Trzy generacje W12 zdjęcia z otwartymi maskami
Trzy generacje W12 zdjęcia z otwartymi maskami
Hej
Dzisiaj coś takiego ustawiłem do zdjęć:
Dzisiaj coś takiego ustawiłem do zdjęć:
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2021, 11:55 przez marekp750, łącznie zmieniany 1 raz.
W12 D2 - sucha miska olejowa, całkiem inaczej to wygląda niż w przypadku mokrej miski.
Olej jest trzymany w osobnym zbiorniku, dwie pompy oleju.
Grubość miski suchej to 1/3 wysokości mokrej, silnik można posadzić niżej.
Smarowanie w każdych warunkach przeciążeń.
Mniejsze opory silnika (wał styka się z mniejszą ilością oleju podczas pracy, można oszczędzić do 2% mocy).
Olej jest trzymany w osobnym zbiorniku, dwie pompy oleju.
Grubość miski suchej to 1/3 wysokości mokrej, silnik można posadzić niżej.
Smarowanie w każdych warunkach przeciążeń.
Mniejsze opory silnika (wał styka się z mniejszą ilością oleju podczas pracy, można oszczędzić do 2% mocy).
Zapewne przez koszty przy produkcji i ryzyko uszkodzeń w perspektywie robienia dużych ilości kilometrów. Ale to pewnie tylko Niemcy wiedzą.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Miejsce na zbiornik oleju... W diabła miejsca to zabiera i musi być w miarę blisko silnikadice111 pisze:Dlaczego z tego zrezygnowano ? Główne wady z Twojej perspektywy ?marekp750 pisze:W12 D2 - sucha miska olejowa, całkiem inaczej to wygląda niż w przypadku mokrej miski.
i
Koszty.
W zbiorniku na olej jest nawet wcięcie by prawe światło przeciwmgielne się zmieściło.
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2021, 11:48 przez marekp750, łącznie zmieniany 1 raz.
Pierwsze W12 w audi było już wsadzone w 1991 roku:
Audi AVUS
Prawie 10 lat trzymali projekt silnika W12 w szufladzie i wsadzili go do D2 w 2001 roku.
Audi AVUS
Prawie 10 lat trzymali projekt silnika W12 w szufladzie i wsadzili go do D2 w 2001 roku.