dziala, podczas interwencji ESP
wiele aut ma możliwość przeprogramowania ESP (znaczy jego części ASR) części składowej systemu ESP odpowiedzialnej za buksowanie kół, można ustawiać zarówno siłę uślizgu jak prędkość graniczną np 30km/h do której ASR działa znacznie słabiej (w Audi z pomocą przychodzi VAG)
-
- Forum Audi A8
- Posty: 257
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 17:00
- Lokalizacja: Radom / Reading, UK
and808, chodziło mi o to, że przycisk esp wyłącza tylko asr, nie cały esp. Tak więc, jeśli "palimy gumę" i auto sunie bokiem, to auto nie wie, gdzie jedzie i nie ma możliwości stabilizacji, ale jeśli tylko zacznie dostawać informacje z czujników abs, to ustawi auto prosto. Mi się to nie podoba, bo tego przycisku używam tylko w celu jazdy bokiem.
ESP i ASR definicje
ustalmy na poczatek definicje:
ASR - system kontroli trakcji przy ruszaniu (zwykle na sliskiej nawierzchni)
system nie bierze pod uwage czujnika polozenia kata kierownicy, system nie bierze pod uwage przyspieszenia bocznego. system bierze jedynie pod uwage predkosc katowa kazdego z kol i obroty silinika
ESP - system kontroli toru jazdy, system mierzy polozenie kierownicy i predkosc
system bierze pod uwage czujnik polozenia kata kierownicy, system bierze pod uwage przyspieszenie boczne. system bierze pod uwage predkosc katowa kazdego z kol i obroty silinika.
obecnie system ASR zawiera sie w systemie ESP. wylaczenie ESP powoduje wylaczenie ASR.
jesli tak samo rozumiemy to nie zgadzam sie z Twoim postem, poniewaz:
1. instrukcja po polsku mowi inaczej (mam papierowa, wiec nie chce mi sie skanowac)
2. wylaczenie esp powoduje buksowanie kol podczas startu na sliskiej powierzchni - a wiec to czemu ma zapobiegac ASR. czasami "odzywa sie" system EDL ale to inna sprawa
mam wrazenie, ze mylisz to z EDL. .
ponizej to co jest napisane w angielskim podreczniku (ten tez dostalem wraz z samochodem)
The ESP is designed to enhance the control over the vehicle in critical handling situations, such as when accelerating and cornering. It reduces the tendency to skid under all road conditions and improves the stability and roadholding of the vehicle. The system works at all speeds.
The anti-lock brake system (ABS), the electronic differential lock (EDL) and the traction control system (ASR) are all integrated into the electronic stabilisation program.
ASR - system kontroli trakcji przy ruszaniu (zwykle na sliskiej nawierzchni)
system nie bierze pod uwage czujnika polozenia kata kierownicy, system nie bierze pod uwage przyspieszenia bocznego. system bierze jedynie pod uwage predkosc katowa kazdego z kol i obroty silinika
ESP - system kontroli toru jazdy, system mierzy polozenie kierownicy i predkosc
system bierze pod uwage czujnik polozenia kata kierownicy, system bierze pod uwage przyspieszenie boczne. system bierze pod uwage predkosc katowa kazdego z kol i obroty silinika.
obecnie system ASR zawiera sie w systemie ESP. wylaczenie ESP powoduje wylaczenie ASR.
jesli tak samo rozumiemy to nie zgadzam sie z Twoim postem, poniewaz:
1. instrukcja po polsku mowi inaczej (mam papierowa, wiec nie chce mi sie skanowac)
2. wylaczenie esp powoduje buksowanie kol podczas startu na sliskiej powierzchni - a wiec to czemu ma zapobiegac ASR. czasami "odzywa sie" system EDL ale to inna sprawa
mam wrazenie, ze mylisz to z EDL. .
ponizej to co jest napisane w angielskim podreczniku (ten tez dostalem wraz z samochodem)
The ESP is designed to enhance the control over the vehicle in critical handling situations, such as when accelerating and cornering. It reduces the tendency to skid under all road conditions and improves the stability and roadholding of the vehicle. The system works at all speeds.
The anti-lock brake system (ABS), the electronic differential lock (EDL) and the traction control system (ASR) are all integrated into the electronic stabilisation program.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 257
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 17:00
- Lokalizacja: Radom / Reading, UK
and808, ja swoją a8 mam już ponad 2 lata i jeszcze nie przytrafiła mi się sytuacja, jaka opisałeś, auto zawsze płynnie rusza-na wyjeździe z pracy mam troszkę żwiru, często jest mokro i ESP ujmuje troszkę mocy, ale auto przyspiesza płynnie i nie szarpie.
ja przyjąłem trochę inne definicje i dla tego się nie zgadzamy. ;-)
Podsumowując:
U mnie po wciśnięciu przycisku ESP na desce zapala się kontrolka, asr nie działa, można kręcić ile się chce. ESP podczas jazdy bokiem na pełnym gazie jest uśpione, ale po puszczeniu gazu wkracza do akcji.
Z moich obserwacji wynika, że EDL się nie wyłącza, bo wszystkie koła się ładnie "mielą" śnieg.
Tak więc tak na prawdę opcja służy raczej do wyjeżdżania z zaspy, błota, niż jazdy w rajdowym stylu. Brak tradycyjnego ręcznego też nie ułatwia zabawy.
Czy możliwe, żeby auta miały inny program stabilizacji w zależności od rynku docelowego??
ja przyjąłem trochę inne definicje i dla tego się nie zgadzamy. ;-)
Podsumowując:
U mnie po wciśnięciu przycisku ESP na desce zapala się kontrolka, asr nie działa, można kręcić ile się chce. ESP podczas jazdy bokiem na pełnym gazie jest uśpione, ale po puszczeniu gazu wkracza do akcji.
Z moich obserwacji wynika, że EDL się nie wyłącza, bo wszystkie koła się ładnie "mielą" śnieg.
Tak więc tak na prawdę opcja służy raczej do wyjeżdżania z zaspy, błota, niż jazdy w rajdowym stylu. Brak tradycyjnego ręcznego też nie ułatwia zabawy.
Czy możliwe, żeby auta miały inny program stabilizacji w zależności od rynku docelowego??
powiem że spotkałem się z taką sytuacją u wujasa , miał BMW e46 i kilka razy gdy chciałem szybko wyjechać to na włączonym ESP przydławiło mi silnik jak koła zaczęły buksować i zero reakcji na gaz .podczas dzialania ESP system ZUPELNIE odpuszcza gaz
Raz jechałem tą beemką i wpadłem delikatnie w poślizg na łuku drogi (zero problemu z opanowaniem pojazdu) ale jakie było moje zdziwienie jak w poślizgu gaz zero reakcji , ale samochód powrócił na swój tor jazdy .
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
