Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Napęd quattro

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.
jacekmury1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 43
Rejestracja: 27 paź 2016, 20:17
Lokalizacja: katowice

Napęd quattro

Post autor: jacekmury1 » 30 lis 2017, 14:36

Od zawsze miałem Bmw ,teraz 1-sze audi z napedem 4x4 i powiem ze jest mega duzo lepszy niżeli xdrive czy 4matic.
Ostatnio zmieniony 30 lis 2017, 21:58 przez jacekmury1, łącznie zmieniany 1 raz.

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 30 lis 2017, 16:34

Na jakiej podstawie takie wnioski Twoje? W jakich sytuacjach, jakie różnice?

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6038
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 30 lis 2017, 17:48

Jak z torsenem to jasne, haldex już taki fajny nie jest, chociaż oba napędy przeszły przez różne generacje, szpery, sportowe mechanizmy różnicowe itp opcje.

PS - quattro - piszemy z małej litery i dwa "t"
Black Cars Matters

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 30 lis 2017, 21:29

quattro to quattro, a nie jakieś elektroniczne cuda dołączane to napęd stały <jezyk2>

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 30 lis 2017, 22:00

Marcin2013 pisze:quattro to quattro, a nie jakieś elektroniczne cuda dołączane to napęd stały <jezyk2>
quattro w modelach z silnikiem ustawionym poprzecznie to haldex...
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 01 gru 2017, 09:05

Marcin2013 pisze:quattro to quattro, a nie jakieś elektroniczne cuda dołączane to napęd stały
Quattro też wyposaża się od 2008 roku w elektronikę i nie jest to Haldex. Wyższe modele mają dość mocno skomplikowane sterowanie tylnym dyfrem, w modelach RS zamontowano pompę i trzy do pięciu zaworów by osiągnąć jak największą przyczepność w ekstremalnych warunkach <hihi>

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 01 gru 2017, 13:19

danishow pisze:
Marcin2013 pisze:quattro to quattro, a nie jakieś elektroniczne cuda dołączane to napęd stały
Quattro też wyposaża się od 2008 roku w elektronikę i nie jest to Haldex. Wyższe modele mają dość mocno skomplikowane sterowanie tylnym dyfrem, w modelach RS zamontowano pompę i trzy do pięciu zaworów by osiągnąć jak największą przyczepność w ekstremalnych warunkach <hihi>
Quattro to może być pizzeria... napisz sto razy za karę z małej litery ;)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 01 gru 2017, 22:11

maciu pisze:Quattro to może być pizzeria... napisz sto razy za karę z małej litery
Hehe ...automatyczna korekta pisowni działa :D

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2735
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 01 gru 2017, 23:35

wszystko w temacie
bądź sobą, wariatów też lubią

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 05 sty 2018, 18:36



:P

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 06 sty 2018, 23:29

Marcin2013 pisze:
:P
w 5:34 A8 wyjeżdża na 16 calowych kołach :)
a tu kolejna porcja dlaczego quattro

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 07 sty 2018, 09:59

A myślicie ze będą jakieś negatywne skutki dla naszych skrzyń autoomatycznych jeśli np mielibyśmy kogos tak konkretnie wyciągać ??

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6038
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 07 sty 2018, 11:20

AT dostanie po dupie na fabrycznym chłodzeniu, w manualu przypalisz lub spalisz sprzęgło.
Black Cars Matters

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 07 sty 2018, 11:51

dice111 pisze:AT dostanie po dupie na fabrycznym chłodzeniu,
Tak się zastanawiam bo w D3 BFM AT jest chłodzona tą sama cieczą co silnik to jak temp silnika nie wzrośnie za bardzo to powinno być ok. ?
Ostatnio zmieniony 07 sty 2018, 11:59 przez Marcin2013, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 659
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 07 sty 2018, 11:56

W D3 jest już fabrycznie dodatkowa chłodnica pod skrzynią.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl