części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

Trzy generacje W12 zdjęcia z otwartymi maskami

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.
Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 22 kwie 2021, 22:02

Szkoda, że te felgi z koncepta nie weszły w takim wyglądzie jak na tym Avusie. Te mi.n z preFL S8 to już jednak nie to samo.
Black Cars Matters

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 22 kwie 2021, 23:30

marekp750 pisze:Co to jest na zdjęciu?

Obrazek

Występuje tylko w W12 D2...
banjo sugeruje wysokie ciśnienie... poszperałem i wychodzi mi że napęd wentylatora
za pomocą oleju? wtf :)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 23 kwie 2021, 06:51

Tak, to jest silnik hydrauliczny wentylatora.
Pompa wspomagania jest dwu-sekcyjna, jedna sekcja tłoczy olej do przekładni kierowniczej, druga sekcja zasila ten silnik hydrauliczny wentylatora.

Moc tego silnika około 1.0kW a jest wielkości pięści. Kręci śmigłem jak trzeba.

Powodem tego wynalazku jest brak miejsca na inny typ silnika, który poradził by sobie
z chłodzeniem.

Przez to zbiorniczek na olej hydrauliki wspomagania kiery jest inny, mieści więcej oleju.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 23 kwie 2021, 07:05

Wracając do W12 z Avusa.

W 1991 roku z 6.0 silnika wykrzesano ponad 500KM. Bez doładowania. Nie był to jakoś
wysilony silnik pod względem obrotów, moc max przy 6000 obr/min.

Mercedes czy BMW byli sporo poniżej tej wartości.

BMW wystrugało silnik V16 i wsadziło go do E32 (projekt: Gold Fish).
6.7L pojemności, 16 cylindrów, moc: 408 KM.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 23 kwie 2021, 07:30

Dlaczego silnik Avusa miał więcej KM niż silnik W12 w D3 ? Od W12 z D4 także ale to inne konstrukcje.

Średnica, skok tłoka to samo. 84x90.2 mm.
Stopień sprężania: 11:1 (oba tak samo).
Jednostki wolnossące.
Kręciły się do podobnych obrotów (AVUS chyba nawet o 200 obrotów mniej przy max mocy).

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 23 kwie 2021, 09:34

prototyp co chcesz, zycie go nigdy nie zweryfikowało więc mozna się uważam
az tak nie podniecać danymi
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 23 kwie 2021, 21:55

To przy okazji wrzucam taki projekt: jak ktos jeszcze nie widział
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 24 kwie 2021, 07:11

dice111 pisze:To przy okazji wrzucam taki projekt: jak ktos jeszcze nie widział
Jedyne 1200 KM w starej babci...

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 24 kwie 2021, 11:04

Powodem większej mocy silnika AVUS W12 6.0 od D3 i D4 jest:

głowice miał 5 zaworowe, przez co większa ilość powietrza wpadała do cylindra

D3 i D4 mają 4 zaworowe głowice.

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 660
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 24 kwie 2021, 19:37

maciu pisze:
marekp750 pisze:Co to jest na zdjęciu?

Obrazek

Występuje tylko w W12 D2...
banjo sugeruje wysokie ciśnienie... poszperałem i wychodzi mi że napęd wentylatora
za pomocą oleju? wtf :)
W 3.3TDI jest tak samo. Wentylator klimatyzacji elektryczny, a główny napędzany olejem.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

machul333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:29
Lokalizacja: Samborowo

Post autor: machul333 » 24 kwie 2021, 20:33

Opis działania tego wentylatora i układu chłodzenia możecie sobie podejrzeć w VAG SSP 268
strona 6

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl