części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

Śruba do odkręcenia.

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.
maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Śruba do odkręcenia.

Post autor: maciu » 16 kwie 2019, 21:31

Obrazek

są dostępne nasadki tzw "7 kąt" ale z tych w normalnych cenach po za tym że 7 to nie wygląda aby pasowały....

jest cos takiego

https://www.tesam.pl/s0002295-specjalis ... 12779.html

ale moze ktos zna tańszą alternatywę?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 16 kwie 2019, 22:32

maciu pisze:ale moze ktos zna tańszą alternatywę?
Tak na kolejny raz aby nie było problemów - dospawać nakrętkę 6-kątną i odkręcić zwykłym kluczem, potem wymiana na śrubę z "normalnym" łbem ;)
Obrazek

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 16 kwie 2019, 22:41

Myslalem o tym ale zamiast 6kąta zwykłego byłoby lepiej dac jakiś wielozęb
w sumie planuję to odkręcić/przykręcić tylko raz :)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 17 kwie 2019, 23:33

maciu pisze:Myslalem o tym ale zamiast 6kąta zwykłego byłoby lepiej dac jakiś wielozęb
To może prościej zmienić na imbus (hex)
Obrazek
A swoją drogą - co za kombinacje z rozwiązaniami w nowych autach ...
Po tym jak zostałem zmuszony do kupna dodatkowego zestawu końcówek torx "z dziurką" w celu odkręcenia pokrywy tylnej reflektora do wymiany spalonej żarówki
Obrazek
(w garażu miałem, ale to było na wyjeździe) - po przyjeździe do domu zmieniłem wszystkie te "dziwne" śruby na takie, które można odkręcić wkrętakiem płaskim (który zawsze jest w bagażniku).

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 18 kwie 2019, 16:24

Tamta sruba przy hamulcach to jest celowo taka zeby nikt tego nie ruszyl
ale torx security na dostep do lampy... to juz przesada
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

machul333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:29
Lokalizacja: Samborowo

Post autor: machul333 » 18 kwie 2019, 22:58

W tamtych czasach to była nowość mieć xenon , specjalnie taką dali żeby ktoś tam łap nie pchał pewnie.

Inter32
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 451
Rejestracja: 07 cze 2010, 16:32
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: Inter32 » 19 kwie 2019, 14:35

Bardzo dużo przepustnic trzyma się na torx z dziurka

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 19 kwie 2019, 14:38

maciu pisze:ale torx security na dostep do lampy... to juz przesada
Dla mnie to coś analogicznego do kapoty od A2, gdzie użyszkodniczka mogła se co najwyżej odchylić przedni grill w celu uzupełnienia płynów ;)
machul333 pisze:W tamtych czasach to była nowość mieć xenon , specjalnie taką dali żeby ktoś tam łap nie pchał pewnie.
W A8 i tak dobrze, że był D2S, a nie ten powalony wymysł zintegrowany jak w C4
Black Cars Matters

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 20 kwie 2019, 15:08

dice111 pisze:
maciu pisze:ale torx security na dostep do lampy... to juz przesada
Dla mnie to coś analogicznego do kapoty od A2, gdzie użyszkodniczka mogła se co najwyżej odchylić przedni grill w celu uzupełnienia płynów ;)
machul333 pisze:W tamtych czasach to była nowość mieć xenon , specjalnie taką dali żeby ktoś tam łap nie pchał pewnie.
W A8 i tak dobrze, że był D2S, a nie ten powalony wymysł zintegrowany jak w C4
Na szczęście w C4 miałem żarówki halogenowe :)
A przy okazji - kolega kiedyś poprosił mnie o pomoc w rozkręceniu elementu - łebki śrub były na torx 5-kantowy - całe szczęście miałem takie w garażu.

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 20 kwie 2019, 15:44

dice111 pisze:, a nie ten powalony wymysł zintegrowany jak w C4
o czym mowa ? <hmm>

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 20 kwie 2019, 16:17

Stary palnik D1 był jako całość, z lutowaną wiązką etc (także w tamtych czasach niedostępne poza ASO, z resztą w czasach kanciaków, poldolotów itp ludzie myśleli pewnie, że ufo jedzie)
Już od dawna są przejściówki, opisane przeróbki pod D2S: https://www.motor-talk.de/blogs/austria ... 64006.html
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 660
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 23 kwie 2019, 23:36

Być może super tech od Jonnesway'a sobie z tym poradzi.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 29 kwie 2019, 19:00

maciu pisze:w sumie planuję to odkręcić/przykręcić tylko raz
A przy wymianie klocków chyba trzeba to ruszać ?

I w ogóle odkręciłeś ?

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 29 kwie 2019, 19:28

Marcin2013 pisze:
maciu pisze:w sumie planuję to odkręcić/przykręcić tylko raz
A przy wymianie klocków chyba trzeba to ruszać ?

I w ogóle odkręciłeś ?
można ale tez można odkręcić całe jarzmo od zwrotnicy tam jest regularna nasadka
tych śrub nie ma rozpisanych w etce wiec dlatego sobie pomyslalem ze są nie do ruszania

kupiłem ten specjalny klucz i poszło bez problemu ręką - tam nawet kleju nie ma...

momentu bym powiedział coś w granicach 100-110
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 29 kwie 2019, 19:35

No ja muszę to odkręcić żeby podłożyć dystans między zacisk,a adapter, też muszę kupić ten z linku,tylko szkoda że nie będę miał na jutro bo wysyłka, raczej nie znajdę w okolicy <bezradny>

Odkręciłem tą śrubę zwyczajną nasadką 13mm 12kątną ,nasadkę nabiłem lekko na śrube i poszło :] , ale mam pytanie czy ktoś wie jaki klucz jest potrzebny w tym zacisku do tej śruby od spuszczania płynu na dole ? torx i spline nie pasuje <hmm>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl